DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-06-12, 21:03
Nie pali na jednym kluczyku
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-10, 15:14   

darsy napisał/a:
ale nie wymagało odczekania kilku sekund po załączeniu zapłonu, nie musiałem czekać na zgaśnięcie kontrolki tak jak jest to w przypadku Dacii. Starałem się o tym pamiętać ale te klika razy próbowałem uruchomić auto nieco za wcześnie

darsy, ja nigdy nie czekam az zgasana kontrolki i nigdy nie mialem problemu z uruchomieniem silnika. Wkladam kluczk do stacyjki i od razu rozruch bez zadnego czekania, wiec to chyba nie w tym tkwil Twoj problem.
Chyba, ze w kolekcji 2 cos sie zmienilo w tej kwestii... (?)
 
darsy 



Marka: Dacia
Model: był LOGAN jest DUSTER
Silnik: był 1,4MPI jest 1,6 16V
Rocznik: był 2005 jest 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 35
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2009-04-10, 16:09   

W instrukcji jest napisane że należy odczekać aż zgaśnie czerwona kontrolka. Jeśli tak robie to nie ma żadnego problemu. 8-)
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-04-10, 17:06   

hmm ja np czekam aż pompa przestanie od PB przestanie chodzić wtedy odpalam ale nie zauważyłem czy ta akuratna kontrolka gaśnie bo jeśli chodzi o reszte to nie


ja to za to mam taką akcję coraz częście że jak nie przyłoże kluczyka do szyby to mi centralny nie chce otworzyć się wogule nie reaguje ale tak jest w 99,9 % na Ursynowie u kumpla pod blokiem nie wiem może to jakieś dziwne pole magnetyczne czy cóś tam jest bo wszędzie indziej jest normalnie....
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-04-10, 19:24   

darsy napisał/a:
W instrukcji jest napisane że należy odczekać aż zgaśnie czerwona kontrolka

To wiem. Mowie tylko, ze mi naprawde bardzo rzadko zdarza sie czekac, az ona zgasnie i problemow z uruchomieniem silnika nie milaem nigdy. Stad moje podejrzenie, ze Twoj problem nie byl zwiazany z tym.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-04-11, 15:37   

KaS602 napisał/a:
darsy, ja nigdy nie czekam az zgasana kontrolki i nigdy nie mialem problemu z uruchomieniem silnika. Wkladam kluczk do stacyjki i od razu rozruch bez zadnego czekania, wiec to chyba nie w tym tkwil Twoj problem.


robię tak samo, potwierdzam słowa KaS602 :shock:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-11, 23:55   

Wkładam kluczk do stacyjki i od razu rozruch bez żadnego czekania. I działa.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-04-14, 22:19   

A mnie się również zdarzyło dwa razy tak samo jak koledze darsy.
Szybko wsadziłem kluczyk, przekręcam iiiii LIPA. Rozrusznik kręci a silnik nie odpala.
I mógłbym tak rozładować cały akumulator.
Dopiero przekręcenie kluczyka w pozycje OFF i następna próba, gaśnie dioda imobilajzera i dopiero wtedy silnik uruchamia się bezproblemowo.
Miałem tak dwa razy.
Objaw dokładnie taki sam jakby imobilajzer nie rozpoznał transpondera w kluczyku.
Kręci rozrusznik, ale jakby nie było zasilania na cewce zapłonowej albo nie działa pompa.
Nie wnikałem w to zbytnio. Miałem tak tylko dwa razy - zawsze pomagało przekręcenie kluczyka na OFF itd. co pisałem wyżej.
Sądzę, że to ma związek właśnie z nierozpoznaniem transpondera imobilajzera w kluczyku, kiedy to za szybko chce uruchomić auto. Jak robię to wolniej - nigdy problem się nie pojawił. Nie wnikam w to, bo i tak nic się nie wymyśli a jak ma się coś popsuć to się popsuje definitywnie i wtedy na 100% nie odpalę auta - wtedy również napiszę co było problemem :)

Albo problemu nie ma, tylko po prostu trzeba odczekać jak zgaśnie lampka imobilajzera.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne