Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-07-24, 11:50
Obroty na luzie / biegu jałowego
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-18, 23:15   

To chyba będzie teraz bardzo czytelne :

obrotek1_166 copy.jpg
Plik ściągnięto 9309 raz(y) 68,93 KB

 
Fromage 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-12-19, 20:51   

Ha, ha...zrozumiałem, długo mi to zajęło ale wszystko wyjaśnione... nie ma to jak dobre zdjęcie Mamert :->
_________________
"I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-06, 18:12   obroty jałowe w dCi

Wydaje mi się, że mam za niskie obroty biegu jałowego w MCV 1,5 dCi

u mnie jest ok. 650-700 obr/min i zauważyłem , że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK

Jak jest u Was z owymi obrotami - chodzi mi o dokładne sprawdzenie na obrotomierzu
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-06, 18:14   

na pewno sa miedzy 750 a 800 diesel
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-01-06, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-06, 18:16   

Diesel też ma podwyższone wolne obroty po odpaleniu zimnego motoru? Pytam bo może stąd bierze się różnica?
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-06, 18:17   

Lukas87 napisał/a:
na pewno sa miedzy 850 a 900 diesel

czyli na pewno są zbyt niskie, ale to już do "podgonienia" jedynie w ASO , niestety :-(

na zimno jest OK, ok. 900 i nic się nie dzieje
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2011-01-06, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-06, 18:19   

tomaszgebala napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
na pewno sa miedzy 850 a 900 diesel

czyli na pewno są zbyt niskie, ale to już do "podgonienia" jedynie w ASO , niestety :-(

na zimno jest OK, ok. 900 i nic się nie dzieje


juz siebie poprawilem bo patrzylem na licznik i jedna kreska by odpowiadala 250obr wiec 750-800obr tyle mam teraz zimny wiadomo wiecej kolo 1000obr
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-06, 18:24   

tomaszgebala napisał/a:
że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu


to moze swiadczyc ze ktorys z wtryskow zle dawkuje paliwo
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-06, 18:34   

U mnie po odpaleniu przy mrozie niewiele ponad 1000 potem około 800.
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-06, 19:03   

U mnie na rozgrzanym silniku jest 650-700, zimny bez włączonego nawiewu równiez podobnie. Wg mnie wartość jest ok! Nic nie faluje, jest zawsze tak samo...
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-06, 19:20   

Możemy spróbować je zwiększyć programem DDT2000.
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-06, 20:21   

z234 napisał/a:
U mnie na rozgrzanym silniku jest 650-700, zimny bez włączonego nawiewu równiez podobnie.
U mnie to samo.
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2011-01-06, 20:42   

ok. 750 przy wolnych obrotach.

ok.900 przy załączonym ogrzewaniu (dogrzewaniu) lub klimie
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-06, 20:45   

U mnie na zimnym silniku około 900-950, na ciepłym 750-800.
I żadnego falowania.
_________________
WhiteDragon
Ostatnio zmieniony przez WhiteDragon 2011-01-06, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-06, 22:25   

WhiteDragon napisał/a:
U mnie na zimnym silniku około 900-950, na ciepłym 750-800.
I żadnego falowania.


dokladnie tak samo mam
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-06, 22:26   Re: obroty jałowe w dCi

tomaszgebala napisał/a:
Wydaje mi się, że mam za niskie obroty biegu jałowego w MCV 1,5 dCi

u mnie jest ok. 650-700 obr/min i zauważyłem , że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK

Jak jest u Was z owymi obrotami - chodzi mi o dokładne sprawdzenie na obrotomierzu


ja bym dolał mixolu do zupki
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-07, 21:00   Re: obroty jałowe w dCi

Lukas87 napisał/a:

ja bym dolał mixolu do zupki


ile? Czy nie strach ?
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-07, 21:06   

"Jako że czytając na forach i widząc zdjęcia rozebranego wtrysku dci, wtryski i pompa paliwa nie maja dostatecznego smarowania olejem napędowym wskutek czego zacierają się lelmanty wtrysku i rzadziej pompy . ON stał się z latami coraz mniej smarowny poprzez ograniczenie zawartości siarki, która to smarowała elementy wtrysku.
Co ciekawe na forach moto jest multum tematow i wypowiedzi ,nawet mechaników w serwisach bosch żeby dolewać nawet do diesli CR 100-200ml Mixolu na bak. Stosunek 1:200 zapobiegawczo a leczniczo 1:50 1l Mixolu na bak.
Zrobilem eksperyment i dolałem 200ml-popularną ćwiarę na bak 50 l ON.
O dziwo silnik po przejechaniu na tej mieszance ponad 300km o wiele odczuwalnie ciszej chodzi na postoju, nie ma klepania takiego jak wcześniej.
Na razie testuję , kupiłem na stacji Mixol S Lotosu za 13zł starczy na 5 baków takze koszt mały. O dziwo lepiej lac zwykły mixol mineralny gdyż lepiej miesza się i rozpuszcza oraz spala w ON.
Zdam relacje nastepną po wyjeżdzeniu kilku baków. W kazdym razie ewidentnie praca silnika się wycisza na postoju-lepsze smarowanie wtrysków i pompy i wieksza żywotność.
Na forum clio sam serwisant polecił forumowiczowi lać do 1.5dci Mixol za każdym razem 100-200ml na bak po tym jak wymienial wtryski po zatarciu i pompę."

Na pewno nie zaszkodzi :-) a może i pomóc
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-15, 14:39   Re: obroty jałowe w dCi

tomaszgebala napisał/a:
... trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK

Ja miałem to samo przez ok 2-3 dni, potem ustąpiło zupełnie. Na przeglądzie wspomniałem o tym, "kapliczka" powiedziała zacieranie wtryskiwacza. Decyzja ASO - wymiana na nowy.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2011-01-17, 07:54   

Niestety i mnie dopadł podobny problem.

W czasie dużych mrozów (już poniżej -5) po zapaleniu zimnego silnika samochodzik dostawał czkawki, raz na jakiś czas przerywał. Oprócz tego nie było żadnych innych objawów, na ciepło chodził ok.

Na początku myślałem, że to może problem z filtrem paliwa, wymieniłem filter, ale to nie pomogło.

Jako że jeszcze mam samochód na gwarancji to odstawiłem do aso.

U mnie niestety też stwierdzili problem ze wtryskiwaczem, wymienili go, ale to nie do końca pomogło i ostatecznie wymienili też pompę. Jak na razie jest ok, ale od zeszłego tygodnia nie było mrozów i nie miałem możliwości pełnego sprawdzenia czy już jest ok.

Samochód ani razu nie tankowany na stacjach no name, zawsze orlen lub bp.
Przebieg 68000.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-01-17, 08:58   

mi też ja były mrozu troszkę niestabilnie chodził, kaszlał ale pewnie z tego powodu że zimno
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-17, 09:39   

No to wojtus jesteś chyba 2 przypadkiem na forum że pompa commonrail wymieniona przy takim małym przebiegu i wtryskiwacz. Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci. :-? Mi na razie nic nie kaszla ale daje mu mixol do popicia. :-)
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-17, 15:12   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci. :-?
Taxi Airport trochę więcej optymizmu. Dużo czytałem o silnikach dCi i na pewno nie jest to nagminna awaria. A że coś się zdarzy to normalne nawet w silnikach Ferrari. :->
 
Gość

Wysłany: 2011-01-17, 21:31   Re: obroty jałowe w dCi

obrotomierz w większości aut kłamie na wolnych obrotach - zaniża. A na wysokich też kłamie - zawyża.
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-01-17, 21:54   

Zachęcony Waszymi postami dolałem kapkę Mixolu S do baku - zobaczymy co będzie.
_________________
WhiteDragon
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne