Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-03-23, 10:05
spalanie benzyny, szukanie oszczędności
Autor Wiadomość
bebe 
Junior Admin
Major Major Major Major



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-09, 22:05   

A jeszcze pytanie z sali - w czym ujemne jony pomagają w długiej jeździe?
_________________

 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-09, 22:13   

chyba odświeżają :-) coś w rodzaju placebo...
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-09, 22:29   

Urządzenie dość proste, posiada powielacz napęcia, dużo zależy od dobrze naostrzonej igiełki która musi być bardzo dobrze zaostrzona.
===================================================

Natomiast dzisiaj wyjąłem termostat z poloneza, w sklepie kupiłem hydrauliczny trójnik 50mm, od strony filtra umocowałem turbinkę do drugiej strony podłączyłem fabryczny wlot powietrza, natomiast rozwidlenie trójnika ciągnie ciepłe powietrzez komory silnika.

Tak więc powietrze wchodzi dwoma otworami, nie ma łącznika harmonijki, turbinka osiąga bardzo duże obroty gdy doda się gazu
Napewno silnik pracuje znacznie ciszej, jest zrywniejszy, ma większe przyśpieszenia, i chyba jest bardziej elastyczny, nie trzeba często zmieniać biegów, ze świateł płynniej staruje co jest zauważalne i bardzo przyjemne.

Gdy silnik osiągnie temperaturę i jest nagrzany pracujący silnik na postoju pracuje bardzo cicho, przy obrotach większych nie ...gwiżdże.
Chyba zmienił się głos silnika w całym zakresie obrotów

Turbinka jest solidnie wykonana, wirnik jest trochę chropowatym odlewem i można go wypolerować, ma ostre kanty, kształt łopatek powinien być w kształcie kropli.
Teoretycznie zadowoli każdego.

Kamel
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6974
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-03-10, 06:08   

Kamel masz rację - działa. Obecnie podobne urządzenia są montowane w klimatyzatorach domowych, biurowych itp.

"1. Przeznaczenie.

Genion-3 służy do wytwarzania jonów ujemnych powietrza.
Badania wykazały, że we wnętrzu pojazdów samochodowych z czynną instalacją wentylacyjno-ogrzewczą ustala się warunki z przewagą jonów dodatnich.
Stany takie moga być przyczyna przedwczesnago zmęczenia, uczuci suchości powietrza, silnijszych i częstrzych bólów głowy /migran/, osłabienie koncentracji.
Skutecznym sposobem zapobiegania tym następstwom jest instalowanie wewnątrz samochodów generatora jonów ujemnych Genion-3
Urządzenia tego typy są od kilku lat stosowane w niektórych krajach z pozytywnym skutkiem, podnosząc komfort jazdy samochodem."


Wczoraj zakupiłem wentylatorek 8,50PLN. Regulator obrotów tzw. kit około 15zł będzie kosztował.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3036
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2011-03-10, 07:05   

A gdyby tak jonizować powietrze w dolocie do silnika :mrgreen: :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-10, 08:04   

W dolocie powietrza stosuje się ozonator, kiedyś miałam coś takiego założone 126, 125 i polonez

Zrobione było ze zbitej rtęciówki bezdławikowej do tego przetwornica napięcia 220v całość włożona do filtru powietrza, w którym jest dużo miejsca
Ozonator wytwarza o ile pamiętam tlen 3 warościowy, wiem że jest więcej tlenu.
Wielu znajomych miało założone ozonatory.


Samochód, tapicerka i plastiki elektryzuja się dodatnio.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-10, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-11, 22:46   

Dzisiaj trasa Lublin - Zamość i z powrotem w sumie 170km w jedną strone z turbinką w druga bez.

Według mnie z turbinka do 100km/godz jest super samochód startuje płynnie i cicho, natomiast powyżej 100km mam wrażenie że coś mu brakuje nie ma ...jadu i zaczyna głośniej pracować.
Bez turbinki 100km/godz obroty 2800,..... z turbinką aby uzyskać 100km/godz trzeba kręcić 3050 obr.
Może wiatr był przeciwny, lub po prostu przy wysokich obrotach turbinka hamuje przepływ powietrza.

Sprawdziłem że odłączenie fabrycznego wlotu powietrza i założenie kolanka bezpośrednio pod obudowę filtru powwietrza aby podciągał ciepłe powietrze lub termostatu z poloneza daje pozytywny efekt.

Marek 1603 jak można to zamawiam zasilacz do wentylatorka, po prostu chcę sprawdzić wszystkie mozliwości.
Przypuszczam żę wentylatorek musi mieć wysokie obroty co najmniej 1800obr aby tłoczył wystarczajcą ilość powietrza na wolnych i maksymalnych obrotach.

Kamel
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-11, 22:50   

To juz wchodzisz w faze TURBO - znaczy sie KOMPRESOR 8-)
_________________

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 668
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-12, 06:37   

Najciekawsza ta zmiana obrotow, moze turbinka zmienia srednice kol albo przelozenia skrzyni? :)
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6974
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-03-12, 17:51   

Regulatorek masz jak w banku powiedz tylko na kiedy chcesz.

Dzisiaj poszedłem trochę na skróty i zastosowałem regulator od wentylatora chłodzenia procesora w kompie. Ot szwendał się w pracy niepotrzebny. Podłączony pod żarówkę postojowych. Próba na postoju. Efekt po napompowaniu (nadciśnienie) filtra przez włączenie postojówek i odpaleniu jest nastepujący: lepiej wkręca się na obroty przez chwilowe wciśnięcie pedału gazu (przegazowanie). Zobaczymy podczas jazdy chyba dopiero w poniedziałek.

Podsumowanie jazdy na magnetyzerach i skróconym wlocie powietrza:
Zrobione 869km, średnie spalanie 6,7l, średnia prędkość 62,1km - komputer (skasowałem sobie ile litrów spalił wg kompa).
Tankowanie do pełna 60l - dystrybutor.
Trasa jak wcześniej podawałem.

Teraz test z wentylatorkiem dodatkowo.
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-12, 21:29   

Marek 1603
Ponieważ mój logan więcej stoi niż jeżdzi mogę ci wysłać do dalszych eksperymentów swoją turbinkę kupioną na allegro, podaj mi tylko aders na priv, to w poniedziałek wyślę priorytetem.

Czy możesz podać dokładnie jakie uzyskałeś oszędności po zastosowaniu tylko kolanka i magnesów.
Moim celem jest uzyskanie w Loganie oszczędności około 1 litra, jest to możliwe tylko wymaga czasu i cierpliwości oraz wiary że fabryka to nie wszystko i nie jest ...ideałem, oraz tym że decydującą rolę w fabryce mają księgowi.

Modernizacje przeprowadza się pojedynczymi etapami dokładnie notując co pomogło i ile, a co nie.
Jak znajdę trochę czasu odkręcę dekiel filtra powierza i zobaczę czy nie da sie umieścić dyszy deLavala.

Najłatwiejsze i największe oszczędności można uzyskać w silnikakach diesla.
Kamel
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6974
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-03-14, 07:46   

Poranny test po założeniu wentylatora.

Przebieg 24,3km spalanie 6,3l.
Po odpaleniu jazda z prędkością 80km/h do dwóch kresek. Potem do 100km/h do czterech kresek. Następnie nawet do 120km/h.

Odczucia.
Silnik jakby lepiej reagował na wciśnięcie gazu tzn. wciskam gaz i auto odrazu jedzie a nie ma takiego "przytłumienia". Również pod górkę nie ma odczucia że zwalnia tylko zdecydowanie lepiej idzie.

test2.jpg
Regulator obrotów
Plik ściągnięto 2845 raz(y) 52,94 KB

test1.jpg
Wentylator
Plik ściągnięto 17867 raz(y) 45,39 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-03-14, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 668
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-14, 19:31   

A ustosunkowal bys sie prosze do mojego postu ze zmiana obrotow?

Podziwiam zapal i checi, ale wydaje mi sie, ze trudno o lepszy dowod na skutecznosc efektu placebo niz ten watek ;)
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-03-14, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-14, 20:17   

Marek 1603 nie przejmuj się postami negatywnymi,... Polak ma w sobie zazdrość następującą..... ja nie mam więc inni też niech nie mają,.... rób swoje, przeciwnicy ci zazdroszczą, od kilku lat piszę na forach za wielka wodą,..tam sa rozsądniejsi.
Pozdrawiam
Kamel
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 668
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-14, 20:33   

kamel - to moze Ty wyjasnisz te roznice w ilosci obrotow na minute...? :)

Moze to zboczenie zawodowe ale jakos tak mam, ze 2+2=4 i jesli tego typu podstawowe warunki sie nie zgadzaja to wplywa to natychmiast na moje postrzeganie problemu.

Ogolnie nie mozna zmierzyc wplywu czegos jesli sam blad pomiaru znacznie przekracza oczekiwane zyski/zmiany ktore chcemy mierzyc a tak jest z kazdym pomiarem spalania, dzwieku czy organoleptycznie mierzonego przyspieszenia - a do tego jedyny konkretny i mierzalny pomiar/dana wskazuje na znaczny wplyw autosugestii w wykonywanych pomiarach ;)
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6974
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-03-14, 21:31   

Oczywiście, że robię swoje. Testuję.
Trasa codziennie ta sama więc i porównanie jest.
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-22, 22:13   

Zrobiło sie ciepło więc przystąpiłem dalej do modernizacji układu dolotowego logana.

Mój pierwszy układ, turbinka bez zailania wyrzuciłem jest tylko termostat z poloneza.

Ciekawio mnie jednak rozwiązanie i pomysł Marka 1603

Kupiłem kolanko 50mm i zacząłem testować po pierwszych przejazdach była poprawa.
Zastosowałem wentylator z komutera o średnicy 60mm i 2300obr
według mojej oceny do 2500obr było dobrze natomiast powyżej tych obrotów silnik dostawał za mało powietrza i nie rozwijał pełnej mocy.
Według mnie należało zastosować wentylator o średnicy 80m i 3000obr, takiego nie miałem ale juz zamówiłem i za kilka dni będę go miał.

Samo zastosowanie kolanka przez Marka 1603 w warunkach zimowych było dobrym pomysłem ale na krawędziach wlotu powstają turbulencje i zawirowania które utrudniają wlot powietrza i silnikowi ciężko zaciągać powietrze
Więc kupiłem redukcję hydrauliczną 50mm na 80mm i to był strzał w dziesiątkę.

Redukcję można stosować w różnych konfiguracjach jest uniwersalna.
Koszty są znikome jej koszt to 3.5zł więc symboliczne.
Po zastosowaniu redukcji bez kolanka bezpośrednio do wlotu powietrza jest dużo poprawa.

1.. poprzednio w rozwiązaniu fabrycznym aby osiągnąć 100km /godz silnik musiał mieć 3050obr po odłączeniu wlotu fabrycznego i zastosowaniu lejka redukcji 50 na 80mm przy szybkości 100km silnik ma obroty tylko 2500-2550.
W skrócie napiszę tak,.... pedał gazu jest mniej naciśnięty aby uzyskać 100km więc to są wymierne krzyści.
Silnik ma lepsze wypełnienie cylindra mieszanką gdyż są maniejsze opory zasysania powietrza.
Zmienił się głos silnika zniknęły wysokie dzięki , jest bardziej basowy gdy dodaje się gazu dodatkowo są dużo większe przyśpieszenia a to juz poważna zaleta.
a więc rozwiązanie Marka 1603 i lejek redukcja 80 na 50daje duże korzyści w zmniejszeniu spalania benzyny.
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-22, 22:18   

wersja na zimę

PICT0415.JPG
Plik ściągnięto 1507 raz(y) 218,71 KB

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-22, 22:22   

wersja lato

PICT0421.JPG
Plik ściągnięto 10182 raz(y) 248,72 KB

 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-03-22, 22:31   

stary napisz mi na priv co jak i gdzie zamontowales bo mam taki sam silnik i chce pokombinowac...
kamel, kamel,
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-22, 22:34   

Mam kilka zdjęć dalszych usprawnień i rozwiązań ale są za duże pliki z aparatu fotograficznego i nie mogę je zamieścić.
Nie mniej mój Logan po zastosowaniu leja ..redukcji ma teraz znacznie większe przyśpieszenia niż moja Fabia
Kamel
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Wersja: [Inna]
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2966
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-22, 22:42   

kamel, fotke zawsze możesz wrzucić na imageshack chomik.pl lub inny dysk internetowy a na forum jedynie link i będzie działać jak należy:)
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-22, 23:12   

Po konsultacji z fachowcami od lotnictwa mogę stwierdzić że układ dolotowy mojego Logana jest zaprojektowany.....kiepsko.
W silnikach wolnossących układ dolotwy ma szczególne znaczenie i każde 10cm żle zrobionego dolotu powoduje opory zaciąganego powietrza i większe zuzycie paliwa oraz gorsze przyśpieszenia.

Mogę powiedzieć że po zastosowaniu lejka... redukcji bezpośrednio do obudowy filtra Logan odżył na trasie.

Koledzy powoli,..... systematycznie będę uzupełniać swoje doświadczenia i informacje w tym zakresie

Marek 1603 jak tam twoje doświadczenia,.... mam juz opracowaną metodę kształtowania końcówek z PCV do naszych celów.

PICT0428.JPG
Plik ściągnięto 1409 raz(y) 241,17 KB

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-22, 23:25   

Uważam że to rozwiązanie które jest na ostatnim zdjęciu zadowoli wszystkich sceptyków i oponenetów jest uniwersalne i najlepsze.

Kosztuje jedynie 3.5zł należy tylko zdjąć połączenie harmonijkowe aby nie przeszkadzało w dopływie powietrza,... robiłem doświadczenie dmuchając dym z 3 papierosów i ciągnie całym przekrojem śrenicy 80mm
Na zakończenie mogę napisać.... Logan odżył,... brakowało mu powietrza.

Jednak pierwszym pomysłodawcą był Marek 1603
Kamel
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-03-22, 23:30   

Hydrauliczna redukcja 80 na 50mm wsuwa się dosyć lekko do obudowy filtrawięc nalęzy owinąc ją dwa razy elektryczną taśmą izolacyjną.
Kamel
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne