Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-03, 08:45
Niestety ale dla Dustera nie będzie LPG fabrycznego i w ogóle silnika 1.6 16V nie ma w książeczce MOJA DACIA z LPG, w Holandii możesz zamówić fabryczne lpg do tego silnika ale kosztuje 2000 euro. Na Polskę ten silnik nie będzie miał fabrycznego LPG na razie.
TAXI, nie siej dezinformacji d: - w żadnym kraju nie ma jak na razie fabrycznej instalacji do dustera. W Holandii robią to tak samo jak u nas - montują na miejscu, w "ASO".
Natomiast wersja z fabrycznym gazem jest w przygotowaniu - są o niej wzmianki w dokumentacji serwisowej: silnik K4M-616, tylko z napędem 4x2.
Jakie zalety będzie miała fabryczna instalacja LPG. Z tego co mówili mi znajomi to w samaochodach z fabryczną instalacją strasznie są drogie do niej części zamiennne. Czy nie lepiej zainstalować sobie jakąś sprawdzoną instalację LPG ?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-03, 10:58
robo1973, to będzie instalacja Landi Renzo Omegas, oczywiście sekwencja. Bardzo dobre instalacje, sieci warsztatów LR masz w całej Polsce, producent znany i sprawdzony. Jeżeli będzie montowana fabrycznie mogą być pewne zmianyw silniku np. utwardzone gniazda zaworowe. Nie wiem jak rozwiążą kwestię zbiornika LPG przy fabrycznej instalacji, idealnie byłoby gdyby nie ograniczał bagażnika ani miejsca na koło zapasowe (w picanto tak montują zdaje się)
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-03, 13:22
Laisar na głównej stronie dacie holenderskiej montują gaz do MCV i Dustera do 1.6 16V za 2000 euro i jest na to gwarancja 3 lata 100 tys.km a czy montuje to Dacia w Rumuni czy w Holandii to mnie nie interesuje za bardzo grunt że jest fabryczna gwarancja na to. Ale ja bym 2000 euro nie dał za gaz.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-03, 18:07
Nie zbiornik jest 45 litrów gazu i zbiornik na benzynę jest taki jak bez gazu. O dziwo fabryczna instalacja może być tańsza od tej co montują w salonie np. u Pietrzaka. Ktoś podawał ceny kiedyś i tańsza wersja była za 3500 a droższa za ponad 4 tysiące. Fabryczna LPG kosztuje 3900zł i masz jeszcze silnik przystosowany do LPG inne gniazda zaworowe i zawory. Ja następne auto na bank biorę z gazem fabrycznym.
Wielozawór wymieniony, jeszcze nie tankowałem i nie sprawdziłem czy teraz będzie "odbijał" pod koniec tankowania.
A teraz pytanie do posiadaczy instalki Landi Renzo z pełnym wskazaniem poziomu gazu w zbiorniku, czy działa wam to poprawnie, bo u mnie przy około 1/2 zbiornika gazu już zaświeca się czerwona dioda rezerwy.
u mnie przy około 1/2 zbiornika gazu już zaświeca się czerwona dioda rezerwy
u mnie tak samo... ale jak się o tym wie to można z tym żyć - zwłaszcza, że instalacja nie jest chyba zła... ostatnie tankowanie po przejechaniu 470 km - 43,32 l LPG co daje wynik ok. 9,2 l/100 - na pokładzie dwie osoby, podłączona lodówka samochodowa, klima (z małymi przerwami), prędkości różne, dużo objazdów po prawie bezdrożach, trochę jazdy w kolumnach, trochę wzniesień - trasa Lublin - Sucha Beskidzka i z powrotem...
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-06, 09:46
Pytałem się teraz w salonie o fabryczne LPG na razie nic nie wiedzą hehe. Ale silnik ma inne oznaczenia kodowe przy fabrycznym LPG i jest przystosowany tak jak u Chevroleta: są inne zawory i gniazda zaworowe.
czy montuje to Dacia w Rumuni czy w Holandii to mnie nie interesuje za bardzo
Jak widać powyżej - jednak powinno, bo różnice są dość istotne... (:
Patrząc po cenach, to te 2k€ oznacza, że instalacja montowana jest na miejscu - we wszystkich krajach, gdzie dostępna jest opcja fabryczna, cena wynosi od 700€ (FR), przez 900 (RO), do 1000€ (NL).
Ja w poprzednim aucie miałem problem ze wskazaniami ilości gazu w zbiorniku, jak się okazało było to spowodowane zacinaniem się pływaka. Dostałem autko zastępcze i zrobili na gwarancji, a co
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-06, 13:50
Ja w poczciwym escorcie miałem proste, wręcz toporne rozwiązanie - wskazówka przy butli prawie identyczna jak ta od PB na zegarach, a dodatkowo jak już była rezerwa gazu to przy przełączniku migała kontrolka. Proste, ale bardzo skuteczne rozwiązanie:)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-06, 19:18
wojtus napisał/a:
Wielozawór wymieniony, jeszcze nie tankowałem i nie sprawdziłem czy teraz będzie "odbijał" pod koniec tankowania.
A teraz pytanie do posiadaczy instalki Landi Renzo z pełnym wskazaniem poziomu gazu w zbiorniku, czy działa wam to poprawnie, bo u mnie przy około 1/2 zbiornika gazu już zaświeca się czerwona dioda rezerwy.
Wielozawór wymieniono na gwarancji czy odpłatnie? Pytam, bo mi właśnie nawalił, po cztrech m-cach użytkowania.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Wielozawór wymieniono na gwarancji czy odpłatnie? Pytam, bo mi właśnie nawalił, po cztrech m-cach użytkowania.
Wielozawór wymieniono oczywiście na gwarancji, po wymianie zatankowali 42 l gazu, powiedzieli, że "odbił" tak jak trzeba.
Wczoraj przełączył mi się na benzynę po spaleniu około 33 litrów gazu i podczas tankowania weszło tylko 32 l gazu, niestety zawór nie odbił charakterystycznym terkotaniem, tylko pompa zwolniła i po chwili całkowicie się zatrzymała.
Gdzieś czytałem, że może to wynikać (taki sposób odcinania dopływu gazu podczas tankowania) ze zbyt małego ciśnienia ustawionego na pompie dystrybutora.
Trochę mnie martwi to, że po 33 litrach gazu sterownik uznał, że to już koniec gazu (zbyt mała ciśnienie) bo jeśli tak się będzie dalej zachowywał to będę musiał znowu reklamować.
Zbiornik mam 53 l, czyli powinno się dać zatankować około 42 l gazu.
To spowalnianie to raczej kwestia dystrybutora. Przy ostatnim tankowaniu miałem podobnie - powinno wejść ok. 40, pompa zwolniła na 32 i facet zatrzymał dystrybutor.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-07, 06:46
wojtus napisał/a:
Wielozawór wymieniono oczywiście na gwarancji, po wymianie zatankowali 42 l gazu, powiedzieli, że "odbił" tak jak trzeba.
Pompiarz już dwa razy mówił mi, że zawór nie działa. Pierwszy raz zbagatelizowałem, drugi raz się zastanowiłem. Chyba pojadę na inną stację, skoro piszesz, że objaw może zależeć od ciśnienia dysrybutora.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-07, 10:25
Dziś w serwisie mówili mi (przez telefon), że zjawisko nie odbijania przy tankowaniu może wystąpić przy bardzo wysokich temperaturach. Może to prawda, może wymówka serwisu jak nie wiedzą co jest albo nie chcą robić. Pojadę na ich stację LPG i każę sprawdzić w obecności pracownika.
Inna rzecz, że jak było chłodniej odbijało aż miło...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-07, 10:31
Jak pracowałem dobrych parę lat temuna shellu zdarzało się że nie odbijało, ale tylko w bardzo upalne dni i przy niskim poziomie gazu w zbiorniku na stacji ( niskim w sensie poniżej tych 1500-2000dm3 przy całkowitej pojemności 12 000 dm3). BYli goście którzy robili awanturę o to, straszyli kontrolami, pozwami sądowymi jakoś do tej pory nikt nic nie wskórał (mam kontakt z właścicielem stacji).
Mi w Volvo w tamtym roku nie odbijał zawór odkąd go kupiłem, ale po jakimś czasie się "odwiesił". Do tej pory zawsze odbija, ale na każdej stacji inaczej, na jednej wchodzi mi nie cale 32l, a na innych 35l... Butla 41,5l. No i jest tylko jedna stacja na której mi weszło ponad 39l, aż się przestraszyłem i kazałem przestać tankować... Do tej pory nie wiem czy to wina zaworu czy aż tak tam oszukują.
No właśnie...
Nowa instalacja założona i na ....Bliskiej nie odbija, dochodzi do 32l i baaaardzo pomału się kręci.
Natomiast na innych - odbija bez problemu. Podobna to kwestia ilości bar na dystrybutorze i temperatury na dworze.
Z racji tego - jeszcze nie udało mi się obliczyć spalania na gazie
Jakoś mnie to rozwiązanie nie zachęca, szczególnie, że często korzystam z bagażnika ... życzyłbym sobie "sanderyzację" Dustera pod kątem faceliftingu i bocznootwierane drzwi bagażnika z kołem, jak w terenówkach oczywiście z pojemnym zbiornikiem na LPG pod spodem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum