Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
BMH 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 DCI 107
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-02, 10:18   

Naprawdę nie mam pojęcia jak Wy to robicie ja zatankuje 40 litrów gazu i przejadę góra 370 km
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-02, 10:34   

Po 6 m-cach i 10.000 km średnie spalanie LPG w różnych warunkach mam takie:
- 7.5 l. 100% trasa, jazda spokojna, z lekkim oszczędzaniem,
- 8.5 l. trasa, 10 % miasta, komplet pasażerów, bagaż, do 100 km/h
- 9-9.5 l. autostrada do 120 km/h
- 12 l. 100% miasto

Spalania beznzyny nie liczę, awarii nie zaliczyłem, dynamika do przyjęcia.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-02, 14:35   

BMH napisał/a:
Naprawdę nie mam pojęcia jak Wy to robicie ja zatankuje 40 litrów gazu i przejadę góra 370 km


Jak większość w mieście, to normalne ... poza tym to MCVka

PS. Mam propozycję - jak ktoś podaje spalanie, to niech od razu podaje też wynik :-P , np.:

43(00) L / 450 KM = 9,6 L
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-02, 19:39   

Lublin- Iwonicz + wałęsanie się po Bieszczadach (w tamtym roku) 48l/635km = 7,5L ;-)
w tym szybki kurs eco-drivingu po 600km kiedy zaczął komputer piszczeć że gazu nie ma :-D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-08-02, 20:56   

No cóż instalacja LPG w DD to 4500 zł, jeżeli chce się mieć ciągłość gwarancji. O całe 2000 za dużo. Ale albo rybka albo pipka. Albo naprawa gwarancujna u delera, który montuje LPG albo tańsze LPG i potem wszystkie serwisy kasują za naprawy.
Wybór należy do Ciebie....
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-04, 12:00   

robo1973 napisał/a:
No cóż instalacja LPG w DD to 4500 zł, jeżeli chce się mieć ciągłość gwarancji. O całe 2000 za dużo. Ale albo rybka albo pipka. Albo naprawa gwarancujna u delera, który montuje LPG albo tańsze LPG i potem wszystkie serwisy kasują za naprawy.
Wybór należy do Ciebie....


Ja już ten "system" wyjaśniałem kilka razy. Jeśli ktoś twierdzi co innego, to niech poda na to jakieś artykuły czy paragrafy.

Cytat:
potem wszystkie serwisy kasują za naprawy


Możesz doprecyzować?

PS. Wczoraj znowu tankowałem i wyszło 8,3 L (200 km spokojnie autostradą, 200 zwykła trasa)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-08-04, 12:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
dako101 
Zielony listek


Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 LAURÉATE
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: ---
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Buk/Poznań
Wysłany: 2011-08-04, 13:30   

Witam
Wybieram się w przyszłym tygodniu do Holandii przez Niemcy
Podobno muszę się zaopatrzyć w jakieś końcówki do tankowania gazu.
Możecie pomóc
Może ktoś wie czy są wogóle na autostradze A2 jakies stacje z LPG?
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-08-04, 19:58   

potem wszystkie serwisy kasują za naprawy

Chodzi o to że albo montujesz za 4500 u dealera i on gwarantuje ci naprawy gwarancyjne silnik, instalacji elektrycznej.
Jak będziesz w trasie i popsuje Ci sie samochów i zajedziesz do pierwszej stacji naprawy to Ci naprawią ale jak zobaczą wstawiony gaz to skasują za naprawę (na podstawie zamontowanej LPG odmówią Ci naprawy gwarancyjnej), gdyż producent w Twoim samochodzie nie zamontował takiej instalacji.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-08-04, 20:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-08-04, 22:25   

Jestem po 1 przeglądzie (15 tyś. km w Warszawa - REAGROUP na Puławskiej) i 2 gazu. Naprawili to o czym pisałem wcześniej, czyli w czasie jazdy nie przełącza się samoczynnie na benzynę (wyłączała się instalacja gaz.). Nie powiedzieli o co chodziło... Po wyjeździe auto na gazie ledwie jechało i trzęsło nim. Na przeglądzie stwierdzono, że zaleca się regulację zaworów (po 15 tyś? :shock: ) Po telefonie do serwisu :evil: , stwierdzono że koniecznie ją trzeba zrobić, więc na drugi dzień zwolniłem się z pracy i pojechałem do salony i... ugrzęzłem na chyba 5 godzin! Z początku nie wiedzieli co się stało, bo okazało się jednak że to nie zawory! Męczyli się i męczyli (a ja piliłem, bo na następny dzień jechaliśmy w Bieszczady) i w końcu wymyślili, że to winien 1 wtryskiwacz... benzyny. Wlali magiczny płyn do benzyny, pojeździli i oddali auto, dla mnie prawie sprawne (ja wyczuwam lekkie drżenia przy ok 2,5 tyś obrotów, moja żona nie...). Umówiliśmy się jeśli nie będzie lepiej, to auto wraca na warsztat ale dzięki dobrym bogom :lol: jak na razie wszystko wróciło do normy.
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-04, 22:29   

Tankowałeś może lpg po wyjezdzie z ASO?
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-05, 14:32   

limo

Miałem podobnie - wyczyścili przepustnicę i reset sterownika + wymiana skrzynki bezpieczników (lekko osmalone na stykach) - problem zniknął.

robo1973

W takim wypadku należy zażądać papieru o odmowie naprawy gwarancyjnej + pełny opis usterki. Jeśli gaz był zakładany w renomowanym salonie, to oni już tym się zajmą (zwrot kosztów, rzeczoznawca itp.)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-08-05, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-08-08, 07:35   

Od wyjazdu z warsztatu do ponownego przyjazdu na drugi dzień, jazda tylko na benzynie, bo na gazie się nie dało (nie tankowaliśmy gazu). Od tego czasu ok 1,5 tyś kilometrów przejechanych na gazie i nadal wyczuwam lekkie szarpanie między 2k a 2,5k obrotów. Auto wraca na warsztat...
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-08, 08:31   

47l.LPG/510km=9.2 l.LPG/100 połowa miasto-połowa trasa. Trasa: 5 osób + sporo bagaży.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-08, 11:45   

Czekam na pierwszego użytkownika MCV albo Vana który się pojawi z fabryczną instalacją LPG. Ciekaw czy oni w fabryce to będą montować i czy wskaźnik paliwa będzie tez pokazywał gaz i lampkę GPL w zestawie wskaźników.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-18, 19:40   

Jutro regulacja zaworów. Cena: 50 zł + koszt uszczelki-drugie 50. Ciekawe jaki będzie stan gniazd?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-08-20, 09:40   

jan ostrzyca napisał/a:
Ciekawe jaki będzie stan gniazd?

Wydaję mi się, że bez zdjęcia głowicy nie dowiesz się o tym...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-20, 19:37   

Cendra napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Ciekawe jaki będzie stan gniazd?

Wydaję mi się, że bez zdjęcia głowicy nie dowiesz się o tym...


W istocie. Z mechaniką jestem na bakier.

Regulacja zaworów: 100 zł + 39 uszczelka.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-20, 19:41   

I jak stan głowicy wyglądał? Nie powinna ucierpieć wskutek LPG IMHO...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-20, 19:49   

benny86 napisał/a:
I jak stan głowicy wyglądał? Nie powinna ucierpieć wskutek LPG IMHO...

Nie wiem, bo nie była zdejmowana.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-22, 13:35   

Dla zainteresowanych robocze zestawienie cen "wiodącego" paliwa w moim silniku od 10.2008. na stacji, na której najczęściej tankuję, czyli Crab Rybnik:

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-29, 13:33   

Spalanie LPG w trasie przy dość szybkiej jeździe i załadunku na 3/4 wychodzi 8.5 LPG/100 km. Chyba przestanę liczyć i raportować bo robi się nudno.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-29, 15:12   

jan ostrzyca napisał/a:
Spalanie LPG w trasie przy dość szybkiej jeździe i załadunku na 3/4 wychodzi 8.5 LPG/100 km. Chyba przestanę liczyć i raportować bo robi się nudno.


No 8-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-31, 07:47   

Garancyjny przegląd LPG w TrasnWag po 15 tys. km - 30 min. roboty, wymiana filtra, cena: 160 zł.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-04, 12:19   

Cześć!! Właśnie zawiozłem moją DD na montaż instalacji w ASO. Mam 2 pytania:
Czy w montowanej instalacji gazu jest naolejacz gazu i czy ze względu na zawory powinien być?
Czy podczas montażu wtrysków gazowych w instalacji IV generacji demontowana jest głowica w silniku?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-04, 13:23   

robo1973 napisał/a:
Czy w montowanej instalacji gazu jest naolejacz gazu i czy ze względu na zawory powinien być?

Co rozumiesz przez "naolejacz gazu"? Jeśli masz na myśli lubryfikację gniazd zaworowych to nie smaruje ona lpg jako paliwa, a właśnie gniazda zaworowe. Czy będziesz to mieć założone zależy tylko od Twoich uzgodnień z warsztatem montującym LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne