Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-07-07, 22:35
jaki najwiekszy silnik do dacii 1300??
Autor Wiadomość
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-28, 23:01   

Tamta piątka na piastowskiej... hmm ciekawe co tam w niej jest uszkodzone :-P Inne piątki turbo raczej drogie...
Marek1603, ten silnik 1.4 to on chyba z supernovej jest, bo nie przypominam sobie silników 1.4 w novej :-P
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-12-29, 06:20   

Być może z supernovej bo u nas mało jeździ tych autek więc trudno powiedzieć. Trzeba by pogooglać na forum RO.
 
Pereira 


Marka: Renault, Ford, Mercedes, Fiat...
Model: 17 tl
Silnik: 1,6
Rocznik: 1975
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-29, 12:27   

Jakby co, to podobny silnik gaźnikowy Renault 1397 ccm o mocy 47 kW leży u mnie :mrgreen:
Kompletny, z osprzętem i skrzynią IV. Pewnie sprzedałbym za niewielką kaskę ;-)
Ale podejrzewam że to kolegi nie urządzi, chodzi raczej o coś większego.
 
kozajroo 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 91
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: LBN
Wysłany: 2010-01-05, 18:22   

dokladnie raczej cos wiekszego ;-)
_________________
Dacia 1310p, 1991r
Volvo 855 GLT 2.0T, 1996r
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-08-15, 15:13   

A może standardowy 1.3 i coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaym...rts_Accessories

Nie wiem czy dobrze doczytałem, że można wyciągnąć do 450km.
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-15, 18:47   

Hehe, jakiś czas temu patrzyłem na tą aukcję ebayową i gdyby taki zestaw podłączyć do silnika 2.0, to pewnie by wyciągnęło z niego ponad 280 koni :-P Tak realnie patrząc na przerabianie daciowego 1.3 - założyć maluchowe tłoki, dorobić kolektor ssący pod jaki podwójny gaźnik i obrobić conieco głowicę. Dalsze przeróbki to już kooooszty takie, że taniej wyjdzie wpakować coś większego pod maskę :-D
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
kozajroo 



Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 91
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: LBN
Wysłany: 2010-08-16, 16:45   

:shock: :evil: 8-) :lol:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-08-16, 20:09   

Ależ ja ma już maluchowe tłoki więc pozostaje kolektor i gaźniki. Kto wie może może.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-12-20, 21:16   

Dzisiaj znalazłem coś z podwójnym gaźnikiem w 1300
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2011-05-04, 11:34   silnik mirafiori

Tak się składa, że ostatnio było mi dane rozmawiać z starym mistrzem z serwisu dacii i... Wiele tego, ale wspomniał mi, że on swego czasu do dacii wrzucał silniki z mirafiori. Podobno jego dacia miała takiego kopa, że półośki wykręcało. Dlatego trzeba było na nie spawać tulejki, a później je wyważać.
I właśnie tak apropos waszych przeróbek i newralgicznego miejsca daciek. Półośki przy daciach swego czasu potrafiły wysiadać po 40tyś km pewnie jakaś partia była wypuszczona z plasteliny specjalnie na warunki podbiegunowe z silnikiem z modeliny. Mniejsza z tym, tylko tak bezkarnie nie da rady zwiększać mocy bez poważniejszej przeróbki przeniesienia momentu na kółka.
Mimo wszystko jak ktoś pytał to już wie 2,0 dm3 silnik z fiata mirafiori - obecnie pewnie trudny do uchwycenia
_________________
Tomasz
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne