http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1539 i ostatnio http://www.daciaklub.pl/f...p?p=79477#79477 - natomiast zarzuty kol. jacali są zasadne jedynie o tyle, że ktoś kupujący 1,2 16V powinien się dowiedzieć, i to najlepiej od sprzedawcy, że ten silnik po prostu wymaga delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu jeśli faktycznie ma zużywać niewiele paliwa. W innym przypadku wynik będzie jak powyżej...
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-16, 13:04
Silnik ci się musi dotrzeć, po 1 przeglądzie wymień olej na Elf evolution 5W30 albo inny energy saver, i masz spalanie 5% mniejsze, załóż sportowy wkład powietrza, magnetyzery i spalanie zacznie spadać. A silnik minimum 10-20 tys trzeba przejechać żeby się dotarł.
...że ktoś kupujący 1,2 16V powinien się dowiedzieć, i to najlepiej od sprzedawcy, że ten silnik po prostu wymaga delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu jeśli faktycznie ma zużywać niewiele paliwa....
czy to jest taki sam silnik jak w Renault Thalii? jeżeli tak to jest naprawdę bardzo oszczędny - oczywiście przy rozsądnym operowaniu pedałem przyspieszenia, Thalia z silnikiem 1,2 którą mam możliwość obserwować w rodzinie spala 4,8 - 5,5 l/100 km...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-16, 20:08
Mollu na razie olej spalanie, zmierz je najwcześniej po przejechaniu 3-4 tys. km wtedy na pewno będzie niższe w porównywalnych warunkach. Sąsiad swoim clio III z tym motorem bez problemu schodzi poniżej 6 w cyklu mieszanym, całkiem możliwe że w sandero będą podobne wyniki
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-17, 10:29
Nie litości tylko poświadczone empirycznie i nie cytuj wybiorczo mojej wypowiedzi, sam w poprzedniej Meganie 1.4 16V 95KM przejechałem ponad 100 tys.km ze średnim spalaniem 5,3-5,5l na taksówce w cyklu mieszanym. Miałem zalany olej Elf albo GM 5W30 fuel save, świece Beru 4 elektrodowe, wkład sportowy Kingdragon oraz 2 magnetyzery na paliwie.
Silnik cykał i cyka nadal, na 5 biegu od 40km/h nie ma problemu jechać po płaskim, silnik zbiera się od 1000 obr/min i jest elastyczniejszy po zamontowaniu tych wszystkich rzeczy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-17, 12:11
TAXI AIRPORT napisał/a:
świece Beru 4 elektrodowe
To jest dobry marketing - 4-o elektrodowe świecie - jakby ilość elektrod miała wpływ na zużycie paliwa ? :)
W końcu i tak iskra przeskoczy tylko do jednej elektrody, więc o niższym zużyciu paliwa za pomocą świec 4, czy nawet 10 elektrodowych nie ma mowy.
To jest tak zwany "chłyt maketindody" - i jak widać działa :)
mollu daj sobie spokój ze spalaniem na pierwszych tysiącu, widzę że to twój pierwszy nowy samochód. Zobacz u piotrres'a też było duże spalanie na początku a teraz jest zadowalające tak renówkowe silniki mają
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-17, 17:27
jackthenight napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
świece Beru 4 elektrodowe
To jest dobry marketing - 4-o elektrodowe świecie - jakby ilość elektrod miała wpływ na zużycie paliwa ? :)
W końcu i tak iskra przeskoczy tylko do jednej elektrody, więc o niższym zużyciu paliwa za pomocą świec 4, czy nawet 10 elektrodowych nie ma mowy.
To jest tak zwany "chłyt maketindody" - i jak widać działa :)
Trochę może mieć bo w 4 elektrodowych wolniej zwiększa się szczelina ze względu na równomierniejsze wypalanie elektrod.
No filtr o zmniejszonych oporach przepływu powietrza też może ma znaczenie , a zwłaszcza czysty filtr :) rzadszy olej czy opony i ich ciśnienie też zmniejszają zużycie. Ale magnetyzery to już jedna wielka ściema co wielokrotnie udowadniano w testach długodystansowych jak i na hamowniach.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-17, 18:36
[quote="DrOzda"]
jackthenight napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
świece Beru 4 elektrodowe
Ale magnetyzery to już jedna wielka ściema co wielokrotnie udowadniano w testach długodystansowych jak i na hamowniach.
Tak to już jest, że jak zechcesz to tyle samo znajdziesz testów "ujemnych" co "dodatnich". dość ciekawe jest że sporo złego piszą te media które wielokrotnie, także tu na forum są ganione za nierzetelność i podatność na wpływy koncernów wpływających na wyniki porównań, testów.
A najwięcej mają do powiedzenia zawsze Ci, którzy nigdy nie mieli do czynienia, albo kupili jakiś badziew na allegro za 20zł i na tej podstawie generalizują.
To tak jak z dieslami - najwęcej wiedza o awaryjnosci i kosztach Ci co tankują i zawsze tankowali Pb.
To ja poproszę o link do chociaż jednego artykułu naukowego, potwierdzającego pozytywny wpływ tych sławnych magnetyzerów na spalanie paliwa w samochodach...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-17, 18:55
laisar napisał/a:
To ja poproszę o link do chociaż jednego artykułu naukowego, potwierdzającego pozytywny wpływ tych sławnych magnetyzerów na spalanie paliwa w samochodach...
Może w odpowiedzi na Twój przeczacy.
Edit: Laisar, nie szukaj. Szkoda Twojego i mojego czasu...
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-02-17, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
pewnie że skasowałem - czyste spalanie po autostradzie
maciek napisał/a:
mollu daj sobie spokój ze spalaniem na pierwszych tysiącu, widzę że to twój pierwszy nowy samochód. Zobacz u piotrres'a też było duże spalanie na początku a teraz jest zadowalające tak renówkowe silniki mają
tak pierwszy :)
nie chodziło mi raczej o wielkość spalania (bo wyczytałem już na forum że będzie lepiej potem) a różnice z zimówkami - nie spodziewałem się że to taka różnica może być - a opony mam ten sam rozmiar co letnie
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-18, 08:30
Opływowość Dacii daje niskie spalanie do 70 km/h, 100km/h do testu spalania to za dużo :)
I normalnie 5.0, a przy szybszej jeździe 5.9 w benzynie to chyba nie tak źle?
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-02-18, 08:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-19, 14:00
Moje 3 grosze
średnia z 23 tankowań(zawsze do pełna) wychodzi 5,2l tyle że ja mam 80% trasy z maksymalną prędkością 85km/h. Czy zimówki czy letnie nie widzę różnicy w tankowaniu. Czasem jak jeźdzę szybciej niż te 85 to widzę to w spalaniu, a więc 100km/h to chyba za dużo żeby zobaczyć katalogowe spalanie na komputerze.
Bez magnetyzera, przebieg 33200 a więc dotarty silnik.
Ostatnio zatankowałem 98 i przejechałem 930km na 45litrach,wychodzi 4,9l/100km. Wynik jednostkowy,niemiarodajny jednak dający do myślenia. Testuję drugi bak...
Ostatnio zatankowałem 98 i przejechałem 930km na 45litrach,wychodzi 4,9l/100km. Wynik jednostkowy,niemiarodajny jednak dający do myślenia. Testuję drugi bak...
gdzieś czytałem, że tankowanie paliwa o lo 98 nie przekłada się ani na lepsze osiągi ani na mniejsze zużycie paliwa... - sam robiłem eksperymenty tankując do Renault Megane takie paliwo i nie widziałem różnicy...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-19, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum