Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:42
Silnik 16 16V olej na korpusie silnika ?
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2011-06-16, 23:29   Silnik 16 16V olej na korpusie silnika ?

Dzisiaj przy przebiegu 16 500 km znalazłem na kadłubie silnika takie oto ślady czegoś tłustego (oleju?) :-/
Poziomy oleju i płynu chłodzącego nie uległy zmianie.
Tydzień temu, przy okazji przeglądu serwisowego wszystko było w porządku.

silnik16_16V_cos_cieknie.jpg
Plik ściągnięto 4506 raz(y) 152,04 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-17, 00:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-17, 05:17   

Jak zgłosisz do serwisu to przetrą szmatą i każą "obserwować"...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 08:34   

Ta ja już się boję przeglądu serwisowego.. A tak poważnie, po przeglądzie był czysty? Może go zalali olejem czy innym smarem.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-06-17, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 09:11   

Przy okazji przebojów Mamerta i akcji serwisowej z (bodajże) uszczelniaczem wału doczytałem się, że konstrukcja renówkowych silników jest jakoby taka, że może się pojawić lekkie zapocenie - ale dopóki się nie powiększa, a życiodajnych płynów właśnie nie ubywa, to nie ma się czym przejmować.

Tyle że nie pamiętam teraz, które miejsca miały być "standardowe", a które są oznaką faktycznych problemów... Gdyby coś takiego spotkało mnie, to pojechałbym do specjalizującego się w renówkach niezależnego mechanika i tam popytał.


W ASO oczywiście też nie zaszkodzi zapytać, ale jan ostrzyca ma zapewne rację - nie spodziewaj się wiele...

(Ja mam świeżutkie zastrzeżenia do niby całkiem fajnego na Puławskiej /: - ale opiszę dopiero po weekendzie, jak się ustosunkują).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-17, 10:06   

laisar napisał/a:

(Ja mam świeżutkie zastrzeżenia do niby całkiem fajnego na Puławskiej /: - ale opiszę dopiero po weekendzie, jak się ustosunkują).


No dobra zanim napiszesz wiedz, że: "wszystko jest OK, ten typ tak ma, statystycznie jest to odosobniony przypadek".
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 10:09   

W tym przypadku - 3 x nie. Pozostaje znaleźć winnych... <;
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-17, 11:50   

A to ciekawe bo ja w Meganie 1.4 16V nie mam żadnego wycieku na silniku po 120 tys.km i 12 latach, ciekną właśnie stare renault 1.6 8V i 1.4 8V. Za to mam zapocenie na pompie wspomagania.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-06-17, 21:30   

TAXI AIRPORT napisał/a:
A to ciekawe bo ja w Meganie 1.4 16V nie mam żadnego wycieku na silniku po 120 tys.km i 12 latach, ciekną właśnie stare renault 1.6 8V i 1.4 8V. Za to mam zapocenie na pompie wspomagania.


Miałem "przestarzałego" 1.6 8V i zero wycieków. Stąd troszeczkę mnie zaniepokoiła ostatnia obserwacja.

Kratylos napisał/a:
wytarł bym i poobserwował - jesli po ok 1000klm znów będze widać tam olej do aso aby uszczelniali te silniki maja taka wadę ze często maja wycieki - dużo częściej niż stare 8 zaworowe...


W budynku należącym do mojej Alma Mater jest serwis samochodów francuskich.
Popatrzyli i stwierdzili, żeby się tym nie przejmować, tylko jeździć.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-06-20, 14:42   

W moim Volvo (silnik Renault 1,8 8v) non stop walczę z uszczelnieniem pokrywy zaworów... Daję nowe uszczelki (już 3 siedzi w aucie) a i tak za jakiś czas zacznie się pocić :/
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-20, 14:58   

No to nie ma innej opcji niż skrzywiona pokrywa lub przylgnia w głowicy. Wyklepać lub splanowąć :)
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-06-20, 15:12   

Nie warte zachodu... Przy takiej wartości auta ;) Zresztą taki mankament po tylu latach i przebiegu 360 000 km można wybaczyć :)
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-06-20, 19:36   

Cendra napisał/a:
Nie warte zachodu... Przy takiej wartości auta ;) Zresztą taki mankament po tylu latach i przebiegu 360 000 km można wybaczyć :)

Po tylu latach wielu wad nie widzi się./optyka/ :roll:
_________________
48piotr
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-06-22, 22:48   

Cendra napisał/a:
Daję nowe uszczelki (już 3 siedzi w aucie) a i tak za jakiś czas zacznie się pocić :/

Dzisiaj, przy przebiegu 16 666 km pojechałem do ASO,żeby zamontować nową płytę podsilnikową (starą skasował bażant-kamikadze). Pokazałem rzeczone zapocenie.
Reakcja była natychmiastowa:
wymiana szpilek i uszczelki pod głowicą z gwarancji. Zrobione "od ręki" :shock:
Tym razem spod nowych szpilek (czarnych -fosforowanych) zaczęło wypływać coś w kolorze błękitu...pruskiego :shock:

Nowe_szpilki.JPG
Czarne szpilki i błękit pruski. Myślicie, że pasuje? ;-)
Plik ściągnięto 4387 raz(y) 31,12 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-22, 23:09, w całości zmieniany 4 razy  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-06-23, 08:53   

Ale raczej chyba uszczelki pod pokrywą zaworów , pod głowicą by tak szybko nie wymienili chyba bo trzeba rozbierać kupę rzeczy.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-06-23, 17:45   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Ale raczej chyba uszczelki pod pokrywą zaworów

W rzeczy samej, masz rację!
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-08, 13:08   Silnik K4M - zapocenie olejem wokół osłony zaworów

Witam
Od jakiegos czasu pojawia mi sie olej w zaglebieniach obok srub mocujacych pokrywe zaworow po dwoch stronach korka wlewu oleju. Wlew olejui jego wystajacy kolnierz jest raczej suchy. Po wytarciu oleju i przejechaniu ponad 500km znowu robia sie jeziorka oleju w zaglebieniach obok srub. Polaczenie pokrywy z glowica na calym obwodzie jest czyste i suche oprocz miejsca gdzie olej splywal w dol z miejsca gromadzenia. Zdjecia przedstawiaja silnik K4M widziany z lewej strony w poblizu korka wlewu oleju i cewki zaplonowej. Ubytek oleju na bagnecie jest niezauwazalny. W poblizu jednej ze srub po lewej stronie wlewu oleju jest gumowe kolanko odpowietrzajace komore zaworow. Zastanawiam sie czy nieszczelnosc na nim moze byc przyczyna tego stanu czy raczej olej wydostaje sie spod sruby mocujacej pokrywe zaworow?

pozdrawiam
Daster

Zdjęcie0479.jpg
Plik ściągnięto 495 raz(y) 40,26 KB

Zdjęcie0477.jpg
Plik ściągnięto 529 raz(y) 39,03 KB

_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-08, 15:22   

Może to być każde z tych źródeł, najlepiej wyczyść dokładnie i oglądaj codziennie - wtedy będziesz wiedział na pewno skąd i czego domagać się od ASO
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-12-08, 17:04   

W moim jest to samo miejsce zawilgocone olejem,może to faktycznie kapie z tego wężyka odpowietrzającego,miałem to pokazać na przeglądzie, lecz zapomniałem.
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2011-12-08, 20:15   

A jak to wypatrzyliścię? Trzeba ściągnąć osłonę silnika?
 
szuwar30 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + lpg
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: Jawor
Wysłany: 2011-12-08, 21:39   

Miałem to samo, zgłosiłem w serwisie, bezwzględnie umówili mnie na naprawę.
Uszczelnili wyciek, wymienili również jakieś elementy rozrządu.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-12-08, 22:31   

malygabrys napisał/a:
A jak to wypatrzyliścię? Trzeba ściągnąć osłonę silnika?

Nie. Widac to przy korku wlewu oleju.
_________________

 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-12-08, 23:13   

greg1367 napisał/a:
W moim jest to samo miejsce zawilgocone olejem,może to faktycznie kapie z tego wężyka odpowietrzającego,miałem to pokazać na przeglądzie, lecz zapomniałem.

no to super przegląd
nasi partacze jak im się czegoś nie pokaże palcem to nie zauważą a najlepiej jeszcze powiedzieć jak usunąć usterkę bo tez nie mają pomysłu, kiedy te serwisy sie obudzą........
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-12-11, 12:17   

wat napisał/a:
nasi partacze jak im się czegoś nie pokaże palcem to nie zauważą

Zgadzam się z Tobą w zupełności,miałem już nowe samochody z innych firm,i w moim przypadku zawsze jest to samo usterka musi być pokazana palcem (chyba że urwie się koło :mrgreen: ),bo inaczej zero naprawy :-| ,lecz żeby zapłacić tego już palcem nie trzeba pokazywać :mrgreen: )
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-12-11, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-11, 12:22   

mam to samo przy korku wlewu oleju i nieco ponad 2 tysiące przebiegu. Na moje oko wyciek jest ze śruby w pokrywie zaworów tuż przy świecy.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-11, 12:24   

tomala72 napisał/a:
mam to samo przy korku wlewu oleju i nieco ponad 2 tysiące przebiegu

w Dusterze?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne