Wydaje mi się, że mam za niskie obroty biegu jałowego w MCV 1,5 dCi
u mnie jest ok. 650-700 obr/min i zauważyłem , że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK
Jak jest u Was z owymi obrotami - chodzi mi o dokładne sprawdzenie na obrotomierzu
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
U mnie na rozgrzanym silniku jest 650-700, zimny bez włączonego nawiewu równiez podobnie. Wg mnie wartość jest ok! Nic nie faluje, jest zawsze tak samo...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-06, 22:26 Re: obroty jałowe w dCi
tomaszgebala napisał/a:
Wydaje mi się, że mam za niskie obroty biegu jałowego w MCV 1,5 dCi
u mnie jest ok. 650-700 obr/min i zauważyłem , że trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK
Jak jest u Was z owymi obrotami - chodzi mi o dokładne sprawdzenie na obrotomierzu
ja bym dolał mixolu do zupki
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-07, 21:06
"Jako że czytając na forach i widząc zdjęcia rozebranego wtrysku dci, wtryski i pompa paliwa nie maja dostatecznego smarowania olejem napędowym wskutek czego zacierają się lelmanty wtrysku i rzadziej pompy . ON stał się z latami coraz mniej smarowny poprzez ograniczenie zawartości siarki, która to smarowała elementy wtrysku.
Co ciekawe na forach moto jest multum tematow i wypowiedzi ,nawet mechaników w serwisach bosch żeby dolewać nawet do diesli CR 100-200ml Mixolu na bak. Stosunek 1:200 zapobiegawczo a leczniczo 1:50 1l Mixolu na bak.
Zrobilem eksperyment i dolałem 200ml-popularną ćwiarę na bak 50 l ON.
O dziwo silnik po przejechaniu na tej mieszance ponad 300km o wiele odczuwalnie ciszej chodzi na postoju, nie ma klepania takiego jak wcześniej.
Na razie testuję , kupiłem na stacji Mixol S Lotosu za 13zł starczy na 5 baków takze koszt mały. O dziwo lepiej lac zwykły mixol mineralny gdyż lepiej miesza się i rozpuszcza oraz spala w ON.
Zdam relacje nastepną po wyjeżdzeniu kilku baków. W kazdym razie ewidentnie praca silnika się wycisza na postoju-lepsze smarowanie wtrysków i pompy i wieksza żywotność.
Na forum clio sam serwisant polecił forumowiczowi lać do 1.5dci Mixol za każdym razem 100-200ml na bak po tym jak wymienial wtryski po zatarciu i pompę."
Na pewno nie zaszkodzi a może i pomóc
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-15, 14:39 Re: obroty jałowe w dCi
tomaszgebala napisał/a:
... trafiają się na jałowym biegu "jakby" zadławienia, coś jakby "wypadnięcie" zapłonu. W czasie jazdy wszystko jest OK
Ja miałem to samo przez ok 2-3 dni, potem ustąpiło zupełnie. Na przeglądzie wspomniałem o tym, "kapliczka" powiedziała zacieranie wtryskiwacza. Decyzja ASO - wymiana na nowy.
W czasie dużych mrozów (już poniżej -5) po zapaleniu zimnego silnika samochodzik dostawał czkawki, raz na jakiś czas przerywał. Oprócz tego nie było żadnych innych objawów, na ciepło chodził ok.
Na początku myślałem, że to może problem z filtrem paliwa, wymieniłem filter, ale to nie pomogło.
Jako że jeszcze mam samochód na gwarancji to odstawiłem do aso.
U mnie niestety też stwierdzili problem ze wtryskiwaczem, wymienili go, ale to nie do końca pomogło i ostatecznie wymienili też pompę. Jak na razie jest ok, ale od zeszłego tygodnia nie było mrozów i nie miałem możliwości pełnego sprawdzenia czy już jest ok.
Samochód ani razu nie tankowany na stacjach no name, zawsze orlen lub bp.
Przebieg 68000.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-17, 09:39
No to wojtus jesteś chyba 2 przypadkiem na forum że pompa commonrail wymieniona przy takim małym przebiegu i wtryskiwacz. Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci. Mi na razie nic nie kaszla ale daje mu mixol do popicia.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-17, 15:12
TAXI AIRPORT napisał/a:
Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci.
Taxi Airport trochę więcej optymizmu. Dużo czytałem o silnikach dCi i na pewno nie jest to nagminna awaria. A że coś się zdarzy to normalne nawet w silnikach Ferrari.
Gość
Wysłany: 2011-01-17, 21:31 Re: obroty jałowe w dCi
obrotomierz w większości aut kłamie na wolnych obrotach - zaniża. A na wysokich też kłamie - zawyża.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum