Zdjęcia nie mam ale za to screena z filmu podczas wycieczki po Jurze 11.11.2016. Odbija się w szybie i nawet dużemu widać rogi.
Mały siedzi w tej półeczce nad nawiewami i go nie widać w szybie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-07-15, 18:33
Dawno nie pisałem tutaj to odświeżę trochę temat
Dusterek dostał kilka dodatków takich jak welurowa nakładka na kierownicę (oh jaka przyjemność), silikonową nakładkę na drążek zmiany biegów oraz autorską nakładkę na hamulec ręczny . Co mnie jednak cieszy najbardziej to zmiana felg ze stalowych na aluminiowe w kolorze czarny mat - stalówki ładne, ale masa nieresorowana trochę psuła jazdę. Teraz jest o wiele lepiej .
Felgi to Autec Skandic Dark w kolorze czarny mat 16 cali i ET 38 z oponami 215/70 - nic nie ociera i pięknie wyglądają !
Zamieszczam zdjęcia przed zmianą i po zmianie .
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-07-16, 07:48
laisar, miałem zważyć alumy, ale przez tą historię z zaworkami do czujników wyleciało mi z głowy. Różnica jest na tyle zauważalna, że jak weźmiesz do ręki aluma i stalówkę to z łatwością ją wychwycisz. Po wymianie samochód wyraźnie lepiej radzi sobie z nierównościami poprzecznymi i szybciej wraca do poziomu (koło mniej się odbija).
Paradoksalnie, to zwykle alufelgi są właśnie cięższe od stalówek, dlatego byłem ciekaw rzeczywistych wartości, bo niezbyt ufam wszelkim "dupohamowniom" czy "rękowagom" (;
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-07-17, 07:32
Panowie pamiętajcie tylko jeszcze o jednym, że felga feldze nie równa.
Żałuję, że nie zważyłem alumów, ale na szczęście odczucia z jazdy mi osobiście nie pozostawiają żadnych wątpliwości.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-08-16, 08:39
Nowe zdjęcie w starym miejscu .
Dodatkowo zakupiłem ostatnio pewną zabawkę - pełni ona rolę wyświetlacza przeziernego i muszę przyznać, że jest bardzo praktyczna. Jest to oczywiście uniwersalny HUD model X5.
Wybrałem wielkość 3 cali bo ze wszystkich jakie oglądałem najbardziej spodobała mi się jego wielkość oraz barwy (biały i czerwony). Z dodatkowych plusów to takie, że wreszcie widzę temperaturę silnika odwzorowaną w postaci słupka kresek (5 kresek). Cena od ok. 120 zł. na alledrogo. Kabelek poprowadziłem ze schowka pod panelem centralnym i wychodzi dopiero u góry. Jak macie jakieś pytania dotyczące HUDa to chętnie odpowiem bo na forum nie spotkałem się z podobnym tematem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-08-16, 15:49
laisar napisał/a:
Paradoksalnie, to zwykle alufelgi są właśnie cięższe od stalówek
w przypadku "normalnych" czyli takich masowo sprzedawanych (a nie kutych i jakichś wybitnie ażurowych) z całą pewnością. Kiedyś z ciekawości porównywałem wagę standardowej felgi alu DD ze stalówką , nie pamiętam dokładnych wartości ale ta pierwsza była sporo cięższa
Z komputera a ten z czujników temperatury. HUD podłączony jest do gniazda diagnostycznego i stamtąd jest pobierania informacja o temperaturze. Projektanci Dacii, nie wiedzieć czemu zdecydowali, że informacja o temperaturze nie jest tak istotna i nie musi być widoczna dla kierowcy.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-08-16, 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-08-16, 17:50
Dar1962 napisał/a:
w przypadku "normalnych" czyli takich masowo sprzedawanych (a nie kutych i jakichś wybitnie ażurowych) z całą pewnością. Kiedyś z ciekawości porównywałem wagę standardowej felgi alu DD ze stalówką , nie pamiętam dokładnych wartości ale ta pierwsza była sporo cięższa
No to będę musiał kiedyś to sprawdzić na swoich - wtedy będę się ewentualnie zastanawiał skąd u mnie tak świetne zdolności autohipnozy .
Piitubski napisał/a:
A co on jeszcze wyświetla.
Z HUDa możemy odczytać jeszcze obroty silnika (pozioma linia) oraz poziom naładowania akumulatora (pierwszy słupek, który widać to od aku - są 3 kropko-kreski).
HUD może też wyświetlać temperaturę silnika w postaci cyfer (zamiast prędkości) lub napięcie akumulatora (również zamiast prędkości).
Można również ustawić dwa alarmy - przekroczenia zadanej prędkości oraz przekroczenia danego poziomu obrotów silnika.
kicpra napisał/a:
A skąd HUD bierze temperaturę silnika?
Tak jak kolega powyżej napisał - HUD jest podłączany do gniazda diagnostycznego OBD, który znajduje się w schowku pasażera i stamtąd jest również zasilany.
Z komputera a ten z czujników temperatury. HUD podłączony jest do gniazda diagnostycznego i stamtąd jest pobierania informacja o temperaturze. Projektanci Dacii, nie wiedzieć czemu zdecydowali, że informacja o temperaturze nie jest tak istotna i nie musi być widoczna dla kierowcy.
Nowe zdjęcie w starym miejscu .
Dodatkowo zakupiłem ostatnio pewną zabawkę - pełni ona rolę wyświetlacza przeziernego i muszę przyznać, że jest bardzo praktyczna. Jest to oczywiście uniwersalny HUD model X5.
Wybrałem wielkość 3 cali bo ze wszystkich jakie oglądałem najbardziej spodobała mi się jego wielkość oraz barwy (biały i czerwony). Z dodatkowych plusów to takie, że wreszcie widzę temperaturę silnika odwzorowaną w postaci słupka kresek (5 kresek). Cena od ok. 120 zł. na alledrogo. Kabelek poprowadziłem ze schowka pod panelem centralnym i wychodzi dopiero u góry. Jak macie jakieś pytania dotyczące HUDa to chętnie odpowiem bo na forum nie spotkałem się z podobnym tematem.
Odgrzebię trochę temat. majkel z jakiego dokładnie modelu wyświetlacza HUD korzystasz? Czy nadal byś mi go polecał? Nie ukrywam, że w przypadku turbo informacja o temperaturze silnika byłaby mi pomocna.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-24, 14:17
Odgrzeję trochę kotleta z felgami. Przymierzam się do zakupu od Nissana, i tam jest ET40, a oryginalnie jest 50. Widzę że założyłeś 38, nie za bardzo wystają za obrys auta?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-08-24, 17:17
traks, moje felgi z ET38 w ogóle nie wystają za obrys więc tym bardziej można zakładać z ET40 . Fabryczne fegi moim zdaniem za bardzo chowają się w nadkole, przy niższym ET koła ładniej dopełniają bryłę samochodu.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-24, 17:27
Fajnie, myślałem już nad dystansami, bo po założeniu poszerzeń koła wpadły w nadkola. Mógłbyś wrzucić zdjęcia z przodu, bo z boku nie do końca widać jak te koła siedzą?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-12-07, 17:48
Po ponad 3 latach i zakończeniu gwarancji mogę napisać, co zepsuło się w tym czasie i co wymienili:
- zamek tylnych drzwi po stronie kierowcy - zaciął się i nie dało się otworzyć drzwi, wymienione na gwarancji,
- przed końcem gwarancji postanowiłem zrobić porządek z ciężko wbijającą się dwójką - wymieniony synchronizator biegu drugiego + jakieś pierdółki w skrzyni typu czujnik,
- przy włączaniu się klimy kompresor głośno wył przez około sekundę - uzupełniono/wymieniono olej w kompresorze + nabito nowy czynnikiem.
Powyższe mankamenty naprawiono na gwarancji bez żadnych zbędnych komentarzy.
Dodatkowo zakupiłem owiewki HEKO, ale niestety nie spełniły moich oczekiwań i są na sprzedaż (dział SPRZEDAM), ale na pocieszenie założyłem owiewkę maski HEKO (zdjęcie poniżej).
Ponadto po wyjeździe z serwisu przy pierwszym i trzecim serwisie olejowym wlano zbyt dużo oleju (około 0,5 litra), co następnie na moją prośbę skorygowano.
Ogólnie po ponad trzech latach użytkowania jestem zadowolony z samochodu - z mankamentów mógłbym wymienić duże spalanie, co na bardzo krótkich dystansach daje wynik 10 litrów na 100 km. Na trasie spalanie spada poniżej 8 litrów na 100 km.
Ogólnie po ponad trzech latach użytkowania jestem zadowolony z samochodu - z mankamentów mógłbym wymienić duże spalanie, co na bardzo krótkich dystansach daje wynik 10 litrów na 100 km. Na trasie spalanie spada poniżej 8 litrów na 100 km.
Mam identycznie z tym, że u mnie spalanie po mieście i krótkich dystansach dochodzi tylko 9,5l.
Żona ma lżejszą nogę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum