Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG - Dacia Sandero Arctica czy Skoda Fabia Combi Classic?
Autor Wiadomość
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-09, 15:46   LPG - Dacia Sandero Arctica czy Skoda Fabia Combi Classic?

Dziękuję za miłe przywitanie.

Szczerze przyznam, że łamiemy się między Dacia Sandero Arctica a Skoda Fabią Combi Classic. Porównujemy Fabię z "dedykowaną" instalacją LPG i Sandero z "fabryczną" instalację LPG. Różnica ceny przy podobnym ubogim wyposażeniu, choć z klimatyzacją i właśnie instalacją LPG, to 3.350zł na korzyść Sandero, choć jeszcze musimy jeszcze przyjrzeć się ofercie finansowej/ubezpieczeniowej. No i zniechęcają 2 lata gwarancji w Fabii, musimy dopytać o rozszerzenie i wtedy porównywać. Choć tak po prawdzie to trzeba by było porównywać nie z Fabią Combi, a zwykłą Fabią Classic i Sandero Arctica, bo wtedy są porównywalne bagażniki. Wtedy tylko 750zł różnicy. Daje do myślenia :roll: Zwłaszcza, że przywykliśmy do takich drobiazgów, jak dzielona kanapa, regulowana kolumna kierownicy, regulowany na wysokość fotel kierowcy. W Sandero Arctica nie mielibyśmy tego i nawet pogodziliśmy się, ale łamiemy się między Rumunem a Czechem ;)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-07-09, 16:33   

To porównajcie jeszcze koszty serwisowania w trakcie trwania gwarancji.
 
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-09, 17:08   

Dzięki za wskazówkę. Pogrzebię w wątkach w dziale ogólnym.

Niestety dealer Dacii mimo skonsultowania naszego pytania, nie potrafił nam odpowiedzieć precyzyjnie, co jaki czas z związku z fabryczną instalacją gazową powinniśmy pojawiać się w serwisie w czasie gwarancji. Podobno nie ma podglądu do tych szczegółowych zapisów warunków gwarancji, a dotąd nie mieli sprzedanego takiego auta. Mówił, że być może co 15.000 km, z tym, że pierwszy przegląd 95zł, drugi min. 700zł-800zł, a być może co 30.000km. Z myślą o poprawie jakości zmieniają niby te interwały. W Skodzie, przy instalacji gazowej co 20.000km wymiana filtrów obowiązkowa, nie wiem jeszcze, jak dalsze szczegóły.

Czy kojarzycie na forum osobę, która ma Sandero z fabryczną instalacją gazową z silnikiem 16 zaworowym 1.2? Albo jakaś wskazówka, jak znaleźć instrukcję obsługi samochodu, bo polska strona dacii nie jest pomocna. Może być po angielsku, po francusku mówię, jak hiszpańska krowa ;)

EDIT Już mnie uświadomiono, że o użytkowników Daci z fabryczną instalacją LPG może być trudno na tym forum, bo w PL można zamawiać dopiero od 2-3 tygodni :)
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-09, 18:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-09, 20:11   

Witaj.............. ;-)
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-07-10, 11:36   

Strasznie dużo jak za drugi przegląd - ja nigdy w ASO nie zostawiłem więcej niż 400zł (raz po 30k km 350zł, ale miałem własny filtr, ~200-300zł po 15 i 30kkm, w związku z tym że zawsze wymieniam olej i filtr powietrza). Fakt faktem, w Renault nie obrażają się jeśli przywieziesz własne rzeczy na wymianę (filtry itp.) dzięki temu można oszczędzić często i kilkaset złotych (np. dobre klocki hamulcowe to ok 80zł na alledrogo, a w ASO 400zł)

także Renault powiedzmy że bierze ode mnie przeciętnie 350zł/15k kkm (jestem przed przeglądem po 60kkm).
Dodatkowe części zamienne (filtry, świece (bo LPG), olej i filtr oleju biorę w ASO) ok 50zł/15kkm.

Gazownik + regulacja zaworów i wymiana filtrów co 20kkm ~200zł (bo widujemy się co 10kkm, raz za 60zł przegląd bez wymian, drugi raz wymiany filtrów i regulacja zaworów ~150zł)

wymiana klocków co 50kkm, tarcz co 100kkm (myślę że spokojnie mogą tyle wytrzymać ). Jeśli skusimy się na własne części to w ASO nie będzie drogo (100zł klocki gdzieś i ze 80zł wymiana w ASO (0,5 roboczogodziny)).

uśredniając myślę, że rozsądnie serwisowany samochód (z pełną dbałością) ok 450-500zł/15kkm.

LPG fabryczne jest chyba tylko w 16v - także prawdopodobnie odpada regulacja zaworów

A co do wizyt gwarancyjnych - raczej nie skorzystasz :) w tych samochodach nie ma co się psuć - jasne że np ze skrzypiącym pedałem można jechać - ale równie dobrze można podejść do pobliskiego sklepu, kupić odpowiedni do tego smar i w czasie i pieniądzach jakie pochłonęłaby podróż do ASO można sobie poradzić.

W Daćkach nie ma co się psuć (ktoś robił chyba amortyzatory na gwarancji - jakieś (pojedyncze, albo i nie) problemy z korozją, ale z tego co wiadomo ostatnio wszystkie marki na to chorują).
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-07-10, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-10, 12:32   

czaju napisał/a:
LPG fabryczne jest chyba tylko w 16v

Jeśli chodzi o Logana i Sandero, masz rację, W MCVce, vanie i pickupie można zamówić do 1.6 8v fabryczne lpg
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-10, 13:25   

Witaj :-)
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-07-10, 15:37   

Witaj :mrgreen:
 
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-10, 15:38   

czaju napisał/a:
Strasznie dużo jak za drugi przegląd

No domyślam się, że sprzedawca podciągnął szacunki w górę wliczając coś, czego spodziewa się, że będzie wymagane przy przeglądzie instalacji gazowej. Czyli koszt normalnego przeglądu plus "gazownika. Ale chyba wziął kwotę z sufitu. Mimo, że konsultował się na zapleczu.
Cytat:
LPG fabryczne jest chyba tylko w 16v - także prawdopodobnie odpada regulacja zaworów

Ja bym b. chciała zobaczyć, jak wygląda kalendarz przeglądów i co się na nie składa w przypadku auta, które ma mieć gwarancję rozszerzoną o instalację gazową zamontowaną przez producenta. Ja rozumiem, że nie mają tych informacji od ręki, ale wyciągnę wnioski, jeśli ich zdobycie przed zamówieniem nie będzie możliwe ;)
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-07-10, 17:50   

Witaj :-)
_________________
WhiteDragon
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-07-10, 19:01   

warto pamiętać, że przegląd Dacii != przegląd Renault.

Kwotowo w przypadku Dacii (przynajmniej przed tym rokiem), był ustalony jakiś ryczałtowy cennik, który był bardzo atrakcyjny.

Pewnie wiele się ten cennik LPG nie różniłby - wydaje mi się że po prostu co 15kkm wymiana filtra fazy lotnej i fazy ciekłej i jakieś 0,5 rg na sprawdzenie szczelności. realnie ok 120-150zł (tak bym przewidywał). No i same części zamienne są dość łatwo dostępne, bo to przecież zwykle tak jest że albo były w Clio II, albo jakiejś Megane, a sam Logan na rynku też już 6-7 lat.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-10, 21:27   

W 1.2 16 zawory są regulowane ręcznie na śrubę, ten silnik montowano w Kangoo i trzeb to kontrolować bo silnik będzie nierówno pracował i szybko się zawory wypalą.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-10, 21:55   

qlpiak napisał/a:
Dziękuję za miłe przywitanie.

regulowany na wysokość fotel kierowcy. W Sandero Arctica nie mielibyśmy tego i nawet pogodziliśmy się, ale łamiemy się między Rumunem a Czechem ;)


Skoda ma parę fajnych rzeczy w podstawowym wyposażeniu, oprócz tego co pisałeś 4 poduszki i termometr ;-) Gdyby nie bagażnik i gama silników, to pewnie wybrałbym Dacie.
 
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 10:01   

MarkD napisał/a:
Skoda ma parę fajnych rzeczy w podstawowym wyposażeniu, oprócz tego co pisałeś 4 poduszki i termometr ;-)

OK, ale ta przednia pasażera mogłaby mieć możliwość wyłączenia na ewentualność wożenia dziecka w foteliku. W Sandero nie ma bocznych, ale przednią da się wyłączyć (w standardzie). Termometr - no nawet nie pomyślałam, że są auta bez :oops:

Skoro już z mojego powitania wydzielony został ten temat dorzucę kilka różnic.

Gwarancja Dacia - 3 lata, na lakier 2 lata. Skoda - 2 lata, na lakier 3 lata, na perforację nadwozia 12 lat. Dacia możliwość przedłużenia gwarancji tylko ubezpieczeniem (do 4 lub 5 lat), Skoda - także producenckiej jako opcja (1 opcja do 60.000km - 800zł, 2 opcja do 120.000km - 1.600zł). Gwarancja instalacja gazowa jak całość: w Sandero - 3 lata, w Fabi 2 lata bez możliwości przedłużenia.

Żeby mieć 4 cewki, które ponoć lepiej spisują się z instalacją gazową w Skodzie Fabii Combi trzeba mieć silnik 1.4. W Daci Sandero wystarczy 1.2. W obu tych silnikach trzeba się liczyć z kosztem wymiany paska rozrządu.

Nie wiem, ile wynegocjuję w Dacii. W Skodzie jeszcze przed jazdą próbą pakiet family (centralny na pilota, elektryczne szyby z przodu, pakiet dodatkowych schowków, radio z CD i mp3, dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku), koło zapasowe z podnośnikiem (auta instalacją mają tylko zestaw naprawczy). Liczę jeszcze na kratkę oddzielająca bagażnik i poduszkę pasażera z możliwością wyłączenia (w standardzie jest bez możliwości wyłączenia, w Sandero w Arctice jest możliwość wyłączenia w standardzie).

Ale w sumie w naszych kalkulacja ważna jest aktualna oferta na kredyt i ubezpieczenie komunikacyjne. To pierwsze plus dla Skody - przy wpłacie 50% reszta w ratach bez odsetek choć z dużą prowizją (plus ubezpieczenie kredytu oczywiście). To drugie plus dla Dacii - pakiet w cenie 1% wartości auta. W Skodzie wartość pakietu dealerskiego jest taka, jaką mielibyśmy po uwzględnieniu naszych zniżek. Dla porównania ostatecznie weźmiemy łącznie cenę auta, kosztów kredytu na 3 lata i ubezpieczenia komunikacyjnego w pierwszym roku. Porównamy Dacię Sandero Arctica 1.2 z klimą, instalacją gazową i Fabię Classic 1.4 hetchbacka z klimą, instalacją gazową i opcją na dodatkową gwarancję do 120.000km. Do porównania użyjemy aut bez lakieru metalizowanego (dopłata w podobnej cenie), choć rozsądek nakazywały metalika w Dacii, a nie tak pilną potrzebę metalika w Skodzie. Weźmiemy pod uwagę, że być może po 3 latach będziemy sprzedawać auto i uwzględnimy większą utratę wartości Dacii.
A potem zobaczymy, ile więcej będzie za Fabię Combi ;) z klimą i instalacją LPG. I wtedy zastanowimy się nad rozszerzeniem gwarancji.

No i czekamy na auto do jazdy próbnej w Dacii. Bo jeśli na dziurach będziemy czuć się wygodniej, to niewykluczone, że to zdecyduje a nie dodatki typu asymetrycznie dzielona do składania kanapa w Fabii, regulacja fotela kierowcy czy kolumny kierownicy. 70% naszej jazdy to ruch miejski po dziurach. Te rzeczy dodatkowe, które możemy mieć w standardzie w Fabii mają znaczenie głównie na długich trasach. Aha, w Sandero subiektywnie na tylnej kanapie jest nieco wygodniej. Co prawda Fabia II jest wygodniejsza w tyłu niż Fabia I, którą teraz mamy, bo wyższa, wymiarowo Sandero jest ciut niższa w środku niż Fabia II, ale rozstaw osi jest lekko na plus w Sandero i to chyba osobom z długimi nogami robi większą różnicę niż przestrzeń nad głową. A może to kwestia samej kanapy? Pasażerowie na tylnej kanapie u nas rzadko, ale tak odnotowuję dla porządku.

Każdy przegląd co 15.000 km przy instalacji gazowej w Fabii wymaga dodatkowych 100zł. Jaki jest dodatkowy koszt w Sandero - jeszcze nie wiem.

Termin zamówienia podobny - Dacia może wrzesień, Skoda na pewno wrzesień (metalik na stanie).
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 10:25, w całości zmieniany 6 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 10:11   

Widze, ze Kolega bardzo dokladnie podszedl do kwestii za i przeciw. Bardzo rozsadnie. Chcialem od siebie dodac, ze jesli jezdzicie w 70% po miejskich dziurach przyda sie zwiekszony przeswit Sandero w stosunku do standadowego Fabii.
 
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 10:19   

Hihi akurat koleżanka :mrgreen:

No właśnie te opowieści o tym, że to auto w sam raz na polskie warunki drogowe Europy Środkowo-Wschodniej w ogóle sprawiły, że rozważamy Dacię. Muszę sobie wjechać na typowy krawężnik i sprawdzić organoleptycznie. Trochę mnie drażni, że w drugim co do wielkości mieście w Polsce dealer nie jest w stanie na następnym dzień załatwić nam auta do jazdy próbnej :roll:

Aha, pojemność bagażnik w hetchbacku Fabii - 315l i w Sandero - 320l. Niby ta sama pojemność, ale sposób montażu pasów w Sandero trochę utrudni sprytne pakowanie.
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-07-11, 10:38   

mekintosz napisał/a:
Widze, ze Kolega bardzo dokladnie podszedl do kwestii za i przeciw. Bardzo rozsadnie. Chcialem od siebie dodac, ze jesli jezdzicie w 70% po miejskich dziurach przyda sie zwiekszony przeswit Sandero w stosunku do standadowego Fabii.

"Kolega"co prawda rozsądno-fachowo, ale rodzaju żeńskiego. ;-)
_________________
48piotr
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-07-11, 11:42   

qlpiak napisał/a:
No właśnie te opowieści o tym, że to auto w sam raz na polskie warunki drogowe Europy Środkowo-Wschodniej w ogóle sprawiły, że rozważamy Dacię.
To właśnie w moim przypadku miało duży wpływ na wybór marki.
 
lisek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 31
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-07-11, 14:16   

Nie wiem jak jest w skodzie ale w sandero stalowa płyta pod silnikiem bardzo sie przydaje na naszych drogach, a jeszcze jak ktos musi czasem dojechac polna drozka na dzialke to juz wogle ;-)
 
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 15:17   

Właśnie naginam wyszukiwarkę na forum, żeby wyrzuciła mi więcej informacji o tym, co jest takiego w Sandero, że sprawdza się na polskich drogach i przedzieram się przez gąszcz informacji na zupełnie inny temat :( Tak czy siak pewnie zdecyduje jazda próbna.

Po uwzględnieniu wkładu własnego, rat i pakietu ubezpieczenia w pierwszym roku wychodzi, że różnica tych łącznych kosztów to 2.600zł między Sandero Arctica 1.2 LPG a Fabia Classic 1.4 LPG hetchback. A Fabia Combi Classic 1.4 LPG to cena Logan MCV Artcica 1.6 LPG :( Różnic w serwisowaniu nie jestem w stanie wyliczyć. Normami patrząc koszty spalania w Fabii i Sandero pewnie porównywalne, MCV jednak chyba więcej. Zastanawiam się, czy spalenie w Sandero 1.2 będzie trudniej uzyskać niskie niż w Fabii 1.4 przy tym samym stylu jazdy :roll:
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-11, 15:31   

Cytat:
Zastanawiam się, czy spalenie w Sandero 1.2 będzie trudniej uzyskać niskie niż w Fabii 1.4 przy tym samym stylu jazdy

W mieście sandero może być oszczędniejsze, ale w trasie z klimą przy prędkościach 100km/h i więcej fabia może być zarówno oszczędniejsza, jak i bardziej dynamiczna.

Logan MCV z LPG wcale nie spala jakoś specjalnie dużo, wystarczy poczytać posty kolegi janostrzyca który parę miesięcy temu założyl LPG do takiej daćki - więc jeśli spalanie miałoby być głównym kryterium przeciwko mcvce to warto przemyśleć ;-)
 
qlpiak 


Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011
Posty: 42
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 16:35   

benny86 napisał/a:
Cytat:
Zastanawiam się, czy spalenie w Sandero 1.2 będzie trudniej uzyskać niskie niż w Fabii 1.4 przy tym samym stylu jazdy

W mieście sandero może być oszczędniejsze, ale w trasie z klimą przy prędkościach 100km/h i więcej fabia może być zarówno oszczędniejsza, jak i bardziej dynamiczna.

To nice, bo jak pisałam 70% ruchu mamy w mieście. A na trasie, to ja potrafię powściągnąć kopyto i pilnować zużycia, bo bardzo mi się nie spieszy. Nie mam tak, że każdego Tira muszę wyprzedzić ;) Zresztą aktualna Fabia mnie do takiego stylu jazdy poza miastem przyzwyczaiła. W mieście jeżdżę, jak mi ruch pozwala na konkretne godziny. Liczy się czas dojazdu, nie pilnowanie zużycia.

benny86 napisał/a:
Logan MCV z LPG wcale nie spala jakoś specjalnie dużo, wystarczy poczytać posty kolegi janostrzyca który parę miesięcy temu założyl LPG do takiej daćki - więc jeśli spalanie miałoby być głównym kryterium przeciwko mcvce to warto przemyśleć ;-)

Poszukam. Nie, główne kryterium to jest takie, czy my potrzebujemy takie duże auto w najbliższych 3 latach ;) Ale jeśli już mielibyśmy kupować Fabię Combi, a w tych kosztach mogę mieć MCV, to chyba bym wolała MCV.

Jutro jazda próbna Sandero i MCV :)
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 16:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 16:44   

qlpiak napisał/a:
jeśli już mielibyśmy kupować Fabię Combi, a w tych kosztach mogę mieć MCV, to chyba bym wolała MCV

I słusznie (: - aczkolwiek MCV-ka ma pewien własny, specyficzny minus: manewrowanie na parkingu... Nie jest to nic zabójczego ani nie do opanowania, ale 2900 mm rozstawu osi powoduje, że trzeba się czasem kółkiem nakręcić - tam, gdzie sandero czy inna fabioza wjedzie na raz albo na dwa, mcv-ką trzeba czasem zrobić 4-5-6 podejść.

(Natomiast wbrew pozorom z widocznością do tyłu nie jest wcale tak tragicznie - wymaga faktycznie przyzwyczajenia, ale wcale nie większego, niż w innych autach).


Na pewno warto odbyć przynajmniej jazdę testową - przy dziecku miejsca nigdy dość (;

Samo auto nie jest drastycznie większe na zewnątrz - to "tylko" 0,5 m więcej niż w sandero - ale w środku różnica jest gigantyczna...

(Fabię można do bagażnika zapakować d: ).


A jak w Krk nie ma, to przecież na Śląsk jest niedaleko - a tam sporo dilerów... I wycieczkę można przy okazji zaliczyć (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-07-11, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-11, 17:23   

qlpiak napisał/a:
Ale jeśli już mielibyśmy kupować Fabię Combi, a w tych kosztach mogę mieć MCV, to chyba bym wolała MCV.

Nie ma porównania między bagażnikiem w nowej Fabii Kombi a MCV. I nie mówię tu o pojemności (500 l vs 700 l, według tych samych norm), tylko o kształcie - w Fabii bagażnik to kwadratowa studnia, w której w żadnym kierunku stelaż naszego wózka nie dawał się położyć na płask na podłodze. Z dziwnych rzeczy, mieliśmy też problem z naszym fotelikiem w Fabii - nad nadkolami, zamiast kanapy, jest taka cienka skórka. :) W efekcie fotelik, sam w sobie dość ciężki i z pancernym stelażem pod spodem, opierał się o zamaskowane nadkole i "siedział" krzywo.

Znając życie, zaraz przyjdzie kolega fi i powie, że tak naprawdę wózek nam się zmieścił, a fotelik pasował. ;)

Póki go tu nie ma, to jeszcze szybko powiem, że w nowej Fabii nie byłem w stanie znaleźć takiej pozycji za kierownicą, żeby albo dach, albo gigantyczna deska rozdzielcza nie zasłaniała mi połowy świata, rachityczne guziczki poutykane to tu, to tam, zrobiły na mnie fatalne wrażenie. :> Z plusów - tylko w Skodzie zaproponowano nam konkretny upust za płatność gotówką.

A teraz wpełzam pod kamień, zanim mnie tutejsi miłośnicy Skody zjedzą. :]

Co do MCV, to dla dwuosobowej rodziny, nawet z ambicjami, to jednak maleńka przesada. :) No chyba, że wymyślicie, co można nią wozić w międzyczasie (poza ambicjami :). Z fajnych rzeczy - do środka wchodzą rowery w całości, jak się uprzeć, to chyba nawet na stojąco. :D W wersji 7-mioosobowej można wozić 7 osób :] - początkowo mogą to być pijani znajomi z/na imprezę, po ewentualnym rozmnożeniu bardzo wygodnie wozi się "w bagażniku" dziadków, ciocie, itp. ;) Nam rozmiar bagażnika (poprzednio mieliśmy mazdę z bagażnikiem o pojemności ok. 350 l) zaczął przeszkadzać dopiero wtedy, kiedy zaczęliśmy z Młodą jeździć na wakacje, a zaczęliśmy, kiedy Młoda miała jakieś półtora roku.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-11, 17:26   

qlpiak napisał/a:
czy my potrzebujemy takie duże auto w najbliższych 3 latach ;)

można do sprawy podejść dwojako - albo tak jak mówisz, patrząc na realne potrzeby względem samochodu, albo też założyć że przestronności i bagażnika nigdy za wiele - i wtedy MCVka wymiata wszelką konkurencję w tej samej cenie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne