piotrres napisał/a:
po zrobieniu po mieście 25km w warunkach średniouciążliwych mam 11,2L 100km.
Gdzieś narzekałeś, ze Ci 1.2 TSI sporo palil?
Docierają się i silnik i kierowca
Natomiast, wg danych z testów, gdzie auto faktycznie jeździło, a nie w przypadku danych przepisanych wprost z katalogu wynikało, że należy się spodziewać spalania mniejszego niż "fabryka dała". Stąd moje zdziwienie
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-06-24, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj wykonałem w dwie osoby, 150km trasę Rzeszów-Sanok-Rzeszów, w terenie z lekka górzystym.
Parę wyprzedzeń cystern i autobusów wycieczkowych, korek na ul. Podkarpackiej (RZ), w Boguchwale i Sanoku i wynik spalania: 7,0 L /100 km, przy obrotach na ogół poniżej. 3000 obr./min i przejechanych 650 km.
Oznacza to, że spalanie spada. Tydzień temu łatwiejsza trasa (profil trasy mniej zróżnicowany, lepsza jezdnia i brak korków) i... 7.8 L/ 100km.
Samochód wyraźnie cichnie, w miarę jak mu kilometrów przybywa. Dociera się autko, docierają się i kierowcy
Przy ograniczeniach na prędkość obrotową "na dotarciu" autko porusza się całkiem żwawo a nie wykorzystuję przecież jego pełnych możliwości. I jeździ raczej poza optymalnymi obrotami z uwagi na zużycie paliwa.
W przyszłym tygodniu czeka Dustera zakładanie listew na nadkola tylne ( w paczce z częściami brakowało prawego)
Przy okazji parę nowych zdjęć mojego Dustera:
Duże: http://fotoforum.gazeta.p...RXgIEIpfmeX.jpg
Fig. 5. Z Rzeszowa przez Pustki Do Rzeszowa (2)
Szkoda, że zdjęcie nie oddaje stromizny podjazdu, zwłaszcza przed zakrętem. Nie widać również błotnistych, poprzecznych niecek wygniecionych przez koła traktorów.
Wielu cyklistów na tym podjeździe zsiada z rowerów górskich
I jeszcze jedno: Wytęż wzrok i znajdź lotnisko w Jasionce
(wskazówka: kopuła anteny radaru meteo)
Fig. 7. Wnętrze w świetle dziennym.
"Tandetne" wstawki wcale tak źle nie wyglądają
w świetle dziennym mają taki czekoladowy kolor.
Tanie to bo tanie, ale mimo wszystko nie wcale daje wrażenia elementu
"festyniarsko-odpustowego", w rodzaju "sztucznego drewna.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-05, 15:22, w całości zmieniany 14 razy
Dzisiaj na liczniku 1035 km. Mały wypad w G. Świętokrzyskie. Bałtów zaliczony, a jakże
Razem 285 km , z czego ze 20...25 km po drogach gruntowych i szutrach, niekiedy stromo pod górę, bo DzikiPieS zaproponował "najkrótszą drogę", dobrze, że nie przez staw
Tu przydało się rewelacyjne zawieszenie "Boostera"
Kilka wyprzedzeń, klimatyzacja przez 3/4 drogi na chodzie i... Vśr=64 km/h, zużycie paliwa 7,3 L/100 km
Zauważyłem, że silnik staje się dość głośny, przy 2800 obr./min i cichnie wyraźnie przy 3200 obr./min.
Kurzaczyk.jpg Na polnej drodze w G. Świętokrzyskich
Plik ściągnięto 658 raz(y) 74,44 KB
Duster_16_16Vk_small.jpg
Plik ściągnięto 764 raz(y) 204,53 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-05, 15:19, w całości zmieniany 9 razy
Jak byś ocenił stosunek tras, które pokonujesz, w podziale np. miasto, DK, drogi niższych kategorii i gorszej jakości, polne drogi?
Na razie za wcześnie na takie oceny (1250 km, dzisiaj 0 km, bo przesiadłem się na rower): Właściwie , to mam w planie zamieszczać tutaj takie raporty ze spalania dla Dustera na różnych drogach, z podziałem na jakość dróg i ich profil, oraz prędkość blokową.
Dotychczasowo, w trasie spalanie jest większe o ok: 0,6...0,8 L/100 km
Beckie napisał/a:
piotrres napisał/a:
w cyklu czysto miejskim, krótkie przebiegi, z dłuższym postojem, korki, szukanie miejsca na parkingach i
średnie spalanie: 9,63 L/100 km
To tylko 0,3l/100km więcej niż u mnie. Po mieście 1.6 16v w Dusterze paliwożerny zbytnio nie jest.
Wg Danych fabrycznych:
Duster 1.6 16 V 4x2 9,7 M 6,4 T 7,5 P
Logan MCV 1.6 16V 9,8 M 6,3 T 7,5 P
Logan MCV 1.6 MPI 10,2 M 6,2 T 7,7 P
M-cykl miejski
T-trasa
P-pełny
Dlatego też, spodziewam się, że jeszcze da się zejść ze spalaniem.
P.S.
W przypadku Logana wg katalogu w mieście było 10,0 L, w rzeczywistości, zależności od warunków i pory: 8,6...9,0 minimalnie udało się uzyskać: 8,2 L
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-10, 22:33, w całości zmieniany 5 razy
10-07-2010
Dzisiaj Duster-Booster (Błękitna Strzała Karpat) ciężko pracował. Zrobił 321 km ze średnią prędkością 55 km/h, z tego połowa w "porządnych" warunkach górskich. temp. ok. 30 st. C
Trasa: Rzeszów->Sanok->Cisna->Brzegi Górne->Przełęcz Wyżniańska i z powrotem.
Nie zauważyłem jakoby "benzin ledvo dychal" , pięknie radził sobie ze stromymi podjazdami na Bieszczadzkich serpentynach. Silniczek dalej wyraźnie cichnie i zyskuje na dynamice.
Praca zawieszenia i układu kierowniczego: bdb.
klimatyzacja przez 80% trasy. Górskie serpentyny, kilka wyprzedzeń w tym jedno pod góóórę w Lutczy. Parę sporych korków: na wyjeździe z Rzeszowa, wjeździe do: Boguchwały, Brzozowa, i Sanoka
Dwie dorosłe osoby + dziecko, plecaki (ostatnich 10 km w górach miałem na pokładzie parę Czechów którzy zgubili się na Szlaku Granicznym) i wynik spalania:
6,9 L 100 km
przełęcz_wyżniańska.jpg Fig. 1. Na przełęczy Wyżniańskiej.
Plik ściągnięto 472 raz(y) 76,5 KB
przełęcz_wyżniańska1.jpg Fig. 2. Na Przełęczy Wyżniańskiej. Przed wyruszeniem na Rawki. Małą i Wielką.
Plik ściągnięto 756 raz(y) 111,27 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-10, 22:54, w całości zmieniany 6 razy
Spalanie bardzo mi się podoba, czy mógłbyś zeskanować tabelę płynów z instrukcji obsługi? Chodzi zwłaszcza o oleje silnikowy i przekładniowy, oraz jezeli wiesz powiedzieć czym masz zalany silnik.
Spalanie bardzo mi się podoba, czy mógłbyś zeskanować tabelę płynów z instrukcji obsługi? Chodzi zwłaszcza o oleje silnikowy i przekładniowy, oraz jeżeli wiesz powiedzieć czym masz zalany silnik.
Ależ proszę bardzo, sługa wielce uniżony
Wspomaganie i hamulcowy: DOT 4
Płyn chłodzący: Glaceol RX Type G
Reszta: patrz tabelka.
Oleje.jpg Oleje
Plik ściągnięto 502 raz(y) 111,19 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Ale Piotrres skrzyneczkę z narzędziami widzę, że wozisz :)
Ta skrzynka to taki trochę św. Florian na środku rynku.
A na serio: facet któremu w papierach stoi "specjalizacja: budowa i eksploatacja maszyn" MUSI mieć coś takiego w kufrze
Poza tym czasami trzeba komuś pomóc, a pod ręką jeno apteczka.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-11, 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj równe 200 km w delegacji Rzeszów-->Bezmiechowa Grn.--->Rzeszów,
Z wjazdem na szczyt Kamionki (631 m npm, przewyższenie 230 m na odc. 3 km, dwa miejsca z podjazdami 100% zalecana prędkość 15 km/h i 1 bieg) temperatura zewn. 28...32 st.
Klimatyzacja w użyciu przez 100 % trasy. W jedną stronę w pojedynkę (89 kg. + bagaż podręczny) Korki już tradycyjnie w: Boguchwale, Sanoku, Brzozowie. W tym ostatnim kurs ruszania z ręcznego (pod górę) na odcinku ok. 500 m, Parę dynamicznych wyprzedzeń, w tym pod górę w Lutczy (3 TiR'y), Trochę sprzętu rolniczego na drodze. Jazda niekoniecznie w stylu Eco...
Z powrotem na pokładzie dodatkowo 3 kolegów (a ca. 80 kg.) z bagażem podręcznym, czyli +250 kg.
W tym drugim przypadku, przy klimatyzacji pracującej na full dało się odczuć wyraźny niedobór mocy przy manewrach wyprzedzania i przy stromych podjazdach. Ale mimo to nie można powiedzieć, że Benzín ledva dýcha
Tak czy siak, przydałoby się tak ze 120 KM pod maską, plus "szóstka"
W tych warunkach wynik spalania (średnia z całej trasy) wyniósł:
7,8 L/100 km
Vśr= 52 km/h
Manasterzec.jpg Manasterzec: droga o szerokości 1,5 samochodu, zawinięta o 270 st. dookoła przęsła mostu
Plik ściągnięto 602 raz(y) 202,29 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-19, 15:38, w całości zmieniany 11 razy
Dzięki za info o głośnikach :) przyda się bo na dniach mam do odebrania dustera 4x4 laureate. Przyznaję się, że nie mogę się doczekać.
Aaaa te przejściówki kupię w np. media expert ?
Duster zaliczył w ostani weekend trasę wycieczkową po Beskidzie Niskim (niski? ach te podjazdy)
Rzeszów->Jasło->Dębowiec->Folusz->Krępna->Bóbrka->Gorlice->Rzeszów.
Razem 250 km w tym z 1,5 km rozje...żdzonej drogi gruntowej, korki z powodu ruchu wahadłowego (osuwiska!) 3osoby dorosłe + dziecko. Klimatyzacja 99%, na zewnątrz +30 st.
spalanie 7,8 L/100km
V_śr = 47 km/h
Wczoraj: Rzeszów->Białobrzegi->Rzeszów, razem 62 km pozornie dobrej drogi, klimatyzacja 2/3 drogi dla odparowania szyb i znów:
7,8 L/100 km przy
V_śr = 43 km/h
Trochę sporo w porównaniu z wyprawą w Bieszczady: patrz wyżej
Jestem zaskoczony tymi wynikami bo tendencja była raczej spadkowa
Myślę, że bardziej od ukształtowania terenu,"daje popalić" płynność ruchu która wyraża się min. w prędkości średniej. Tym bardziej, że nie szaleję na drodze...
Przebieg na dziś: 2200 km (sam się dziwię, że w ciągu miesiąca tyle przejechałem)
w_terenie_4.jpg W Dusterze nie ma różnicy czy jedziesz po asfalcie, czy, czymś takim.
Plik ściągnięto 453 raz(y) 141,29 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-21, 23:52, w całości zmieniany 11 razy
@ adams: O płynności ruch doskonale mówiłby histogram prędkości chwilowych porównując pole figury do jej obwodu
No prawie masz rację, wynik całkowania ( V_śr=( ∫V(x)dx )/L, x=0...L ) gubi wartości chwilowe:
Można zrobić jechać z gazem do deski (grobowej) a potem kiblować w korku z V=0 i uzyskać ten sam wynik średni co kanapą na rolkach.
dobrą informacją byłoby zapis przyspieszeń a(t) ale i to niej jest do końca informacja, bo w układzie sterowania jest wpięty człowiek, np. odreagowujący właśnie swoje frustracje, tj. zachowujący się nie do końca racjonalnie. Ot, czynnik ludzki.
Aha, stosując zasady Ecodrivingu, jeżdżąc przez ostatnie 7 dni w mieście:
uzyskałem wynik 9,1 L/100km wg komputera.
czudec_1.jpg
Plik ściągnięto 488 raz(y) 223,1 KB
czudec_2.jpg
Plik ściągnięto 471 raz(y) 199,91 KB
duster_vs_SX4.jpg Porównanie wizualne wymiarów Dustera i SX4/Sedici
Plik ściągnięto 980 raz(y) 66,63 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-25, 10:55, w całości zmieniany 6 razy
Mój pierwszy post na tym forum, a to ze względu na to że czekam na zamówionego Dustera 1.6 16V Laureate. Poza tym że termin odbioru samochodu to Październik/Listopad to już czuję się jak jego właściciel :)
Mam pytanko do ciebie piotrres - Te felgi co widać na zdjęciach to są stylizowane stalowe (standardowe w Laureate) czy wybrałeś aluminiowe?
No i po twoich postach widzę że trochę się "wkopałem" z radiem. Myślałem że nie będzie instalacji i nie chciało mi się tego montować, a zamówiłem właśnie Laureate gdzie już wiem że instalacja jest przygotowana :(
PS. Bardzo mi się spalanie podoba :)
Ostatnio zmieniony przez noespa 2010-07-26, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum