...A propos tego montowania koła na sztorc w Dusterze -...
Na sztorc? To już może lepiej na dachu jak w rosyjskich autobusach?
No ja jestem za tym, żeby zrobić "drzwi" do bagażnika i na nie zawiesić, jak w terenówkach oczywiście + miejsce na zbiornik pod spodem. A co do tego ww. "patentu", to jest on często stosowany w bagażnikach typu kombi.
Wujek mojej, żony jak zobaczył wielkość Dusterowej klapki wlewu, z entuzjazmem zawołał, że "to aż się samo prosi o gaz".
Zbiornik w miejsce koła ,koło na sztorc z prawej strony/trzeba wyciąc przysłonę(roletę)/ Wlew w klapce.8,8l LPG/100 w cyklu mieszanym.160km/100 bez bata.
1500 bez problemów.
Tomasetto-reduktor,zawór odcinający,wielozawór,wlew.
Sirocco -jedn sterująca.
OMVL-wtryskiwacze.
Certols-zespół filtra gazu.
2.100 zł-Turos Klikawa k/Puław
Gdzieś kiedyś o tym czytałem, stąd moje pytanie co do ew. "systemu montażowego" ...
Niema bata żeby koło na sztorc w Dusterku postawić,chyba że chcesz jeździć bez rolety.W tej wnęce między kołem a tylnym światłem to jedynie zestaw naprawczy zmieścisz.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-21, 11:35
Koło, nawet dojadowe, MUSI być w bagażniku solidnie przykręcone bo inaczej może pozabijać pasażerów w czasie wypadku. Wozicie wozem dzieci?
Po co komu 2/4/6 poduszek jeśli oberwie w głowę/kark piętnastokilowym zapasem?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Koło, nawet dojadowe, MUSI być w bagażniku solidnie przykręcone bo inaczej może pozabijać pasażerów w czasie wypadku. Wozicie wozem dzieci?
Po co komu 2/4/6 poduszek jeśli oberwie w głowę/kark piętnastokilowym zapasem?
Nie zabardzo rozumiem w jaki sposób "piętnastokilowy zapas", który w przypadku mojej dojazdówki to obstawiam że nie cała połowa 15kg na odległości 10cm rozpędziłoby się do takiej prędkości która pozwoliłaby na rozerwanie kanapy. jasne E=mV^2/2, p=mv, F= dp/dt, ale to oznacza nie mniej nie więcej jak to że musiałoby lecieć 10x szybciej od siadającego człowieka, chociaż nadal wątpię że by się przebiło (zakładam że człowiek napiera jakieś 50kg*m/s w trakcie siadania na oparcie i twierdzę że nawet 100kg*m/s nie zostawi śladu. Czy jak wozisz chociażby 6 butelek z wodą w "zgrzewce" w bagażniku to je jakoś specjalnie mocujesz? Ba większym zagrożeniem IMHO jest nawigacja na przyssawce na przedniej szybie, niż to co jest za kanapą.
A jeśli już dozna przeciążeń rzędu 10-12g to obawiam się że nie było by przyczyną zgonu...
Wożę np 3kg torbę (laptop, zeszyty jakaś książka w bagażniku) i tutaj widzę miejsce w którym mogłaby się ona rozpędzić ale nadal nie wierze że na tyle żeby przebić kanapę.
Ale jak najbardziej zgadzam się że w kabinie już 0,5kg butelka luzem może być niebezpieczna.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-21, 14:18
czaju napisał/a:
... Nie zabardzo rozumiem ...
Nie szkodzi, że nie rozumiesz.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-21, 14:59
bebe napisał/a:
czaju napisał/a:
Nie zabardzo rozumiem
Tutaj (nauka jazdy w Szwecji) masz wyjaśnione (trzeba się zalogować, ale warto).
No, tak to wygląda. Latający po kabinie zapas, w czasie dachowania, koziołkowania, dzwona pozabija pasażerów a już dzieci na pewno nie mają szans.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Przeczytaj uważnie co napisałem - jeśli coś jest w przestrzeni osobowej - to jasne, ale żeby się tam dostać to musi mieć odpowiednią prędkość. Koło zderzy się z kanapą po odległości s=0,3 m (niech będzie że mamy DUŻY bagażnik).
Powiedzmy że na koło cały czas działa przyspieszenie 70m/s^2 (prawie 8G).
ze wzoru s=1/2 a t^2 wyprowadźmy sobie ile czasu będzie przyspieszało koło (opory powietrza są do pominięcia t= sqrt(2s/a) = pierwiastek z 0,6/70 = zaokrąglając w górę otrzymujemy 0,1s. Czyli koło będzie poruszało się z prędkością 7m/s i posiadało pęd 70kg * m/s (moje na pewno nie waży założonych 10kg)
Dla porównania jest to gwałtownie siadający 70kg człowiek możemy przyjąć że napierać będzie połową masy zbliżać się 1m/s - 35kg m/s. Równie dobrze możemy powiedzieć że fotele się połamią same a co za tym idzie połamiemy wszystkim kręgosłupy.
Nadal nie rozumie skąd ma się wziąć koło w przestrzeni osobowej gdyż jestem zdania, że nie przedostanie się przez kanapę. Te wszystkie magiczne liczby podane na filmie owszem są słuszne, gdyż jak widzimy 10kg koło uderzy jakby ważyło 70 (może by się dalej rozpędzało ale to już nie ma znaczenia bo się zatrzymało na nieruchomej przeszkodzie).
Ja proponują, żeby 48piotr wypowiedział się w tej kwestii, bo to on swoim postem skłonił mnie do pociągnięcia dyskusji jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa - jasna sprawa, dlatego pytałem o ewentualne mocowanie (własnej roboty?), a co do wnęki - nie musi być wnęka, chodzi o to, żeby znaleźć dobry system na koło w tej pozycji i zachować dzięki temu odległość wzdłuż bagażnika.
SARCO
Tak jak napisał 48piotr, również ja liczę się z koniecznością wycięcia kawałka w rolecie. Ten przykład kombi, o którym wspominałem, tak właśnie miał to rozwiązane (nie ten na zdjęciu, tylko ten, o którym kiedyś czytałem).
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-05-21, 16:12, w całości zmieniany 2 razy
Podobnie jak Renault Kango.
Nie chcem ,ale muszem
Oparte jest o kanapę i przypięte z przodu o prostakątny zaczep po prawej stronie , a z tyłu 2razy ; raz za zaczep na dole i raz za otwór w blasze./pajączek 3 nożny/
Nic racjonalszego nie przyszło mi do głowy.
Zawsze woziłem koło zapasowe i nigdy mi nie było konieczne-dlatego wożę jako amulet."Mój rocznik tak ma"
Pozdrawiam
_________________ 48piotr
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-10-24, 16:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-05-21, 18:33
48piotr napisał/a:
koniu napisał/a:
48piotr wypowiedział się w tej kwestii
Nie chcem ,ale muszem
Oparte jest o kanapę i przypięte z przodu o prostakątny zaczep po prawej stronie , a z tyłu 2razy ; raz za zaczep na dole i raz za otwór w blasze./pajączek 3 nożny/
Nic racjonalszego nie przyszło mi do głowy.
Zawsze woziłem koło zapasowe i nigdy mi nie było konieczne-dlatego wożę jako amulet."Mój rocznik tak ma"
Pozdrawiam
Jeden obraz zastepuje 1000 slow.
Jak mozesz to wrzuc fotke.
Podczas ostatnich dwóch tankowań niestety chyba nie zadziałał wielozawór tzn. nie było słychać charakterystycznego "terkotania", tylko dystrybutor znacząco zwolnił tankowanie i obsługa zakończyła tankowanie.
Mam pytanie czy u Was zawsze pod koniec tankowania słychać to "terkotanie" wilelozaworu?
Tankuje Fordem, często nie słychać terkotania na nowych dystrybutorach, mają jakieś czujniki aby zapobiegać przeładowaniu.
Fakt na niektórych stacjach terkocze aż ktoś nie wyłączy pompy,a na niektórych po dwóch pstryknięciach samo stopuje pompę. Możliwe że to zależy od nowoczesności dystrybutora.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-23, 07:10
czaju napisał/a:
...
Nadal nie rozumie skąd ma się wziąć koło w przestrzeni osobowej gdyż jestem zdania, że nie przedostanie się przez kanapę...
Hm, jeżeli część bagażowa jest oddzielona ścianą grodziową to ja też nie rozumiem. Ale jeśli bagażnik jest oddzielony szmacianą roletką MCV)lub tekturową półką to jakby nie był wcale oddzielony, bo te rzeczy służą wyłącznie osłonięciu zawartości kufra przed potencjalnymi złodziejami.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Witam,
Zakupiłem rzutem na tasmę Dustera w zesżłym roku odbiór miałem grudzień 2010 - jeszcze jako ciężarówkę. Wszyscy mówili mi, abym przejechał pierwsze 3tys km na beznynce.
Potem od rzu założyłem gaz. Instalację założyłem w Czakramie.
http://www.czakram.pl/
w Warszawie. Instalacja trwała 1 dzień. W tej chwili mam już przejechane na gazie 10tys. km.
Od Dacii mam oficjalne pisma o utracie gwarancji w przypadku naruszeń silnika.
Zainstalowana instalacja LPG - Sequent PLUG & Drive.
Przez całe 10 tys nie mam żadnych problemów.
Zainstalowałem zbiornik paliwa w kole - wybrałem wielkość 65l, troszkę wystaje ponad wysokość maty, ale dzięki temu nie musze tak często jeździć i tankować.
Serwis (patrz przeglądy) są w miarę tanie około 90-100zł co 15 000km.
Skorzystałem z tego warsztatu ponieważ jeden z moich znajomych zagazował już tam 5 swoich aut. Opnia jest bardzo dobra.
Przełączanie gazu jest idealne - porównuje do zagazowanej Skody 1,2 z instalacją PRINS.
Doradzono mi te instalację gdzyż nie korzysta ona z czujników dostarczonych przez Dacię i wykorzystuje wyłącznei swoje.
Instalacja ta w bardzo mały stopniu ingeruje w elektrykę i automatykę auta.
Na tę chwilę polecam
napisz coś więcej o zużyciu paliwa: na samej PB oraz na LPG z uwzględnieniem (o ile to jest możliwe) warunków eksploatacji...
Gość
Wysłany: 2011-05-24, 12:10
TD Pedro możesz sie pochwalić gdzie ty zakładałes instalacje LPG i jaką i jak u Ciebie została umieszczona bulta z gazem, ile pali LPG/100km, i ile kosztują przeglądy
todzik,
instalację montowałem w Trans Wag na Łęczyńskiej...- (sugestia szefa serwisu ASO), zbiornik poj. 73 l w miejsce koła zapasowego - pasuje idealnie , nic nie wystaje, zmieścił się w styrodurowe formy we wnęce koła zapasowego tak, że przestrzenie-schowki w tych formach są do wykorzystania, niestety koło zapasowe wypełnia większość bagażnika , na chwilę obecną przejechałem na LPG ok. 1500 km i po tym przebiegu zalecany był pierwszy przegląd gwarancyjny instalacji (bezpłatny), następny przegląd po 15 kkm - ceny nie znam, zużycie gazu wg ostatniego tankowania to 10,4 l/100, ale międzyczasie przejechałem (dla higieny) 200 km wyłącznie na benzynie i zauważyłem gwałtowny spadek zużycia paliwa - zatankowałem na full 14,04 l co daje wynik ok. 7,0 l/100 przy czym ok. 50% to jazdy miejskie nierzadko z kpl. na pokładzie i od czasu do czasu klima, sam jestem w szoku, muszę powtórzyć eksperyment i wykluczyć pomyłkę (awarię dystrybutora - bo nic innego nie wchodzi w rachubę), i gdyby się okazało, że drakulka straciła apetyt na paliwo to być może i LPG zechce mniej niż podałem wyżej... - OBY... niedługo zatankuję i zobaczę co wyjdzie...
Gość
Wysłany: 2011-05-24, 19:40
dzięki za ifnormacje, też niebawem przymierzam sie do założenie LPG, u siebie masz instalację LANDI RENZO? a można wiedzieć ile taka przyjemność kosztuje :)
todzik,
tak, Landi Renzo Omegas, ja zapłaciłem 3300 pln ale dlatego, że chciałem zbiornik 73 l (rzeczywista pojemność to 62 l) który jest traktowany jako "nietypowy?" i z tego tytułu była dopłata 300 pln , rachunek jest prosty z "normalnym" zbiornikiem taki zestaw to 3000 pln - cena na koniec marca br. - może coś uległo zmianie np. potaniało.... czego życzę...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-05-24, 20:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum