Marka: logan MCV
Model: Laureate 7 os.
Silnik: 1,5 d
Dołączył: 08 Gru 2007 Posty: 47 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-01-06, 21:50
A u mnie niestety komputer oszukuje ale nie ze spalaniem tylko temperaturą silnika zrobiłem już 1300 km i cały czas mam 2 kreski nagrzania silnika (wg instrukcji powinny być 4). w czwartek jade do serwisu mają badać. Napiszcie czy ktoś miał takie przejścia?
A u mnie niestety komputer oszukuje ale nie ze spalaniem tylko temperaturą silnika zrobiłem już 1300 km i cały czas mam 2 kreski nagrzania silnika (wg instrukcji powinny być 4). w czwartek jade do serwisu mają badać. Napiszcie czy ktoś miał takie przejścia?
Normalne, poczytaj więcej forum, użyj opcji szukaj,
choć przyznam że ostatnio przy -9C udało mi się wydobyć z diesla 4 kreski :)))))))))) ale jaka to była jazda
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-01-08, 17:40
Jeżeli mogę pewną uwagę co do wyliczeń prawidłowości wskazań komputera odnosnie zużycia. Nie mozna opierać wyliczeń na 1 tankowaniu ze względu na mozliwość wystapienia zbyt duzego błędu pomiaru....co najmniej 10-20 tankowań
Jeżeli mogę pewną uwagę co do wyliczeń prawidłowości wskazań komputera odnosnie zużycia. Nie mozna opierać wyliczeń na 1 tankowaniu ze względu na mozliwość wystapienia zbyt duzego błędu pomiaru....co najmniej 10-20 tankowań
Bez przesady. Nie mówimy tu o dokładności w 100% - wiadomo, że zawsze będą jakieś odhyłki, ale różnice o 10% to nie błąd pomiaru przy tankowaniu, bo różnica sięga 5 litrów na zbiorniku, tylko ewidentny błąd komputera.
10 - 20 tankowań to jest jakieś 9000 - 18000 przejechanych kilometrów!!
Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-01-10, 14:29
10% przy jednej próbie to i tak mały błąd...
1. Błąd wskazań dystrybutora na stacji gdzie tankujemy + bład tego na której tankowaliśmy poprzednio
2. Błąd wynikający z "odbicia" - chyba największy ze wszystkich.
3. Błąd komputera - znikomy
4. Błąd przepływomierza
5. Błędy odczytów człowieka
Jak damy np.:
1. 2%
2. 3%
3. 0,1%
4. 2%
5. 1%
To już mamy 8% z hakiem a pewnie wszystkiego nie wypisałem - wyssane wielkości z kapelusza, ale wiadomo, że pomiarów musi być więcej. Przecież można dotankowywać kilka razy do pełna z 3/4 baku...nie mam dacii i nie wiem jak działa ten komputer, ale nie mussi być chyba bak całkiem pusty.
Myślę, że te procenty to powinieneś chyba przemnożyć, a nie dodawać.
Po drugie dzisiaj właśnie tankowałem. Wlałem 49,37l, a komputer pokazał zużyte 43,1l i niech mi nikt nie mówi, że to przede wszystkim błąd odczytu, czy bład odbicia dystrybutora, bo tu różnica mogła by sięgać około 1l a nie 6l.
W instrukcji jest napisane, ze okolo 50 litrow... Wiec do konca nie wiadomo ile benzyny miesci sie w zbiorniku.
Właśnie, na rezerwie przejechałem około 30km.
Dla tego między innymi szlag mnie trochę trafia bo nie wiem ile jeszcze można na prawdę przejechać - ostatnie wskazanie komputera było, że 160km.
Zdaje się, że kontrolka rezerwy zaświeca się przy 5L w zbiorniku, a zasięg podawany przez komputer jest tylko pomocniczy, bo wiadomo, że bardzo zmienny.
Myślę, że wskazania kompa posiadają pewne odchylenia. Zatankowałem dzisiaj, eksperymentalnie, przy świecącej się rezerwie, 18l ON, przejechałem 455 km, wskazania wyglądały następująco: spalanie 5,7 l/100km, ilość zużytego paliwa 26l (!),
średnia prędkość: 72,6 km/h. Rezerwa zaświeciła się ponownie przy 415 km. Wg matematycznego działania proporcji zużyłem /do momentu zaświecenia się rezerwy/ 23l ON.
Najgorsze jest to, że nigdy nie wiem ile km przejadę na rezerwie (?)
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-01-11, 21:39
Ja na komputerek nie narzekam, choć na zegarmistrzowską dokładność nie liczę. Zwracam uwagę, że po zatankowaniu warto zresetować wskazania dotychczasowe. I tu uwaga. Resetowanie na jednej pozycji nie kasuje wszystkich funkcji do zera. Trzeba skasować dodatkowo zapis j jakiejś drugiej funkcji. I wtedy dopiero podawane na nowo wartości poszczególnych parametrów mają realny sens. Inaczej dojdziemy na przykład do wyniku, że więcej spalił samochód niż zatankowano.
A co do rezerwy to przy spokojnej jeździe 50 km mozna śmiało przejechać.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-12, 04:31
Moze i faktycznie te 5 litrow rezerwy moze okazac sie prawda. Raz, tak wyszlo, ze od zapalenia sie rezerwy, spokojnym tempem, glownie poza miastem zrobilem 87 kilometrow. Po dojechaniu na stacje komp w trybie diagnostycznym wskazywal 0 litrow paliwa w zbiorniku.
Wydaje mi sie, ze i tak dalo by sie przejechac jeszcze ze 20 - 30 kilometrow, tyle, ze nie chcialem juz wiecej ryzykowac... :) Samochod musi byc troche "idiotoodporny"... Taka "rezerwa rezerwy" chyba musi byc uwzgledniona, do tego jescze "zapas" w filtrze paliwa, przewodach...
Wydaje mi sie, ze i tak dalo by sie przejechac jeszcze ze 20 - 30 kilometrow, tyle, ze nie chcialem juz wiecej ryzykowac... :) Samochod musi byc troche "idiotoodporny"... Taka "rezerwa rezerwy" chyba musi byc uwzgledniona, do tego jescze "zapas" w filtrze paliwa, przewodach...
Z tego co wiem nie powinno się jeździć "na oparach", szczególnie jak jest chłodno (zimno).
Dobrze jak trochę paliwa jest cały czas w zbiorniku
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-03-04, 12:28
Odpowiem inaczej - kilkka razy już na rezerwie jechałem ponad 50-60 km. Myśłę, że spokojnie to i 100 km można pokonać (mówię o dieslu). Choć ćwiczeń z tego tematu w dieslach nie polecam, bo zapowietrzenie to niemały problem...
Instrukcja i wszystkie ulotki podają, że zbiornik ma 50 L pojemności, ale podobno całkowita wynosi 60L. Rezerwa zaświeca się przy mniej więcej zużytych 45L z owych oficjalnych 50 - tyle że wygląda na to, że albo sam czujnik, albo ogólnie elektronika traktują tę wartość dość elastycznie.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-04, 15:11
Wskaźnik poziomu paliwa w loganie to dziadowska lipa. Na "jednej kresce" można przejechać od 18 do 200 km. Wiem bo to moja obserwacja z jednego wyjazdu. Ja tankuję co 450 km bez patrzenia na wskaźniki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum