Wysłany: 2016-11-04, 08:05 Biały dym z rury wydechowej
Heja.
Od jakiegoś czasu (nawet jak poranna temperatura była grubo ponad 10 stopni) z rury wydechowej wydobywają się kłęby białego dymu. Nie jest to wg mnie zwykła para wodna z układu wydechowego. Dym jest gęściejszy.
Po odpaleniu silnika 5 sekund jest normalnie, a po tym czasie zaczyna dymić. Po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na podtlenek gazu też dymi tylko trochę mniej. Przebieg auta 88tyś km, rozrząd będę wymieniał pierwszy raz przy 90tyś km.
Nie wiem czy pompa wody nie przepuszcza. Mam delikatne ubytki płynu chłodniczego ale to w związku delikatnego wycieku na trójniku (szukam nowych rur z trójnikiem).
Jeśli to nie będzie pompa wody to w takim razie co? Uszczelka pod głowicą? Dym wyraźnie jest biały nie niebieski.
Teoretycznie wygląda na rozszczelnienie uszczelki pod głowicę, ale to trzeba zweryfikować za pomocą testu jak wyżej pisał arnold.
Albo najgorsze, to dostawanie się niewielkiej ilości oleju silnikowego z pierścieni tłokowych, ale to nie jest powiedziane, czego nie życzę tej usterki.
Sprawdzałeś może poziom oleju w silniku czy nie ubywa?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-11-04, 08:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-04, 08:18
sprawdzaj w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego, czy stale go nie ubywa, jeśli nie wypływa w okolicy chłodnicy lub przez nieszczelne przewody i nie widać wycieków na zewnątrz, może to oznaczać uszkodzenie uszczelki pod głowicą (płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania) lub w bardziej pesymistycznej wersji nawet pęknięcie głowicy czy kadłuba silnika
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-11-04, 08:20, w całości zmieniany 1 raz
Dobra Panowie jak wykonać taki test;) i co dokładnie oznacza CO2 w płynie?
Druga sprawa jest taka, że jakieś 2 miesiące temu teść do mojego (zielonego) płynu dolał płyn w innym kolorze bo stwierdził, że mam za mało a ja nie zdążyłem go powstrzymać. Obawiam się, że mógł zmieszać glikol etylenowy z propylenowym. Czy to moze mieć coś wspólnego?
Płynu delikatnie ubywa ale ubywało go nawet kiedy nie dymił. Jak pisałem wyżej mam uszkodzony delikatnie trójnik na rurach chłodniczych
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-11-04, 08:23, w całości zmieniany 1 raz
Każdy warsztat może Ci zrobić test na obecność CO2 za jakieś 50 zł.
Co do płynu to się nie wypowiem, ale lepiej nie mieszać dwa różne płyny.
W takim razie trzeba zlać płyn z silnika i chłodnicy, wypłukać układ i zalać jednym płynem zalecanym przez producenta.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-11-04, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-04, 08:23
moim zdaniem wymieszanie różnych płynów chłodniczych (o ile oba były do chłodnic aluminionych - a takie teraz praktycznie są w sprzedaży) nie ma raczej nic wspólnego z dymieniem wydechu na biało.
Znajomy z pracy podpowiedział żeby sprawdzić czy nie czuć spalin z pojemniczka wyrównawczego na płyn, albo zobaczyć czy na zapalonym silniku nie pojawiają się bańki powietrza, albo kupić za 10zł akwarystyczny tezt na zawartość CO2. Jak nie to poleci mi gościa (całkiem niedaleko) który mi zrobi test na jakimś niebieskim płynie.
A tak z ciekawości ile kosztowała by wymiana uszczelki pod głowicą w tym silniku?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Ok, zerknę. Ogólnie będę wymieniał olej. Mam w tej chwili zalany CASTROL EDGE 5W30.
Po wymianie oleju miałem jego poziom tak na 70% skali. Teraz po 10 tyś poziom oleju na bagnecie jest tak na 10% skali.
Jeśli coś zbiera się na korku to jest to oznaką..... ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-04, 09:10
że płyn chłodniczy dostaje się do oleju
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-11-04, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Teoretycznie wygląda na rozszczelnienie uszczelki pod głowicę, ...
To dobry trop. Woda z płynu chłodniczego paruje podczas spalania mieszanki paliwowej i z wydechu dymi mocno na biało (siwo).
route2000 napisał/a:
Albo najgorsze, to dostawanie się niewielkiej ilości oleju silnikowego z pierścieni tłokowych, ...
A to zły trop. Spalający się olej silnikowy powoduje, ze jest więcej dymu z wydechu, ale dym jest wyraźnie ciemny (brązowy, skrajnie nawet może być czarny).
Jeżeli na korku chłodnicy (od środka) jest emulsja olejowo-wodna to na 100% do wymiany uszczelka pod głowicą.
Sprawdzenie CO2 w płynie chłodniczym, to też dobry test. Jeżeli jest, to znaczy, że spaliny dostają się do obiegu płynu chłodniczego = do wymiany uszczelka pod głowicą.
Zastanawiam się co jeszcze poza pękniętą uszczelką głowicy może powodować dymienie. Może złe spalanie? Trzeba by wtedy sprawdzić sondę (lub sondy) lambda, czy nie "kantują". Może to jakaś zwiecha sondy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2016-11-04, 09:40, w całości zmieniany 1 raz
ile kosztowałaby wymiana uszczelki pod głowicą w tym silniku?
Zależy od warsztatu, ale wg norma czasowych producenta zajmuje to 6,2 roboczogodziny, więc np w ASO warszawskiego RRG sama robocizna powinna wynieść ok. 1000 zł (cena standardowa 1 rbg to u nich 170 zł brutto), a komplet uszczelek to 700 zł.
Koszt obejmuje wymianę paska rozrządu, ale sam pasek trzeba doliczyć - to kolejne 300 zł.
W sumie: 2000 zł - bez uwzględnienia jakichś drobiazgów, które na pewno jeszcze dojdą...
Poza ASO, w dobrym warsztacie: jakaś połowa tej kwoty.
Idąc tropem sondy lambda to mam wycięty katalizator i czasem wywalało mi check engine. No ale założyłem emulator na sonde i problem błędu mam z głowy. Nie mogę sobie przypomnieć tylko czy dymienie zaczęło się przed założeniem emulatora na sonde czy po. Wg zakładowego mechanika moze nie dopalać paliwa i dymi. jak pisałem trójnik kapie i płynu mi ubywa tak 1 cm na miesiąc ze zbiornika. Nie wiem czy zniszczona uszczelka nie brała by więcej płynu chłodniczego
Uszczelka brała by więcej. Niecałe 90tyś i katalizator wycięty? Co się stało? To trwały element.
PB to nie ON za dużo paliwa też się spali tyle że nie całkowicie a objawem wcale nie będzie biały dym. By tak było musiał by naprawdę ogromne ilości paliwa wtrysnąć. I to znacznie powyżej granicy palności mieszanki. A w granicach palności mieszanki spalał byś 15-18l/100km i szybko wykończył byś silnik. Podejrzewam że robisz krótkie dystanse a kłemby dymu to woda z LPG. Zatankuj gdzie indziej.
No kata wycinałem bo od uderzenia wkład popękał i miałem maszynę losującą wewnątrz.
Robię odcinki 2 razy dziennie po 12km. Ostatnie 4 tankowania gazu i benzyny to stacja Shell. Moze faktycznie zmienię stację;) Po zagrzaniu silnika wąchałem spaliny bo podobno mają być słodkie. No i ja czuję tylko zapach spalin. Spalanie tylko miasto: 9.5L/100km na kompie, realnie z wyliczeń tankowania 10,7 l/100km LPG
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-04, 19:31
Temat wraca jak bumerang o tej samej porze roku - silniki Renault "dymią" na biało w chłodnej porze roku - to para wodna z wydechu. W Klubie Renault był nieśmiertelny temat "zimowe dymienie renówek"
Zrobiłem w sumie prawie 350 tyś K4M ( dwoma egzemplarzami), zawsze w chłodnej porze roku do porządnego rozgrzania puszczał biały dym, płynu nie ubywało. Najpierw napraw trójnik, potem sprawdź czy ci dalej płynu ubywa - dopiero wtedy ewentualne bardziej kosztowne naprawy.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-11-04, 19:33, w całości zmieniany 2 razy
Ale moim zdaniem każda marka tak samo konndesuje parę wodną ze spali. Bo fizyki i chemii nie oszukasz i skład jakościowy spalin i ich wygląd nie zależy od marki pojazdu.
Typowe internetowe wróżenie z fusów. Każdy ma rożne podejście do tematu i w pewnym momencie chmura w taką pogodę jak teraz za autem może się wydać objawem jakiejś usterki, a ktoś inny stwierdzi że mieści się to w normie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-05, 07:56
Sprobuj na pojezdzic na benzynie(moze wina gazu), rozgrzej silniki i przejedz jakies 20-30 km i zobacz czy dymi, bo moze faktycznie robisz krodkie odcinki na lipnym paliwie i odklada sie woda w tlumnikach. Jak pisal kali przy ubytku 1 cm na miesiac to raczej twoj trojnik a nie uszczelka. Wymien trojnik i sprawdzaj stan plynu.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-11-05, 07:58, w całości zmieniany 2 razy
Kupilem na alledrogo tester co2 😊 zrobie test. Dzis faktycznie bylo cieplej, zrobilem trase 2x130km i nie dymiło.
Trojnik zrobie tylko zestaw z rurami do 1.6 jest trudno dostepny.
0
Tankuje tylko na shell, orlen i statoil. Na malych stacjach lpg albo wchodzi 2-3 l wiecej niz powinno albo na zbiorniku robie 30-35 km mniej
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-11-05, 22:30, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum