Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kolor oleju w silniku dCi
Autor Wiadomość
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-09, 12:06   Kolor oleju w silniku dCi

Mam pytanie do użytkowników dCi. Otóż w moim Sandero (85KM dCi) olej po przejechaniu ok. 10tys. km ma kolor całkowicie czarny (jak smoła). Podobnie było po dotarciu. Wymieniłem olej po 6 tys. km i był również czarny jak smoła. Myślałem, że to może kwestia docierania silnika - ale jak się okazuje nie.

Czy silniki dCi tak mają? Czy też trafiłem na jakąś minę? I podkreślam, ze nie chodzi tu o "zwykłe"ciemnienie oleju (bo olej ciemnieje w każdym silniku w miarę pracy). Trochę mnie to niepokoi. Do przeglądu gwarancyjnego (pierwszego) zostało mi przejechać jeszcze 3 tys. km. a tu taki olej nie wiem co z tym fantem robić. W końcu wg. instrukcji wymiana oleju w moim dCi ma być co 20 tys.km.

Będę wdzięczny za sugestie i podzielenie się doświadczeniami. Z góry dziękuję.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 12:07   

W każdym dieslu tak jest - nie ma czym się przejmować.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 12:24   

Spokojnie, w 1.9dCi już po 2 tyś km olej był całkowicie czarny, a na przykład mineralny Castrol po 4 tyś w moim benzynowym Volvo jest jeszcze jasno brązowy :)
Dla diesli to typowy objaw.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 12:45   

Też się początkowo tego wystraszyłem, bo to mój pierwszy diesel, ale się okazało, że olee w dieslach ciemnieją prawie od razu.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-06-09, 13:10   

tylko ciedkawe że w Ciężarówka mają czysty od wymiany do wymiany
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 13:11   

W silniku z pompowtryskiwaczami olej czernieje po... kilkunastu minutach pracy. :) W common railu chyba zajmuje to trochę dłużej, ale tak, w dieslach z wtryskiem bezpośrednim olej czernieje, TTTM.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-09, 13:27   

Wszystkim dzięki za pomoc - będę spał spokojniej. A poza tym, w między czasie sam troche pogrzebałem i znalazłem to coś:

Cytat:
ze strony shell:

Czy kolor oleju ma jakieś znaczenie?
Kolor świeżego oleju silnikowego jest parametrem nieistotnym dla użytkownika. Jego zabarwienie zależy od rodzaju zastosowanego oleju bazowego i ilości oraz rodzaju dodatków uszlachetniających. Barwa oleju pracującego w silniku jest zależna od jego typu (benzyna, Diesel), od rodzaju stosowanego paliwa i jakości użytego oleju.
1. Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.
2. Olej w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) również szybko zabarwia się na czarno, gdyż spalanie uwarstwionej mieszanki benzyny z powietrzem (bardzo bogatej przy świecach zapłonowych) jest źródłem dużej ilości czarnych produktów rozkładu benzyny.
3. W silniku benzynowym olej przyjmuje ciemne zabarwienie wskutek zwiększajacej się z przebiegiem zawartości produktów rozkładu benzyny i olejów silnikowych gorszej jakości.
4. W przypadku stosowania gazu LPG olej może być zupełnie jasny (gdyż gaz nie rozkłada się w czasie zapłonu mieszanki na czarne produkty).


Z tego wynikałoby, że w dieslu olej im lepszy tym szybciej ciemniej, gdyż:
Cytat:
Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 15:36   

A tak przy okazji zapytam - Wy też macie poskręcany i powykrzywiany "bagnet"?
(Daje w cudzysłowiu, bo bagnet jest plastikowy, i pierwszy raz się z czymś takim spotykam)
_________________
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 16:17   

Ammianus napisał/a:
A tak przy okazji zapytam - Wy też macie poskręcany i powykrzywiany "bagnet"?
(Daje w cudzysłowiu, bo bagnet jest plastikowy, i pierwszy raz się z czymś takim spotykam)


Tez mam taki pokrecony ... niestety ;-( Skutecznie to utrudnia odczyt poziomu oleju.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-06-09, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-06-09, 16:22   

Ammianus napisał/a:
A tak przy okazji zapytam - Wy też macie poskręcany i powykrzywiany "bagnet"?
(Daje w cudzysłowiu, bo bagnet jest plastikowy, i pierwszy raz się z czymś takim spotykam)
Też tak mamy (w jakimś wątku było to omawiane)
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-09, 17:10   

Bagnet w dCi, jest taki, jaki jest (poskręcany). Na początku mnie to wnerwiało - teraz już się przyzwyczaiłem.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-09, 20:06   

A mój bagnet po 50tysiącach jakoś się rozprostował (może dlatego że często sprawdzam poziom oleju a on nic...) o ile na bagnecie olej wygląda na przeźroczysty to jak odlałem nadmiar (niestety po ok 10kkm dopiero) no to w pojemniczku po maśle wyglądał nienajciekawiej ;P
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 21:01   

czaju napisał/a:
A mój bagnet po 50tysiącach jakoś się rozprostował
W dCi nie ma szans na wyprostowanie.. tak jak ja na niego patrzę..
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-06-10, 12:01   

W 1.9 dci bagnet sobie pękl... Teraz szukam takowego, ktoś na forum Megane zrobił sobie bagnet z metalowej części wycieraczki samochodowej (długi, plaski pasek).

Też coś takiego planuję, tylko mi wymiarów brak...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-10, 21:21   

po ponad 15 tys. mój mineralny fabryczny olej od łooo hoho jest czarny. bagnet faktycznie krzywy
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-11, 22:49   

jjmalin napisał/a:
po ponad 15 tys. mój mineralny fabryczny olej od łooo hoho jest czarny. bagnet faktycznie krzywy


Miales fabrycznie zalane mineralnym ??? U mnie od razu był syntetyk.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-13, 19:56   

znaczy tego jaki konkretnie to Ci nie powiem bo nie wiem jaki mam ale pewnie mineralny. bo oleju nie zmienialem
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne