Ale jeśli jest - a wydaje mi się, że na którymś forum widziałem zrzut ekranu z taką opcją - możliwość ustawienia w UCH częstotliwości migania, to być może da się ją tak zmienić, żeby nawet z LED-ami też było dobrze.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-21, 22:37
Zależy jaki jest zakres regulacji, jeżeli jest ponizej 10 % to może da się ustawić.
Poza tym wszystkim oszczędności z żarówek kierunków są i tak nikłe z tytułu ich właściwości pracy.
Największe oszczędnosci odniesie się z żarówek pracy ciągłej, czyli wszystkich pozycyjnych i w mniejszej mierze świateł stopu, nie mówiąc o światłach mijania czy drogowych, ale z tego co wiem to jeszcze takich nie ma w rozsądnej cenie.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-22, 00:25
Po przeanalizowaniu schematów wynikać może :
UCH sprawdza wartość prądu płynącego w układzie.
Dioda z racji tego że pobiera niewielki prąd, to UCH traktuje jak brak żarówki.
Dziwi mnie to, że są w sprzedaży żarówki diodowe dla migaczy, które są skonstruowane tak, iż taki UCH nie traktuje jej jako żarówki. Co świadczy o tym że te żarówki diodowe to zwykła tandeta.
Rezystor bocznikowy może faktycznie rozwiązać problem. Ale
dziwi mnie ciągle czemu od razu nie robią tych żarówek Ledowych tak aby było dobrze.
DDT wziąłem z linka którego mi chyba podawałeś.
A masz może jakiś lepszy link ?
Poniżej schemat :
Wszystko co po prawej stronie to żarówki.
125 - przycisk awaryjnych
209 - dźwignia migaczy
645 - UCH
225 -z tego jest brana tylko masa
dziwi mnie ciągle czemu od razu nie robią tych żarówek Ledowych tak aby było dobrze.
A faktycznie nie robią? Być może kol. GREST kupił pierwsze z brzegu z grubsza pasujące, ale to nie musi jeszcze oznaczać, że takowe w ogóle nie są dostępne...
Cytat:
A masz może jakiś lepszy link ?
Jeszcze nie, ale skoro z tamtego coś nie teges działa to poszukam - gdzieś widziałem...
Cytat:
Ze schematów wynika że UCH na pewno mierzy prąd.
Naprawdę?! A możesz tak z grubsza wytłumaczyć jak? Bo jak wielokrotnie mówiłem ja to jestem neptyk-nie-elektryk, więc jak jest okazja to chętnie się czegoś nauczę [:
Ja na tym schemacie widzę tylko "zwyczajne" podłączenia - tu plus, tam masa, żarówki, przełączniki, samo UCH... To właściwie z czego wynika, że mierzy?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-22, 11:06
Wynika to z tego, że w równoległym układzie żarówek najprostszym jest pomiar prądu.
Mamy trzy żarówki : 5W i 2 razy 21 W, czyli razem 47W. Prąd jaki pobierają te żarówki to około :3.3 A
przy napięciu 14V
Układ wystarczy że sprawdzi czy prąd jest większy niż 3A, i już wie czy są żarówki całe, czy jakaś jest spalona.
Każdy obecnie sterownik posiada takie możliwości aby mierzyć prąd płynący na wyjściu.
Mając prąd można sobie wyliczyć rezystancję, ale po co ? prąd jest mierzalny a rezystancja to tylko wynik dzielenia U/J
Ze schematu to jednoznacznie nie wynika, a sprawdzanie prądu jest w tym przypadku najprostszym rozwiązaniem.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 01:01 Diody LED w samochodzie - Wasze opinie mile widziane ;-)
Witam
Chcialem spytac o Wasze doswiadczenia z oswietleniem LED w samochodzie. Wiekszosc sie zgodzi, ze LED w swiatlach do jazdy dziennej spisuja sie znakomicie. Ja myslalem o wyposazeniu w LEDy trzeciego swiatla stop i ewentualnie tylnych swiatel pozycyjnych/stop. Chodzi mi o skrocenie czasu zapalania sie stopu oraz zwiekszenie jego intensywnosci. W AX mialem klasyczne zarowki stop z tylu i trzeci stop na ledach i widac bylo roznice w rekcji lampy na nacisniecie hamulca. Sa w sprzedazy zarowki swiecace w trzech kierunkach, tak by odbłysnik spełniał nalezycie swoja funkcje. Zaslyszalem jednak opinie, ze w przypadku wypadku i wykrycie niehomologowanych zarowek np w tylnym oswietleniu moze to byc przyczyna odmowy wyplaty odszkodowania.
Filmik obrazujacy czas zaswiecania sie led vs klasyczna:
w przypadku wypadku i wykrycie niehomologowanych zarowek np w tylnym oswietleniu moze to byc przyczyna odmowy wyplaty odszkodowania.
No i właśnie dlatego nie ma co dyskutować - rozważania "czy warto wymieniać?" można snuć tylko jeżeli znajdzie się w sprzedaży homologowane zamienniki LED-owe zwykłych żarówek. A najlepiej jeszcze w rozsądnych cenach...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 01:39
To ja mam juz dwie niehomologowane w oswietleniu kabiny . Czy ASO sie doczepi ? Starych nie wyrzucalem.
Czesc samochodow ma firmowo zamontowane ledy z tylu. Tyle ze ich wymiana = wymianie w ich ASO na cala plytke dedykowana do reflektora. Moze na rynku sa homologowane zarowki samochodowe led bedace odpowiednikami standardowych zarnikowych ?
termo2.jpg
Plik ściągnięto 507 raz(y) 248,88 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-01-21, 01:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-21, 12:21
Można wymienić jeszcze kilka żarówek w środku auta, jak :
1. lampka w podsufitce - 2 x W5W - co już uczyniłeś
2. oświetlenie schowka i bagażnika - również są tam żarówki W5W
3. oświetlenie panelu regulacji nawiewów i temp. - są tam dwie żarówki typu R5
4. żarówki w przyciskach (podnoszenia szyb, zamykania drzwi, itp) - typ mini 4x10mm
,
można je zastąpić takimi diodami :
http://allegro.pl/dioda-l...1389873291.html
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-21, 12:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-21, 15:34
A z uwagi że do lampki wstawiłeś czujnik temp. - rozumiem.
Ja gdybym już zdecydował się wymieniać żarówki lampki podsufitki, bagażnika, schowka i podświetleń przycisków itp. to z uwagi na :
1. długowieczność diody led (praktycznie powinna wytrzymać do końca żywota auta)
2. kilkukrotnie mniejszy pobór prądu
3. jaśniejsze białe światło jakie emituje dioda LED, żarówka swieci bardziej na żółto.
Natomiast żarówek od postojowych, kierunkowskazów, świateł stop, cofania itp. raczej na diodowe bym nie wymieniał - chyba, że posiadałyby odpowiednie homologacje.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-21, 15:49, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 17:23
jackthenight napisał/a:
A z uwagi że do lampki wstawiłeś czujnik temp. - rozumiem.
Ja gdybym już zdecydował się wymieniać żarówki lampki podsufitki, bagażnika, schowka i podświetleń przycisków itp. to z uwagi na :
1. długowieczność diody led (praktycznie powinna wytrzymać do końca żywota auta)
2. kilkukrotnie mniejszy pobór prądu
3. jaśniejsze białe światło jakie emituje dioda LED, żarówka swieci bardziej na żółto.
Natomiast żarówek od postojowych, kierunkowskazów, świateł stop, cofania itp. raczej na diodowe bym nie wymieniał - chyba, że posiadałyby odpowiednie homologacje.
Zgodze sie z Toba w 99%. To białe led swiatło nie jest za przyjemne dla oczu. Poszukam kiedys zarowki o cieplej barwie led. Sa takie. Jednak trzeba uwazac na homologacje - dlatego na dzis led stop odpada.
Ale o co pytasz, czaju? Przecież poza oświetleniem zewnętrznym, które podlega przepisom homologacyjnym, to z pozostałymi - w tym także w przyciskach - możesz że se w zasadzie robić co chcesz...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-22, 23:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-23, 00:03
czaju napisał/a:
<- a te np?
A te powstają w taki sposób :
Biorą zwykłą żarówkę, tłuką jej bańkę szklaną, wyciągają bebechy, wkładają swoje diody led, lutują i kleją aby się to trzymało - ale czy taka homologacja jest ważna? --> Raczej NIE, a nawet na pewno nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum