Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-30, 17:31
vulcanor napisał/a:
Ja jestem kapelusznik max 100-110km/h :
Chyba musiałbyś więcej samozaparcia okazać.
Np. ci co na grupie chwalą się niskim spalaniem w Dusterach, z reguły nie przekraczają 80 km/h - co jasno wynika z porównania ze wskazaniami zużycia chwilowego w moim egzemplarzu.
Też mogę spalić 4, ale średnio wychodzi 8.
Mój syn, też jeżdżący kapeluszniczo Peugeotem 206 1.4 HDi mieści się w 5 l, ale w benzyniaku podobnej wielkości już w 7-7,5 miał problemy.
Punto 1.2 notowało podobne wyniki (ale z reguły w mieście).
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-03-30, 17:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-30, 17:48
Zobacz sobie testy autocentrum na youtube spalanie w prawie każdym aucie przy 90 4-5 l benzyny czy ropy, a przy 140 8-9 l benzyny czy ropy, spalanie i silniki są optymalizowane pod prędkości 70-100 km max a nie pod 140.
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2015-03-30, 17:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-30, 18:11
Sprawdziłem MCV przy 130-140 palił mi 7,5-8l ON dlatego tak nie jeździłem, Duster pewnie ci pali 9-10 albo więcej litrów przy 140, trzeba było brać na jazdę próbną albo poczytać testy wcześniej przed kupnem Dustera tylko nie polskie najlepiej z pomiarami spalania przy różnych prędkościach:Masz akurat swoją wersję 1.5 dci 110 4x4 zobacz sobie:
http://www.moto.rs/test_d...tima-pc-26071.i
Spalanie przy 80km.h 1,5dci 4l/100
przy 100 już 7l
a przy 120 prawie 9
przy 140 z klima pewnie ponad 10
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-30, 18:22
vulcanor napisał/a:
Sprawdziłem MCV przy 130-140 palił mi 7,5-8l ON dlatego tak nie jeździłem, Duster pewnie ci pali 9-10 albo więcej litrów przy 140,
Dokładnie.
I o tym piszę - takie spalanie (4 czy 5 l) podawane bez informacji że to jest przy 80 km/h i tylko w trasie, to jest czysta dezinformacja.
vulcanor napisał/a:
trzeba było brać na jazdę próbną albo poczytać testy wcześniej przed kupnem Dustera tylko nie polskie najlepiej z pomiarami spalania przy różnych prędkościach:Masz akurat swoją wersję 1.5 dci 110 4x4 zobacz sobie:
http://www.moto.rs/test_d...tima-pc-26071.i
Spalanie przy 80km.h 1,5dci 4l/100
przy 100 już 7l
a przy 120 prawie 9
Aż tak to nie - przy 120 na tempomacie pali 8.
Każde dodatkowe 10 km/h to dodatkowe 1,5 l.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-03-30, 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Dlatego pytałem w ASO ile kosztuje przegląd z materiałem w LU to wyszło około 700 zł. U nich materiały są cholernie drogie, prawie 2-3 razy więcej niż w internecie. Dlatego robię zakupy w internecie a zapłacę za przegląd (robocizna).
Nazaruki od lat nie przestrzegają bonów serwisowych i ryczałtów Dacia. Walą ceny wg własnych taryf i można im nagwizdać bo ryczałty to nie jest oferta a tylko są zalecane przez producenta (czy coś w tym guście). Ceny w ASO Nazaruk są wyższe niż w Zamościu i Warszawce o min. 50 %, co na zwykłym przeglądzie daje 200-300 złotych różnicy w górę...
Poniżej przykładowa cena przeglądu LPG w ASO Nazaruk- odpowiedź na moje pytanie zadane mailem.
Daje to 568 zł za sam przegląd LPG, który dobrym serwisie LPG kosztuje ok. 150 zł.
Jeszcze zapytałem o przegląd LPG (a mam zakładaną w ASO - instalacja BRC) to mi powiedział, że przegląd po 15 tys. to wynosi około 200 zł z filtrem fazy lotnej.
Oprócz tego jeszcze zapytałem o cenę regulacji zaworów to usłyszałem około 290 zł wraz z uszczelką pokrywy zaworów. To było u Nazaruka.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-31, 05:55
route2000 napisał/a:
Jeszcze zapytałem o przegląd LPG (a mam zakładaną w ASO - instalacja BRC) to mi powiedział, że przegląd po 15 tys. to wynosi około 200 zł z filtrem fazy lotnej.
Oprócz tego jeszcze zapytałem o cenę regulacji zaworów to usłyszałem około 290 zł wraz z uszczelką pokrywy zaworów. To było u Nazaruka.
Może zrobili jakąś korektę w cennikach. Teraz to to brzmi sensownie. Z tym, że ja mam fabryczną instalację Landi Renzo. Do niej nie pasują nawet typowe filtry. Początkowo cena filtra gaz/gaz do tego czegoś wynosiła bodaj dobrze powyżej 200 zł. Nie wiem jak teraz. Przed wakacjami robię przegląd LPG i regulację zaworów.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Z tym, że ja mam fabryczną instalację Landi Renzo. Do niej nie pasują nawet typowe filtry. Początkowo cena filtra gaz/gaz do tego czegoś wynosiła bodaj dobrze powyżej 200 zł.
Tak się nieszczęśliwie składa, że też mam fabryczną LR i po zaśpiewaniu przez ASO 130 PLN za sam filtr poszukałem i znalazłem filtry Certools w okolicach 10PLNów za sztukę (bullprenowe). Wziąłem 5 sztuk i sam wymieniam. Jeśli dobrze pamiętam to średnica króćców ma mieć fi 14mm. Pisałem gdzieś w wątku o fabrycznej instalacji LPG.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-31, 14:39
corrado napisał/a:
które teraz kosztuje 51tys z klimą
Za 44 tysiące dostaniesz. 12% w Peugeotcie dostaje się na wejściu. Ja kupiłem jeszcze taniej, ale to z wyprzedaży rocznika - za to słabszy silnik.
Spalanie z tankowania ok. 6.5/100km, teraz na trasie wyszło niższe - koło 6 pewnie. Zobaczymy czy po dotarciu spadnie.
Jeśli chodzi o duży wóz z automatem - cenowo bez konkurencji.
Dacia cenowo bez konkurencji za to zostaje z manualem - Duster 4x4 (dzielność), mcv, Lodgy (pojemność bagażnika). Do Sandero i sedana coś można znaleźć odpowiedniego.
Ja kibicuję Dusterowi 1.2 z automatem. Pożyjemy zobaczymy.
W tym temacie chciał bym porównać najtańszego po dusterze suva z 4x4 Suzuki Vitare.
Znalazłem taki artykuł niestety jest po węgiersku
http://autopult.hu/teszte...tara-teszt.html
Wyposażenie za tą cenne
Duster :
KOMFORT I WNĘTRZE
kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą
tylna kanapa składana z oparciem dzielonym 1/3-2/3
szyba tylna ogrzewana
kierownica regulowana na wysokość
fotel kierowcy regulowany na wysokość
szyby przednie elektryczne z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
szyby tylne elektryczne
tapicerka materiałowa SL Blackstorm
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie i podgrzewane
światła do jazdy dziennej
światła przeciwmgłowe
szyby tylne przyciemniane
PROWADZENIE POJAZDU
wspomaganie kierownicy
komputer pokładowy
tryb ECO
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
klimatyzacja manualna
BEZPIECZEŃSTWO
napinacze pirotechniczne z przodu
boczne poduszki powietrzne z przodu
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
pasy bezpieczeństwa z przodu regulowane na wysokość
tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
sygnalizacja dźwiękowa i wizualna niezapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu
system ESC
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
3 zagłówki tylne regulowane na wysokość
centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi (współpracujący z 1 kluczykiem)
poduszka powietrzna kierowcy
poduszka powietrzna pasażera z przodu
ABS + system nagłego hamowania
poduszka powietrzna kierowcy
system kontroli ciśnienia w oponach
Vitara
BEZPIECZEŃSTWO
System stabilizacji toru jazdy ESP® + kontrola trakcji TC
System ABS + EBD + wspomaganie hamowania awaryjnego BAS
Czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
System dezaktywacji poduszki czołowej pasażera
Boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
Poduszka kolanowa kierowcy
Hill Hold Control (wspomaganie ruszania na wzniesieniu)
Hill Descent Control (wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, dla wersji ALLGRIP)
System kontroli ciśnienia w oponach TPMS
Światła do jazdy dziennej
Belki wzmacniające w drzwiach bocznych
Przednie 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami siły napięcia oraz regulacją wysokości mocowania
Tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi dla zewnętrznych siedzeń
System mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX
System kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa
Blokada zamka w drzwiach tylnych
System składania pedału hamulca w razie kolizji
Dodatkowe światło STOP
Immobiliser
System Engine Auto Stop Start
KOMFORT
Elektryczne, progresywne wspomaganie układu kierowniczego
Regulacja kolumny kierownicy (pion + poziom)
Klimatyzacja manualna z filtrem przeciwpyłkowym
Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
Elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich
Radioodtwarzacz CD z czytnikiem MP3 oraz 4 głośnikami
Komunikacja bezprzewodowa Bluetooth® z zestawem głośnomówiącym i przyciskami sterowania w kole kierownicy
Kierownica z przyciskami sterowania radiem
Gniazdo USB
Gniazdo 12V
Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera z przodu
Wyświetlacz wielofunkcyjny (zegarek cyfrowy, temperatura zewnętrzna, zużycie paliwa, zasięg jazdy, wskaźnik załączonego biegu)
Przełącznik napędu ALLGRIP z sygnalizacją załączonego trybu pracy (dla wersji ALLGRIP)
System podpowiedzi zmiany biegów GSI
Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy (60:40)
Małe podsumowanie :
Vitara
plusy :
-mocniejszy silnik
-lepsze przełożenia skrzyni
-OGROMNA możliwość konfiguracji przy zamówieniu
-lepsze systemy bezpieczeństwa
-4 tryby 4x4
minusy
-wyższa cenna
-silnik trudny do zagazowania
-wysokie cenny akcesoriów
-gorsze kąty natarcia/ zjazdu
-mniejszy prześwit
-na razie jeden silnik w gamie
Duster :
Plusy :
-niższa cenna
-lepsze własności terenowe
-możliwość zainstalowanie lpg
-większy (szczególnie w 2 rzędzie )
-alufelgi w cenie
Minusy :
-tragiczne przełożenia skrzyni biegów
-praktycznie brak możliwości konfiguracyjnych
-"prestiż" marki
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-05, 00:48, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-05, 07:29 Re: Suzuki Vitara
Te informacje, że Duster jest większy, to sam sprawdzałeś empirycznie, ktoś sprawdzał, czy sugerujesz się wymiarami zewnętrznymi?
Bo jak to ostatnie, to IMO jest odwrotnie - Duster jest sztucznie poszerzony wystającymi nadkolami, ale kabinę ma sporo mniejszą niż te wymiary, więc obstawiam, że Vitara NIE JEST mniej przestronna, a może być dokładnie odwrotnie.
Z tych rysunków ciężko to wprost porównać, ale o ile je dobrze rozumiem, to Vitara jest też o prawie 20 cm szersza od Dustera.
A to już by oznaczało KOLOSALNĄ różnicę na korzyść Vitary jeśli chodzi o przestrzeń w środku.
Że Vitara ma 2,20 szerokości? Kto ma taki garaż?
VVT - zmienne fazy rozrządu.
Dacia ma teraz chyba ESP w serii, a nie widzę - ESC to to samo?
Engine start/stop - czy to da się jakoś wyłączyć, zwłaszcza w terenie? hahahaha
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-05, 09:14
eplus napisał/a:
Że Vitara ma 2,20 szerokości?
Nie, że Duster bez lusterek ma 1560 szerokości (przy czym kabina jeszcze z 15 cm mniej), a Vitara 1775.
Tak wynika z rysunków z wymiarami.
Ale może to jakieś przekłamanie w nich, bo różnica jest zastanawiająca.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-05, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-05, 10:25
eplus napisał/a:
Cav napisał/a:
eplus napisał/a:
Że Vitara ma 2,20 szerokości?
Nie, że Duster bez lusterek ma 1560 szerokości
z tyłu.
A z przodu 1559? To może być rozstaw kół.
Tak, masz rację - to rozstaw kół.
Szerokość to 1882 (wg instrukcji).
Czyli uwzględniając przetłoczenia Dustera, szerokość kabiny jest zbliżona, może minimalnie mniejsza w Dusterze.
Za to miejsca na nogi zapewne Duster będzie miał więcej - ze względu na większy rozstaw osi.
Trzeba porównać w praktyce.
Jak na razie vitare widziałem tylko od zew na ulicy
to są dane z katalogu .
Mam jeszcze dużo czasu do wymiany auta ale na dzień dzisiejszy brał bym vitare to tylko 6-8 tyś różnicy . Lepszy silnik oraz skrzynia . Do tego bezpieczeństwo oraz lepsze systemy wsparcia kierowcy. Mocno rozważam wybranie klasy premium to tylko 10 tyś różnicy a są alusy , tempomat , automatyczna klima i inne bajery
Do tego jak czytam na forum o problemach z klimą oraz obrotowymi to nie zachęca mnie to do zakupu daci .Widać że renault olewa klientów bo falujące obroty to nie jest wielka usterka
Suzuki to jak wiadomo lepsza marka do renault czy daci
Jedynie co mi się w suzuki nie podoba to problemy przy zagazowaniu ale o tym jeszcze muszę poczytać
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-05, 14:56, w całości zmieniany 4 razy
Zarówno stara jak i nowa Vitara ma ten sam problem w porównaniu do Dustera: Jest mniejsza ! A na pewno ma za mały bagażnik !
Poza tym sympatyczne ale jednak małe autko.
Stara była fajna z silnikiem V6, nowa ma póki co jakiś jeden malutki silniczek...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-04-05, 19:22, w całości zmieniany 3 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-05, 18:03
wojtek_pl napisał/a:
Zarówno stara jak i nowa Vitara ma ten sam problem w porównaniu do Dustera: Jest mniejsza ! Za na pewno ma za mały bagażnik !
Poza tym sympatyczne ale jednak małe autko.
Stara była fajna z silnikiem V6, nowa ma póki co jakiś jedne malutki silniczek...
????? 1.6 w Vitara jest jednak większy niż 1.2 lub 1.5 w Duster. Ale być może się mylę...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-05, 20:51
Nowa Vitara to szansa zakupu przyzwoicie wykonanego suva ze współczesnym niezamułowatym wolnossącym silnikiem w wersji 4x4. Mam nadzieje, że będzie to godna konkurencja dla daci gdyż jak się duster im za dobrze sprzedaje to maja za nić ewentualne oczekiwania klientów co do jakości blach czy wyposażenia opcjonalnego. Poczują oddech konkurencji to albo obiżą ceny albo będzie więcej opcji konfiguracji auta. Nie każdy chce terenowego suva jakim jest suster, wielu wystarczy wygodna i lepiej wyposażona bulwarówka z napędem 4x4 jakim jest vitara.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-04-05, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
era aut z V6 już się skończyła teraz mamy euro 6 .
a nie każdemu duże auto jest potrzebne .
Ja przeważnie jeżdżę sam czasami z 1 os.
Jak dla mnie auto jest prawie takie same jak duster co najwyżej jest więcej miejsca na nogi dla pasażerów w daci .Co dla mnie nie jest wadą ale dla innych może być dlatego o tym napisałem
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-05, 22:23, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum