Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zwichrowane koło pasowe
Autor Wiadomość
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-03, 20:14   Zwichrowane koło pasowe

Zacznę od tego że jakieś dwa lata temu w moim kangoo zaczęły się drgania które są przenoszone do kabiny i dzieje się to jak auto stoi: na biegu jałowym. Nie mogłem dojść co to może powodować. W końcu pojakimś czasie doszedłem do tego. Było to koło pasowe, którym rzucało i to dość mocno, przez co silnik wpada w drgania, które przenoszone są do kabiny powoduje to pewien dyskonfort. Nie zrobiłem tego do dzisiaj bo to jest spory wydatek, trzeba podnieśc cały silnik żeby wymienić koło, i sporo to kosztuje, a i tak jest pocieszające że jest to zwykłe koło, a nie koło dwumasowe, bo jest to motor 1.2.

No ale do żeczy, od czasu jak kupiłem Logana, też zauważyłem takie drgania, z tym że są one bardzo niewielkie prawie nie wyczuwalne, ale ja je zauważam, gdyż już miałem taką przygodę z tym w kangoo, a jeżdżę całe życie francuzami i są one tak skonstruowane że jeśli wszystko jest w pożadku to żadne drganie z komory silnika nie przenoszą się do kabiny.
Dzisiaj tak z ciekawości podniosłem maskę i zajżałem w paszczę drakuli i zauważyłem że rzuca mi minimalnie kołem pasowym. Nie jest to mocne zwichrowanie koła ale jest.
I kurcze jak sobie pomyślę że znowu mam jechać do tych osłów do serwisu, to mną czepie. Znowu się nasłucham że takie minimalne rzucanie jest dopuszczalne, albo że to nic strasznego, albo jeszcze coś innego na co nie wpadnłem że mogę usłyszeć. Robią z człowieka głąba, a niestety znam się trochę na autach i nie raz jak widzę jak mechanik głupoty potrafi klientowi wciskać żeby się go pozbyć to aż mi się słabo robi. :-?

A tak z ciekawości jak jest u was, czy przenoszą się u was jakiekolwiek drgania do kabiny, zwróćcie na to uwagę, nawet te najmniejsze.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-03, 20:20   

Cytat:
jak sobie pomyślę że znowu mam jechać do tych osłów do serwisu,

Dowolnego serwisu? Bo jeśli o ten sam co zwykle, to przecież można udać się gdzieś indziej...

Ad rem - dzięki za informację, zawsze dobrze wiedzieć na wszelki wypadek zawczasu.

U mnie szczęśliwie jakichś odbiegających od normy drgań nie stwierdziłem.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-03, 20:43   

Właśnie dobrze że są tera fora dla wszytkich marek bo każdy może napisać swoje problemy, bo nie dziś ale w przyszłości komuś może się przytrafić taki przypadek i będzie wiedział od czego się to bierze i będzie miał punkt zaczepienia.

A co do serwisu, to mam dwie możliwości, albo jechać do tych niudaczników do Głowacza w Jaworznie, albo do pietrzaka W Świętochłowicach, ale mam dylemat, bo jak widzę wszędzie jest taka sama olewa klienta, bo z Piotresem mam ten sam problem z klekotaniem skrzyni biegów, a on jak i ja otrzymaliśmy tą samą bajeczkę w swoich serwisach.
Ale jak ze skrzynią to nie wiem co zrbić, to z tym kołem pasowym to nie popuszczę, bo na kole nie ma prawa być absolutnie żaden luz, żadne zwichrowanie, takie coś musi być usunięte. :-x :-x :-x :-x :-x
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-03, 20:48   

Jeśli okoliczne serwisy są do bani to trzeba się po prostu wybrać gdzieś dalej - rejonizacja na szczęście nie obowiązuje (;

Mam nadzieję, że to koło faktycznie naprawią - ale jeśli nie, to oprócz tego powyżej pozostaje tylko to samo o czym pisałem w wątku właśnie o skrzyni: rzeczoznawca i centrala...
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-03, 20:57   

Fajnie się mówi, rzeczoznawca to też nie mały koszt, bo to nie jest kupno jogurtu za złotówkę, a i tak jakbym miał opinię rzeczoznawcy to serwis będzie przystawał na swoim, więc co mi pozostanie pozwać renault do sądu. I co dalej sprawa będzie się ciągnęła w nieskonczoność i ja będę ponosił jej koszty i to nie małe, a i tak nie wiadomo jak się skończy.
Raczej skłonię się chyba na TVN TURBO i auto świat, bo świat mediów jest wszechwładny i widziałem nie raz jak firmy klękały przed nimi i przyznawały się do błedu żeby tylko nie popsuto im opinii, gdzie wcześniej olewały klienta i wmawiały mu rózne cuda wianki. :cry: :cry:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-03, 22:25   

Albo to, albo zaciskanie zębów przy kontaktach z ASO.

No i jest oczywiście trzecia alternatywa - jeśli ma się zaufanego mechanika, to można olać (częściowo?) gwarancję: Logan już jest trochę na rynku i wiadomo co może zawieść, a konstrukcja jest (powinna być) na tyle prosta (i stara), że być może byłoby to opłacalne (uwzględniając taniość od dawna wytwarzanych części).

Natomiast z mediami można spróbować niezależnie od innych kroków.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-03, 22:37   

Ale ja dalej stawiam sprawę na ostrzu, bo nie mam zamiaru ponosić żadnych kosztów do czasu aż nie skończy się gwarancja. Bo jak się ona skończy to potem moja sprawa co będę robił, bo wszystko będzie pokrywane z mojej kieszeni, ale do czasu jeśli ona jest to będę żądał napraw na koszt producenta, bo taka jest umowa gwarancyjna.
Jak na razie ja ją przestrzegam robiąc przeglądy i inne rzeczy jakie są zapisane w umowie gwarancyjnej, natomiast producent się z niej nie wywiązuje, bo nie chce rozebrać danego elementu i sprawdzić co jest nie tak, zasłaniając się coraz to głupszymi wymówkami. Ciekawe jak ja bym zaczął kręcić, czemu to nie pojawiłem się na jakimś przeglądzie, rozmowa była by krótka, powiedzieliby mi dziękujemy stracił pan gwarancję.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-03, 23:05   

Oczywiście, że słusznie robisz walcząc z nimi - możesz być pewien, że wszyscy Ci kibicujemy i wspieramy moralnie (: Ja tylko zauważam, że można poczynić także inne niezależne od tej walki kroki.
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-04, 07:45   

A jak doszedles ze koło zamachowe jest zwichrowane, bez rozbierania silnika? O ile wiem dwumasowe mozec byc tylko kolo zamachowe a nie pasowe
_________________

 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-04, 11:53   

licek napisał/a:
A jak doszedles ze koło zamachowe jest zwichrowane, bez rozbierania silnika? O ile wiem dwumasowe mozec byc tylko kolo zamachowe a nie pasowe


Mylisz pojęcia. Ja mówię o kole pasowym wału korbowego, (to duże), a ty mówisz o kole zamachowym, którego notabene nie widzisz, bo jest w środku.
Proste podnosisz maskę patrzysz w paszcze i widzisz jak pracują wszystkie kułka przy zapalonym silniku na biegu jałowym. U mnie wszystkie pracują idealnie nie ma żadnych bić, oprócz dużego na wale korbowym, którym lekko rzuca i to mnie nie pokoi.

Miałbym owgóle prośbę do właścicieli 1,4, czy moglibyście zobaczyć na swoje koło czy pracuje idealnie prosto czy lekko nim rzuca, poprostu wpaczcie się w jego pracę i to będzie zaraz widać.
Byłbym wdzięczny za takie oględziny u was, miałbym wtedy pewność, czy takie lekkie dragnie jest normalne czy nie. Bo pamiętam że kiedyś czytałem że w silnikach opla to koło pełniło również rolę tłumika drgań, przez co jego lekkie ruszanie było normalne, ale w loganie niewiadomo.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-03-04, 15:32   

zerkne waski w wolnej chwili i dam znac ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne