Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-15, 12:46
route2000 napisał/a:
Może to wina samego wyświetlacza czarno-białego, który może jest dość wrażliwy na wysoką temperaturę.
)
Na YouTube znalazłem francuskie filmiki z zawieszaniem się komputera z tą drugą wersją wyświetlacza. Także to raczej nie jest kwestia rodzaju wyświetlacza ani tego czy jest nawigacja, bo na tych filmikach problem był w dusterach ze zwykłym radiem.
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-15, 12:50
gwidon napisał/a:
Też się zastanawiam co może być przyczyną, że gdy robi się gorąco on się zatyka. Jak byłem pierwszy raz na serwisie mechanik powiedział mi że wina leży w dotykowym panelu Media Nav
Guzik prawda ;) Na YouTube są filmy z tym problemem w dusterach bez nawigacji
Też się zastanawiam co może być przyczyną, że gdy robi się gorąco on się zatyka. Jak byłem pierwszy raz na serwisie mechanik powiedział mi że wina leży w dotykowym panelu Media Nav
Guzik prawda ;) Na YouTube są filmy z tym problemem w dusterach bez nawigacji
Witam,
Jestem właścicielem nowego dustera w wersji comfort z tym brzydkim niebieskim wyświetlaczem:) Komputer wiesza się non stop gdy na dworzu jest powyżej 25 C. Obstawiam że dzieje się to w wyniku nagrzania się samego komputera ponieważ w momencie wejścia do auta które jest nagrzane od Słońca przez pierwsze minuty działa. Zgaszenie auta i ponowne uruchomienie zapłonu znowu odblokowuje komputer na minutę. Generalnie procesory nie lubią wysokich temperatur wiec obstawiam że inżynierowie od renault albo od producenta komputera(być może to sagem) coś spier... :)
Chciałbym zapytać właścicieli nowych Dusterów czy zauważyliście u siebie dziwaczne zachowanie dmuchawy w kabinie? Tzn gdy odpuszcza pedał gazu po kilku sekundach dmuchawa zaczyna chodzić szybciej jakby o jeden bieg. Czy potwierdzacie ?
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-16, 06:57
Powolny napisał/a:
Ja teraz zakrywam cały kokpit.
U mnie narazie problem znikł.
A zgłaszałeś ten problem w ASO? Bo kurcze to trochę słaba metoda przykrywać cały kokpit przy każdym wysiadaniu z samochodu. I tak naprawdę to cholera wie czy problem leży w samym komputerze czy w nagrzewającej się kierownicy i przyciskach.
Chciałbym zapytać właścicieli nowych Dusterów czy zauważyliście u siebie dziwaczne zachowanie dmuchawy w kabinie? Tzn gdy odpuszcza pedał gazu po kilku sekundach dmuchawa zaczyna chodzić szybciej jakby o jeden bieg. Czy potwierdzacie ?
Chciałbym zapytać właścicieli nowych Dusterów czy zauważyliście u siebie dziwaczne zachowanie dmuchawy w kabinie? Tzn gdy odpuszcza pedał gazu po kilku sekundach dmuchawa zaczyna chodzić szybciej jakby o jeden bieg. Czy potwierdzacie ?
Nie potwierdzam, aczkolwiek mam wersje z klima manualna.
Witam wszystkich znowu po dłuższej nieobecności. Ale tym razem już jestem bogatszy o pewne informacje odnośnie ostatniej wizyty w ASO.
I tak z moich usterek zgłosiłem:
-zacinający się komputer pokładowy z przyciskami na kierownicy właśnie od słońca
-hyrcząca klimatyzacja na wyższych obrotach
-piszczący pedał sprzęgła
-stukający plastik pod kołem kierwonicy
I ostatnia usterka która pojawiła się tuż przed moją wizytą w ASO przestał działać system Hands Free czyli otwierał się ale już się sam nie zamykał.
I co serwis na to:
Po pierwsze odnośnie zacinającego się komputera stwierdzili że ten typ tak ma ponieważ jest to spowodowane nagrzewaniem się kokpitu od słońca a że ma blokade żeby się nie przypalił to dlatego się zawiesza i się wyłącza - takie było ich lakoniczne stwierdzenie, na pocieszenie powiedzieli że w Berlingo też tak samo było...
I póki nie wyjdzie jakaś akcja serwisowa z Renault Polska to nic z tym nie zrobią więc usterka nadal została. Więc czekamy....
Kolejna sprawa to hyrcząca klimatyzacja i tutaj serwis stwierdził że winą jest wadliwy silnik wentylatora nawiewu i zamówił część i naprawa wiąże się z całym demontażem kokpitu żeby dostać się do nawiewów. Boje się tylko żeby później dobrze mi ją złożyli żeby nie było większych stuków i tutaj również odniosę się do stuków spod koła kierownicy... Oczywiście na jeździe próbnej nic nie wyszło bo wokół serwisu nie było żadnych dziur, wybojów czy nierówności więc serwisant z uśmiechem na twarzy stwierdził że nic nie występuje.
Co do piszczącego pedału sprzęgła powiedzieli że tak ma być bo to jest normalny objaw bo tak pracuje wewnątrz pompka sprzęgła i stąd wydaje takie dźwieki jednak nasmarowali to i na chwilę ucichło chociaż słychać czasem podczas wciskania sprzęgła lekki pisk ale nie jest to już na tyle draźniące co poprzednio.
Na koniec dodam to co ostatnio stwierdziłem:
przede wszystkim gdy mam wyłączoną klimę to gdy włącze zwykły nawiew i stopniowo ustawiam temperaturę od 16 wzwyż cały czas leci zimne powietrze dopiero gdy włączę na HI wtedy leci gorące powietrze i uważam że też jest to wada.
I kolejna sprawa też stwierdzam że klima jest mało wydajna słabo chłodzi gdy jest na LO ledwo ją czuć...
I na koniec zauważyłem jak ktoś wyżej w swoim poście stwierdził że samochód czasem szarpie gdy np. jest rozpędzany w okolicach gdy osiągnie 2,3-2,5 obrotów czuć lekkie szarpnięcie...
Aha serwis jeszcze naprawił mi nie działający Hands Free czyli przeprogramował sterownik i wszystko wróciło do normy.
Na razie to tyle w razie pytań postaram się odpowiedzieć... i licze również na Wasze spostrzeżenia.
Pozdrawiam Adrian
Ostatnio zmieniony przez gwidon 2018-05-26, 12:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 336 Skąd: KR
Wysłany: 2018-05-26, 21:21
gwidon napisał/a:
Po pierwsze odnośnie zacinającego się komputera stwierdzili że ten typ tak ma ponieważ jest to spowodowane nagrzewaniem się kokpitu od słońca a że ma blokade żeby się nie przypalił to dlatego się zawiesza i się wyłącza - takie było ich lakoniczne stwierdzenie, na pocieszenie powiedzieli że w Berlingo też tak samo było...
Takie samo pie****enie jak z tą iglicą od gazu. Nie kupiłeś Citroena, tylko Dacię.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
"Faktem jest, że z punktu widzenia technicznego, owa blokada brzmi przekonująco" ???
Mnie to nie przekonuje ani trochę, robią nas jawnie w wała i tyle...
Za chwilę okaże się, że owa blokada przed przegrzaniem ( czytaj przed słońcem ) ma dużo szerszy zakres i przy większym nasłonecznieniu auta niż zwykle przestaną działać również inne urządzenia niż tylko komputer, np. szyby, wycieraczki, światła czy radio i wszystko to w majestacie dbałości o bezpieczeństwo klienta, no bo lepiej żeby coś przestało działać niż miało się np. zapalić...
Nie jestem tylko pewien czy w tej sytuacji należałoby się śmiać czy płakać.
Każdą niedoróbkę, mankament, defekt czy wręcz indolencję producenta można w ten sposób usprawiedliwić, że to jest cecha a nie wada, albo, że to zabezpieczenie przed nieszczęściem.
Największym zaś nieszczęściem jest to, że żyjemy w tak bezwzględnych czasach, że liczą się już tylko cyferki i tylko te duże i dodatnie. Jakby sprzedaż trochę siadła to może by łaskawie pochylili głowy nad takim czy innym problemem, a tak skoro już terminy oczekiwania sięgają 8 miesięcy, to równie dobrze mogliby celowo zepsuć jeszcze kilka innych rzeczy, a i tak całe rzesze przyszłych klientów będą ustawiały się w „kilometrowych” kolejkach. W końcu nie ma żadnej gwarancji, że nawet w dwa razy droższym aucie nie trafią się jeszcze lepsze „kwiatki”
Niech zaczną robić furmanki skoro aut nie do końca potrafią, a jak jeszcze mają w odwodzie takich klientów popleczników , dla których robienie ludzi w wała brzmi przekonująco to tylko im w to graj… hulaj dusza, piekła nie ma.
P.S. czy jest chociaż jeden użytkownik nowego Dustera, któremu komputer działa w każdej temperaturze czy stopniu nagrzania kierownicy ?
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-27, 16:10
Widać, że olali sprawę ze sprzęgłem. Żadna pompa, bo jak świeżo się wazeliną psiknie, to jest cicho. Teraz latem luz, ale zimą już denerwowało.
Też mam trzeszczenie gdzieś z okolicy i właśnie nie wiem. Czasem wydaje się pod kierownicą, czasem z prawej, czasem z lewej.. chyba się roznosi. Słychać jakby luźny plastik rezonował. Może też gdzieś od pedałów. Nie mam jak tego namierzyć.
Jeśli to cecha, to należało by ją opisać w prasie branżowej. I to europejskiej.
Ciekawe jak Renault tłumaczyło by się z tego, zwłaszcza klientom z rynków południowych?
Co za bzdury...
Część salonów nawet nie wie, że Dustery mają jakiś feler lub udają, że nie wiedzą.
Ja przed odbiorem prosiłem by sprawdzono auto dodatkowo pod kątem opisywanych problemów, nawet pokazywałem im filmiki. Przy odbiorze usłyszałem, że przegląd zerowy nie wykrył problemów.
Witam, tak jak pisałem powyżej odnośnie problemu z zawieszającym się komputerem była to ustna odpowiedź doradcy serwisowego, że oczywiście o problemie nie słyszał ale na bank związane jest to z przegrzewaniem się wyświetlacza wg. niego odpowiedzialny za to jest czujnik i póki co nawet gdy przyjadę z tym do nich w momencie gdy komputer nie będzie reagował (czyli usterka naocznie się pojawi) mimo szczerych chęci serwisu nic z tym nie zrobią ponieważ Centrala jak to określił musiałaby podać to do wszystkich ASO i opisać problem co mają z tym zrobić.
Jeżeli nie pojawi się dla nich jakakolwiek akcja serwisowa wtedy nie można mówić o usterce - tak mi odpowiedział.
Oczywiście mój salon i serwis ASO w którym nabyłem swoją Daćkę to Autospektrum Rzeszów Aleja Armi Krajowej 82 i to jest ich stanowisko w tej sprawie.
Na szczęście jadę tam ponownie 8 czerwca na wizytę celem naprawy uszkodzonego silnika wentylatora nawiewu który mi głośno hyrczy.
Wtedy też ponownie poruszę ten temat i na nowo zgłoszę problem zobaczę co oni na to?
Aha tak przy okazji to powiedzcie czy macie problem z stukającą i rezonującą ramką tylnej rejestracji bo mi coś tam dokleili i się chwile trzymała ale dalej ma luzy i głośno stuka może ktoś mi podpowie jak samemu ją przytwierdzić żeby nie rezonowała i nie tłukła się na dziurach? bo widzę że na ASO nie mam co liczyć, tak jak ostatnio mechanik stwierdził że tam już więcej nic zrobić się nie da. Oczywiście z tego co widziałem to ową ramkę nakleił na jakimś gumowym "czymś" ale na pewno nie był to klej :)
I kolejna sprawa to chciałbym Was prosić (te osoby) co mają automatyczną klimę aby sprawdziły czy też występuje u Was defekt w postaci ręcznej regulacji nawiewu od najniższego do najwyższego czy temperatura u Was się zmienia bo u mnie jak np. jest od 16 i jadę wzwyż pokrętłem do 26 stopni nie ma żadnej reakcji czyli nie podnosi się temperatura tylko jak ustawię na HI dopiero wali gorącym powietrzem.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-29, 18:18
Hej.
U mnie z ramką był problem, bo zamiast wsadzić zapinki w otwory fabryczne, wwiercili się blachowkrętami obok. Tera wkręciłem 4 śruby i w otwory fabryczne i te nowe i jest cisza. Ale będę to zmieniał na plastikowe kołki i spinki, żeby nie korodowało.
Co do klimy automatycznej, to działa super. Przy 26 nie dmucha Ci ciepłym powietrzem, bo na dzień dzisiejszy jest za ciepło na dworze. Wszystko OK. Ciekawostka, przy trybie ECO, który zacząłem testować wolniej chłodzi, po jego wyłączeniu szybciej (wyższe nadmuchy).
To nie feler klimy automatycznej, one tak mają. Dlatego ze to właśnie automat i ma kupe czujników nie bedzie się zachowywał jak zwykła wentylacja manualna. Zwiększając temerature w automacie wiatrak powinien dmuchać stopniowo coraz mniej. Potem dopiero dopuszczane jest ciepłe powietrze. Zachowanie aut. klimy zależne jest od temperatury silnika, temperatury na zewnątrz, temperatury w środku pojazdu, nasłonecznienia kabiny i i inwencji programisty który programował jej jak ma sie zachowywać w danych warunkach.
Tu i tak jest to logicznie rozwiązane, w bmw mogłem ustawić 16* na klimie a między kratkami nawiewu było pokrętło które można było ustawić np na ciepłe powietrze, zimne albo wartości pośrednie. To dopiero był mindfuck. Nie ogarniałem po co to tak zaprojektowali.
Otóż dzisiaj wybiło mi na liczniku 10 tysięcy i postanowiłem zdać raport z użytkowania mojego Dustera i tego jak się sprawuje po takim okresie...
Zacznę od tego że do tej pory nie została u mnie rozwiązana sytuacja z zacinającym się komputerem a dokładniej z jego przyciskami wtedy kiedy nagrzeje się kokpit więc nauczyłem się z tym jakoś żyć... i stawiać samochód wtedy kiedy jest gorąco do cienia... ponieważ w moim przypadku nie pomagało zakrywanie kokpitu...
Kolejna sprawa która dosyć mocno zaczęła mnie irytować to dochodzące stuki z kolumny kierownicznej podczas skrętów lewo/prawo (manewrowanie przy parkowaniu) i te stopniowo z tygodnia na tydzień zaczynały się zwiększać a zaczynało się to lekkim "cykaniem" podczas skrętów dochodząc w tym momencie do mocnego stukotu....
Dalej nie mogę poradzić sobie również z walącym plastikiem gdzieś od strony spodu kierownicy na początku myślałem że to również maglownica ale podczas jazdy po nierównościach w końcu doszedłem że dochodzi on z wewnątrz kokpitu...
Kolejna śmieszna sprawa to poskrzypująca podsufitka na początku nie przejmowałem się tym myśląć że to dlatego, jak nagrzeje się auto to daje taki objaw ale na chwilę obecną trzeszczy strasznie tył prawej strony nad głową pasażera i nie ważne czy auto stoi wcześniej w słońcu czy w cieniu teraz skrzypi regularnie podczas jazdy po każdej nawierzchni
Oprócz tego zauważyłem że w lampce środkowej tej w podsufitce dostaje się dużo owadów nie wiem którędy :D więc teraz mam nowe ledowo-owadowe oświetlenie :)
Kolejna sprawa to od czasu do czasu poskrzypujący pedał sprzęgła- ale to nic w porównaniu do tych rzeczy które się dzieją... oby tylko takie były w naszych DII :P
Następna sprawa to niestety narzekam na niewydajną moim zdaniem pracę automatycznej klimatyzacji... bo podczas mocnych upałów jak daję na Auto to słabo w ogóle chłodzi a jak dam nawiew bezpośredni na twarz to już całkiem klapa... ostatnio w ASO z ciekawości zmierzyli mi temperaturę gdy maksymalnie chłodziło to pokazało na termometrze 16,2 stopnia więc wynik mówi sam za siebie.
Z takich przyziemnych rzeczy to poskrzypujący fotel kierowcy na szynie ale to mało irytujące dla mnie.
Jeśli chodzi o multimedia to wrócił problem z MediaNav bo po odpaleniu silnika od czasu do czasu lubi nie pamiętać mi stacji radiowych i gdy włączę radio pokazuje mi cały czas z uporem maniaka częstotliwość 102.4
I na koniec ostatnio pojawił się świst dochodzący do wnętrza kabiny gdy przekraczam 120 na godzinę i też dochodzi on jakby od wnętrza szyby przedniej
Oczywiście wszystko zgłoszone w ASO i na te wszystkie usterki zgodzili się z dwiema że skrzypi podsufitka ale na chwile obecna nic z tym nie zrobia bo stwierdzili że jak rozbiorą i na nowo zmontuja będzie jeszcze gorzej...
Więc podczas wizyty na serwisie wgrali mi nowy soft który ma pomóc na ten zacinający się komputer + niepamiętanie stacji i bezapelacyjnie stwierdzili wymianę maglownicy na nową koszt ok. 2500 zł oczywiście robocizna w ramach gwarancji ASO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum