Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-02, 10:34
Po 6 m-cach i 10.000 km średnie spalanie LPG w różnych warunkach mam takie:
- 7.5 l. 100% trasa, jazda spokojna, z lekkim oszczędzaniem,
- 8.5 l. trasa, 10 % miasta, komplet pasażerów, bagaż, do 100 km/h
- 9-9.5 l. autostrada do 120 km/h
- 12 l. 100% miasto
Spalania beznzyny nie liczę, awarii nie zaliczyłem, dynamika do przyjęcia.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Lublin- Iwonicz + wałęsanie się po Bieszczadach (w tamtym roku) 48l/635km = 7,5L
w tym szybki kurs eco-drivingu po 600km kiedy zaczął komputer piszczeć że gazu nie ma
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
No cóż instalacja LPG w DD to 4500 zł, jeżeli chce się mieć ciągłość gwarancji. O całe 2000 za dużo. Ale albo rybka albo pipka. Albo naprawa gwarancujna u delera, który montuje LPG albo tańsze LPG i potem wszystkie serwisy kasują za naprawy.
Wybór należy do Ciebie....
No cóż instalacja LPG w DD to 4500 zł, jeżeli chce się mieć ciągłość gwarancji. O całe 2000 za dużo. Ale albo rybka albo pipka. Albo naprawa gwarancujna u delera, który montuje LPG albo tańsze LPG i potem wszystkie serwisy kasują za naprawy.
Wybór należy do Ciebie....
Ja już ten "system" wyjaśniałem kilka razy. Jeśli ktoś twierdzi co innego, to niech poda na to jakieś artykuły czy paragrafy.
Cytat:
potem wszystkie serwisy kasują za naprawy
Możesz doprecyzować?
PS. Wczoraj znowu tankowałem i wyszło 8,3 L (200 km spokojnie autostradą, 200 zwykła trasa)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-08-04, 12:03, w całości zmieniany 2 razy
Witam
Wybieram się w przyszłym tygodniu do Holandii przez Niemcy
Podobno muszę się zaopatrzyć w jakieś końcówki do tankowania gazu.
Możecie pomóc
Może ktoś wie czy są wogóle na autostradze A2 jakies stacje z LPG?
Chodzi o to że albo montujesz za 4500 u dealera i on gwarantuje ci naprawy gwarancyjne silnik, instalacji elektrycznej.
Jak będziesz w trasie i popsuje Ci sie samochów i zajedziesz do pierwszej stacji naprawy to Ci naprawią ale jak zobaczą wstawiony gaz to skasują za naprawę (na podstawie zamontowanej LPG odmówią Ci naprawy gwarancyjnej), gdyż producent w Twoim samochodzie nie zamontował takiej instalacji.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-08-04, 20:00, w całości zmieniany 2 razy
Jestem po 1 przeglądzie (15 tyś. km w Warszawa - REAGROUP na Puławskiej) i 2 gazu. Naprawili to o czym pisałem wcześniej, czyli w czasie jazdy nie przełącza się samoczynnie na benzynę (wyłączała się instalacja gaz.). Nie powiedzieli o co chodziło... Po wyjeździe auto na gazie ledwie jechało i trzęsło nim. Na przeglądzie stwierdzono, że zaleca się regulację zaworów (po 15 tyś? ) Po telefonie do serwisu , stwierdzono że koniecznie ją trzeba zrobić, więc na drugi dzień zwolniłem się z pracy i pojechałem do salony i... ugrzęzłem na chyba 5 godzin! Z początku nie wiedzieli co się stało, bo okazało się jednak że to nie zawory! Męczyli się i męczyli (a ja piliłem, bo na następny dzień jechaliśmy w Bieszczady) i w końcu wymyślili, że to winien 1 wtryskiwacz... benzyny. Wlali magiczny płyn do benzyny, pojeździli i oddali auto, dla mnie prawie sprawne (ja wyczuwam lekkie drżenia przy ok 2,5 tyś obrotów, moja żona nie...). Umówiliśmy się jeśli nie będzie lepiej, to auto wraca na warsztat ale dzięki dobrym bogom jak na razie wszystko wróciło do normy.
Miałem podobnie - wyczyścili przepustnicę i reset sterownika + wymiana skrzynki bezpieczników (lekko osmalone na stykach) - problem zniknął.
robo1973
W takim wypadku należy zażądać papieru o odmowie naprawy gwarancyjnej + pełny opis usterki. Jeśli gaz był zakładany w renomowanym salonie, to oni już tym się zajmą (zwrot kosztów, rzeczoznawca itp.)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-08-05, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Od wyjazdu z warsztatu do ponownego przyjazdu na drugi dzień, jazda tylko na benzynie, bo na gazie się nie dało (nie tankowaliśmy gazu). Od tego czasu ok 1,5 tyś kilometrów przejechanych na gazie i nadal wyczuwam lekkie szarpanie między 2k a 2,5k obrotów. Auto wraca na warsztat...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-08, 11:45
Czekam na pierwszego użytkownika MCV albo Vana który się pojawi z fabryczną instalacją LPG. Ciekaw czy oni w fabryce to będą montować i czy wskaźnik paliwa będzie tez pokazywał gaz i lampkę GPL w zestawie wskaźników.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-18, 19:40
Jutro regulacja zaworów. Cena: 50 zł + koszt uszczelki-drugie 50. Ciekawe jaki będzie stan gniazd?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-20, 19:37
Cendra napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Ciekawe jaki będzie stan gniazd?
Wydaję mi się, że bez zdjęcia głowicy nie dowiesz się o tym...
W istocie. Z mechaniką jestem na bakier.
Regulacja zaworów: 100 zł + 39 uszczelka.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-20, 19:49
benny86 napisał/a:
I jak stan głowicy wyglądał? Nie powinna ucierpieć wskutek LPG IMHO...
Nie wiem, bo nie była zdejmowana.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Dla zainteresowanych robocze zestawienie cen "wiodącego" paliwa w moim silniku od 10.2008. na stacji, na której najczęściej tankuję, czyli Crab Rybnik:
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-29, 13:33
Spalanie LPG w trasie przy dość szybkiej jeździe i załadunku na 3/4 wychodzi 8.5 LPG/100 km. Chyba przestanę liczyć i raportować bo robi się nudno.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-31, 07:47
Garancyjny przegląd LPG w TrasnWag po 15 tys. km - 30 min. roboty, wymiana filtra, cena: 160 zł.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Cześć!! Właśnie zawiozłem moją DD na montaż instalacji w ASO. Mam 2 pytania:
Czy w montowanej instalacji gazu jest naolejacz gazu i czy ze względu na zawory powinien być?
Czy podczas montażu wtrysków gazowych w instalacji IV generacji demontowana jest głowica w silniku?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-04, 13:23
robo1973 napisał/a:
Czy w montowanej instalacji gazu jest naolejacz gazu i czy ze względu na zawory powinien być?
Co rozumiesz przez "naolejacz gazu"? Jeśli masz na myśli lubryfikację gniazd zaworowych to nie smaruje ona lpg jako paliwa, a właśnie gniazda zaworowe. Czy będziesz to mieć założone zależy tylko od Twoich uzgodnień z warsztatem montującym LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum