Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-10, 15:14
darsy napisał/a:
ale nie wymagało odczekania kilku sekund po załączeniu zapłonu, nie musiałem czekać na zgaśnięcie kontrolki tak jak jest to w przypadku Dacii. Starałem się o tym pamiętać ale te klika razy próbowałem uruchomić auto nieco za wcześnie
darsy, ja nigdy nie czekam az zgasana kontrolki i nigdy nie mialem problemu z uruchomieniem silnika. Wkladam kluczk do stacyjki i od razu rozruch bez zadnego czekania, wiec to chyba nie w tym tkwil Twoj problem.
Chyba, ze w kolekcji 2 cos sie zmienilo w tej kwestii... (?)
Marka: Dacia
Model: był LOGAN jest DUSTER
Silnik: był 1,4MPI jest 1,6 16V
Rocznik: był 2005 jest 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 35 Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2009-04-10, 16:09
W instrukcji jest napisane że należy odczekać aż zgaśnie czerwona kontrolka. Jeśli tak robie to nie ma żadnego problemu.
hmm ja np czekam aż pompa przestanie od PB przestanie chodzić wtedy odpalam ale nie zauważyłem czy ta akuratna kontrolka gaśnie bo jeśli chodzi o reszte to nie
ja to za to mam taką akcję coraz częście że jak nie przyłoże kluczyka do szyby to mi centralny nie chce otworzyć się wogule nie reaguje ale tak jest w 99,9 % na Ursynowie u kumpla pod blokiem nie wiem może to jakieś dziwne pole magnetyczne czy cóś tam jest bo wszędzie indziej jest normalnie....
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-10, 19:24
darsy napisał/a:
W instrukcji jest napisane że należy odczekać aż zgaśnie czerwona kontrolka
To wiem. Mowie tylko, ze mi naprawde bardzo rzadko zdarza sie czekac, az ona zgasnie i problemow z uruchomieniem silnika nie milaem nigdy. Stad moje podejrzenie, ze Twoj problem nie byl zwiazany z tym.
darsy, ja nigdy nie czekam az zgasana kontrolki i nigdy nie mialem problemu z uruchomieniem silnika. Wkladam kluczk do stacyjki i od razu rozruch bez zadnego czekania, wiec to chyba nie w tym tkwil Twoj problem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-14, 22:19
A mnie się również zdarzyło dwa razy tak samo jak koledze darsy.
Szybko wsadziłem kluczyk, przekręcam iiiii LIPA. Rozrusznik kręci a silnik nie odpala.
I mógłbym tak rozładować cały akumulator.
Dopiero przekręcenie kluczyka w pozycje OFF i następna próba, gaśnie dioda imobilajzera i dopiero wtedy silnik uruchamia się bezproblemowo.
Miałem tak dwa razy.
Objaw dokładnie taki sam jakby imobilajzer nie rozpoznał transpondera w kluczyku.
Kręci rozrusznik, ale jakby nie było zasilania na cewce zapłonowej albo nie działa pompa.
Nie wnikałem w to zbytnio. Miałem tak tylko dwa razy - zawsze pomagało przekręcenie kluczyka na OFF itd. co pisałem wyżej.
Sądzę, że to ma związek właśnie z nierozpoznaniem transpondera imobilajzera w kluczyku, kiedy to za szybko chce uruchomić auto. Jak robię to wolniej - nigdy problem się nie pojawił. Nie wnikam w to, bo i tak nic się nie wymyśli a jak ma się coś popsuć to się popsuje definitywnie i wtedy na 100% nie odpalę auta - wtedy również napiszę co było problemem :)
Albo problemu nie ma, tylko po prostu trzeba odczekać jak zgaśnie lampka imobilajzera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum