Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-09, 20:08
490 km/47l. LPG. Cykl mieszany z przewagą miasta.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ale jaki styl jazdy ?
Jeżeli w trakcie docierania do 3000 obr to będzie się fajnie w "7" mieścił - czy jest sens zakładać gaz
Bo sam mam taki dylemat.
Mój sprzedawca doradził przejechanie najpierw 10 - 15 tys km a potem dopiero myśleć o gazie (pytanie zadane mu przy 4800 km i wymianie oleju)
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2011-05-15, 16:54, w całości zmieniany 1 raz
Takie samo pytanie jechało w mojej głowie od 500km... ale tylko do momentu tankowania.
Widzisz, autko odebrane 4 dni temu i już mam 1200km na liczniku. Po prostu dużo ostatnio jeżdżę.
Trasa 1000km przy prędkości 80 do max 100 km/h.
Jednak gaz to oszczędność dla mojej kieszeni, szczególnie w mieście.
A co do dojazdu to coś dużo tych km podajesz. Z tego co już się zdążyłem zorientować to wystarczy 2-3 tys i można się przerzucić na gaz. No ale widzę że każdy fachowiec ma swoje zdanie.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-05-17, 05:45
a ja sądzę że wszystko zależy od właściciela i jego preferencji, ja LPG mam od nowości instalacja założona przy stanie licznika 10km i auto docierałem na gazie. Oszczędności od pierwszego dnia i patrząc z perspektywy czasu nie żałuję tego a do tego kolejne auto też będzie na LPG.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-05-17, 05:47, w całości zmieniany 1 raz
Swoją drogą pomyśałem, ze może warto by wykonać zamek w takiej klapie?
Patrząc na klapkę nissana nie powinno to być aż takie trudne, i jeden kluczyk do breloka więcej ...;)
W trasie komputer wskazywał mi 6,5 PB (trasa 1000km).
Możesz podać średnią prędkość na tej trasie?
Czy była to niemiecka autostrada, że jechałeś 1000km ze stałą prędkością bez świateł i wyprzedzania czy dobra polska trasa z tirami i światłami? Jak dla mnie przy prędkościach ok 100km na "polskich" trasach spalania 6,5 PB jest fenomenalne.
tego nie wiem dlatego pytam... a pytam dlatego , że gdzieś na forum czytałem, że te silniki mają regulację hydrauliczną...a w Klubie mamy kolegów (i koleżanki ) o dużej wiedzy motoryzacyjnej w tym również odnośnie do podzespołów stosowanych w samochodach Dacia...
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-17, 14:47
W 1.6 16V 105-115KM masz hydrauliczną regulacje zaworów a w 1.6 8V 84-90KM w Loganie i MCV masz mechaniczną regulację na śruby. Co do gazu to ja bym poczekał na fabryczne instalacje gazu które już od lipca miały wejść.
Co do gazu to ja bym poczekał na fabryczne instalacje gazu które już od lipca miały wejść.
to informacja dla aktualnych posiadaczy Dacii raczej mało przydatna (dla przyszłych jak najbardziej ) ponadto z dotychczasowych doniesień wynika, że instalacje te będą stosowane do silników o poj. 1,2 l...
W trasie komputer wskazywał mi 6,5 PB (trasa 1000km).
Możesz podać średnią prędkość na tej trasie?
Czy była to niemiecka autostrada, że jechałeś 1000km ze stałą prędkością bez świateł i wyprzedzania czy dobra polska trasa z tirami i światłami? Jak dla mnie przy prędkościach ok 100km na "polskich" trasach spalania 6,5 PB jest fenomenalne.
Powiem tak - trasa Białystok - Katowice, najpierw na Lublin później na Kielce. Trasa - brak korków, światła tylko w dużych miastach; przy tej prędkości wyprzedzano raczej mnie ; droga idealna.
Prędkość 80 do max 100km.
Sam byłem w szoku...Jadę jutro też w taką trasę - sprawdzimy czy się wynik powtórzy. Jeśli się powtórzy - zrobię zdjęcie jako dowód
Co do fabrycznego gazu to z informacji jakie posiadam to Dacia będzie miała jak najbardziej LPG fabryczne, ale nie w Duster. Dla tego modelu nie przewidują fabrycznej instalacji.
A u mnie pod klapką zmieściła się cała końcówka wlewu gazu
u mnie też się mieści (nie zakładałem jej przed zrobieniem zdjęcia) - tyle, że nie ma gwarancji, że przy niezamykanej klapce końcówka nie zmieniłaby właściciela...
- porównując zdjęcia wydaje mi się, że pod klapka wlewu paliwa w Dusterze jest więcej miejsca niż w Sandero (w Sandero na żywo tego nie oglądałem)...
A u mnie pod klapką zmieściła się cała końcówka wlewu gazu
u mnie też się mieści (nie zakładałem jej przed zrobieniem zdjęcia) - tyle, że nie ma gwarancji, że przy niezamykanej klapce końcówka nie zmieniłaby właściciela...
- porównując zdjęcia wydaje mi się, że pod klapka wlewu paliwa w Dusterze jest więcej miejsca niż w Sandero (w Sandero na żywo tego nie oglądałem)...
Ja na czas robienia zdjęcia zdjąłem tylko czarną zaślepkę, natomiast to co widać na zdjęciu jest przykręcone na stałe.
to wszystko tłumaczy, moja końcówka jest "demontowalna" stąd obawa o możliwość niekontrolowanej zmiany jej właściciela a ponadto takie rozwiązanie daje możliwość stosowania różnych końcówek co jest przydatne w przypadku wojaży poza granicami RP... (nie wiem jak to jest w rozwiązaniu które posiadasz...)
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-18, 12:23
TD Pedro napisał/a:
Daster napisał/a:
K4M nie wymieniaja bo luz zaworowy jest regulowany mechanicznie
czy aby na pewno?
A wiec jest tak jak napisalem. W silnikach K4M nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Potwierdzenie informacji otrzymalem do kierownika tut. serwisu RENAULT
Regulacje przerwy w zaleznosci od modelu rocznikowego dokonuje sie za pomoca odpowiedniej ilosci podkladek lub w tzw "szklanek"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum