Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-26, 19:29
flowerman napisał/a:
Przy docieraniu tak do ok. 5000 km starałem się nie przekraczać 2250 obrotów.
Potem już w miarę normalnie ale też bez szaleństw tak do 3000 tys.
Po wymianie oleju (przy 10000 km) już normalnie - nawet ponad 4000 obr.
Tylko że mi się zapalają 4 kreski od temperatury jak jadę dłużej pod maxa
No ja się chyba nie doczekam - tak 3000 obrotów to już całkiem znoście - daje to jakieś 125-130 km/h, a więc niezle. Co do obrotów na docieraniu mój mechanik powiedział, żeby owszem uważać na nie (nie szarżować), ale jeździć w miarę normalnie, szczególnie po przekroczeniu właśnie 1500 - 2000 km.
Spotkałem się też z taką opinią i to w kilku źródłach, że nadmierne "mułowate" jeżdżenie na dotarciu - zaowocuje w przyszłości małym temperamentem już dotartego autka. Być może mit - ale wydaje mi się że coś w tym jest.
Ja mam 5500km, i czuć, że jeszcze sie powoli układa, napewno silnik zrobił się troszke żwawszy. ale jeżdżąc głównie po mieście daję sie zauważyć, że dłuższa trasa i mocniejsze obchodzenie sie w niej z gazem sprawia, że samochód lepiej jedzie:)
No nie wiem Panowie, ja jakbym czekał 10 tys kilometrów aż się silnik dotrze i obchodził się z autem jak z jajkiem to bym się nerwowo wykończył. U mnie auto odebrane 9.08, a na dzień dzisiejszy tj 27.09 mam już prawie 6 tysięcy nakręcone przez 7 tygodni, co daje jakieś circa 122,5 km dziennie. I nie uważam że to dużo.
_________________
Gość
Wysłany: 2010-10-28, 00:43
A moja Dacia Sandero Stepway ma juz nakrecone 33tys zakupiona w 2009 grudzien, 1,5 DCI.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Gość 2010-10-28, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
po 1 przeglądzie (15 000) - wymiana oleju na życzenie (własny elf excellium nf = oszczędność ok. 100 zł.)
W trakcie eksploatacji:
1. Wymieniony zestaw z paskiem akcesoriów (świecenie się lampki układu oczyszczania spalin - diagnoza w "dziesiątkę" - wibracje na rolkach - sprowadzony zestaw z tej samej serii prosto z Francji) - problem wyeliminowany - gwarancja
2. Założenie LPG - problemy z zimnym silnikiem (skaczące obroty i gaśnięcie silnika [luz/sprzęgło], sygnalizacja braku gazu mimo pełnego zbiornika i przełączanie na benzynę) - 2 problem wyeliminowano (gwarancja), 1 pozostał ...
3. Wyklepanie 2 wgnieceń na tylnych drzwiach (spadające drzwi sąsiada niesione do śmietnika ) - aktualnie nie widać żadnej różnicy (ubezpieczenie AC, 400 zł. od sąsiada ;)).
4. Wymiana listwy podprogowej z zestawu SUV (odeszła farba na myjni) - problem wyeliminowany - gwarancja
Reszta - stan idealny, wręcz jak nowy :)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-03, 14:17, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum