Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Drganie kierownicy
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-19, 20:57   Drganie kierownicy

Ostatnio wymieniono mi w ramach gwarancji wahacz. Po wymianie zacząłem odczuwać bicie w kierownicy. Odczuwalne jest nawet przy ... 5 km/h. Nie może więc być mowy w tym przypadku o biciu koła z powodu niewyważenia.

Co może być powodem? Na oponie nie widać żadnego wybrzuszenia. - dokładnie ja obejrzałem. Na kierownicy widać bicie w prawo. Dojeżdżam do skrzyżowania , 5 km/h - puszczam kierownicę a ona w takt obrotu koła "dyga"w prawo.
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-19, 21:01   

Coś już kiedyś było: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40790#40790

A ściąga przy hamowaniu czy podczas toczenia się?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-03-19, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-19, 21:07   

Beckie napisał/a:
Coś już kiedyś było: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40790#40790

A ściąga przy hamowaniu czy podczas toczenia się?

podczas toczenia, ale w przytoczonym linku wszystko wskazuje na opony, ich bicie

u mnie skoro jest to przy min. prędkości nie może więc być mowy o wyważeniu
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2011-03-19, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-03-19, 21:42   

Hmmm wymieniony wahacz. Według mnie zbieżność
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-19, 21:46   

tomaszgebala napisał/a:
ale w przytoczonym linku wszystko wskazuje na opony

Jest tam też coś o NT 5088A. Zna ktoś tę notę?
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-19, 21:53   

Nota NT 5088A

5088A.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1675 raz(y) 62,65 KB

_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-19, 22:42   

Dzięki jackthenight. :-D
_________________
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-20, 14:39   

Mariusz napisał/a:
Hmmm wymieniony wahacz. Według mnie zbieżność

zbieżność była robiona w ASO

a o co chodzi z ową NOTA ? Czy ktoś to może pobieżnie spolszczyć ?
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2011-03-20, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-20, 14:57   

To po prostu "drzewko diagnostyczne" - w teorii, odpowiadając na kolejne pytania, powinno się chociaż z grubsza określić skąd wynika problem...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-20, 18:51   

Jeśli jest tak źle, to chyba wystarczy podnieść jedno koło do góry i puścić silnik na "jedynce" - będzie widać, które bije. Byle auto przypadkiem nie odjechało. :-?
Jeśli obręcz była źle położona na piaście, to chyba cała regulacja zbieżności na nic.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-20, 19:01   

eplus napisał/a:
podnieść jedno koło do góry i puścić silnik na "jedynce"

Powodzenia życzę!
eplus napisał/a:
Byle auto przypadkiem nie odjechało.

Bynajmniej, to nie będzie przypadek. :-P
_________________
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-03-20, 19:05   

tomaszgebala najlepiej udaj się do ASO i niech to oni zajmą się problemem
_________________

 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-20, 20:14   

wyjaśniło się !!!

To sprawa opony - na oko nic na niej nie widać, ale widocznie pod obciążeniem gdzieś się buliła. Zmieniłem na letnie i jak ręką odjął - wcześniej zdejmowałęm zimówki, ale właśnie nic gołym okiem nie widziałem - a biło dodam nawet przy 5 km/h

Tak więc nie byłą to sprawa wyważenia
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-03-20, 21:40   

No i super. Teraz znowu cieszysz się jazdą
Pozdrowiam.
Może to głupie, ale czy w serwisie nie podmienili Ci opony. Piszesz, że problem pojawił się po wizycie w ASO
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-03-20, 21:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-20, 22:06   

nie podmienili, na pewno - byłem cały czas w ASO
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-21, 12:23   

Beckie napisał/a:
eplus napisał/a:
podnieść jedno koło do góry i puścić silnik na "jedynce"

Powodzenia życzę!
eplus napisał/a:
Byle auto przypadkiem nie odjechało.

Bynajmniej, to nie będzie przypadek. :-P


Zawsze tak robiłem w Felce, gdy miałem problem z pogiętymi obręczami. Kolega słyszał może słowo "dyferencjał" :?:
Logan chyba nie ma ASR czy tam EPS, więc bez obawy.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-21, 17:39   

Tzn. że przy pracującym silniku jedno koło się kręci w powietrzu a to które stoi na podłożu się nie kręci?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-03-21, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-03-21, 17:57   

egzakli, Beckie, przy zwykłym otwartym dyfrze moment przekazywany jest na to koło, które ma "lżej".
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-21, 18:09   

Oj, bo sprawdzę! :->
_________________
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-03-21, 23:23   

Beckie, http://www.youtube.com/wa...player_embedded może to pomoże
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-22, 19:51   

KaS602,
bardzo obrazowo to przedstawiono... strawne nawet dla umysłów "nie technicznych"... :lol:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-27, 11:02   

No i po przyjezdzie do Niemiec pod koniec drogi zaczelo sie. Drganie kierownicy przy okolo 130-150 km/h. Podjechalem wywazyc kola i tak jak myslalem na jednym brakowalo ciezarka i kolo bylo niedowazone 50 gram. Zobaczymy w drodze powrotnej.Koszt wywazenia w niemczech jedyne 48 euro. :-?
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-27, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne