Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-09, 12:06 Kolor oleju w silniku dCi
Mam pytanie do użytkowników dCi. Otóż w moim Sandero (85KM dCi) olej po przejechaniu ok. 10tys. km ma kolor całkowicie czarny (jak smoła). Podobnie było po dotarciu. Wymieniłem olej po 6 tys. km i był również czarny jak smoła. Myślałem, że to może kwestia docierania silnika - ale jak się okazuje nie.
Czy silniki dCi tak mają? Czy też trafiłem na jakąś minę? I podkreślam, ze nie chodzi tu o "zwykłe"ciemnienie oleju (bo olej ciemnieje w każdym silniku w miarę pracy). Trochę mnie to niepokoi. Do przeglądu gwarancyjnego (pierwszego) zostało mi przejechać jeszcze 3 tys. km. a tu taki olej nie wiem co z tym fantem robić. W końcu wg. instrukcji wymiana oleju w moim dCi ma być co 20 tys.km.
Będę wdzięczny za sugestie i podzielenie się doświadczeniami. Z góry dziękuję.
Spokojnie, w 1.9dCi już po 2 tyś km olej był całkowicie czarny, a na przykład mineralny Castrol po 4 tyś w moim benzynowym Volvo jest jeszcze jasno brązowy :)
Dla diesli to typowy objaw.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 13:11
W silniku z pompowtryskiwaczami olej czernieje po... kilkunastu minutach pracy. :) W common railu chyba zajmuje to trochę dłużej, ale tak, w dieslach z wtryskiem bezpośrednim olej czernieje, TTTM.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-09, 13:27
Wszystkim dzięki za pomoc - będę spał spokojniej. A poza tym, w między czasie sam troche pogrzebałem i znalazłem to coś:
Cytat:
ze strony shell:
Czy kolor oleju ma jakieś znaczenie?
Kolor świeżego oleju silnikowego jest parametrem nieistotnym dla użytkownika. Jego zabarwienie zależy od rodzaju zastosowanego oleju bazowego i ilości oraz rodzaju dodatków uszlachetniających. Barwa oleju pracującego w silniku jest zależna od jego typu (benzyna, Diesel), od rodzaju stosowanego paliwa i jakości użytego oleju.
1. Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.
2. Olej w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) również szybko zabarwia się na czarno, gdyż spalanie uwarstwionej mieszanki benzyny z powietrzem (bardzo bogatej przy świecach zapłonowych) jest źródłem dużej ilości czarnych produktów rozkładu benzyny.
3. W silniku benzynowym olej przyjmuje ciemne zabarwienie wskutek zwiększajacej się z przebiegiem zawartości produktów rozkładu benzyny i olejów silnikowych gorszej jakości.
4. W przypadku stosowania gazu LPG olej może być zupełnie jasny (gdyż gaz nie rozkłada się w czasie zapłonu mieszanki na czarne produkty).
Z tego wynikałoby, że w dieslu olej im lepszy tym szybciej ciemniej, gdyż:
Cytat:
Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.
A tak przy okazji zapytam - Wy też macie poskręcany i powykrzywiany "bagnet"?
(Daje w cudzysłowiu, bo bagnet jest plastikowy, i pierwszy raz się z czymś takim spotykam)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 16:17
Ammianus napisał/a:
A tak przy okazji zapytam - Wy też macie poskręcany i powykrzywiany "bagnet"?
(Daje w cudzysłowiu, bo bagnet jest plastikowy, i pierwszy raz się z czymś takim spotykam)
Tez mam taki pokrecony ... niestety ;-( Skutecznie to utrudnia odczyt poziomu oleju.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-06-09, 16:21, w całości zmieniany 1 raz
A tak przy okazji zapytam - Wy też macie poskręcany i powykrzywiany "bagnet"?
(Daje w cudzysłowiu, bo bagnet jest plastikowy, i pierwszy raz się z czymś takim spotykam)
A mój bagnet po 50tysiącach jakoś się rozprostował (może dlatego że często sprawdzam poziom oleju a on nic...) o ile na bagnecie olej wygląda na przeźroczysty to jak odlałem nadmiar (niestety po ok 10kkm dopiero) no to w pojemniczku po maśle wyglądał nienajciekawiej ;P
W 1.9 dci bagnet sobie pękl... Teraz szukam takowego, ktoś na forum Megane zrobił sobie bagnet z metalowej części wycieraczki samochodowej (długi, plaski pasek).
Też coś takiego planuję, tylko mi wymiarów brak...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum