Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-28, 12:58
Nie znam się, to się wypowiem. :)
Nie jestem pewien, jak to wygląda w Renault, ale podobne, tylko inaczej opisane guziczki mam w swoim (nieoryginalnym) tempomacie. Działa to tak: nie można ustawić sobie konkretnej prędkości, czyli na jakimś wyświetlaczyku ustawiam sobie "60" i samochód sam przyspiesza/zwalnia do tej prędkości. Można tylko włączyć utrzymywanie bieżącej prędkości, i w przypadku Renault nie wiem, którym guzikiem się to robi. Jak już tempomat prędkość utrzymuje, można sobie ją zwiększać/zmniejszać o 1 km/h, i to się robi guziczkami +/-. Po wyłączeniu tempomatu hamulcem, sprzęgłem albo guziczkiem ("0"?) można kazać mu wrócić do poprzedniej prędkości przy pomocy "R"(ecall).
Z tego co widziałem (szukając tematu w google trafilem na stronę opisującą kolegi auto), w Twoim przypadku mamy do czynienia z tempomatem nieoryginalnym, działającym na zasadzie podciśnienia (przynajmniej obudowa pod maską na to wskazuje). Ciekawe czy odblokowanie funkcji w Loganie pozwoli na taką funkcjonalność.
0 - to zwarcie między D2 a D3
R - to 900Ohm
+ - to ok 300Ohm (270)
- - to 100Ohm.
Połączenie - jednym przyciskiem zwieram bez opornika (0), drugim zwieram z opornikiem 100Ohm (-), trzecim dwoma opornikami (100+200), czwartym z trzema (100+200+600) - jest to dokładna realizacja schematów manetki.
Poza samoróbką w starej uniwersalnej obudowie, nie robiłem żadnej estetycznej manetki, bo przy moim sterowniku silnika nic nie zrobię na razie :(. A na początku przede wszystkim chciałem zweryfikować czy to działa
Dla mnie np. super są też tematy z majstrowaniem przy funkcjach komputera. Na razie czytam, ale chcę rochę pogrzebać, mam nadzieję tylko nie pogrzebać samochodu
No i co , kolega czaju podłączył ten układ rezystorów u siebie ? ( albo ktokolwiek inny z biorących udział w dyskusji ... )
Pamiętam jak kiedyś w golfiaku 4 2000r tdi podłaczałem tempomat , to był podobny układ tak naprawdę przełączników i w 2-3h podłączyłem to szybkozłączkami nawet bez lutowania. Więcej czasu mi zajęło zdjęcie manetek + włączenie funkcji tempomatu przez laptoka.
Mam wersję silnika k9k 796 63kW/86KM czyli jak w Loganie MCV , CLIO III chyba itp., zadziała to któryś z tych układów ? :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 13:47
WooojaS napisał/a:
A jak podpiąć czujnik sprzęgła? Nie widzę tego...
Używając oryginalnego czujnika sprzęgła od innych renówek. Z tego, co pamiętam (mogę źle pamiętać), w Daciach bez linki gazu (z potencjometrem) jest taki sam stelaż pedałów jak w Renault, i jest w nim nawet miejsce do włożenia czujnika. Czujniki są do zdobycia wszędzie w cenie żużlu. Trzeba tylko sprawdzić, czy faktycznie jest dziurka do tego czujnika nad pedałem sprzęgła.
I tam, jeśli mamy kmputer pokładowy to po odpowiednim zwarciu pinów, jest napis SET. Inaczej trzeba przede wszystkim aktywować w DDT2000.
If we make contact between the son and yellow gray or yellow and green, the limiter is activated and set cruise control is displayed on the meter and the green light.
Muszę sprawdzić czy Clio 2.2 ( czyli CLIO 2 i to wszystko , tylko co po kropce znaczy bo piszą że nie do CLIO 2.3 ... )to faktycznie sterownik ECM 1.2
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-20, 14:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3620 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-20, 16:19
No i jest już tempomat w Dokkerze (a przy okazji firmowe LPG):
http://www.dacia.pl/media...3a/AM14_DOP.pdf
Tymczasem Niemcy są coraz bliżej rozgryzienia instalacji w Lodgy/Dokkerze:
http://www.dacianer.de/fo...ead.php?t=11526
Wygląda na to że wystarczy dokupić przełączniki (i znaleźć sposób na osadzenie R/O w kierownicy lub ostatecznie ją wymienić) dołożyć kilka kabelków i powinno działać.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-02-20, 16:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-02-20, 21:38
Pod warunkiem, że opcja nie jest zblokowana w centralce silnika. Bo różnie z tym bywa. Same przewody mogą nie wystarczyć, ale dobrze by było gdyby wszystko polegało na wymianie kierownicy, przełącznika i dołożeniu instalacji wraz z odpowiednim włącznikiem.
Sam sposób sterowania tempomatem w Dacii oceniam jako DEBILNY. Na desce druga dioda, która informuje, że tempomat jest aktywny - nocą oświetla pół auta i oślepia. Na desce wyświetlana jest ciągle prędkość ustawiona na tempomacie i aby dowiedzieć się o przebiegu czy temperaturze (mowa o Logan) trzeba przycisnąć przycisk na przełączniku wycieraczek. Po każdym ustawieniu prędkości od nowa, informacja jest zakrywana. Irytuje trochę, bo jeżdżę praktycznie cały czas na tempomacie, włącznik jest stale włączony i zamiast informacji mam Cruise i --- na wyświetlaczu.
Przyciski?. Ktoś tu chyba próbował zrobić Formułę 1 z tego auta. Na kierownicy powinno być sterowanie radiem, podświetlane ponadto, a nie pedalskie + i - oraz R i O po prawej stronie, a sterowanie radiem schowane pod kierownicą. Już się do tego przyzwyczaiłem, ale poraża mnie ten prymitywizm.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-02-20, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
A nie masz włącznika pod pedałem sprzęgła który idzie do sterownia ECM ? Sprawdź jeszcze u siebie w schemacie elektrycznym, ewentualnie powiedz jaki masz silnik k9k ... - to ja sprawdzę - bo mam taki programik fajny ze schematami.
W golfiaku np . nie trzeba było ciągnąć sygnału dodatkowego ze sprzęgła. Naciśnięte sprzęgło wyłączało zadaną prędkość tempomatu... Tu może być analogicznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum