Odnosząc sie do opisu kataforezy to powiem tak od tego czy będzie rdzewieć w 80 % zależy to jak została przygotowana powierzchnia (owe odtłuszczanie i fosforanowanie) a farba jest tylko zabezpieczeniem dodatkowym. Wynik od 500 do 1000 godzin w komorze solnej to trochę duża rozpiętość, ale można powiedzieć ze 500 godzin to jest tak jakby w normalnych warunkach było ponad 5 lat wiec myślę ze i tak nieźle. Myślę ze nie musisz sie obawiać się tego, co robiono na filmiku, zrób prosty test wsadz sobie dowolnie wybrany przedmiot o dowolnie wybranym kształcie do puszki z farba efekt bedzie taki ze farba znajdzie sie wszędzie przy kataforezie jest to jeszcze wzmacniane poprzez przepływający ładunek elektryczny, który pomaga w przyleganiu cząstek farby do powierzchni. Podobnych zasad używam na codzień w pracy gdzie jestem Kierownikiem Lakierni Proszkowej. My tez musimy przygotowywać powierzchnie przed malowaniem co prawda nie fosforanujemy, ale używamy innych środków ponieważ malujemy aluminium a tu jest stal. Natomiast napylanie tez jest wzmacniane ładunkami elektrycznymi i widziałem niejednokrotnie, jaka jest różnica, gdy dany element malowany jest nieuziemiony a gdy jest i ładunki spokojnie sobie przepływają.
_________________ Przepraszam za orografie :)
Gość
Wysłany: 2010-11-26, 16:13 O korozji cd.
Witam.
Czyli z punktu widzenia fachowca od lakierowania nadwozie powinno swoje wytrzymać. Proces produkcyjny z filmiku jest do zaakceptowania, a pan/pani "Drakula" dają radę z tymi kito - woskami.
Pytanie czy na forum znalazłby się użytkownik możliwie najstarszego Dustera (myślę że koło 1 roku) który by zajrzał w nadkola i pod uszczelki czyniąc nam zainteresowanym wielką sadysfakcję z informacji o swoich spostrzeżeniach choć to chyba za krótko żeby coś miało być nie tak.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-26, 16:35
Pierwsze Dustery można było zamawiać na przełomie marca/kwietnia, do tego dolicz okres oczekiwania na samochód, więc na pewno nikt nie ma rocznego dustera jeśli dobrze kojarzę
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-26, 16:43
misiek napisał/a:
Pytanie czy na forum znalazłby się użytkownik możliwie najstarszego Dustera (myślę że koło 1 roku) który by zajrzał w nadkola i pod uszczelki czyniąc nam zainteresowanym wielką sadysfakcję z informacji o swoich spostrzeżeniach choć to chyba za krótko żeby coś miało być nie tak.
Przecież równie dobrze może to byc użytkownik np. 5-6 letniego Logana. Przecież kataforeza i "kito - woskowanie" we wszyskich modelach jest takie samo.
Poza tym warto spojrzeć na to co zalazł już dużo wcześniej Laisar:
Cytat:
MR400-02/2009-EN-04F-1-2 napisał/a:
I. Przed montażem:
Krotkie szybkie pytanie.
Nie przebrnalem niestety przez 47 stron tego tematu chociaz staralem sie bardzo.
Mam problem tego typu:
Na progu przy drzwiach kierowcy i pasazera oraz na drzwiach kierowcy zauwazylem malutkie wybrzuszenia - porownuje to wielkoscia z ziarenkiem piasku pod lakierem. Tych wybrzuszen jest kilka na progach i jedno wielkosci lebka od szpilki na drzwiach.
Dbam bardzo o swoj samochod, myje go tylko recznie i zawsze sam.
Staram sie woskowac co tydzien a myc tak czesto jak to mozliwe. W czasie dzisiejszego mycia - na sucho sama szmata bo zero stopni - zauwazylem wlasnie powyzsze objawy. Jestem pewien ze wyszlo to teraz. Teraz mam pytania.
Co z tym zrobi Reno/dacia. Czy mieliscie podobna przypadlosc.
Rozumiem ze gwarancja na lakier musi obejmowac ogniska korozji a zgaduje ze wlasnie korozja rozpycha lakier od srodka i tworza sie te malutkie gorki - sa widoczne narazie tylko pod swiatlo i trzeba sie solidnie naszukac zeby znalezc je wszystkie.
Czy warto oddac to do renault i niszczyc fabryczna powloke lakiernicza?
Teoretycznie rok, dwa, piec i wyjdzie rdza ktora mi niezle przezre samochod. Rozszerzy swoja dzialalnosc do trudnodostepnych miejsc (progi) i zacznie sie cyrk.
Moglbym tez prosic renault o miejscowe usuniecie uszkodzonej powloki i poprawke lakieru tak aby nic juz nie rdzewialo.
Aha. Samochod odebralem z salonu 3 miesiace temu, kolor czarna perla, Duster.
Pozdrawiam.
Logana kupiłem w grudniu i juz w w salonie zauważyłem że nie ma pełnych tylnych nadkoli
w ASO nie mieli więc nie zamontowali.
Na pytanie czy w związku z brakiem nadkoli mogę we właśnym zakresie zrobić zabezpieczenie odpowiedzieli że można.
Więc kupiłem puszkę ..Bitgum i mechanik na gorąco pod ciśnieniem zabezpieczył wszystkie 4 nadkola następnie założył plastiki.
Natomiast do przekroi zamkniętych wtrysnął Fluidol
hru, obejrzyj sobie meganki w salonie to zobaczysz ile jest niedoróbek
Wtręty lakiernicze, na DD nam kilka. Kolega na Grand Scenicu też, a na Fluence ("podróż w klasie wyższej" )w salonie widziałem zastygniętą kroplę spienionego lakieru, na rancie nadkola. Turek miał kaca?
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-26, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-27, 11:19
hru napisał/a:
Na progu przy drzwiach kierowcy i pasazera oraz na drzwiach kierowcy zauwazylem malutkie wybrzuszenia - porownuje to wielkoscia z ziarenkiem piasku pod lakierem. Tych wybrzuszen jest kilka na progach i jedno wielkosci lebka od szpilki na drzwiach.
Zgłosiłem do naprawy gwarancyjnej lakieru. Naprawę gwarnacyjną w ASO Nazaruk wykonano na początku 2009. Do chwili obecnej nic się nie dzieje.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-01-27, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
6 lat, chyba na takich co wszyscy... Cos tam pisza o przegladach antykorozyjnych co 2 lata albo po jakims przebiegu (nie znalazlem jakim, co przebieg ma do tego ?).
warunkowanie gwarancji na korozję przebiegiem samochody byłoby rzeczywiście nielogiczne... mogą jedynie "odmówić" gwarancji jeżeli nie dopełniłeś wymaganych przeglądów - no ale to oczywista oczywistość...
Staram sie woskowac co tydzien a myc tak czesto jak to mozliwe.
Tzn. że myjesz auto częściej niż raz na tydzień?
ja np. przy "mokrej" pogodzie zawsze na wieczór po robocie zajeżdżam na bezdotykową myjnię i za 1 impuls w minutę obleję go wodą i jest niemal ... glanc czysty
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
ja np. przy "mokrej" pogodzie zawsze na wieczór po robocie zajeżdżam na bezdotykową myjnię i za 1 impuls w minutę obleję go wodą i jest niemal ... glanc czysty
na którą myjnie... (to chyba nie kryptoreklama )...
ja np. przy "mokrej" pogodzie zawsze na wieczór po robocie zajeżdżam na bezdotykową myjnię i za 1 impuls w minutę obleję go wodą i jest niemal ... glanc czysty
na którą myjnie... (to chyba nie kryptoreklama )...
żeby nie było reklamy - powiem tak
w granicach miasta, po lewej stronie w kierunku na Łęczną
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Cud sie nie zdarzyl... Reklamacja odrzucona - brak przegladow... Nieistotne jest, ze byla robiona u nich naprawa "antykorozyjna" i w innym ASO kontrola z dodatkowym zabezpieczeniem antykorozyjnym w ramach akcji przywolawczej (po ktorym to "zabezpieczniu" wyszla rdza. Generalnie "nie maja w komputerze"...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-27, 17:48
Kratylos napisał/a:
ja dzis zglosilem korozje na
tylnie nadkole prawe purchel spory na krawędzi z zderzakiem
wlew paliwa - purchle korozja wylazi duzo tego tam jest..
2 kropki korozji przy szybie tylniej
nadkole przednie purchle w sporej ilości na krawedzi
drzwi przednie kierowcy od srodka purchel
pod kolem zapasowym w bagarznikem sporo korozji i purchle
okolice ramy nadwozia dół przy drzwiach tylnich 2 miejsca małe purchle.
przedni pas w komorze silnika troche korzji wychodzi..
no to na tyle czekam da decyzje RP ... oczwywiście ja grzecznie wszstkie przeglądy robie w ASO...
Odpowiedź będzie taka: w celu utrzymania gwarancji na perforację nadwozia konieczna jest naprawa na koszt właściciela pojazdu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-27, 19:12
Kratylos, a co jeśli np. na tym samym elemencie masz dwa uszkodzenie - jedno kwalifikujące się do naprawy gwarancyjnej i np. jeden odprysk? Pytałeś o ewentualny koszt w ASO?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum