Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
sandero 1.2
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-16, 11:53   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1539 i ostatnio http://www.daciaklub.pl/f...p?p=79477#79477 - natomiast zarzuty kol. jacali są zasadne jedynie o tyle, że ktoś kupujący 1,2 16V powinien się dowiedzieć, i to najlepiej od sprzedawcy, że ten silnik po prostu wymaga delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu jeśli faktycznie ma zużywać niewiele paliwa. W innym przypadku wynik będzie jak powyżej...
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-16, 13:04   

Silnik ci się musi dotrzeć, po 1 przeglądzie wymień olej na Elf evolution 5W30 albo inny energy saver, i masz spalanie 5% mniejsze, załóż sportowy wkład powietrza, magnetyzery i spalanie zacznie spadać. A silnik minimum 10-20 tys trzeba przejechać żeby się dotarł.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-16, 13:51   

TAXI AIRPORT napisał/a:
, załóż sportowy wkład powietrza, magnetyzery i spalanie zacznie spadać.

Litości ......
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-16, 15:19   

laisar napisał/a:
...że ktoś kupujący 1,2 16V powinien się dowiedzieć, i to najlepiej od sprzedawcy, że ten silnik po prostu wymaga delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu jeśli faktycznie ma zużywać niewiele paliwa....

czy to jest taki sam silnik jak w Renault Thalii? jeżeli tak to jest naprawdę bardzo oszczędny - oczywiście przy rozsądnym operowaniu pedałem przyspieszenia, Thalia z silnikiem 1,2 którą mam możliwość obserwować w rodzinie spala 4,8 - 5,5 l/100 km... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-16, 15:43   

TD Pedro napisał/a:
czy to jest taki sam silnik jak w Renault Thalii?

Tak.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-16, 20:08   

Mollu na razie olej spalanie, zmierz je najwcześniej po przejechaniu 3-4 tys. km wtedy na pewno będzie niższe w porównywalnych warunkach. Sąsiad swoim clio III z tym motorem bez problemu schodzi poniżej 6 w cyklu mieszanym, całkiem możliwe że w sandero będą podobne wyniki
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-16, 23:20   

mollu napisał/a:

od tankowania 450 km - 80% w mieście - małe przebiegi
wg komputera średnio 8.2 l


Zima, miasto, małe przebiegi, nie ma się co dziwić. Jak wiosną nie zejdziesz poniżej 8, to pamiętaj, że zawsze możesz założyć kilka magnetyzerów :mrgreen:
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-17, 10:29   

Nie litości tylko poświadczone empirycznie i nie cytuj wybiorczo mojej wypowiedzi, sam w poprzedniej Meganie 1.4 16V 95KM przejechałem ponad 100 tys.km ze średnim spalaniem 5,3-5,5l na taksówce w cyklu mieszanym. Miałem zalany olej Elf albo GM 5W30 fuel save, świece Beru 4 elektrodowe, wkład sportowy Kingdragon oraz 2 magnetyzery na paliwie.
Silnik cykał i cyka nadal, na 5 biegu od 40km/h nie ma problemu jechać po płaskim, silnik zbiera się od 1000 obr/min i jest elastyczniejszy po zamontowaniu tych wszystkich rzeczy.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-17, 12:11   

TAXI AIRPORT napisał/a:
świece Beru 4 elektrodowe


To jest dobry marketing - 4-o elektrodowe świecie - jakby ilość elektrod miała wpływ na zużycie paliwa ? :)
W końcu i tak iskra przeskoczy tylko do jednej elektrody, więc o niższym zużyciu paliwa za pomocą świec 4, czy nawet 10 elektrodowych nie ma mowy.
To jest tak zwany "chłyt maketindody" - i jak widać działa :)
_________________

 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2011-02-17, 16:31   

dzisiaj miałem okazję potestować spalanie w trasie
i niemiło się zaskoczyłem

gdy 2 dnia jechałem do serwisu aby załozyli mi chlapacze. hak i zimówki miałem spalanie 5.0

dzisiaj na autostradzie przy stałej prędkości 100 km/h
nie mogłem zejść poniżej 5,9 l

coś jak dla mnie za duża różnica - przecież zimówki, hak i chlapacze nie mogły spowodować spalania o 1 l więcej ?

pogoda i temperatura w każdym z przypadków testu spalania były podobne
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-17, 16:34   

zimówki o te 0,5-0,7litra/100km mogą podnieść spalanie, chlapacza chyba bez znaczenia..??Może jechałeś pod wiatr?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-17, 16:48   

mollu daj sobie spokój ze spalaniem na pierwszych tysiącu, widzę że to twój pierwszy nowy samochód. Zobacz u piotrres'a też było duże spalanie na początku a teraz jest zadowalające tak renówkowe silniki mają
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-17, 17:27   

jackthenight napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
świece Beru 4 elektrodowe


To jest dobry marketing - 4-o elektrodowe świecie - jakby ilość elektrod miała wpływ na zużycie paliwa ? :)
W końcu i tak iskra przeskoczy tylko do jednej elektrody, więc o niższym zużyciu paliwa za pomocą świec 4, czy nawet 10 elektrodowych nie ma mowy.
To jest tak zwany "chłyt maketindody" - i jak widać działa :)

Trochę może mieć bo w 4 elektrodowych wolniej zwiększa się szczelina ze względu na równomierniejsze wypalanie elektrod.
No filtr o zmniejszonych oporach przepływu powietrza też może ma znaczenie , a zwłaszcza czysty filtr :) rzadszy olej czy opony i ich ciśnienie też zmniejszają zużycie. Ale magnetyzery to już jedna wielka ściema co wielokrotnie udowadniano w testach długodystansowych jak i na hamowniach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-17, 18:23   

mollu napisał/a:
dzisiaj na autostradzie przy stałej prędkości 100 km/h
nie mogłem zejść poniżej 5,9 l

Ale skasowałeś licznik, tak? (;
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-17, 18:36   

[quote="DrOzda"]
jackthenight napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
świece Beru 4 elektrodowe
Ale magnetyzery to już jedna wielka ściema co wielokrotnie udowadniano w testach długodystansowych jak i na hamowniach.


Tak to już jest, że jak zechcesz to tyle samo znajdziesz testów "ujemnych" co "dodatnich". dość ciekawe jest że sporo złego piszą te media które wielokrotnie, także tu na forum są ganione za nierzetelność i podatność na wpływy koncernów wpływających na wyniki porównań, testów.
A najwięcej mają do powiedzenia zawsze Ci, którzy nigdy nie mieli do czynienia, albo kupili jakiś badziew na allegro za 20zł i na tej podstawie generalizują.
To tak jak z dieslami - najwęcej wiedza o awaryjnosci i kosztach Ci co tankują i zawsze tankowali Pb.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-17, 18:41   

To ja poproszę o link do chociaż jednego artykułu naukowego, potwierdzającego pozytywny wpływ tych sławnych magnetyzerów na spalanie paliwa w samochodach...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-17, 18:55   

laisar napisał/a:
To ja poproszę o link do chociaż jednego artykułu naukowego, potwierdzającego pozytywny wpływ tych sławnych magnetyzerów na spalanie paliwa w samochodach...

Może w odpowiedzi na Twój przeczacy.

Edit: Laisar, nie szukaj. Szkoda Twojego i mojego czasu...
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-02-17, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2011-02-17, 19:24   

laisar napisał/a:

Ale skasowałeś licznik, tak? (;


pewnie że skasowałem - czyste spalanie po autostradzie

maciek napisał/a:
mollu daj sobie spokój ze spalaniem na pierwszych tysiącu, widzę że to twój pierwszy nowy samochód. Zobacz u piotrres'a też było duże spalanie na początku a teraz jest zadowalające tak renówkowe silniki mają


tak pierwszy :)
nie chodziło mi raczej o wielkość spalania (bo wyczytałem już na forum że będzie lepiej potem) a różnice z zimówkami - nie spodziewałem się że to taka różnica może być - a opony mam ten sam rozmiar co letnie
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-18, 08:30   

Opływowość Dacii daje niskie spalanie do 70 km/h, 100km/h do testu spalania to za dużo :)
I normalnie 5.0, a przy szybszej jeździe 5.9 w benzynie to chyba nie tak źle?
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-02-18, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-19, 14:00   

Moje 3 grosze
średnia z 23 tankowań(zawsze do pełna) wychodzi 5,2l tyle że ja mam 80% trasy z maksymalną prędkością 85km/h. Czy zimówki czy letnie nie widzę różnicy w tankowaniu. Czasem jak jeźdzę szybciej niż te 85 to widzę to w spalaniu, a więc 100km/h to chyba za dużo żeby zobaczyć katalogowe spalanie na komputerze.
Bez magnetyzera, przebieg 33200 a więc dotarty silnik.

Ostatnio zatankowałem 98 i przejechałem 930km na 45litrach,wychodzi 4,9l/100km. Wynik jednostkowy,niemiarodajny jednak dający do myślenia. Testuję drugi bak...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-19, 14:20   

Andrzej123 napisał/a:
Ostatnio zatankowałem 98 i przejechałem 930km na 45litrach,wychodzi 4,9l/100km. Wynik jednostkowy,niemiarodajny jednak dający do myślenia. Testuję drugi bak...


gdzieś czytałem, że tankowanie paliwa o lo 98 nie przekłada się :-( ani na lepsze osiągi ani na mniejsze zużycie paliwa... :-) - sam robiłem eksperymenty tankując do Renault Megane takie paliwo i nie widziałem różnicy...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-19, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2011-02-23, 13:39   

takie pytanko

na zimnym silniku z rana po odpaleniu wydostają się dziwne dźwięki
takie lekko piszczące - nie wiem czy to pasek klinowy czy co

jakieś sugestie? przejmować się tym czy poczekać aż przejdą mrozy i będzie ok?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 13:42   

Poczekać.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-02-23, 16:18   

W zimie przy silnym mrozie to wszystko skrzypi i piszczy :-|
_________________

 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-27, 21:30   

Trochę czasu mineło... jak spalanie?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne