Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-16, 12:44
Czyli reasumując i wracając do tematu lista zmian w nowym Dusterze względem pierwszej edycji wygląda mniej więcej tak:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi (ale nie led).
- lampy tylnie
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- dłuższe relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
- uszczelki drzwi
2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi i sterowanie oknami drzwi tylnych przy kierowcy
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
- łamana półka nad bagażnikiem zamiast plachty
- grubsze przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek
- dostępne nowe radio z ekranem dotykowym i gps
- dostępne podgrzewanie foteli przednich
- miększe fotele (moim zdaniem zbyt miękkie)
- nowa gama tapicerek
- lusterko w daszku przeciwsłonecznym kierowcy
3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- asystent ruszania pod górę
- termometr temperatury zewnętrznej
- wskaźnik eko zmiany biegu
- tempomat
- ogranicznik prędkości
- automatyczne kierunkowskazy (3 sygnały)
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-16, 12:45, w całości zmieniany 1 raz
Teraz oba kluczyki mają pilota (cenna zmiana), zaiste układ w dCi pod maską jest zupełnie zmieniony, zupełnie inaczej jest prowadzone ujęcie powietrza. Rury do filtra powietrza mają nacięcia, co wydaje mi się być ukłonem w stronę jazdy offroad- taką nacinaną rurą trudniej jest zassać wodę.
Ogólnie ja jestem pod ogromnym wrażeniem zmian, auto zdecydowanie przyjemniejsze.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-01-19, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-20, 11:26
Wszystko mi się podoba oprócz tego tłumika - jako że jeżdżę dużo po dziurawych drogach polnych to dla mnie dyskwalifikacja - dobrze że man fazę 1, mam nadzieję że w Dusterze 2 to zmienią z powrotem.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-20, 18:19
Cav napisał/a:
A o co chodzi z tym tłumikiem?
Na poprzedniej stronie jest post Laisara z linkiem do strony rumuńskiej - wynika z niego że obniżyli dość wyraźnie i teraz prawdopodobnie będzie się haczyć tłumikiem na większych dziurach.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-20, 22:22
Ja tam tego nie widzę, a na rajdzie tłumik o nic nie uderzał.
Zresztą jakieś dziwne te zdjęcia, nie bardzo nadają się do porównania, skoro na pierwszym tłumika nie widać, jak już chcieli, to mogli to zrobić normalnie, od spodu.
o ile zdjęcia nie są zrobione pod takim samym kątem i z takiej samej odległości, to ciężko to porównać
W zalinkowanej notce zdjęcia są jedynie dodatkiem do treści przedstawionej przez autora hiszpańskiego bloga. Pozostaje albo wierzyć na słowo osobie wyglądającej na obeznaną z dusterem, albo dokonać porównania samemu, łącznie z fotografowaniem...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 17:29
laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
o ile zdjęcia nie są zrobione pod takim samym kątem i z takiej samej odległości, to ciężko to porównać
W zalinkowanej notce zdjęcia są jedynie dodatkiem do treści przedstawionej przez autora hiszpańskiego bloga. Pozostaje albo wierzyć na słowo osobie wyglądającej na obeznaną z dusterem, albo dokonać porównania samemu, łącznie z fotografowaniem...
Tłumaczenie googlowe jest takie, że treść nie jest zrozumiała.
Więc nie bardzo jest w co wierzyć.
Ale chętnie sprawdzę czy faktycznie jest gorzej, proszę o podanie właścicieli Duster Ph1 4x4 w jakiej odległości jest najniższy punkt tłumika od ziemi.
P.S.
Z obrazków sądząc obniża on kąt zejścia, przy umiejscowieniu w Ph2 wpływ może być co najwyżej na kąt rampowy.
Odkryliśmy z koleżanką nikita1589 zmianę dotyczącą sygnalizacji ogrzewania szyby tylnej i lusterek.
W Duster'ze phI włączenia ogrzewania szyby tylnej powoduje zaświecenie się w zegarach sygnalizacji
(dodatkowo roczniki od 2012 posiadające przycisk w panelu klimatyzacji, włączanie nie powodowało zaświecenia się samego przycisku (tj. przycisk od AC), tylko sygnalizacja w zegarach)
W Duster'ze phII nie ma sygnalizacji włączenia ogrzewania szyby w zegarach.
Natomiast przycisk w paneli klimatyzacji wraz z włączeniem funkcji ogrzewania podświetla się.
Ot taka drobna zmiana
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-24, 17:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum