Przy okazji wizyty serwisowej zapytałem się o instalacje gazową do Sandero/Stepwaya> Okazuje się, że Zodiak montuje instalację gazową (ASO w Krośnie). Cena którą usłyszałem jest też ciekawa 4000-4500 KPLN
W tym momencie koszt zakupu Stepway'a 1.6 MPI +LPG jest już porównywalny z Stepway'em 1.5 dCi 85 KM
jeżeli kierować się jedynie kosztem zakupu (+częściowa utrata funkcjonalności: bagażnik)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-16, 22:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-17, 09:13
piotrres, coś drogo ta instalacja skora fabryczna ma kosztować 3900zł. Co do wyboru ON/LPG to zależy cokto lubi i preferuje, ja na swoje jazdy na odcinkach 10km dziennie w jedną strone diesla bym nie brał
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-09, 18:05
maciek napisał/a:
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6769
Dacia zaoferowała model Sandero ze spełniającym normę Euro5 silnikiem 1.2 16v o mocy 75 KM. Motor ten może być zasilany zarówno benzyną, jak i gazem LPG.
Czy jest tu jakiś użytkownik takiego auta lub innej Daci z fabryczną instalacją LPG? Interesuje mnie, jak oszacować koszty serwisowe w czasie gwarancji? Czy należy się liczyć ze sporo większymi wydatkami niż w przypadku benzyniaka? Bo niestety dealer nie potrafił precyzyjnie podać, jakie te okresy serwisowe będą w przypadku auta z fabryczną instalacją LPG.
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-09, 18:34
O! Nie przypuszczałam, że wpadłam na pomysł, by zostać takim pionierem Dzięki za wyjaśnienia.
EDIT: Ale może wszystko ktoś wie, gdzie zasięgnąć informacji o kalendarzu i zakresie przeglądów w czasie gwarancji Dacii z fabryczną instalacją? Dręczenie sprzedawcy, dręczeniem sprzedawcy, ale może gdzieś w obcojęzycznym necie ktoś spotkał się z taką informacją i da wskazówkę, jak szukać?
EDIT 2:
laisar napisał/a:
inne są niektóre części (mechaniczne i blacharskie).
Nie wiem, jak jak jest teraz u Dacii, ale początkowo tak to właśnie u niej wyglądało.
Czy ktoś z Was wie lub wie, gdzie poza salonem dealera szukać informacji na temat tego, czy i co jest zmieniane w takich autach oprócz montażu samej instalacji LPG?
Treść z linka wstawionego przez laseirahttp://www.0-100.ro/2011/...a-si-alte-tari/ translator tłumaczy na "silnik został przystosowany", ale co to może znaczyć?
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-10, 18:24, w całości zmieniany 3 razy
czy i co jest zmieniane w takich autach oprócz montażu samej instalacji LPG?
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=24727#24727 - co prawda tam jest 1.4 8v, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można przypuszczać, że podobnie jest w 1.2 16v. Spróbuję się poszukać w dokumentacji i się upewnić...
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-10, 19:27
qlpiak napisał/a:
O! Nie przypuszczałam, że wpadłam na pomysł, by zostać takim pionierem Dzięki za wyjaśnienia.
EDIT: Ale może wszystko ktoś wie, gdzie zasięgnąć informacji o kalendarzu i zakresie przeglądów w czasie gwarancji Dacii z fabryczną instalacją? Dręczenie sprzedawcy, dręczeniem sprzedawcy, ale może gdzieś w obcojęzycznym necie ktoś spotkał się z taką informacją i da wskazówkę, jak szukać?
EDIT 2:
laisar napisał/a:
inne są niektóre części (mechaniczne i blacharskie).
Nie wiem, jak jak jest teraz u Dacii, ale początkowo tak to właśnie u niej wyglądało.
Czy ktoś z Was wie lub wie, gdzie poza salonem dealera szukać informacji na temat tego, czy i co jest zmieniane w takich autach oprócz montażu samej instalacji LPG?
Treść z linka wstawionego przez laseirahttp://www.0-100.ro/2011/...a-si-alte-tari/ translator tłumaczy na "silnik został przystosowany", ale co to może znaczyć?
A jaki jest problem napisać do RP (Renault Polska) i przedstawić sprawę, że sprzedawca nie jest Tobie w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na dany temat i prosisz ich o pomoc.
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-10, 19:37
Dzięki laisar za link, ale chyba nie zrozumiałam
No i odsyłasz mnie tylko do kwestii silnika, a ja się zastanawiam, czy np. układ zapłonu montują nieco inny, żeby był bardziej stabilny, także po latach. No nie wiem, co tam można jeszcze udoskonalić, żeby autko lepiej dogadywało się z instalacją. Zastanawiam się, czy instalacja "fabryczna" LPG równie dobrze mogłaby nazywać się "dedykowaną" i różnica polega tylko na miejscu montażu (fabryka / ASO przy salonie dealera). Skoda np. ma "dedykowaną" objętą gwarancją taką jak całość i szukam faktycznej różnicy.
Seal napisał/a:
A jaki jest problem napisać do RP (Renault Polska) i przedstawić sprawę, że sprzedawca nie jest Tobie w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na dany temat i prosisz ich o pomoc.
Układ zapłonu to po prostu część silnika, nie coś osobnego.
Ja z kolei nie bardzo rozumiem - co oznacza "stabilność układu zapłonowego"? Kable do świec - jak wszystko - oczywiście się zużywają, a przy LPG podobno faktycznie są dość ważne, ale przecież od jeżdżenia na gazie nie dzieje się to chyba szybciej, tylko po prostu tak zasilany silnik jest czulszy na zakłócenia...
W podanym linku wyszczególnione są elementy, którymi Dacia raczyła się pochwalić, że zostały zamontowane lub przystosowane, by umożliwić działania na LPG - i takie są główne różnica między układem zabudowanym "u gazownika", a instalacją fabryczną.
A fabryczna gwarancja na całe auto - łącznie z fabryczną instalacją - to raczej oczywista oczywistość...
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-10, 22:28
laisar napisał/a:
Układ zapłonu to po prostu część silnika, nie coś osobnego.
Nie bij, fizyka z LO ograniczona i dawno temu
Cytat:
Ja z kolei nie bardzo rozumiem - co oznacza "stabilność układu zapłonowego"?
W sumie to nie wiem, ale wyobrażam sobie, że porządniejsze, wolniej zużywające się kable wysokiego napięcia lub cewka, co tam jest i jakieś inne rzeczy. Nie znam szczegółów, ale słyszy się czasem opinie, że są modele samochodów, które ze względu na jakieś specyficzne rozwiązania miewają problemy z dogadaniem się z instalacją gazową, to tak sobie a rebours kombinuję, że można w drugą stronę - zadbać, by te newralgiczne elementy nie powodowały zgrzytów. Np. zadbać o mniejszą podatność na korozję układu wydechowego, lepszą pompę paliwa, lepsze przewody paliwowe/cewkę, sondę Lambda. No fantazja mnie ponosi
Cytat:
po prostu tak zasilany silnik jest czulszy na zakłócenia...
Jasne i dlatego zastanawiam się, czy przy fabrycznie montowanej instalacji LPG zadbano o takie rozwiązania, które te zakłócenia zminimalizują (w przyszłości).
Cytat:
W podanym linku wyszczególnione są elementy, którymi Dacia raczyła się pochwalić, że zostały zamontowane lub przystosowane, by umożliwić działania na LPG - i takie są główne różnica między układem zabudowanym "u gazownika", a instalacją fabryczną.
Pozwoliłam sobie wytłuścić. Jak rozpoznać na tym rysunku (przepraszam, jeśli to crossposting)
lub na tym
co jest montowane standardowo przez gazowników wraz z instalacją Landi Renzo Omegas IV generacji, a to jest elementem przystosowanym, rozwiązaniem Dacii?
Cytat:
A fabryczna gwarancja na całe auto - łącznie z fabryczną instalacją - to raczej oczywista oczywistość...
Oczywiście, ale "dedykowana" instalacja jako opcja u dealera przy zakupie auta może też dawać taką łączną gwarancję. Zastanawiam się wobec tego, jaką przewagę "techniczną" może mieć montaż na linii produkcyjnej.
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 10:29, w całości zmieniany 2 razy
Rozróżnijmy instalację dedykowaną do jakiegoś silnika, którą skompletować może każdy, ogłosić, że świetnie współpracuje i podać zużycie gazu; i silnik dedykowany do instalacji gazu, gdzie fabrycznie są otwory pod montaż wtryskiwaczy, a komputer ma w programie ich obsługę, aby nie dublować obwodów i nie oszukiwać emulatorami. W pierwszym przypadku w razie problemów jeździmy od mechanika do gazownika, w drugim - komputer silnika sam wskaże usterkę w układzie gazowym.
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 09:11
eplus napisał/a:
gdzie fabrycznie są otwory pod montaż wtryskiwaczy, a komputer ma w programie ich obsługę, aby nie dublować obwodów i nie oszukiwać emulatorami.
48piotr napisał/a:
komputer silnika sam wskaże usterkę w układzie gazowym
Ot i wsio.
O! I to już do mnie przemawia.
eplus napisał/a:
W pierwszym przypadku w razie problemów jeździmy od mechanika do gazownika, w drugim - komputer silnika sam wskaże usterkę w układzie gazowym.
No chyba, że na tę dedykowaną instalację mamy gwarancję od producenta auta i tak czy siak kierujemy się do ASO. Fakt, jazdy od mechanika do gazownika znam, bo gazowałam aktualne auto. Dlatego właśnie teraz myślę o aucie, w którym gwarancja na instalacja gazowa będzie połączona z gwarancją na instalację auta. A tak się dzieje nie tylko w przypadku instalacji fabrycznej, ale także tej dedykowanej jako opcji przy zakupie nowego auta.
Ostatnio zmieniony przez qlpiak 2011-07-11, 09:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-11, 11:31
qlpiak napisał/a:
Np. zadbać o mniejszą podatność na korozję układu wydechowego
to w głównej mierze zależy od trybu eksploatacji, jeśli jest dużo jazdy po mieście z krótkimi odcinkami to trzeba się liczyć że tłumik troche wcześniej skończy żywot, ale nie jest to jakaś specjalna tragedia...
qlpiak napisał/a:
lepszą pompę paliwa
Jeśli tylko pompa nie ma wady fabrycznej/konstrukcyjnej (vide:fiat panda) wystarczy dbać o odpowiedni poziom benzyny w baku nawet gdy jeżdzisz na lpg (generalnie nie schodzić poniżej 1/4 zbiornika) i będzie ok:)
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-11, 12:11
Dziękuję za rady dot. eksploatacji. Się dba - się ma, jasna sprawa. Wypalić tę benzynę w baku też czasem trzeba, to takie podstawy bhp przy aucie z instalacją LPG. I podstawy kalkulacji, kiedy nam się ta instalacja zwróci przy dodatkowych kosztach. Jednakowoż tak sobie myślę, że jakby tam trwalsze elementy poszły niż w bezyniaku to by można było powiedzieć, że auto, nie tylko silnik dostosowane do LPG.
Marka: Skoda
Model: Fabia I "Combi" ;)
Silnik: 1,4 z LPG
Dołączyła: 09 Lip 2011 Posty: 42 Skąd: Krk
Wysłany: 2011-07-17, 18:51
Może to nieelegancko post pod postem, ale wkleję odpowiedź z RP:
Cytat:
Producent dopiero wprowadza samochody Dacia z instalacją gazową na rynek, zatem nie jesteśmy w stanie ustalić precyzyjnych danych oraz dokładnych cen przeglądu. Uprzejmie informujemy, iż przegląd samochodu z instalacją gazową będzie droższy o koszt obsługi dwóch filtrów (łącznie z wymianą za dwa o około 200 zł). Filtr fazy gazowej będzie należało wymienić co 20 tys. km, natomiast filtr fazy ciekłej co 60 tys.km. Usługę regulacji zawrów będzie należało wykonać co 120 tys.km.
Przeglądy w samochodach Dacia wykonywane są co 20 tys.km, w przypadku silnika 1,6 z gazem przegląd instalacji będzie należało wykonać co 40 tys.km (czyli przy okazji 2- go przeglądu zalecanego przez Producenta), natomiast przegląd instalacji dla samochodu z silnikiem 1,2 z instalacją gazową- pierwszy po 20 tys.km a kolejny przy 60tys.km.
Od sprzedawcy dostałam takie kwoty dot. MCV 1.6 z fabryczną instalacją gazową (tylko taką Dacię ostatecznie braliśmy pod uwagę: 20tys.km: 246zł, 40 tys km.:346zł, 60 tys.km: 400zł, 80tys.km:346zł, 100 tys.km:246zł, 120tys.km:700zł. Nie mogłam wtedy notować, zapisałam chwilę po rozmowie, więc mogą być błędy.
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-18, 13:25
Tylko że te ceny to sama robocizna bez materiałów. Ja za przegląd po 20 tys.km płaciłem około 200zł + moje filtry i olej, po 40tys.km coś 450zł ale w tym był filtr paliwa za 150+ moje filtry oleju i olej.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-10, 05:24
maciek napisał/a:
piotrres, zawsze możesz diesla zgazowac ;)
Chyba raczej z powodu tunigu , bo jesli chodzi o oszczednosci na paliwie, to sa baardzo mizerne (w porownaniu do nPb vs lpg). No ale w dostawczakach i ciezarowych moze to juz miec jakis sens.
W kazdym razie istnieje gotowa, homologowana, uniwersalna instalka lpg IVgen. (sekwencja) do diesli wszelakich: http://www.car-gaz.pl/ind...CFcXwzAod_Vbi9g
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum