Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2022-01-17, 17:34
Jeśli chcesz prawidłowej odpowiedzi, poszukaj samemu. Ja znalazłem np.:
Cytat:
ACEA A3 / B4
Ta specyfikacja, bardzo podobna do ACEA A3/B3, dopuszcza nieco więcej dodatków przeciwzużyciowych. Dzięki temu jest bardziej odpowiedni do szybkich silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem.
ACEA C1
Stabilny, trwały olej silnikowy do stosowania jako olej kompatybilny z katalizatorem w:
Pojazdy ze wszystkimi typami nowoczesnych systemów oczyszczania spalin
Samochody osobowe o wysokich osiągach
Lekkie silniki benzynowe do samochodów dostawczych i silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem, przystosowane do stosowania olejów o niskiej lepkości („rzadkich”)
ACEA C2
Podobny do ACEA C1, ale dla olejów o poziomie Mid SAPS (= zawierających średni poziom metali zanieczyszczających środowisko).
ACEA C3
Podobny do ACEA C2, ale do silników, w których można stosować określone oleje o niskiej lepkości.
I wiele wiecej podstawowych informacji.
Niestety na stronie atiel nie ma już artykulu o różnicach a3/b4 i c3. Może gdzieś to przenieśli. Można poszukać tutaj https://atiel.eu/
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 895 Skąd: EL
Wysłany: 2022-01-17, 18:10
To producent silnika określa jaki acea nadaje się do jego silnika. Po właściwościach fiz.-chem. tych typow olejów można dojść do tego dlaczego tak producent zdecydował.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-17, 20:36
No dobra to który olej będzie lepszy do tego silnika? Mowa oczywiście o 1.6 Sce. Od dłuższego czasu żyję w przekonaniu że lepszy jest 5w40 bo zostawia grubszy film olejowy i taki olej leję do większości swoich aut zachowując normę producenta. Na dniach powinienem wymieniś olej w swoim Dusterze, filtry już mam tylko zastanawiam się nad olejem. Jak na razie silnik zalewam Valvoline SynPower 5w40 i zastanawiam się czy nie wlać mu teraz Shell Ultra lub olej firmy PMO 5w40 lub 5w30. Olej wymieniam co około 10 tyś km, po wejściu z nowym rokiem większych kar za łamanie przepisów autem jeżdżę delikatnie zgodnie z przepisami wiec silnik od pierwszego stycznia nie widział większych obrotów niż 3-3,5 tyś.obr/min
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-17, 23:48
Prezes napisał/a:
dudu$ napisał/a:
po wejściu z nowym rokiem większych kar za łamanie przepisów autem jeżdżę delikatnie zgodnie z przepisam
Bardzo to widoczne na drogach.. ludzie na 50-tce zamiast jak wcześniej 95 km/h jadą ok. 70 km/h.. jakkolwiek by to nie brzmiało
ja zauważyłem też, że na ulicach jest stanowczo mniej samochodów niż w zeszłym roku. Wydaje mi się, że wpływ na to maja wysokie ceny paliwa połączone z wysokimi kwotami za mandaty i dużo ludzi stwierdziło, ze nie ma sensu narażać się na zbędne wydatki i odstawili samochodu do garażu
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-18, 08:27
dudu$ napisał/a:
ja zauważyłem też, że na ulicach jest stanowczo mniej samochodów niż w zeszłym roku
Też nad tym się zastanawiałem.. najpierw myślałem, że z Sylwestra nie wrócili
Albo wina zdalnego nauczania - u mnie co chwila dzieciaki na takie po "kontakcie" przechodzą, albo i ludzie boją się mandatów.. za dwa lata, jak wróci normalność zobaczymy
Kolego jarek1977 czego nie rozumiesz. Piszę że jestem po dużym ostatnim przeglądzie aso. Taki teraz leją i już. Jak się rozleci to bedę szukał przyczyn. Na dziś autko jeżdzi.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2022-01-19, 20:41
Ja w piątek będę wymieniał olej w swoim Dusterze. Zdecydowałem sie na ponowne zalanie silnika olejem Valvoline SynPower 5w40 ale, że w sklepie dzisiaj był nie dostępny zdecydowałem sie na TOTAL Quartz 9000 Energy 5w40. Poczytałem w necie na jego temat i ma dużo pozytywnych opinii, jak będzie zobaczymy.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-20, 08:36
dudu$ napisał/a:
jak będzie zobaczymy
Znając Twoje upodobanie do zmian samochodów to pewnie nie zobaczysz
A przejechać na jednym rodzaju oleju trzeba by z 400 tys. km tym samym autem zrobić, żeby go ocenić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum