Wysłany: 2020-12-13, 18:05 Czy Duster Prestige ma opony całoroczne?
Hej,
Na początku roku kupiliśmy z żoną Dacie Duster w wersji Prestige. Sprzedawca zapewniał nas kilkukrotnie, że ten model ma opony całoroczne. Mówił nawet że w Polsce mamy teraz słabe zimy, więc nie trzeba będzie zimowych kupować. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie wiec uznałem słowa sprzedawcy za prawdę.
Mija 10 miesięcy i wczoraj w trakcie powrotu do domu z zakupów zapaliła mi się lampka ostrzegawcza o niskim ciśnieniu w oponach. Zjechałem z drogi, wysiadłem i okazało się, że przednia oponę po stronie kierowcy mam przebitą. Naprawić tego się już nie da, wiec czeka mnie zakup dwóch nowych opon. Sprawdziłem wiec model opony i okazuje się, że mam
Bridgestone Turanza 215/60r17 t005. I z tego co widzę w internecie jest to model letni, a nie całoroczny.
Wiec teraz pytanie - czy to rzeczywiście są opony letnie? Jeśli tak to w takim razie zostałem oszukany w salonie i zamiast 2 będę musiał kupić teraz 6 nowych opon. Będę jutro dzwonił do sprzedawcy, bo to muszę wyjaśnić.
Czy takie coś klasyfikuje się na niezgodność towaru z umowa, w końcu jeśli sprzedawca mnie okłamał to chyba coś mi się z tego tytułu należy.
Bym mu kopa w dupę zasadził, to by widział... Jazda na letnich przy temperaturze -5 jest niebezpieczna, bo guma zwyczajnie twardnieje i zanim opona się nagrzeje, przyczepności praktycznie nie ma.
UzeQ napisał/a:
Wiec teraz pytanie - czy to rzeczywiście są opony letnie?
Oczywiście że letnie. Każde auto wyjeżdża z salonu na letnich. Każde.
UzeQ napisał/a:
i zamiast 2 będę musiał kupić teraz 6 nowych opon.
Czemu 6?
UzeQ napisał/a:
Czy takie coś klasyfikuje się na niezgodność towaru z umowa, w końcu jeśli sprzedawca mnie okłamał to chyba coś mi się z tego tytułu należy.
Powodzenia. Tylko tyle mogę powiedzieć. Nie sądzę abyś coś ugrał.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3620 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-13, 18:17
Ciekawe skąd miał wiedzieć jakie fabryka opony założy ? Tam jest kilka modeli które zakładają.
No i T005 Bridgestone to klasyczne letnie opony nawet nie Mud Snow , bieżnik typowo drogowy na lato :
https://www.bridgestone.p...ny-turanza/t005
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-12-13, 18:19, w całości zmieniany 2 razy
Oczywiście że letnie. Każde auto wyjeżdża z salonu na letnich. Każde.
Sprzedawca wielokrotnie nas zapewniał, że będą opony całoroczne. Mało tego, parze która przed nami u niego była mówił też to samo. Używał argumentu o słabych zimach w Polsce i że nie trzeba opon zmieniać.
telecaster1951 napisał/a:
Czemu 6?
No muszę kupić dwie nowe Brigestone, letnie na wymianę tej jednej zniszczonej. Plus 4 zupełnie nowe zimowe.
Ewentualnie zrezygnować całkowicie z tych Bridgestone'ów i kupić zupełnie nowy komplet 4 całorocznych.
Tylko co wtedy zrobić z tymi trzema oponami, które mi pozostaną? Można to jakoś sprzedać?
Ostatnio zmieniony przez UzeQ 2020-12-13, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3620 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-13, 18:27
Już nie przesadzaj kup jedną na wymianę i tyle , po 10 miesiącach różnica bieżnika nie jest zbyt duża zresztą to nie 4WD żeby to miało jakikolwiek wpływ na trakcję.
Już nie przesadzaj kup jedną na wymianę i tyle , po 10 miesiącach różnica bieżnika nie jest zbyt duża zresztą to nie 4WD żeby to miało jakikolwiek wpływ na trakcję.
Tak jak pisałem - nie znam się na tym w ogóle. Pan z Assistance, który przyjechał wczoraj mi pomóc zmienić oponę na zapasową powiedział, że wymienia się zawsze dwie.
Samochód ma na razie symboliczny przebieg - 6tys km. W takim wypadku serio wystarczy jedna opona?
No ale tak czy siak będę musiał się zaopatrzyć w komplet zimówek.
No dobra, przynajmniej wiem, że nie muszę kupować dwóch letnich. Ale muszę zaopatrzyć się w takim razie w 4 zimowe. Jutro zobaczę co mi sprzedawca zaproponuje...
Bridgestone Dueler AS Sport są całoroczne bez homologacji na zimę
Oznaczenie M+S jest jedynie deklaracją (!) producenta, że spisuje się lepiej w błocie i śniegu od innych opon.
Więc jak chcesz pojeździć na tych oponach w Polsce to masz do tego prawo. Za granicą będą problemy (zresztą trzeba mieć coś nie tak z głową, żeby wyjechać tymi oponami w rejony gdzie jest ślisko).
Co do tej dziurawej opony. Kupuj jedną letnią i 4 zimówki, albo 4 normalne wielosezony (jeśli jeździsz więcej po mieście i masz spokojną nogę). Pierwszy raz słyszę, że opony zmienia się parami Jedyny wymóg w 2WD to to, żeby był jednakowy model opony na jednej osi. Utrudnienia robią się jak masz 4WD - ale też nie przesadzajmy, że muszą to być 4 dokładnie takie same opony.
Używane opony spokojnie można sprzedać u wulkanizatora/allegro.
Ostatnio zmieniony przez Tosterkovsky 2020-12-13, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-12-13, 20:29
UzeQ, Tylko przy zakupie nie daj sobie wcisną starych opon ( leżaków magazynowych )
Opony z rocznika (xx19) i starsze powinny być adekwatnie tańsze do wieku ( bla bla o magazynowaniu - kto teraz poprawnie magazine - nikt ! ).
Normą jest, że sprzedawca umyślnie zataja wiek opon ( czyli nie informuje o dacie produkcji ) albo symbolicznie obniża cenę.
Sprawdź (google) jak odczytać tydzień i rok produkcji z opony.
Jak już kupować nowe, to patrz na tydzień i rok produkcji - mało jeździsz wiec lepiej dołożyć i kupić świeże niż leżaki. Co innego jak robisz rocznie np. 40k. km.
W twoim przypadku wymienisz opony nie z powodu zużycia a starości.
Możesz jeszcze zrobić tak: kupić dwie zimowe (dałbym na przód) i dwie całoroczne (na tył). Na lato zakładałbym na przód dwie letnie z tych co zostały, a z tyłu pozostawił całoroczne.
@UzeQ: Ów sprzedawca to ćwok i swołocz, ale właśnie dlatego trzeba takie rzeczy sprawdzać przy odbiorze auta, bo jeśli nie masz w umowie wprost napisane, jakie mają być opony, to raczej trudno to uznać za niezgodność towaru z umową.
Teraz nie kombinuj z 1, 2, czy 6, tylko sprzedaj to co masz (razem z zapasem, jeśli jest taki sam jak te 3 dobre) i po prostu kup sobie 4 całoroczne tak jak chciałeś od początku.
Oczywiście, poskarżyć się przełożonemu sprzedawcy albo importerowi też możesz, ale wątpię w efekty...
Bridgestone Dueler AS Sport są całoroczne bez homologacji na zimę
Oznaczenie M+S jest jedynie deklaracją (!) producenta, że spisuje się lepiej w błocie i śniegu od innych opon.
Więc jak chcesz pojeździć na tych oponach w Polsce to masz do tego prawo. Za granicą będą problemy (zresztą trzeba mieć coś nie tak z głową, żeby wyjechać tymi oponami w rejony gdzie jest ślisko).
Zapewniam, że jeździłem na tych oponach w warunkach zimowo-górskich, zarówno w Polsce, jak i w Alpach i nie miałem ani trochę więcej problemów niż inne samochody na drodze. Oczywiście mówię o jeździe drogą, która jako tako jest utrzymana, a nie w głębokim śniegu.
M+S to nie tylko „deklaracja” producenta, ale także inny skład mieszanki gumy. Wiadomo, że opony całoroczne to nie zimowe, ale po dwóch kompletach całorocznych (kiedyś Nokiany, teraz Bridgestone), wiem, że mogę spokojnie jeździć na takich oponach zimą. Natomiast jeśli jest naprawdę ślisko, żadne opony nie uratują - jedynie zimna krew kierowcy, a i to nie zawsze. Jedyna stłuczka, jaką przez całą karierę kierowcy miałem zimą, była na "dedykowanych" zimowych oponach, ale tego dnia pogoda była taka, że policja nie wyrabiała z dojechaniem do wypadków - zasadniczo wszyscy kręcili bączki na jezdni, niezależnie od opon i umiejętności.
A jako górski turysta też wiem, co dzieje się z przyczepnością, jak jest ślisko. Zasadniczo, jak nie założysz raków (czy raczków), nie ma takiej gumy ani bieżnika, żeby podejść czy zejść, gdy robi się lód czy zbity/rozmrożony/zmrożony śnieg na podłożu. W niektórych krajach wolno jeździć na oponach z metalowymi kolcami (studs) i to ewentualnie ratuje sytuację, ale w Polsce - nie wolno.
Zapewniam, że jeździłem na tych oponach w warunkach zimowo-górskich, zarówno w Polsce, jak i w Alpach i nie miałem ani trochę więcej problemów niż inne samochody na drodze. (...)
M+S to nie tylko „deklaracja” producenta, ale także inny skład mieszanki gumy. Wiadomo, że opony całoroczne to nie zimowe, ale po dwóch kompletach całorocznych (kiedyś Nokiany, teraz Bridgestone), wiem, że mogę spokojnie jeździć na takich oponach zimą.
Pamiętaj, że przejeżdżając w te Alpy przez Słowację czy Czeską Republikę między listopadem a marcem jest spora szansa na mandat i odholowanie na parking (na niektórych drogach zimówki są obligatoryjne, na większości tylko jeśli jest opad śniegu, lód, etc.).
Bajdełej są oczywiście całoroczne 3PMSF i wówczas śmiało możesz ich używać zimą, także tam, gdzie są one wymagane.
Ostatnio zmieniony przez defunk 2020-12-13, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-13, 21:13
Z tymi oponami oferowanymi fabrycznie z Dusterami wyjeżdzającymi z fabryki zawsze były cyrki a sami sprzedawcy w salonie nie wiedzieli nawet jakiego producenta ogumienie jest fabrycznie zakładane. Równe 2 lata temu teściowa kupowała nowego Dustera II z napedem 4x2 i wersji Comfort. W trakcie podpisywania umowy sam kilkukrotnie pytałem się jakie opony będą na samochodzie, letnie zimowe czy wielosezonowe - dostałem zapewnienie że wielosezonowe. Podczas odbioru auta okazało sie, ze na felgach znajdują sie opony Continental Cross Contact LX2, i jest to typowa opona letnia ( taki opis widnieje na stronie samego producenta). Pokazałem dane techniczne opony samemu sprzedającemu na co on odpowiedział, że faktycznie są to opony letnie ale w umowie nigdzie nie ma zawartej informacji, ze pojazd będzie z oponami wielosezonowymi. Gdyby taka informacja była w umowie zawarta, ASO musiało by wymieniać opony na własny koszt lub dokładać komplet zimówek, bo produkt niezgodny byłby z opisem, a że takiego zapisu nigdzie nie było to wszystko jest jak najbardziej ok. Teściowa jeździ drugi rok i daje radę, fakt jeździ powoli ale nie jest jakimś rewelacyjnym kierowcą. Na obronę Dealera mogę dodać, że zamieszanie wprowadził sam producent opon czyli w tym przypadku Continental, którego starszy model opony Continental Cross Contact LX był typową opona wielosezonowa, która ma nawet oznaczenie M+S ( bez znaku góry czy płatka śniegu ). Takie posiadam w swoim Dusterze i z tego co rozmawiałem z pierwszym właścicielem, auto moje fabrycznie na nich wyjechało z fabryki w 2016 r. Jak się sprawdzą w zimę? tego jeszcze nie wiem ale ostatnio jak w Stolicy popadał lekki śnieg to koła potrafiły boksować i podczas hamowania auto leciało do przodu.
Możesz jeszcze zrobić tak: kupić dwie zimowe (dałbym na przód) i dwie całoroczne (na tył). Na lato zakładałbym na przód dwie letnie z tych co zostały, a z tyłu pozostawił całoroczne.
Tej porady nawet nie rozważaj, i żeby było jasne nie mam zamiaru dyskutować na ten temat z autorem.
M+S to nie tylko „deklaracja” producenta, ale także inny skład mieszanki gumy. Wiadomo, że opony całoroczne to nie zimowe, ale po dwóch kompletach całorocznych (kiedyś Nokiany, teraz Bridgestone), wiem, że mogę spokojnie jeździć na takich oponach zimą. Natomiast jeśli jest naprawdę ślisko, żadne opony nie uratują - jedynie zimna krew kierowcy, a i to nie zawsze. Jedyna stłuczka, jaką przez całą karierę kierowcy miałem zimą, była na "dedykowanych" zimowych oponach, ale tego dnia pogoda była taka, że policja nie wyrabiała z dojechaniem do wypadków - zasadniczo wszyscy kręcili bączki na jezdni, niezależnie od opon i umiejętności
Bridgestone Dueler AS Sport tak jak Continental Cross Contact LX to opony letnie. M+S to tylko oznaczenie producenta że opony, lepiej niż szosówki, sprawdzą się w terenie innym niż utwardzona droga. Inny skład mieszanki to tylko pobożne życzenia użytkowników. Strona którą podałeś w poście jest z USA, a tam przepisy odnośnie opon zimowych czy całorocznych są trochę inne (dokładniej to w większości stanów wcale nie ma obowiązku zmiany opon na zimę), więc tam np. wszystkie AT czy MT to all season.
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2020-12-13, 21:57, w całości zmieniany 1 raz
Teraz nie kombinuj z 1, 2, czy 6, tylko sprzedaj to co masz (razem z zapasem, jeśli jest taki sam jak te 3 dobre) i po prostu kup sobie 4 całoroczne tak jak chciałeś od początku
No właśnie zapas to jakaś zupełnie inna opona. To ciekawe bo brałem z pełnym zapasowym kołem a nie dojazdówką.
Wiec generalnie nie wiem co mam z tym zrobić.... 3 opony da się sprzedać? Mam to wystawiać na Allegro czy są jakieś skupy opon?
Ostatnio zmieniony przez UzeQ 2020-12-13, 23:14, w całości zmieniany 1 raz
Wiec generalnie nie wiem co mam z tym zrobić.... 3 opony da się sprzedać? Mam to wystawiać na Allegro czy są jakieś skupy opon?
Jedną odkupi ktoś, kto niedawno przebił swoją i szkoda mu 400zł na nową.
2 sztuki weźmie ten, który zajeździł parę na osi napędowej, a drugą parę uznał za znośną.
Porządne całoroczne to bardzo dobra opcja na nasz klimat.
Tylko nie polecam Nokianów Weatherproof - z tej samej przyczyny, na którą skarży się cały internet.
Możesz jeszcze zrobić tak: kupić dwie zimowe (dałbym na przód) i dwie całoroczne (na tył). Na lato zakładałbym na przód dwie letnie z tych co zostały, a z tyłu pozostawił całoroczne.
Tej porady nawet nie rozważaj, i żeby było jasne nie mam zamiaru dyskutować na ten temat z autorem.
Bo tak łajza jak Ty zabiłaby się na takim zestawie na pierwszym zakręcie.
Ale nie mierz wszystkich swoją miarką.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-12-14, 02:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum