Żartowałem sobie troszę aby rozkręcić towarzystwo.
Po mojej modernizacji i przy moich trasach oraz eco jeździe mam około 6,5l. Natomiast stylem emeryckim schodzę poniżej 6l zakładając zerową temperaturę zewnetrzną, ale to nie jest jazda tylko męczarnia.
Przy tych mrozach miałem max 7,5l, ale auto stało na dworze więc i nagrzewanie trwało dwa razy dłużej. Trzeba zwrócić też uwagę na jazdę po śniegu i ślizganie się kół, cięższe ruszanie, a co przez to idzie nie ma możliwości ruszać bez "gazu".
Koszt Ubezpieczenia - OC/AC/NWW Allianz wariant assistance Plus (auto zastępcze, szyby, bez utraty wartości itp) 570,00 zł + 5 lat gwarancji na całe auto
tomek a mnie interesuje jak to zrobiles ze masz tak niska cene za caly pakiet ubezpieczenia...?? domyslam sie ze znizki...ale jak masz jeszcze jakies sposoby na tanie ubezpieczenia to mozesz zdradzic...pozdro
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-19, 13:56
to chyba ta oferta ubezpieczeniowa gdy się skorzysta z kredytu w salonie, wtedy pakiet ubezpieczenia za 1%ceny samochodu i 5 lat gwarancji mechanicznej.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Koszt Ubezpieczenia - OC/AC/NWW Allianz wariant assistance Plus (auto zastępcze, szyby, bez utraty wartości itp) 570,00 zł + 5 lat gwarancji na całe auto
tomek a mnie interesuje jak to zrobiles ze masz tak niska cene za caly pakiet ubezpieczenia...?? domyslam sie ze znizki...ale jak masz jeszcze jakies sposoby na tanie ubezpieczenia to mozesz zdradzic...pozdro
Tak jak kolega benny86 napisał ta oferta ubezpieczeniowa gdy się skorzysta z kredytu w salonie, wtedy pakiet ubezpieczenia za 1%ceny samochodu i 5 lat gwarancji mechanicznej. Żeby nie było tak różowo musiałem dopłacić za gwarancję z obowiązowym ubezpieczeniem kredytu 2000 zł. Bez tej oferty wyliczyli mi pakiet za 2575 zł (bez zniżek za AC, OC pełne zniżki). Tak więc w sumie wyszłem na zero w kosztach ale za to mam dodatkową gwarancję na 5 lat.
tak naprawdę do masz gwarancję na dodatkowe dwa lata... (pierwsze trzy lata to gwarancja fabryczna) ale używane przez dealerów: "dodatkowa gwarancja na 5 lat" brzmi to lepiej ...
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-02, 22:17
Nauczony doświadczeniem '' forumowiczów" wymieniłem lewą (kierowcy) wycieraczkę na Boscha 600 mm, prawą (pasażera) zostawiłem oryginał 500 mm - o niebo lepiej
Także nowe korytko w bagażniku znacznie poprawiło funkcjonalność bagaznika.
Średnie spalanie na pełnym baku 5,1 l/100 km (więcej szczegółów w temacie "Spalanie")
http://www.daciaklub.pl/f...=asc&start=1500
Ostatnio zmieniony przez pluto 2012-03-04, 21:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-19, 18:03
W miesiąc po zakupie w szybkim tempie stuknęło 1500 km - okres docierania dobiegł końca
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-19, 20:47
powiedzmy,że okres wstępnego docierania - tak naprawdę, mniej więcej po 3 tys km można by zaryzykować twierdzenie,że silnik się już "ułożył"
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-19, 22:40
Zgadza się ale można już jeździć z większą prędkością
Dla Diesla to jest raczej 6000 km. Tak w kazdym razie napisali u mnie w instrukcji. Do 1500 km nie przekraczac 2500 obr/min. Potem juz mozna ale pelne dotarcie nastapi po 6000 km.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-20, 17:51
wojtek_pl napisał/a:
Dla Diesla to jest raczej 6000 km. Tak w kazdym razie napisali u mnie w instrukcji. Do 1500 km nie przekraczac 2500 obr/min. Potem juz mozna ale pelne dotarcie nastapi po 6000 km.
U mnie pisze "optymalne wartości parametrów eksploatacyjnych osiagnie on po pokonaniu 6000 km" ale chyba na to samo wychodzi
P.S.
Pierwsza dłuższa podróż Zielona Góra - Poznań średnie spalanie na odcinku 260 km - 4,4 l/100 km fakt z uwagi na duży ruch na dk 32 prędkość podróżna wynosiła około 80-90 km/h, ale jeżeli komuś sie nie spieszy ten będzie miło zaskoczony.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-01, 12:31
Wypad do lasu (okolice lotniska Przylep k/Zielonej Góry)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-29, 20:11
Kolejne tankowanie tym razem SHELL FuelSave Diesel oszczędzajace paliwo o 2% :
- weszło 47 litra (do pierwszego odbicia)
- przejechane 971 km
- średnie spalanie 4,84 - jazda 40% miasta, 60% trasy + klimatyzacja około 100 km
- według komputera zużyte paliwo 43,8 l. i spalanie średnie 4,6
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-29, 20:25
Obserwuję posty kol. pluto, dotyczące spalania i też jestem pod wrażeniem tego silnika... Ciekaw jestem jakie spalanie osiągnąłbymw sandero dci przy mojej dość lekkiej nodze.
U mnie w Stepwayu porównywalne. Ale zauważyłem ze mniej pali przy jeździe na nizszym biegu przy obrotach 2-2,5tys niz dusić go na piątym biegu poniżej 2tyś. Ponieważ mam przejechane dopiero 1500km staram sie nie jeździć w ogóle ponizej 2 tyś i przekraczać 3tyś.
Ogólnie mniej pali gdy silnik ma lekko mimo że pracuje na wyższych obrotach tak właśnie od 2 do 3 tyś.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-30, 13:13
ci wszyscy od dCi - lepiej się nie chwalcie tymi wynikami typu 4/100 bo wnerwiacie tylko użytkowników Pb - u mnie po mieście z klimą dycha nie schodzi
ci wszyscy od dCi - lepiej się nie chwalcie tymi wynikami typu 4/100 bo wnerwiacie tylko użytkowników Pb - u mnie po mieście z klimą dycha nie schodzi
dlatego właśnie wysupłałem rezerwy grosza na dopłate do dci... mam nadzieję że za kilka lat tego nie będę żałował
może kolega pluto da kilka rad dla docierających aby uzyskać tak korzystne wyniki spalania??
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-01, 22:19
aksel napisał/a:
dlatego właśnie wysupłałem rezerwy grosza na dopłate do dci... mam nadzieję że za kilka lat tego nie będę żałował
z tych samych względów - żeby po paru latach nie żałować (to nie była kwestia supłania brakujących środków, tylko świadomy wybór) zdecydowałem się na Pb
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-01, 22:22
I znowu odwieczna dyskusja diesel vs benzyna (ewentualnie benzyna vs benzyna+lpg)... Przy czym przeciwko ekonomicznym paliwo z reguły wypowiadają się ludzie, którzy nigdy nie jeżdzili pojazdami nimi zasilanymi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum