Wysłany: 2010-11-13, 20:54 Duster Laureate - centralny zamek
Koledzy, oświećcie mnie, bo wstyd mi pytać w salonie 2 m-ce po zamówieniu auta:
- czy w tylnej klapie jest centralny zamek otwierany z pilota? czy trzeba dłubać kluczem w zamku? a może jest cięgło ze środka wozu?
- jak wygląda pilot? breloczek do kluczyka, czy integralny kluczyk-scyzoryk?
- bak chyba na kluczyk (to zdążyłem zauważyć)?
(DD Laureate)
Wysłany: 2010-11-13, 21:43 Re: Duster Laureate - centralny zamek
eplus napisał/a:
Koledzy, oświećcie mnie, bo wstyd mi pytać w salonie 2 m-ce po zamówieniu auta:
- czy w tylnej klapie jest centralny zamek otwierany z pilota? czy trzeba dłubać kluczem w zamku? a może jest cięgło ze środka wozu?
- jak wygląda pilot? breloczek do kluczyka, czy integralny kluczyk-scyzoryk?
- bak chyba na kluczyk (to zdążyłem zauważyć)?
(DD Laureate)
Hehe - mam troche podobnie... :)
Z tego co wiem/pamietam:
1. Jest centralny wszedzie - ja pytalem sprzedawce czy jest osobny guzik w pilocie do otwierania bagaznika i tego nie ma ale wszystkie naraz napewno powinny byc
2. Pilot jest w kluczyku - oczywiscie jest nic nie wart jesli zalozysz alarm ;)
3. Klapka napewno nie - a korek - w sumie nie wiem - chyba tak :)
Wysłany: 2010-11-13, 22:14 Re: Duster Laureate - centralny zamek
RnR napisał/a:
1. Jest centralny wszedzie - ja pytalem sprzedawce czy jest osobny guzik w pilocie do otwierania bagaznika i tego nie ma ale wszystkie naraz napewno powinny byc
Dobrze, bo w Felce brak centralzamka w klapie i przez to jest to pół-zamek - tylną klapę otwieram równie często, jak drzwi kierowcy
Cytat:
2. Pilot jest w kluczyku - oczywiscie jest nic nie wart jesli zalozysz alarm ;)
No to kicha, bo przyzwyczaiłem się nosić pilot w kieszeni na baloniki, a kluczyk zostawiać w stacyjce (i skleroza niestraszna - Babcia pyta: - Jak się nazywa ten Niemiec, który mi ciągle chowa klucze? - Alzheimer, Babciu!)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-13, 22:42
Centralny jest tylko w kluczyku ( tylko w jednym) jest osobny przycisk do zamykania i osobny do otwierania, ale w zamkach nigdzie nie ma połączenia - przy otwieraniu i zamykaniu kluczykiem otwiera się tylko ta strona w której jest kluczyk, dotychczas wszędzie jak miałem centralny to przynajmniej drzwi kierowcy sterowały wszystkimi, a np w BMW nawet zamykając bagażnik kluczykiem zamykało się cały samochód, ale gdzieś trzeba oszczędzić - Dacia nie kosztuje 150tyś.
Wysłany: 2010-11-14, 10:19 Re: Duster Laureate - centralny zamek
eplus napisał/a:
Cytat:
2. Pilot jest w kluczyku - oczywiscie jest nic nie wart jesli zalozysz alarm ;)
No to kicha, bo przyzwyczaiłem się nosić pilot w kieszeni na baloniki, a kluczyk zostawiać w stacyjce (i skleroza niestraszna - Babcia pyta: - Jak się nazywa ten Niemiec, który mi ciągle chowa klucze? - Alzheimer, Babciu!)
A to chyba Ci bedzie dzialac nadal - poprostu pilot w kluczyku nie rozbroi alarmu ale na odwrot jest ok.
Kluczyk jest klasyczny nieskładany, centralny zamek również w klapie, alarm można podpiąć pod centralny i auto obsługujemy 2 przyciskami ( polecam to rozwiązanie- gdyz nie mamy wtedy doatkowego "breloczka"). Klapka od baku otwierana ręcznie, natomiast korek jest na klucz
Kluczyk jest klasyczny nieskładany, centralny zamek również w klapie, alarm można podpiąć pod centralny i auto obsługujemy 2 przyciskami ( polecam to rozwiązanie- gdyz nie mamy wtedy doatkowego "breloczka"). Klapka od baku otwierana ręcznie, natomiast korek jest na klucz
A jaki alarm masz? Ja pytalem w aso i sprzedawca twierdzil, ze "sie nie da" i, ze bede musial breloczek nosic do alarmu :(
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-14, 19:16
z234 napisał/a:
alarm można podpiąć pod centralny i auto obsługujemy 2 przyciskami ( polecam to rozwiązanie- gdyz nie mamy wtedy doatkowego "breloczka")
Nie każdy alarm można tak podłączyć.
Można tylko tak podłączyć alarm przystosowany do takiego montażu - musi być to odpowiedni model alarmu. Takie alarmy nie posiadają wtedy w ogóle pilotów.
Co do dodatkowego breloczka, to jednak ma pewną zaletę - bo zawsze masz dodatkowe dwa piloty, które w skrajnych przypadkach (uszkodzony pilot kluczyka) mogą być przydatne.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-14, 19:20, w całości zmieniany 3 razy
Jeśli chodzi o centralny zamek i alarm to uważam , że otwieranie tylko z kluczyka jest idealnym rozwiązaniem , nie wyobrażam sobie otwierania auta z kluczyka i dodatkowo rozbrojenie alarmu z jakiegoś dodatkowego breloczka - to musi być jeden pilot i już.
A co do tego że przy zablokowanych zamkach od środka otwierając jedne drzwi reszta pozostaje zamknięta to też ma swój plus bo zprzodu moge mieć otwarte a tył i bagażnik zamknięty i nikt z tyłu nie wlezie mi do auta.
I jeszcze jedno po co ten automat który sprawia że zamykając auto kluczem blokuja sie wszystkie drzwi , przecież po to jest sterowanie z kluczyka , naciskam i wszystko zamknięte.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-11-18, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-18, 11:46
Jarosław P napisał/a:
I jeszcze jedno po co ten automat który sprawia że zamykając auto kluczem blokuja sie wszystkie drzwi , przecież po to jest sterowanie z kluczyka , naciskam i wszystko zamknięte.
Dopóki wszystko działa to jest niepotrzebne, ale może ci się wyładować bateria i przyzwyczajony do zamykania jednym ruchem zamkniesz tylko drzwi kierowcy. Ale jak ktoś uważa to sobie poradzi.
Odnośnie zamków mam radę dla wszystkich - pomimo centralnego sterowanego z pilota radziłbym kilka razy w roku otworzyć i zamknąć wszystkie zamki z kluczem - nie wiem czy Dacia ma te same zamki co Renault ale w Renault jak się nie używało zamków to po kilku latach nie dało się ich użyć w ogóle - moje w lagunie nie działają, po trzech latach przekonałem się o tym, na szczęście piloty działają dobrze, ale wiem że wielu ludzi miało awarie pilotów i gdy nie działały im zamki to niestety pozostawało wybicie bocznej szyby
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-11-18, 11:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-18, 13:37
Cytat:
Jeśli chodzi o centralny zamek i alarm to uważam , że otwieranie tylko z kluczyka jest idealnym rozwiązaniem , nie wyobrażam sobie otwierania auta z kluczyka i dodatkowo rozbrojenie alarmu z jakiegoś dodatkowego breloczka - to musi być jeden pilot i już.
Nie, nie JarosławieP to jest trochę inaczej.
Pilotem od alarmu również zamykam i otwieram drzwi. Dzięki temu klikając raz na pilot alarmu zamykam drzwi i włączam od razu alarm - powoduje to że mam dodatkowo dwa piloty więcej, których ty nie posiadasz. Jak uszkodzi ci się pilot kluczyka to co wtedy zrobisz ?
Jak wyłączysz alarm? Znasz procedurę wyłączenia alarmu bez pilota ?
Ja mam dwa piloty od alarmu a ty tylko jeden ? Widzisz jaka jest zaleta posiadania pilotów do alarmu.
Inna sytuacja, chcesz pozostawić na chwilę dziecko w aucie i chcesz zamknąć drzwi bez włączania alarmu ? Jak to zrobisz swoim jednym pilotem ?
Ja zamykając tylko drzwi pilotem kluczyka, zamykam tylko drzwi bez włączania alarmu - ty nie masz takiej możliwości.
Piszesz, że to musi być tylko jeden pilot i już - i właśnie ja tak mam, pilotem alarmu jednym kliknięciem zamykam auto i włączam alarm. Posiadam trzy piloty do centralnego zamka, w tym dwa piloty od alarmu.
Jak mi się np. zepsuje pilot w kluczyku to wszystko robię pilotem od alarmu , a ty niestety musisz wtedy jechać do ASO i płacić grubą gotówkę za dorobienie kluczyka.
Mam nadzieje, że rozjaśniłem tym trochę sytuację.
laisar napisał/a:
A może w Dusterze jednak dali ten kabelek? Bo np w niektórych MCV-kach w Holandii czy Francji jednak był...
No to co za problem to sprawdzić, niech któryś z kolegów posiadających Dustera sprawdzi tą funkcję automatycznego zamykania drzwi czy ją posiada czy też nie.
Sprawdzić czy jest ta funkcja zaimplementowana w Dusterze jest prosto : wystarczy włączyć zapłon i przytrzymać przycisk zamykania drzwi na konsoli środkowej przez jakieś 7 sekund - jeśli usłyszymy sygnał piiip to funkcja jest, jeśli będzie głucho to funkcji nie ma.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-18, 14:12, w całości zmieniany 4 razy
a to ja mam kolejne pytanie z serii "nie wiem, to się pytam":
To na konsoli jest jakiś przycisk do blokowania drzwi? Nie no, serio się pytam, bo ok, centralny zamek jest, ale nigdzie nie doczytałem o przycisku (ale bedzie niespodzianek przy odbiorze wózka hehehe)
swoją drogą, czy jest możliwość ściągnięcia skądś pdf z instrukcja obsługi DD /najlepiej PL/?
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-18, 16:02
sleeva napisał/a:
To na konsoli jest jakiś przycisk do blokowania drzwi? Nie no, serio się pytam, bo ok, centralny zamek jest, ale nigdzie nie doczytałem o przycisku (ale bedzie niespodzianek przy odbiorze wózka hehehe)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-18, 17:45
Cytat:
Inna sytuacja, chcesz pozostawić na chwilę dziecko w aucie i chcesz zamknąć drzwi bez włączania alarmu ? Jak to zrobisz swoim jednym pilotem ?
Jedyne rozwiązanie: najpierw należy od wewnątrz wcisnąć przycisk zamykania drzwi - potem wysiąść i zamknąć za sobą drzwi kluczykiem.
A swoją drogą miałem zabawną historię: na początku posiadania autka - zamknąłem na chwilę pod Obi, moja mamę (zapominając, że włączyłem alarm). Mama po moim powrocie stwierdziła, że chyba się nowy samochód psuje: "bo jak się ruszałam to on piszczy".
Inna sytuacja, chcesz pozostawić na chwilę dziecko w aucie i chcesz zamknąć drzwi bez włączania alarmu ? Jak to zrobisz swoim jednym pilotem ?
Jedyne rozwiązanie: najpierw należy od wewnątrz wcisnąć przycisk zamykania drzwi - potem wysiąść i zamknąć za sobą drzwi kluczykiem.
A swoją drogą miałem zabawną historię: na początku posiadania autka - zamknąłem na chwilę pod Obi, moja mamę (zapominając, że włączyłem alarm). Mama po moim powrocie stwierdziła, że chyba się nowy samochód psuje: "bo jak się ruszałam to on piszczy".
witam serdecznie!mam takie pytanko...czy ktoś może się orientuje czy można zainstalować centralny zamek w Dusterze??jeśli tak to czy traci gwarancje??w renault powiedzieli,że tego nie robią!!albo pakiet przy zakupie albo wogóle...hehe
Wszystko można - tylko czasem jest z tym za dużo roboty, żeby się opłacało... I tak to pewnie ocenia ASO, przy swoich stawkach.
Po drugie, na zmienione elementy przepadnie fabryczna gwarancja i zostanie tylko ta zwykła, na prace przeprowadzone przez serwis - na co też niewielu by się zdecydowało.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-09, 07:30, w całości zmieniany 1 raz
Witam serdecznie:) Chcialem sie zapytac czy jak otwieracie-zamykacie kluczykiem drzwi kierowcy to otwieraja-zamykaja wam sie wszystkie drzwi? czy tylko jedne. Pilotem oczywiscie wszystkie sie otwieraja-zamykaja. Moje drugie pytanie dotyczy samoczynnego blokowania sie drzwi. Pamietam ze jak odbieralem samochod z salonu to sprzedawca mi cos mowil,ale emocje byly duze i nie pamietam:( W jakich okolicznosciach dziala samoczynne zamykanie zamkow? dzieki za pomoc:)
Chcialem sie zapytac czy jak otwieracie-zamykacie kluczykiem drzwi kierowcy to otwieraja-zamykaja wam sie wszystkie drzwi? czy tylko jedne.
Nie wiem! Przez ponad rok jeszcze ani razu nie otwierałem kluczykiem... :O Ale z tego, co pamiętam - w wersji bez pilota - wszystkie drzwi, w wersji z pilotem - jedne drzwi. Mogę źle pamiętać.
pozor napisał/a:
Moje drugie pytanie dotyczy samoczynnego blokowania sie drzwi. Pamietam ze jak odbieralem samochod z salonu to sprzedawca mi cos mowil,ale emocje byly duze i nie pamietam:( W jakich okolicznosciach dziala samoczynne zamykanie zamkow? dzieki za pomoc:)
Kiedy odkluczysz zamki z pilota i nie otworzysz drzwi przez 30 sekund.
Trafiały się też egzemplarze, w których działało automagiczne zamykanie zamków przy prędkości powyżej 15 km/h, ale to jakieś rarogi pojedyncze, poza tym dawno i nie prawda. :]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum