Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-17, 23:48
Kontrolka ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-24, 10:18   

Ja mam podobnie [choć sekund nie liczyłem], dodam jeszcze, że dopuki kontrolka nie zgaśnie silnik pracuje troche głośniej.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-28, 09:11   

U mnie podobnie około 3sek.
 
Gość

  Wysłany: 2010-02-18, 12:17   Dziwne zachowanie lampki ciśnienia oleju

Witam wszystkich

Otóż w mojej Daczce zauważyłem dziwne zachowanie lampki ciśnienia oleju (tej takiej oliwiarki na desce rozdzielczej). Więc wspomniana lampka podczas jazdy zaczęła mrugać, później leciutko tlić a teraz pali się na stałe, dodam że po przejechaniu jakiś 10km gasła na stałe i przy ponownym rozruchu na ciepłym silniku sytuacja się powtarzała. Teraz pali się na stałe. Dolałem troszkę oleju ale poziom cały czas był w normie i jest. Teraz moje pytanie czy to raczej wina czujnika i gdzie on jest jak go sprawdzić, czy może niestety pompy oleju... Dodam jeszcze że cała sytuacja rozegrała się w ciągu 1 dnia...;/

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam

Artur
Ostatnio zmieniony przez Gość 2010-02-18, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-18, 12:48   

Spróbuj, na początek tam:

http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju
http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju
http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju
http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju

TSD tematy trochę się powtarzają.
_________________
 
Gość

Wysłany: 2010-02-18, 14:04   

Wielkie dzięki, za szybką odpowiedz. Ale mam jeszcze 1 pytanie gdzie jest ten czujnik ew. wtyczka żebym mógł ją sprawdzić czy wszystko z nią ok ? Czy to ta wtyczka co jest z przodu silnika na górze ?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-18, 14:16   

Prawdopodobnie dotyczy:
Cytat:
L90, i K7J lub K7M


czujnik.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 9513 raz(y) 109,92 KB

_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-02-19, 07:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
Gość

Wysłany: 2010-02-18, 16:14   

Bardzo dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj zobaczę czy coś uda mi się zrobić z tym problemem, to dam znać co i jak. Pozdrawiam
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-05-17, 09:29   Ciśnienie oleju silnika dci

Witam klubowiczów małe pytanie, kiedy gaśnie u Was kontrolka ciśnienia oleju? U mnie gaśnie po 3-5sekundach po odpaleniu. Olej pełny syntetyk elfa przebieg oleju 3-5tyś. Dzieje się tak odkąd go kupiłem czy to jest normalne zjawisko? Nie zauważyłem ubytków oleju.Przed napisaniem postu użyłem opcji szukaj, ale nie znalazłem odpowiedzi.
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2011-05-17, 09:45   

U mnie równiż tak się dzieje jest to raczej związane z tem. oleju. Na zimnym silniku zawsze tak miałem od samego początku. W serwsie powiedzieli mi ,że ten typ tak ma ;-)
_________________

 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-17, 10:49   

Ja ma tak samo, olej 5W40 Elf. Może to być związane z czułością czujnika ciśnienia oleju.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-17, 16:08   

U mnie to samo. Było już to kiedyś opisywane.
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2011-05-17, 18:46   

Pawel26 napisał/a:
U mnie równiż tak się dzieje jest to raczej związane z tem. oleju. Na zimnym silniku zawsze tak miałem od samego początku. W serwsie powiedzieli mi ,że ten typ tak ma ;-)


Też pytałem o to w serwisie ale odpowiedź była podobna. Nie pamiętam dokładnie ale chyba powiedzieli "proszę się tym nie martwić to jest w porządku".
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-17, 21:07   

2,5 sekundy od odpalenia gaśnie, nie niepokoiło mnie to wcale.. i tak jeszcze daję Dusterowi parę sekund na sprzęgle na przesmarowanie się, trochę skrzynią pomacham i dopiero ruszam.
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-05-18, 08:17   

Dzięki za odp. Nie wiem, czemu ale skojarzyło mi się to z fiatami 125p i olej typu selektor 20W40 gdzie dopuszczalne było świecenie lampki ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Ale to inna bajka. Swoją drogą wszystko idzie ku oszczędności, bo jak można nazwać brak zegara temperatury wody i ciśnienia oleju jak to miało miejsce np. w polonezach.
_________________
Tiry na tory, tirówki na perony.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-05-18, 08:28   

mario39 napisał/a:
brak zegara temperatury wody i ciśnienia oleju jak to miało miejsce np. w polonezach.

Polonez był samochodem "luksusowym" na talony , lub kilkuletnie przedpłaty. :-D
_________________
48piotr
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-18, 15:46   

ohoho, zegar ciśnienia oleju widuję tylko w bardziej sportowych wersjach samochodów, ale to może związane jest z tym że tylko tam "ma prawo" się coś stać.

a temp wody... hmm nie wiem o co chodzi nawet, ale jeśli o temp silnika to jest to tak jak w wielu innych samochodach na wyświetlaczu w postaci "belek".

a to nie jest kontrolka ciśnienia oleju, a smarowania silnika (ok, wychodzi na jedno), także może te 2-3s to czas co jaki jest sprawdzany komunikat przez szynę CAN. No i w zależności od szczęścia albo wcześniej albo później. No i czas po odpaleniu aż układ smarujący zacznie działać też może być istotny...
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2011-05-22, 18:51   

czaju napisał/a:
ohoho, zegar ciśnienia oleju widuję tylko w bardziej sportowych wersjach samochodów, ale to może związane jest z tym że tylko tam "ma prawo" się coś stać.


Frontera 1995 rok - był wskaźnik
Jeep Grand Cherokee 1996 rok - zegar jest.

Nie są to sportowe auta :mrgreen:


A i polonez też nie jest jakimś wybitnie sportowym autem :lol:
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-12, 11:49   Kontrolka poziomu oleju w dCi

Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.

Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.

Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?

Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-12, 11:54   

Mam tak samo od nowości, norma.Czujnik jest niezbyt czuły i gaśnie wolniej.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-12, 12:33   

Dzięki Taxi Airport zncznie mnie uspokoiłeś - czekam na opinię jeszcze innych forumowiczów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-12, 13:12   

Nudzi Ci się? (; Czy paranoja uruchomiła, po "wysypie" doniesień o różnych usterkach? Pocieszę: będzie gorzej d: - do tej pory byliśmy wyjątkiem, gdzie indziej 80% to posty o wszelakich usterkach...


Ad rem:

Troska o auto - dobra, rzecz, ale nie należy przesadzać, to nie apteka, żeby się martwić sekundą czy dwiema... A już zwłaszcza w prostacki daciach (: Jeżeli nic się nie świeci uporczywie, nie miga, nie włącza się w czasie jazdy - to nie ma się czym przejmować. Jak się coś naprawdę zacznie psuć, to raczej będzie to dość ewidentne. Ciesz się życiem i nie martw na zapas (:
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-12, 13:46   

laisar napisał/a:
... Czy paranoja uruchomiła, po "wysypie" doniesień o różnych usterkach? Pocieszę: będzie gorzej ...
Laisar, żadnej paranoi - jestem zadowolony z Sandero - a forum jest chyba po to, aby pytać o różne sprawy.

Bo chyba nie jest jego celem ciągłe ... chwalenie. A może jest?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-12, 14:21   

No więc ja też tylko pytam skąd ta troska - w żadnym razie nie zniechęcam do pytania! (:

A o usterkach pisałem absolutnie serio - to nieuniknione: auta się starzeją, a klubowiczów przybywa, więc na forum coraz więcej będzie o awariach... No bo właśnie - ile można pisać: "Kolejne 10 tys. km - nic się nie dzieje, ależ jestem szczęśliwy z daćki?" (((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-12, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-06-12, 17:19   Re: Kontrolka poziomu oleju w dCi

krakry1 napisał/a:
Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.

Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.

Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?

Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.


Jam mam idealnie tak samo.
Ale Laisar ma rację - nie ma co się martwić na zapas.
_________________
WhiteDragon
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-12, 18:12   

Dzięki za "pociechę" WhiteDragon.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne