Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-28, 13:08   

Na tym zdjęciu tej płytki dostrzec można jeden tranzystor mosfet i klika mniejszych tranzystorków, dwa dławiki, rezystory i kilka kondensatorów, jakieś dwie diody zabezpieczające na zasilaniu.
Możesz podać oznaczenia tych dwóch scalaków, bo nie mogę ich odczytać z tego zdjęcia ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-28, 13:47, w całości zmieniany 5 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1698
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 14:12   

Jeszcze te ledy zamiast przeciwmgielnych jakoś wyglądają w Daciach.
Dziś widziałem Dustera z pseudo ledami na atrapie. Po prostu tandeta i ledy na atrapie odbierają urok samochodu.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-28, 14:43   

Można kupić gotowe przetwornice na układzie LM2596 za całe 10.50PLN
http://allegro.pl/przetwo...3113301675.html
więc kupując tani model lamp można je zmodyfikować ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-03-28, 15:16   

@ skaktus
pomijając techniczne zawiłości, jakie lampy byś polecił tak by pogodzić jakość z rozsadną ceną...?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 21:09   

skaktus napisał/a:
...
Jak już pisałem, jeśli wydawać kasę to tylko na:

-Philips
-Osram
-SIJ
-MyCarr
-ATU
-Hella - pod warunkiem że mamy kasę i parcie na markę, bo jakości do ceny to ocena jest mierna (chodzi mi tutaj o wersje diodowe w cenie 700 - 900 zł, które porażają ilością światła ~ 200 lumenów)

Ewentualnie kupić lampy na diodach mocy po parę złoty i je zmodować na coś lepszego (wymiana diod itd)


Już Skaktus rekomendował ;-) .. moich nie ma na liscie. Pewnie otrzymały tylko 3 gwiazdki ;-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-29, 13:57   

mekintosz napisał/a:
skaktus napisał/a:
...
Jak już pisałem, jeśli wydawać kasę to tylko na:

-Philips
-Osram
-SIJ
-MyCarr
-ATU
-Hella - pod warunkiem że mamy kasę i parcie na markę, bo jakości do ceny to ocena jest mierna (chodzi mi tutaj o wersje diodowe w cenie 700 - 900 zł, które porażają ilością światła ~ 200 lumenów)

Ewentualnie kupić lampy na diodach mocy po parę złoty i je zmodować na coś lepszego (wymiana diod itd)


Już Skaktus rekomendował ;-) .. moich nie ma na liscie. Pewnie otrzymały tylko 3 gwiazdki ;-)

Moich JUST TOP też nie ma na liście, a świecą już prawie 3 lata.
Ja mam takie chińskie : http://www.justtop.com.tw...?pid=P_00000775
na jakiś diodach PIRANHA- nie wiem co to za diody.
Kosztowały i kosztują nadal około 170 zł - czyli wcale nie mało.
Ale świecą już bez żadnych problemów 3 lata.
Auto pod chmurką stoi non stop, zimy i solone drogi lampy jakoś przeżyły i nadal świecą
tak samo dobrze jak na zdjęciu poniżej.
Przetwornica na pewno tam jakaś jest bo są to lampy zarówno na 12 jak i na 24V.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-29, 14:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-30, 14:09   

Z JustTop w serwis za bardzo nikt się nie bawił - okrągłe są klejone klejem a ich rozebranie to męczarnia, prostokątne są zgrzewane ultradzwiękowo więc nie da się ich rozebrać bez uszczerbku. W każdej z lamp siedzą diody typu FLUX na 2 chipach, zazwyczaj 18 sztuk na lampę. Po płytką przetwornica oparta o prosty układ typu wszystko w jednym - scalak, cewka i to praktycznie tyle. Zalety to prostota, wady to sianie po eterze, słyszalne szczególnie w kiepskich instalacjach antenowych - słabe ekranowanie itd. Ja tej firmy nie polecam jak każdych innych lamp na wielu diodach z prostego powodu - mają bardzo wąski kąt świecenia - około 30 st, do tego generują niewiele światła - zazwyczaj 150 - 200 lumenów, jednak z racji wąskiego kąta wydaje się że jest go dużo więcej. Niestety wystarczy przejść nieco w bok i jasność drastycznie spada.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-30, 18:38   

Jednak u JTN w Sandero te DRL i tak siedzą głeboko w tubie w miejscu przeciwmgielnych, co i tak ogranicza katy emisji. Na foto widac fajnier swieca.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-30, 22:45   

skaktus napisał/a:
mają bardzo wąski kąt świecenia - około 30 st


no i co z tego?? jeśli kilkanaście metrów przed autem z obydwu lamp kąty się pokrywają a nawet jest szerszy niż obrys auta

katy.jpg
Plik ściągnięto 158 raz(y) 22,18 KB

_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-31, 16:38   

Lukas87 napisał/a:
skaktus napisał/a:
mają bardzo wąski kąt świecenia - około 30 st


no i co z tego?? jeśli kilkanaście metrów przed autem z obydwu lamp kąty się pokrywają a nawet jest szerszy niż obrys auta


Oznacz to tyle, że jadąc, widzisz zaświecone lampy, ale tylko z pewnej odległości, im bliżej tym "wypadasz" z ogniskowej diod i lampy świecą znacznie słabiej lub są praktycznie niewidoczne a nie chyba o to chodzi w dziennych, aby być widocznym tylko pod określonymi kątami i to w dodatku mocno ograniczonymi. Wystarczy jechać po łuku i już jasność drastycznie spada auta, w którym są montowane lampy na diodach typu FLUX czy zwane Piranha itd. Do tego takie lampy są całkowicie nierozbieralne, no może prócz wersji okrągłej, gdzie trzeba ją gotować a rozbierając całość mamy super szanse na okaleczenie klosza.

Ja takich lamp nie polecam. Są tanie i to ich jedyna zaleta. Moim zdaniem, lepszy rozkład światła dają lampy markowe, ewentualnie jak ktoś ma wiedzę, kupić coś prostego i przerobić w własnym zakresie.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-01, 22:52   

skaktus napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
skaktus napisał/a:
mają bardzo wąski kąt świecenia - około 30 st

no i co z tego?? jeśli kilkanaście metrów przed autem z obydwu lamp kąty się pokrywają a nawet jest szerszy niż obrys auta

Oznacz to tyle, że jadąc, widzisz zaświecone lampy, ale tylko z pewnej odległości, im bliżej tym "wypadasz" z ogniskowej diod i lampy świecą znacznie słabiej lub są praktycznie niewidoczne a nie chyba o to chodzi w dziennych, aby być widocznym tylko pod określonymi kątami i to w dodatku mocno ograniczonymi.

Według przepisów właśnie o to chodzi. Oczywiście, to są natężenia minimalne. Dla kąta 20° wystarcza 25% z 400 cd, czyli 100 cd, czyli najwyraźniej autorom przepisów nie zależało na tym, żeby DRL były jakoś strasznie widoczne z boku.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-04-02, 16:14   

Ok, rozumiem że mają być widoczne, ale bez przesady, wielu dziennych tego typu nie widać na lekkich łukach, dopiero jak auto będzie niemal prostopadle to widać lampy, minimalne odchylenie i znów z ostrego snopu światła zostają ochłapy i nie jest to nawet te 25% a jakieś 5%. Może za jakiś czas zrobię porównanie bo aktualnie mam na stanie trochę rupiecie tego typu.
 
kyrneh 



Marka: Fiat 126p;Opel Kadett;Nexia;Dacia Logan I;II
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 86
Skąd: pomorze
Wysłany: 2013-04-03, 16:59   

Od 2 lat jeżdże na zamontowanych w salonie Daci światłach LED Day Light 4 Philips posiadajacych wymagane homologacje z których jestem b. zadowolony z uwagi na ich dobrą widocznośc/ co widac na zdjęciu/. Denerwują mnie ci co maja również założone LED-y lecz ich widocznośc jest wielce dyskusyjna, najczescie widac je z odległosci kilku metrów i to z bladą poświatą nie widoczną w świetle słonecznym.Dlatego polecałbym noszącym sie z zamiarem założenia świateł Ledowych do jazdy dziennej korzystanie ze sprawdzonych marek gwarantujących widocznośc pojazdu z znacznej odległosci a oto przecież chodzi a nie o kolejny "bajer.

Mam jednocześnie pytanie, aktualny Logan II jest już wyposażony w fabryczne światła do jazdy dziennej ale jak się orientuję to o poświacie tradycyjnej.Czy jest mozliwośc wymiany w nich żarówek tradycyjnych na Ledowe? W marketach "Jula" są dostępne samochodowe żarówki Ledowe o normalnych cokołach. Czy ktoś już ten temat "przerabiał"?
_________________
kyrneh
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-03, 21:41   

kyrneh napisał/a:
Czy jest mozliwośc wymiany w nich żarówek tradycyjnych na Ledowe? W marketach "Jula" są dostępne samochodowe żarówki Ledowe o normalnych cokołach.

Jak z bombardowaniem szpitali - można, ale nie wolno. :] Homologacja lampy obejmuje rodzaj źródła światła (żarowe, HID, LED), więc jeśli w homololo nie ma różnych źródeł światła, to zgodnie z przepisami nie wolno zastępować zwykłych żarówek LEDowymi.
 
kyrneh 



Marka: Fiat 126p;Opel Kadett;Nexia;Dacia Logan I;II
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 86
Skąd: pomorze
Wysłany: 2013-04-04, 09:27   

bebe napisał/a:
kyrneh napisał/a:
Czy jest mozliwośc wymiany w nich żarówek tradycyjnych na Ledowe? W marketach "Jula" są dostępne samochodowe żarówki Ledowe o normalnych cokołach.

Jak z bombardowaniem szpitali - można, ale nie wolno. :] Homologacja lampy obejmuje rodzaj źródła światła (żarowe, HID, LED), więc jeśli w homololo nie ma różnych źródeł światła, to zgodnie z przepisami nie wolno zastępować zwykłych żarówek LEDowymi.


Dzięki za info, trzeba będzie sprawdzac homologacje lampy światła dziennego.
_________________
kyrneh
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-04, 09:42   

kyrneh napisał/a:
trzeba będzie sprawdzac homologacje lampy światła dziennego

Klasyczna żarówka.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
  Wysłany: 2013-04-12, 13:16   

chciałbym ,żebyście się wypowiedzieli na temat tej modyfikacji
jak to sie ma do holololo i do polskiego prawa
poniżej 2 linki do allegro

>>>KLIK nr 1<<<

>>>KLIK nr 2<<<

wg mnie fajny patent pozdro
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-04-12, 13:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3618
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-12, 14:30   

Aby dany reflektor mógł pełnić funkcję określonego typu świateł , musi mieć homologację na ten typ oświetlenia. Jeśli nie ma na nim literek RL to nie może służyć jako reflektor świateł dziennych.
_________________

 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-04-12, 14:32   

Było wałkowane kilka razy na forum. Niestety nielegalne.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-04-12, 14:43   

Te wszystkie lampki diodowe to jest jedno wielkie dziadostwo, może je widać z 5-10-20 metrów ale przy wyprzedzaniu potrzeba metrów kilkaset i wtedy takich lampeczek nie widać zupełnie. Miałem już sporo sytuacji kiedy auto z naprzeciwka wyglądało jak bez świateł, dopiero przy mijaniu było widać te pseudo-oświetlenie. W dodatku te wszystkie dokładane lampki w grillach i kratkach zderzaków wyglądają tandetnie. Po co w ogóle to zakładacie? Coś lepiej widać niż na zwykłych czy tylko z oszczędności na żarówkach? :roll:
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-04-12, 15:05   

tylko,że tu nie chodzi o dokładanie, ale wykorzystanie już istniejących świateł jako światła "dzienne"
bo w reflektorze nic nie modyfikujemy,
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-12, 15:10   

@marszelest: DrOzda już Ci odpisał - wszystko jest nielegalne, jeśli sama lampa nie ma właściwej homologacji. Kropka.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-12, 15:22   

kilazz napisał/a:
Te wszystkie lampki diodowe to jest jedno wielkie dziadostwo, może je widać z 5-10-20 metrów ale przy wyprzedzaniu potrzeba metrów kilkaset i wtedy takich lampeczek nie widać zupełnie. Miałem już sporo sytuacji kiedy auto z naprzeciwka wyglądało jak bez świateł, dopiero przy mijaniu było widać te pseudo-oświetlenie. W dodatku te wszystkie dokładane lampki w grillach i kratkach zderzaków wyglądają tandetnie. Po co w ogóle to zakładacie? Coś lepiej widać niż na zwykłych czy tylko z oszczędności na żarówkach? :roll:


Tak się czepiasz świateł dziennych diodowych a jeszcze kilka lat wstecz w ogóle nie było obowiązku na jeżdżeniu na światłach od wiosny do jesieni i było dobrze trzeba być ślepym żeby nie zauważyć auta co innego jak niektórzy sobie pozwalają jeździć w czasie pół mroku na dziennych z przodu ok ale z tyłu nic się nie świeci.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3618
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-12, 15:26   

kilazz napisał/a:
Te wszystkie lampki diodowe to jest jedno wielkie dziadostwo, może je widać z 5-10-20 metrów ale przy wyprzedzaniu potrzeba metrów kilkaset i wtedy takich lampeczek nie widać zupełnie. Miałem już sporo sytuacji kiedy auto z naprzeciwka wyglądało jak bez świateł, dopiero przy mijaniu było widać te pseudo-oświetlenie. W dodatku te wszystkie dokładane lampki w grillach i kratkach zderzaków wyglądają tandetnie. Po co w ogóle to zakładacie? Coś lepiej widać niż na zwykłych czy tylko z oszczędności na żarówkach? :roll:

Nie generalizuj. Owszem chińszczyzna z allegro po 30 złotych świeci tandetnie. Ale przyzwoite lampy Hella czy Phillipsa świecą dobrze i (pod warunkiem że są prawidłowo zamontowane ) śmiem twierdzić że są lepiej widoczne w świetle dziennym niż lampy świateł mijania (które mają odcięty snop światła dość blisko samochodu). Dodatkowym plusem jest brak podświetlenia zegarów i włączników w ciągu dnia i w związku z tym mocniejsze podświetlenie komputera pokładowego i radia.
_________________

 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 331
Skąd: z ?
Wysłany: 2013-04-12, 15:29   

a jeśli sama lampa ma homologację na dzienne, to czy taki moduł jest legalny? Można wtedy przygaszonych długich używać jako dziennych?
Przykład nowe Kangoo - reflektor ma homologację na dzienne, ale w wielu modelach nie jest doprowadzone zasilanie do włókna 24W żarówki w reflektorze, nie ma nawet blaszki w oprawce żarówki, a żarówka używana jest tylko jako pozycyjna - włókno 5W.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2013-04-12, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne