Tania to plastik.
Ja zamawiam z akcesoriów metalowe osłony baku i tylnego mostu (bodajże 960zł komplet). A pod silnik i skrzynię biegów metalową używkę z allegro.
W mojej opcji 4x4 jest osłona pod silnikiem z plastiku. Takie zamienniki tej osłony są nowe na allegro po około 100zł.
6mm szacun kawał ciężkiego metalu :)
Ostatnio zmieniony przez matiax 2019-01-16, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam od 2 lat problem z jedną śrubą mocującą plastikową osłonę pod silnikiem. W profilu zamkniętym jest wywiercony otwór i w nim jest zamocowane jakieś gniazdo gwintowane samozaciskowe. Do tego przychodzi śruba z podkładką. Śruba była już kilkukrotnie dokręcana i ciągle - tak co pół roku - się luzuje. Efekt jest taki, że gniazdo wypada z otworu, a śruba się wykręca delikatnie i wszystko mi dzwoni. Najbardziej oczywiście to słychać w kabinie. Może ma ktoś sposób na ostateczne i trwałe rozwiązanie tej kwestii? Jadę we wtorek do warsztatu na wymianę oleju, ale nie chcę żeby mechanik robił jakąś prowizorkę, bo całość znowu puści... Nie do końca też wiem jak to gniazdo wygląda i jaka jest zasada działania (samozaciskania). Wolałbym się przygotować merytorycznie.
Taką nitonakrętkę kupiłem 3 lata temu i osadziłem w miejsce śruby zgubionej wcześniej przez mechanika w ASO - ale to było w innym miejscu osłony. Nitonakrętka siedzi tam do dziś. Ale tu mowa o oryginalnym rozwiązaniu, które raczej wygląda inaczej - wewnątrz profilu jest jakiś kwadratowy element który ma się blokować przy obracaniu... ale się chyba nie blokuje. Chyba, że to też zostało podmienione na coś prowizorycznego.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2019-06-27, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1723 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-27, 20:03
Ja wiem o co chodzi, ale za Chiny nie potrafię tego znaleźć w katalogu :)
Jutro w robocie zerknę w katalogu z Romixa bo na bank jest to dostępne w zamienniku. Jest to jednorazówka i jak się poluzuje to trzeba wywalić :)
Ewentualnie farmerka wkręcić i spokój :D
Dzięki będę zobowiązany... A tego farmerka to bardzo krótkiego chyba i chyba nie wiem jak to miałoby być zamontowane - bo otwór w profilu pod M6 albo M8 nawet.
Mam chyba nitonakrętkę w zapasie to wezmę ze sobą.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2019-06-28, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1723 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-28, 18:42
Dokładnie o ten element mi chodziło :)
Teraz sobie uświadomiłem, że szukałem po moim dokerze a tam fabrycznie była krótka osłona a nie te dłuższa z stepway'a.
Nr. 5 to blaszka z gwintem.
Ostatnio zmieniony przez toka93 2019-06-28, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za wyczerpującą informację. Faktycznie może chodzić o ten element ozn. nr 6. Od nitonakrętki pokazanej przez mnie wcześniej różni się tą prostokątną blokadą na końcu.
Rozbiorę to u mechanika i zobaczę czy tam w ogóle jest ten element.
Odświeżę temat: czy w obecnym Dusterze 4WD są jakieś fabryczne osłony pod miską, silnikiem, etc.? Czy jednak trzeba na własną rękę dokupić coś z akcesoriów (np. 8201700404, 8201700292, 8201700287, 8201700285)? Coś mi świta, że Duster I w wersji z napędem na cztery miał jakieś blachy -- a teraz?
A przy okazji: czy te subiektywnie niepiękne srebrzyste plastikowe trapezy na zderzakach (z przodu, z tyłu), to "Osłony podwozia przód i tył: czarne / w kolorze satynowego chromu"? Pasowałoby, bo aż do Comforta są czarne ( https://www.dacia.pl/samochody/duster.html ), a wyżej właśnie srebrzyste?
Więc czy one już zaczęły coś rzeczywiście chronić, czy to podobna popierdółka jak w Dusterze I?
Dokładnie nie pamiętam a auto w warsztacie ale cis około 270 000km. Przez ostatnie 5 lat już nie robię takich przebiegów jak na początku więc co roku nie przybywa więcej niż 10 000.
A żeby nie było całkiem OT...
Ktoś pisał że można zastosować do mocowania płyty wkręt farmerski. Ja właśnie z powodu zerwanego wkręta będę miał więcej roboty.
Wysłany: 2023-04-05, 09:20 Mocowanie płyty pod silnik Duster I FL
Na ile śrub macie zamontowane płyty pod silnikiem w Dusterze I FL? Ja mam na 6 śrub tzn nie mam przykręconych śrub od przodu. Problem jest taki, że żeby te śruby od przodu przykręcić to trzeba się bawić z ozdobnym plastikiem i pewnie jakiś mechanik odkręcił te śruby i tak zostawił no chyba, że ta płyta fabrycznie bez tych śrub z przodu jest przykręcana? Przykręcać te śruby od przodu, czy olać temat? Obawiam się, że następny mechanik może mieć problem z tymi śrubami.
Ja mam ph1 i śrub od zawsze nie miałem z przodu a z bocznych 2 ukręcone :D i tak se długo jeździłem mając płytę na 4 śrubach i wcale podwozia nie oszczędzając :) ale u znajomego jak ściągałem płytę w FL to te przednie były przykręcone więc jeśli podchodzi do auta pedantycznie to przykręć, jak nie - to olej - nic się nie stanie
To olewam te śruby Problem jest taki, że serwisuję auto u różnych mechaników i raczej oni nie będą wiedzieć, że z przodu są jeszcze ukryte śruby, a wolałbym, żeby nie szarpali się z osłoną silnika
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2023-04-05, 11:58, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum