Witajcie
W mojej nowej Daćce zauważyłem że po wyłączeniu S&S i zatrzymaniu się na światłach komputer pokazywał chwilowe spalanie na poziomie 0.
Potem gdy ruszyłem przez chwilę było wciąż zero dopiero jak nabrałem prędkości (chyba bieg 3) to się obudził.
Jednak to nie koniec. Dojechałem do parkingu i toczyłem się na jedynce potem dwójce wkoło bloku i komputer nadal pokazywał 0.
Jutro jeszcze się pobawię, ale już pytanie mam do was czy u was też samochód jak się toczy na 1, 2 biegu lub na postoju z włączonym silnikiem to komputer nie pokazuje chwilowego spalania ?
być może ale to że stoi na pracującym silniku i nie pokazuje spalania to chyba dziwne, mam wrażenie kiedy po raz pierwszy jechałem i miałem wyłączony S&S to pokazywał ile spala na godzinę ale już nie pamiętam, mogę się mylić.
Chwilowe zużycie paliwa podawane jest w "Litrach/100 km", ale wyliczane na podstawie ostatnio przejechanego dystansu - który wynosi zero, gdy auto stoi...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2898 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-24, 22:02
Tak jak pisza koledzy. Na postoju (w moim przypadku) wyswietlaja sie 3 poziome kreski. Spalanie chwilowe jest przeliczane od danej predkosci tak ja pisze arczi_88. Przy toczacym sie samochodzie na 1,2 biegu nic Ci nie wskaze. Jazda Np. z gorki bez dodawania gazu na biegu , wsazanie kompa 0,0. Jazda z gorki ze wcisnietym sprzeglem wskazanie okolo 0,2l. W/g mnie nie mam mowy o awarii kompa. Sprobuj na 2 biegu troszke przeciagnac go na obrotach i wtedy pokaze Ci spalanie.
U mnie za to z górki bez gazu pokazuje 0,0, aż do momentu kiedy prędkość nie spadnie do około 50km/h. Poniżej zaczyna już pokazywać chwilowe powyżej zera.
Zgadza się. Jest tak jak piszecie. Ciekawe jest to że właśnie czasem pokazuje 0 a czasem kreski. Trudno mi wyczuć logikę tej funkcji.
Gdybym miał czas i nie było by żal paliwa zostawił bym go włączonego na postoju aż do wyczerpania paliwa. Ciekawe co by pokazał w całej statystyce czy np pokazał by wtedy ilość wypalonego paliwa. Ciekawe czy w ogóle on zauważa na postoju że gubi paliwo i dodaje do pozostałych parametrów.
PS. Po tygodniu użytkowania samochodu znalazł się amator parkowania który lekko pocałował moją Daćkę. Efekt taki że mam w jednym miejscu lekko pęknięty grill
Ostatnio zmieniony przez nasir 2016-09-25, 14:22, w całości zmieniany 1 raz
Kłania się instrukcja obsługi.
Clio pokazuje chwilowe spalanie po przekroczeniu 30km/h, poniżej tej prędkości nie pokazuje nic.
Jeśli jedzie się z puszczonym gazem to auto rozpoczyna hamowanie silnikiem i nie pobiera paliwa, więc jest wtedy wskazane 0 na wyświetlaczu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2898 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-25, 19:27
nasir napisał/a:
Ciekawe co by pokazał w całej statystyce czy np pokazał by wtedy ilość wypalonego paliwa. Ciekawe czy w ogóle on zauważa na postoju że gubi paliwo i dodaje do pozostałych parametrów.
Zauwaza. Wskaznik paliwa poleci w dol. Jak tylko ruszysz i przekroczysz 35 km/h to podsumuje wszystko i przeliczy spalanie srednie.
I właśnie stąd biorą się MEGAzakłamania tego pseudokomputerka od spalania w Daciach. Prawdziwe dane o spaleniu Dacii można uzyskać tylko z tankowań i liczenia na piechotę lub Motostat
mi komputer przekłamuje o 0,2-0,3 litra w stosunku do paragonu na stacji, więc myślę że niewiele.
Inna sprawa to spalanie z prospektów, a realne spalanie które auto uzyskuje...
Komputer cały czas liczy spalanie, tyle że przy niskich prędkościach nie pokazuje tego spalania. Może po prostu ktoś stwierdził że poniżej 30km/h kierowca ma się skupić na manewrowaniu a nie obserwacji wskazań aktualnego spalania.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-09-26, 10:21
Silniki z elektronicznie sterowanym wtryskiem ( czyli wszystkie od dość długiego czasu) mają podczas hamowania silnikiem odcinane paliwo powyżej pewnej prędkości obrotowej - najczęściej 1400 obrotów i wtedy komputery pokazują 0 zgodnie z prawdą. poniżej paliwo jest podawane ponownie i w związku z tym ponownie podają spalenie. Tak pokazywały mi komputery w Renault 25, BMW E34, Peugocie 306 czy obecnie w Oplu Zafirze. W Dacii nie mam komputera, ale na pewno silnik działa podobnie - jak instrukcja podaje że od jakiejś prędkości to widać tak jest - w innych samochodach pokazuje wtedy w l/g.- w moim Renault też tak pokazywało.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-09-27, 21:15
A ja kiedyś na wakacjach pożyczyłem Peugota, który liczył zasięg z tak niewielkiego odcinka, ze potrafił pokazywać przy prawie pełnym baku przy jeździe pod górę zasięg 50km, by po kilometrze zjazdu przy hamowaniu silnikiem pokazać 999,9 km
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-09-27, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Wychodzi mi, że mój komputer nie pokazuje temperatury silnika. W instrukcji jest, że wyświetla, faktycznie nie wyświetla. Jest też zmieniona - w stosunku do instrukcji - kolejność wyświetlanych informacji.
I co do serwisu z nią?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2898 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-02, 19:20
maglisa napisał/a:
Wychodzi mi, że mój komputer nie pokazuje temperatury silnika. W instrukcji jest, że wyświetla, faktycznie nie wyświetla. Jest też zmieniona - w stosunku do instrukcji - kolejność wyświetlanych informacji.
I co do serwisu z nią?
Ogólnie kontrolka przegrzewania silnika jest, więc to nie tak do końca, że nie ma nic. Fakt faktem lepiej mieć tradycyjny wskaźnik.
Tradycyjny wskaźnik przy aktywnych termostatach to tylko ozdoba na desce. Znowu u mnie w Pandzie od 75 stopni do 100 pokazuje środek skali. VW w 1.8 20V otwiera termostat w temperaturze powyżej 100 stopni. Gdyby pokazywało takie temperatury to kapelusznicy będą odwiedzali ASO i stali w kolejach.
No wiadomo coś tam mierzy, ale zasadniczo zanim zauważysz wzrost temperatury jak w klasycznym wskaźniku podpiętym jednym kabelkiem do czujnika to dawno zapali się kontrolka ostrzegawcza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum