Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Biała Drakula
Autor Wiadomość
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-25, 21:31   

To ciśnienie sprawdzałeś na dobrym zegarze? Czy gdzieś po drodze? Z autopsji wiem, że z tymi na stacjach benzynowych to czeską komedię możnaby robić... :-/
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-05-25, 22:22   

No Panowie (i Panie bez urazy) ja w nówce miałem oleju ponad stan, pojechałem odessali. Przy pierwszej wymianie oleju podkreśliłem, żeby nie nalali za dużo i zaraz się okazało że znów jest za dużo. przy drugiej wymianie tłukłem im do łba żeby uważali, bo już dwa razy było za dużo. I znowu k... jest za dużo. No chyba strzykawę wezmę i sobie ściągnę.

Tylko z tego morał chyba taki, że ten olej bardzo długo ścieka i serwisanci przez to nie bardzo są w stanie właściwy poziom kontrolować. Bo uczciwie trzeba przyznać, że 5 minut po jeździe to jest OK, a na drugi dzień rano kilka milimetrów ponad stan... (może ten elf syntetyk taki gęsty jest???)
_________________
WhiteDragon
 
Aznar 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-26, 06:11   

Piotr_K napisał/a:
To ciśnienie sprawdzałeś na dobrym zegarze? Czy gdzieś po drodze? Z autopsji wiem, że z tymi na stacjach benzynowych to czeską komedię możnaby robić...


Ciśnienie sprawdzałem na stacji niedaleko miejsca zamieszkania - często tam zajeżdżam, kompresor wydawał się być sprawny :D. Zresztą już wcześniej miałem sprawdzić ciśnienie, bo podejrzewałem, że jest za duże.

Teraz już przynajmniej jestem spokojniejszy :D. Ciekawe czy jest coś jeszcze co należałoby sprawdzić?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-05-26, 07:35   

WhiteDragon napisał/a:

Tylko z tego morał chyba taki, że ten olej bardzo długo ścieka i serwisanci przez to nie bardzo są w stanie właściwy poziom kontrolować. Bo uczciwie trzeba przyznać, że 5 minut po jeździe to jest OK, a na drugi dzień rano kilka milimetrów ponad stan... (może ten elf syntetyk taki gęsty jest???)

Coś w tym jest bo nawet po 8h stania auta jest oki ale po 12-16 okazuje się że jest ponad maks
więc strzykawa i jazda
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-26, 08:01   

Ale o ile dobrze pamiętam, kiedyś uczyli sprawdzania na zimnym silniku, a w instrukcji Dustera podali, żeby najpierw silnik rozgrzać. Jeszcze to sprawdzę w domu.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-05-26, 13:08   

Podobno 20 min po wyłączeniu rozgrzanego silnika powinno się sprawdzać olej. Wtedy jest rzadki i dobrze spływa do miski...
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-26, 13:19   

Cendra napisał/a:
Podobno 20 min po wyłączeniu rozgrzanego silnika powinno się sprawdzać olej. Wtedy jest rzadki i dobrze spływa do miski...
"Podobno" to nie koniecznie. Moim zdaniem w instrukcji jest napisane tak, jak powinno się to odbywać. Ale to tylko moje osobiste zdanie :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 22:52   

Prezes napisał/a:
Ale o ile dobrze pamiętam, kiedyś uczyli sprawdzania na zimnym silniku, a w instrukcji Dustera podali, żeby najpierw silnik rozgrzać. Jeszcze to sprawdzę w domu.

No i dobrze nie pamiętałem :oops: Po staremu - i w instrukcji i w książce serwisowej jest napisane, że olej sprawdza się na zimnym silniku. Jest też napisane, że nie można odpalać silnika, jak oleju jest ponad max :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne