Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-28, 13:08
Na tym zdjęciu tej płytki dostrzec można jeden tranzystor mosfet i klika mniejszych tranzystorków, dwa dławiki, rezystory i kilka kondensatorów, jakieś dwie diody zabezpieczające na zasilaniu.
Możesz podać oznaczenia tych dwóch scalaków, bo nie mogę ich odczytać z tego zdjęcia ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-28, 13:47, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 14:12
Jeszcze te ledy zamiast przeciwmgielnych jakoś wyglądają w Daciach.
Dziś widziałem Dustera z pseudo ledami na atrapie. Po prostu tandeta i ledy na atrapie odbierają urok samochodu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 21:09
skaktus napisał/a:
...
Jak już pisałem, jeśli wydawać kasę to tylko na:
-Philips
-Osram
-SIJ
-MyCarr
-ATU
-Hella - pod warunkiem że mamy kasę i parcie na markę, bo jakości do ceny to ocena jest mierna (chodzi mi tutaj o wersje diodowe w cenie 700 - 900 zł, które porażają ilością światła ~ 200 lumenów)
Ewentualnie kupić lampy na diodach mocy po parę złoty i je zmodować na coś lepszego (wymiana diod itd)
Już Skaktus rekomendował .. moich nie ma na liscie. Pewnie otrzymały tylko 3 gwiazdki
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-29, 13:57
mekintosz napisał/a:
skaktus napisał/a:
...
Jak już pisałem, jeśli wydawać kasę to tylko na:
-Philips
-Osram
-SIJ
-MyCarr
-ATU
-Hella - pod warunkiem że mamy kasę i parcie na markę, bo jakości do ceny to ocena jest mierna (chodzi mi tutaj o wersje diodowe w cenie 700 - 900 zł, które porażają ilością światła ~ 200 lumenów)
Ewentualnie kupić lampy na diodach mocy po parę złoty i je zmodować na coś lepszego (wymiana diod itd)
Już Skaktus rekomendował .. moich nie ma na liscie. Pewnie otrzymały tylko 3 gwiazdki
Moich JUST TOP też nie ma na liście, a świecą już prawie 3 lata.
Ja mam takie chińskie : http://www.justtop.com.tw...?pid=P_00000775
na jakiś diodach PIRANHA- nie wiem co to za diody.
Kosztowały i kosztują nadal około 170 zł - czyli wcale nie mało.
Ale świecą już bez żadnych problemów 3 lata.
Auto pod chmurką stoi non stop, zimy i solone drogi lampy jakoś przeżyły i nadal świecą
tak samo dobrze jak na zdjęciu poniżej.
Przetwornica na pewno tam jakaś jest bo są to lampy zarówno na 12 jak i na 24V.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-29, 14:05, w całości zmieniany 2 razy
Z JustTop w serwis za bardzo nikt się nie bawił - okrągłe są klejone klejem a ich rozebranie to męczarnia, prostokątne są zgrzewane ultradzwiękowo więc nie da się ich rozebrać bez uszczerbku. W każdej z lamp siedzą diody typu FLUX na 2 chipach, zazwyczaj 18 sztuk na lampę. Po płytką przetwornica oparta o prosty układ typu wszystko w jednym - scalak, cewka i to praktycznie tyle. Zalety to prostota, wady to sianie po eterze, słyszalne szczególnie w kiepskich instalacjach antenowych - słabe ekranowanie itd. Ja tej firmy nie polecam jak każdych innych lamp na wielu diodach z prostego powodu - mają bardzo wąski kąt świecenia - około 30 st, do tego generują niewiele światła - zazwyczaj 150 - 200 lumenów, jednak z racji wąskiego kąta wydaje się że jest go dużo więcej. Niestety wystarczy przejść nieco w bok i jasność drastycznie spada.
no i co z tego?? jeśli kilkanaście metrów przed autem z obydwu lamp kąty się pokrywają a nawet jest szerszy niż obrys auta
Oznacz to tyle, że jadąc, widzisz zaświecone lampy, ale tylko z pewnej odległości, im bliżej tym "wypadasz" z ogniskowej diod i lampy świecą znacznie słabiej lub są praktycznie niewidoczne a nie chyba o to chodzi w dziennych, aby być widocznym tylko pod określonymi kątami i to w dodatku mocno ograniczonymi. Wystarczy jechać po łuku i już jasność drastycznie spada auta, w którym są montowane lampy na diodach typu FLUX czy zwane Piranha itd. Do tego takie lampy są całkowicie nierozbieralne, no może prócz wersji okrągłej, gdzie trzeba ją gotować a rozbierając całość mamy super szanse na okaleczenie klosza.
Ja takich lamp nie polecam. Są tanie i to ich jedyna zaleta. Moim zdaniem, lepszy rozkład światła dają lampy markowe, ewentualnie jak ktoś ma wiedzę, kupić coś prostego i przerobić w własnym zakresie.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-01, 22:52
skaktus napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
skaktus napisał/a:
mają bardzo wąski kąt świecenia - około 30 st
no i co z tego?? jeśli kilkanaście metrów przed autem z obydwu lamp kąty się pokrywają a nawet jest szerszy niż obrys auta
Oznacz to tyle, że jadąc, widzisz zaświecone lampy, ale tylko z pewnej odległości, im bliżej tym "wypadasz" z ogniskowej diod i lampy świecą znacznie słabiej lub są praktycznie niewidoczne a nie chyba o to chodzi w dziennych, aby być widocznym tylko pod określonymi kątami i to w dodatku mocno ograniczonymi.
Według przepisów właśnie o to chodzi. Oczywiście, to są natężenia minimalne. Dla kąta 20° wystarcza 25% z 400 cd, czyli 100 cd, czyli najwyraźniej autorom przepisów nie zależało na tym, żeby DRL były jakoś strasznie widoczne z boku.
Ok, rozumiem że mają być widoczne, ale bez przesady, wielu dziennych tego typu nie widać na lekkich łukach, dopiero jak auto będzie niemal prostopadle to widać lampy, minimalne odchylenie i znów z ostrego snopu światła zostają ochłapy i nie jest to nawet te 25% a jakieś 5%. Może za jakiś czas zrobię porównanie bo aktualnie mam na stanie trochę rupiecie tego typu.
Od 2 lat jeżdże na zamontowanych w salonie Daci światłach LED Day Light 4 Philips posiadajacych wymagane homologacje z których jestem b. zadowolony z uwagi na ich dobrą widocznośc/ co widac na zdjęciu/. Denerwują mnie ci co maja również założone LED-y lecz ich widocznośc jest wielce dyskusyjna, najczescie widac je z odległosci kilku metrów i to z bladą poświatą nie widoczną w świetle słonecznym.Dlatego polecałbym noszącym sie z zamiarem założenia świateł Ledowych do jazdy dziennej korzystanie ze sprawdzonych marek gwarantujących widocznośc pojazdu z znacznej odległosci a oto przecież chodzi a nie o kolejny "bajer.
Mam jednocześnie pytanie, aktualny Logan II jest już wyposażony w fabryczne światła do jazdy dziennej ale jak się orientuję to o poświacie tradycyjnej.Czy jest mozliwośc wymiany w nich żarówek tradycyjnych na Ledowe? W marketach "Jula" są dostępne samochodowe żarówki Ledowe o normalnych cokołach. Czy ktoś już ten temat "przerabiał"?
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-03, 21:41
kyrneh napisał/a:
Czy jest mozliwośc wymiany w nich żarówek tradycyjnych na Ledowe? W marketach "Jula" są dostępne samochodowe żarówki Ledowe o normalnych cokołach.
Jak z bombardowaniem szpitali - można, ale nie wolno. :] Homologacja lampy obejmuje rodzaj źródła światła (żarowe, HID, LED), więc jeśli w homololo nie ma różnych źródeł światła, to zgodnie z przepisami nie wolno zastępować zwykłych żarówek LEDowymi.
Czy jest mozliwośc wymiany w nich żarówek tradycyjnych na Ledowe? W marketach "Jula" są dostępne samochodowe żarówki Ledowe o normalnych cokołach.
Jak z bombardowaniem szpitali - można, ale nie wolno. :] Homologacja lampy obejmuje rodzaj źródła światła (żarowe, HID, LED), więc jeśli w homololo nie ma różnych źródeł światła, to zgodnie z przepisami nie wolno zastępować zwykłych żarówek LEDowymi.
Dzięki za info, trzeba będzie sprawdzac homologacje lampy światła dziennego.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3618 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-12, 14:30
Aby dany reflektor mógł pełnić funkcję określonego typu świateł , musi mieć homologację na ten typ oświetlenia. Jeśli nie ma na nim literek RL to nie może służyć jako reflektor świateł dziennych.
Te wszystkie lampki diodowe to jest jedno wielkie dziadostwo, może je widać z 5-10-20 metrów ale przy wyprzedzaniu potrzeba metrów kilkaset i wtedy takich lampeczek nie widać zupełnie. Miałem już sporo sytuacji kiedy auto z naprzeciwka wyglądało jak bez świateł, dopiero przy mijaniu było widać te pseudo-oświetlenie. W dodatku te wszystkie dokładane lampki w grillach i kratkach zderzaków wyglądają tandetnie. Po co w ogóle to zakładacie? Coś lepiej widać niż na zwykłych czy tylko z oszczędności na żarówkach?
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-12, 15:22
kilazz napisał/a:
Te wszystkie lampki diodowe to jest jedno wielkie dziadostwo, może je widać z 5-10-20 metrów ale przy wyprzedzaniu potrzeba metrów kilkaset i wtedy takich lampeczek nie widać zupełnie. Miałem już sporo sytuacji kiedy auto z naprzeciwka wyglądało jak bez świateł, dopiero przy mijaniu było widać te pseudo-oświetlenie. W dodatku te wszystkie dokładane lampki w grillach i kratkach zderzaków wyglądają tandetnie. Po co w ogóle to zakładacie? Coś lepiej widać niż na zwykłych czy tylko z oszczędności na żarówkach?
Tak się czepiasz świateł dziennych diodowych a jeszcze kilka lat wstecz w ogóle nie było obowiązku na jeżdżeniu na światłach od wiosny do jesieni i było dobrze trzeba być ślepym żeby nie zauważyć auta co innego jak niektórzy sobie pozwalają jeździć w czasie pół mroku na dziennych z przodu ok ale z tyłu nic się nie świeci.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3618 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-12, 15:26
kilazz napisał/a:
Te wszystkie lampki diodowe to jest jedno wielkie dziadostwo, może je widać z 5-10-20 metrów ale przy wyprzedzaniu potrzeba metrów kilkaset i wtedy takich lampeczek nie widać zupełnie. Miałem już sporo sytuacji kiedy auto z naprzeciwka wyglądało jak bez świateł, dopiero przy mijaniu było widać te pseudo-oświetlenie. W dodatku te wszystkie dokładane lampki w grillach i kratkach zderzaków wyglądają tandetnie. Po co w ogóle to zakładacie? Coś lepiej widać niż na zwykłych czy tylko z oszczędności na żarówkach?
Nie generalizuj. Owszem chińszczyzna z allegro po 30 złotych świeci tandetnie. Ale przyzwoite lampy Hella czy Phillipsa świecą dobrze i (pod warunkiem że są prawidłowo zamontowane ) śmiem twierdzić że są lepiej widoczne w świetle dziennym niż lampy świateł mijania (które mają odcięty snop światła dość blisko samochodu). Dodatkowym plusem jest brak podświetlenia zegarów i włączników w ciągu dnia i w związku z tym mocniejsze podświetlenie komputera pokładowego i radia.
a jeśli sama lampa ma homologację na dzienne, to czy taki moduł jest legalny? Można wtedy przygaszonych długich używać jako dziennych?
Przykład nowe Kangoo - reflektor ma homologację na dzienne, ale w wielu modelach nie jest doprowadzone zasilanie do włókna 24W żarówki w reflektorze, nie ma nawet blaszki w oprawce żarówki, a żarówka używana jest tylko jako pozycyjna - włókno 5W.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2013-04-12, 15:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum