Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-09, 20:08   

490 km/47l. LPG. Cykl mieszany z przewagą miasta.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-09, 20:17   

jan ostrzyca, dobry wynik ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-05-15, 16:33   

W trasie komputer wskazywał mi 6,5 PB (trasa 1000km).

Jak założę LPG (w końcu - gdy w końcu się zdecyduję którą :-) ) - zobaczymy ile LPG w trasie.

Ale już w tej chwili uważam że ten samochód z takim silnikiem zużycie ma naprawdę świetne.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2011-05-15, 16:51   

Ale jaki styl jazdy ?
Jeżeli w trakcie docierania do 3000 obr to będzie się fajnie w "7" mieścił - czy jest sens zakładać gaz :?:

Bo sam mam taki dylemat.
Mój sprzedawca doradził przejechanie najpierw 10 - 15 tys km a potem dopiero myśleć o gazie (pytanie zadane mu przy 4800 km i wymianie oleju)
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2011-05-15, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-05-15, 17:35   

Takie samo pytanie jechało w mojej głowie od 500km... :-) ale tylko do momentu tankowania.

Widzisz, autko odebrane 4 dni temu i już mam 1200km na liczniku. Po prostu dużo ostatnio jeżdżę.

Trasa 1000km przy prędkości 80 do max 100 km/h.

Jednak gaz to oszczędność dla mojej kieszeni, szczególnie w mieście.

A co do dojazdu to coś dużo tych km podajesz. Z tego co już się zdążyłem zorientować to wystarczy 2-3 tys i można się przerzucić na gaz. No ale widzę że każdy fachowiec ma swoje zdanie.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-05-17, 05:45   

a ja sądzę że wszystko zależy od właściciela i jego preferencji, ja LPG mam od nowości instalacja założona przy stanie licznika 10km i auto docierałem na gazie. Oszczędności od pierwszego dnia i patrząc z perspektywy czasu nie żałuję tego a do tego kolejne auto też będzie na LPG.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-05-17, 05:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-17, 07:05   

TD Pedro napisał/a:
Piotr_K napisał/a:

TD Pedro ;) to jeszcze poprosimy fotkę tego co masz pod klapką wlewu paliwa


wedle życzenia... :lol:
[url=http://img17.imagesh...21f.jpg]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us


Dzieki, piękne rozwiązanie..;) a koncówkę pewnie masz w breloku ? ;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-17, 07:43   

Piotr_K napisał/a:
a koncówkę pewnie masz w breloku

gdyby klapka wlewu paliwa była zamykana to nie byłoby potrzeby wykręcania końcówki a tak niestety musi być w breloku... :lol:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-17, 08:57   

Swoją drogą pomyśałem, ze może warto by wykonać zamek w takiej klapie?
Patrząc na klapkę nissana nie powinno to być aż takie trudne, i jeden kluczyk do breloka więcej ...;)




Uploaded with ImageShack.us
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-05-17, 10:18   

Polecam artykuł z tygodnika MOTOR z dnia 16-05-2011 str 30 "Auta idealne do założenia instalacji LPG"
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-17, 11:43   

chriskb napisał/a:
Polecam artykuł z tygodnika MOTOR z dnia 16-05-2011 str 30 "Auta idealne do założenia instalacji LPG"

Wozkow z silnikiem K4M nie wymieniaja bo luz zaworowy przy instalacji LPG jest regulowany mechanicznie czyli co 15-20tys km recznie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-05-17, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-17, 12:02   

Daster napisał/a:
K4M nie wymieniaja bo luz zaworowy jest regulowany mechanicznie

czy aby na pewno?
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-17, 12:43   

PiotrSC napisał/a:
W trasie komputer wskazywał mi 6,5 PB (trasa 1000km).

Możesz podać średnią prędkość na tej trasie?

Czy była to niemiecka autostrada, że jechałeś 1000km ze stałą prędkością bez świateł i wyprzedzania czy dobra polska trasa z tirami i światłami? Jak dla mnie przy prędkościach ok 100km na "polskich" trasach spalania 6,5 PB jest fenomenalne.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-17, 13:03   

TD Pedro napisał/a:
Daster napisał/a:
K4M nie wymieniaja bo luz zaworowy jest regulowany mechanicznie

czy aby na pewno?

To jaka jest regulacja zaworów w K4M? ręczna czy hydrauliczna? Doczytałem, ze nie wszyscy są przekonani do hydraulicznej - np. Toyota, Honda, Ford ...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-17, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-17, 14:13   

Piotr_K napisał/a:
To jaka jest regulacja zaworów w K4M

tego nie wiem :-( dlatego pytam... a pytam dlatego :lol: , że gdzieś na forum czytałem, że te silniki mają regulację hydrauliczną...a w Klubie mamy kolegów (i koleżanki ;-) ) o dużej wiedzy motoryzacyjnej w tym również odnośnie do podzespołów stosowanych w samochodach Dacia... :-)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-17, 14:47   

W 1.6 16V 105-115KM masz hydrauliczną regulacje zaworów a w 1.6 8V 84-90KM w Loganie i MCV masz mechaniczną regulację na śruby. Co do gazu to ja bym poczekał na fabryczne instalacje gazu które już od lipca miały wejść.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-17, 15:34   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Co do gazu to ja bym poczekał na fabryczne instalacje gazu które już od lipca miały wejść.

to informacja dla aktualnych posiadaczy Dacii raczej mało przydatna :-( (dla przyszłych jak najbardziej :lol: ) ponadto z dotychczasowych doniesień wynika, że instalacje te będą stosowane do silników o poj. 1,2 l... :-)
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-05-17, 16:49   

jacusb napisał/a:
PiotrSC napisał/a:
W trasie komputer wskazywał mi 6,5 PB (trasa 1000km).

Możesz podać średnią prędkość na tej trasie?

Czy była to niemiecka autostrada, że jechałeś 1000km ze stałą prędkością bez świateł i wyprzedzania czy dobra polska trasa z tirami i światłami? Jak dla mnie przy prędkościach ok 100km na "polskich" trasach spalania 6,5 PB jest fenomenalne.


Powiem tak - trasa Białystok - Katowice, najpierw na Lublin później na Kielce. Trasa - brak korków, światła tylko w dużych miastach; przy tej prędkości wyprzedzano raczej mnie :-) ; droga idealna.
Prędkość 80 do max 100km.

Sam byłem w szoku...Jadę jutro też w taką trasę - sprawdzimy czy się wynik powtórzy. Jeśli się powtórzy - zrobię zdjęcie jako dowód :-)


Co do fabrycznego gazu to z informacji jakie posiadam to Dacia będzie miała jak najbardziej LPG fabryczne, ale nie w Duster. Dla tego modelu nie przewidują fabrycznej instalacji.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-17, 17:02   

PiotrSC napisał/a:
W trasie komputer wskazywał mi 6,5 PB (trasa 1000km)

a jakie jest rzeczywiste (po zatankowaniu) zużycie...? komputery wskazują różnie... :-)
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-05-17, 17:05   

niestety nie spisałem :-)
ale teraz spiszę i obliczę.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2011-05-18, 06:30   

TD Pedro napisał/a:
Piotr_K napisał/a:

TD Pedro ;) to jeszcze poprosimy fotkę tego co masz pod klapką wlewu paliwa


wedle życzenia... :lol:
[url=http://img17.imagesh...21f.jpg]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us


A u mnie pod klapką zmieściła się cała końcówka wlewu gazu

17052011010.jpg
Wlew gazu Sandero
Plik ściągnięto 243 raz(y) 127,24 KB

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-18, 08:00   

wojtus napisał/a:
A u mnie pod klapką zmieściła się cała końcówka wlewu gazu

u mnie też się mieści (nie zakładałem jej przed zrobieniem zdjęcia) - tyle, że nie ma gwarancji, że przy niezamykanej klapce końcówka nie zmieniłaby właściciela... :mrgreen:
- porównując zdjęcia wydaje mi się, że pod klapka wlewu paliwa w Dusterze jest więcej miejsca niż w Sandero (w Sandero na żywo tego nie oglądałem)... :-)
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2011-05-18, 11:58   

TD Pedro napisał/a:
wojtus napisał/a:
A u mnie pod klapką zmieściła się cała końcówka wlewu gazu

u mnie też się mieści (nie zakładałem jej przed zrobieniem zdjęcia) - tyle, że nie ma gwarancji, że przy niezamykanej klapce końcówka nie zmieniłaby właściciela... :mrgreen:
- porównując zdjęcia wydaje mi się, że pod klapka wlewu paliwa w Dusterze jest więcej miejsca niż w Sandero (w Sandero na żywo tego nie oglądałem)... :-)


Ja na czas robienia zdjęcia zdjąłem tylko czarną zaślepkę, natomiast to co widać na zdjęciu jest przykręcone na stałe.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-18, 12:06   

wojtus napisał/a:
to co widać na zdjęciu jest przykręcone na stałe

to wszystko tłumaczy, moja końcówka jest "demontowalna" stąd obawa o możliwość niekontrolowanej zmiany jej właściciela :-P a ponadto takie rozwiązanie daje możliwość stosowania różnych końcówek co jest przydatne w przypadku wojaży poza granicami RP... (nie wiem jak to jest w rozwiązaniu które posiadasz...) :-)
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-18, 12:23   

TD Pedro napisał/a:
Daster napisał/a:
K4M nie wymieniaja bo luz zaworowy jest regulowany mechanicznie

czy aby na pewno?

A wiec jest tak jak napisalem. W silnikach K4M nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Potwierdzenie informacji otrzymalem do kierownika tut. serwisu RENAULT
Regulacje przerwy w zaleznosci od modelu rocznikowego dokonuje sie za pomoca odpowiedniej ilosci podkladek lub w tzw "szklanek"

howk
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne