Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-26, 07:16   

Odnosząc sie do opisu kataforezy to powiem tak od tego czy będzie rdzewieć w 80 % zależy to jak została przygotowana powierzchnia (owe odtłuszczanie i fosforanowanie) a farba jest tylko zabezpieczeniem dodatkowym. Wynik od 500 do 1000 godzin w komorze solnej to trochę duża rozpiętość, ale można powiedzieć ze 500 godzin to jest tak jakby w normalnych warunkach było ponad 5 lat wiec myślę ze i tak nieźle. Myślę ze nie musisz sie obawiać się tego, co robiono na filmiku, zrób prosty test wsadz sobie dowolnie wybrany przedmiot o dowolnie wybranym kształcie do puszki z farba efekt bedzie taki ze farba znajdzie sie wszędzie przy kataforezie jest to jeszcze wzmacniane poprzez przepływający ładunek elektryczny, który pomaga w przyleganiu cząstek farby do powierzchni. Podobnych zasad używam na codzień w pracy gdzie jestem Kierownikiem Lakierni Proszkowej. My tez musimy przygotowywać powierzchnie przed malowaniem co prawda nie fosforanujemy, ale używamy innych środków ponieważ malujemy aluminium a tu jest stal. Natomiast napylanie tez jest wzmacniane ładunkami elektrycznymi i widziałem niejednokrotnie, jaka jest różnica, gdy dany element malowany jest nieuziemiony a gdy jest i ładunki spokojnie sobie przepływają.
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
Gość

Wysłany: 2010-11-26, 16:13   O korozji cd.

Witam.
Czyli z punktu widzenia fachowca od lakierowania nadwozie powinno swoje wytrzymać. Proces produkcyjny z filmiku jest do zaakceptowania, a pan/pani "Drakula" dają radę z tymi kito - woskami.
Pytanie czy na forum znalazłby się użytkownik możliwie najstarszego Dustera (myślę że koło 1 roku) który by zajrzał w nadkola i pod uszczelki czyniąc nam zainteresowanym wielką sadysfakcję z informacji o swoich spostrzeżeniach choć to chyba za krótko żeby coś miało być nie tak.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-26, 16:35   

Pierwsze Dustery można było zamawiać na przełomie marca/kwietnia, do tego dolicz okres oczekiwania na samochód, więc na pewno nikt nie ma rocznego dustera jeśli dobrze kojarzę
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-26, 16:43   

misiek napisał/a:
Pytanie czy na forum znalazłby się użytkownik możliwie najstarszego Dustera (myślę że koło 1 roku) który by zajrzał w nadkola i pod uszczelki czyniąc nam zainteresowanym wielką sadysfakcję z informacji o swoich spostrzeżeniach choć to chyba za krótko żeby coś miało być nie tak.
Przecież równie dobrze może to byc użytkownik np. 5-6 letniego Logana. Przecież kataforeza i "kito - woskowanie" we wszyskich modelach jest takie samo.
Poza tym warto spojrzeć na to co zalazł już dużo wcześniej Laisar:
Cytat:
MR400-02/2009-EN-04F-1-2 napisał/a:
I. Przed montażem:

1. spray antykorozyjny;
2. kit wyciskany;
3. kit nakładany pędzlem;
4. preformowane kształtki z kitu.




MR400-02/2009-EN-04F-10-11 napisał/a:
II. Po montażu:

1. elektrogalwanizacja cynkiem;
2. kit wyciskany;
3. kit napylany;
4. kit nakładany pędzlem;
5. wosk do profili zamkniętych.




NT0592A-07/2009-EN-04E-3 napisał/a:
Elektrogalwanizacja cynkiem stosowana jest do maski, drzwi bocznych oraz błotników przednich i tylnych.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-26, 21:47   Re: O korozji cd.

misiek napisał/a:
Pytanie czy na forum znalazłby się użytkownik możliwie najstarszego Dustera (myślę że koło 1 roku).

Z tym pytaniem to zaczekaj co najmniej do kwietnia 2011r. :mrgreen: :mrgreen:
 
hru 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-01-22, 14:18   

Krotkie szybkie pytanie.
Nie przebrnalem niestety przez 47 stron tego tematu chociaz staralem sie bardzo.

Mam problem tego typu:
Na progu przy drzwiach kierowcy i pasazera oraz na drzwiach kierowcy zauwazylem malutkie wybrzuszenia - porownuje to wielkoscia z ziarenkiem piasku pod lakierem. Tych wybrzuszen jest kilka na progach i jedno wielkosci lebka od szpilki na drzwiach.
Dbam bardzo o swoj samochod, myje go tylko recznie i zawsze sam.
Staram sie woskowac co tydzien a myc tak czesto jak to mozliwe. W czasie dzisiejszego mycia - na sucho sama szmata bo zero stopni - zauwazylem wlasnie powyzsze objawy. Jestem pewien ze wyszlo to teraz. Teraz mam pytania.
Co z tym zrobi Reno/dacia. Czy mieliscie podobna przypadlosc.
Rozumiem ze gwarancja na lakier musi obejmowac ogniska korozji a zgaduje ze wlasnie korozja rozpycha lakier od srodka i tworza sie te malutkie gorki - sa widoczne narazie tylko pod swiatlo i trzeba sie solidnie naszukac zeby znalezc je wszystkie.

Czy warto oddac to do renault i niszczyc fabryczna powloke lakiernicza?
Teoretycznie rok, dwa, piec i wyjdzie rdza ktora mi niezle przezre samochod. Rozszerzy swoja dzialalnosc do trudnodostepnych miejsc (progi) i zacznie sie cyrk.
Moglbym tez prosic renault o miejscowe usuniecie uszkodzonej powloki i poprawke lakieru tak aby nic juz nie rdzewialo.

Aha. Samochod odebralem z salonu 3 miesiace temu, kolor czarna perla, Duster.
Pozdrawiam.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-23, 07:29   

Nie przejmuj się to są jakieś brudy w lakierze. U mnie od nowości też to jest i nie jest to problem tylko w Dacii. W renault też często to się zdarza.
_________________

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-23, 09:00   

hru, obejrzyj sobie meganki w salonie to zobaczysz ile jest niedoróbek
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 17:51   

Logana kupiłem w grudniu i juz w w salonie zauważyłem że nie ma pełnych tylnych nadkoli
w ASO nie mieli więc nie zamontowali.
Na pytanie czy w związku z brakiem nadkoli mogę we właśnym zakresie zrobić zabezpieczenie odpowiedzieli że można.

Więc kupiłem puszkę ..Bitgum i mechanik na gorąco pod ciśnieniem zabezpieczył wszystkie 4 nadkola następnie założył plastiki.

Natomiast do przekroi zamkniętych wtrysnął Fluidol
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-26, 22:32   

maciek127 napisał/a:
hru, obejrzyj sobie meganki w salonie to zobaczysz ile jest niedoróbek

Wtręty lakiernicze, na DD nam kilka. Kolega na Grand Scenicu też, a na Fluence ("podróż w klasie wyższej" :lol: )w salonie widziałem zastygniętą kroplę spienionego lakieru, na rancie nadkola. Turek miał kaca?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-26, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-27, 11:19   

hru napisał/a:

Na progu przy drzwiach kierowcy i pasazera oraz na drzwiach kierowcy zauwazylem malutkie wybrzuszenia - porownuje to wielkoscia z ziarenkiem piasku pod lakierem. Tych wybrzuszen jest kilka na progach i jedno wielkosci lebka od szpilki na drzwiach.


Miałem to samo w MCV.
Zdjęcia tutaj: http://picasaweb.google.c.../OznakiKorozji#

Zgłosiłem do naprawy gwarancyjnej lakieru. Naprawę gwarnacyjną w ASO Nazaruk wykonano na początku 2009. Do chwili obecnej nic się nie dzieje.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-01-27, 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
hru 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-02-11, 14:32   

Nie pomyslalem zeby dorzucic zdjecia. Ale mam dokladnie to samo. Dzisiaj jade do reno. zobaczymy co powiedza.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-03-13, 11:30   

Umylem wczoraj auto...

Pojawila sie rdza na tylnych nadkolach i przy przedniej szybie nad lusterkiem bocznym.

Ciekawe czy uwzglednia na gwarancji skoro 2 lata u nich nie bylem... :P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-13, 11:51   

DUCATI napisał/a:
Ciekawe czy uwzglednia na gwarancji skoro 2 lata u nich nie bylem... :P

na ile lat otrzymałeś gwarancję i na jakich warunkach?
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-03-13, 12:00   

6 lat, chyba na takich co wszyscy... Cos tam pisza o przegladach antykorozyjnych co 2 lata albo po jakims przebiegu (nie znalazlem jakim, co przebieg ma do tego ?).
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-13, 12:09   

warunkowanie gwarancji na korozję przebiegiem samochody byłoby rzeczywiście nielogiczne... mogą jedynie "odmówić" gwarancji jeżeli nie dopełniłeś wymaganych przeglądów :-( - no ale to oczywista oczywistość... :lol:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-13, 15:52   

hru napisał/a:
Staram sie woskowac co tydzien a myc tak czesto jak to mozliwe.


Tzn. że myjesz auto częściej niż raz na tydzień? :shock:
_________________
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-13, 20:19   

Beckie napisał/a:
hru napisał/a:
Staram sie woskowac co tydzien a myc tak czesto jak to mozliwe.


Tzn. że myjesz auto częściej niż raz na tydzień? :shock:


ja np. przy "mokrej" pogodzie zawsze na wieczór po robocie zajeżdżam na bezdotykową myjnię i za 1 impuls w minutę obleję go wodą i jest niemal ... glanc czysty ;-)
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-13, 20:48   

tomaszgebala napisał/a:
ja np. przy "mokrej" pogodzie zawsze na wieczór po robocie zajeżdżam na bezdotykową myjnię i za 1 impuls w minutę obleję go wodą i jest niemal ... glanc czysty ;-)

na którą myjnie... (to chyba nie kryptoreklama :?: )... :lol:
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-13, 21:23   

TD Pedro napisał/a:
tomaszgebala napisał/a:
ja np. przy "mokrej" pogodzie zawsze na wieczór po robocie zajeżdżam na bezdotykową myjnię i za 1 impuls w minutę obleję go wodą i jest niemal ... glanc czysty ;-)

na którą myjnie... (to chyba nie kryptoreklama :?: )... :lol:

żeby nie było reklamy - powiem tak

w granicach miasta, po lewej stronie w kierunku na Łęczną ;-)
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-03-18, 15:33   

Cud sie nie zdarzyl... Reklamacja odrzucona - brak przegladow... Nieistotne jest, ze byla robiona u nich naprawa "antykorozyjna" i w innym ASO kontrola z dodatkowym zabezpieczeniem antykorozyjnym w ramach akcji przywolawczej (po ktorym to "zabezpieczniu" wyszla rdza. Generalnie "nie maja w komputerze"...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-18, 15:40   

DUCATI,
:roll: jeżeli wg Ciebie dopełniłeś wszelkiej staranności (spełniłeś wymogi gwarancyjne), to chyba "powalczysz" z tym... :-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-27, 17:48   

Kratylos napisał/a:
ja dzis zglosilem korozje na
tylnie nadkole prawe purchel spory na krawędzi z zderzakiem
wlew paliwa - purchle korozja wylazi duzo tego tam jest..
2 kropki korozji przy szybie tylniej
nadkole przednie purchle w sporej ilości na krawedzi
drzwi przednie kierowcy od srodka purchel
pod kolem zapasowym w bagarznikem sporo korozji i purchle
okolice ramy nadwozia dół przy drzwiach tylnich 2 miejsca małe purchle.
przedni pas w komorze silnika troche korzji wychodzi..
no to na tyle czekam da decyzje RP ... oczwywiście ja grzecznie wszstkie przeglądy robie w ASO...


Odpowiedź będzie taka: w celu utrzymania gwarancji na perforację nadwozia konieczna jest naprawa na koszt właściciela pojazdu.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-27, 18:51   

jan ostrzyca napisał/a:
Odpowiedź będzie taka: w celu utrzymania gwarancji na perforację nadwozia konieczna jest naprawa na koszt właściciela pojazdu.

co komu po takiej :-( gwarancji?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-27, 19:12   

Kratylos, a co jeśli np. na tym samym elemencie masz dwa uszkodzenie - jedno kwalifikujące się do naprawy gwarancyjnej i np. jeden odprysk? Pytałeś o ewentualny koszt w ASO?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne