Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Program diagnostyczny DDT2000 / kabel KKL (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
Wojtek-Ka 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Scenic 1 LF
Silnik: 1.9 DCI
Rocznik: 2003
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-19, 22:09   

Witam
Jestem nowy na forum. Jako że mój scenic ma problem z odpalaniem to chciałem zdiagnozować listwę wtryskową ... ciśnienia ... Od paru dni walczę z KKL i DDT2000 full, jak do tej pory umiem jedynie usuwać błędy , natomiast znalazłem tutaj na forum że w zasadzie niezbędne by mi byla wersja light tylko niestety nie jestem w stanie nigdzie jej znaleźć, czy mogę prosić o pomoc w tak banalnej sprawie.
 
divilish 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-21, 10:10   

Witam,

Wracając do problemu błędu:
UCBIC/BFR - UCH transv 6_1 Com error (No reply for request '81' (retry count = 3))
^ Function : UCBIC/BFR - Name : UCH transv 6_1
Error : 2000 Msg : No reply for request '81' (retry count = 3)

Podłaczyłem sie do innej Drakuli i wszystko śmiga, wygląda to na problem z gniazdem u mnie lub bezpośrednio z komputerem.
Sprawdziłem bezpieczniki, odłączyłem akumulator, ale nadal nie mogę się połączyć.
Sprawdzałem napięcia w gnieździe, przekręcona stacyjka - wyłączony silnik:
Zasialanie 12,5V
Linie K i L - 4,5V

Pozdrawiam
 
speed888 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-12, 18:02   Satellite lateral avant passager

Witam.

Zacząłem się tym programem bawić i ze względów niepewności, czy nowszy ELM odczyta Clio II 1,5 dCi 2001/2002 kupiłem tę wersję starszą OBD2 na program DDT2000.

Przy okazji sprawdziłem tę nową bazę (DDT2000data) rzekomo 800 MB, mi się rozpakowała jako 677 MB i niestety nie zawierała opisu błędu, który był opisany w starszej wersji 394 MB (400).

I właśnie chodzi mi o wyskakujący błąd taki:

Satellite lateral avant passager
Prawdopodobnie numer 9036 lub P9036.

Tłumaczę to jako "Obwód powrotu strona pasażera przód"

Przeszukałem fora i internet, niestety nic z tego.

Pali się przy tym kontrolka SERV+poduszka.

W napinacz pasów kierowcy i w obwód jest zabudowany opornik, jeśli go wyjąć wyskakuje błąd "PPBoucle avant conducteur" i ten błąd da się skasować, gdy ponownie włoży się opornik. Podobnie z prawej strony.

Czyli gdy wyjąć wtyczkę z napinacza pasażera to wyskakuje dodatkowo błąd "PPBoucle avant passager", czyli raczej "Satellite lateral avant passager" nie ma nic wspólnego z napinaczami?

Swego czasu SERV+poduszka migały, raz sie załączały, raz wyłączały.

Patrzyłem pod siedzeniami, trochę potrząsałem kablami, ale nic się nie zmienia.

Co to za błąd? Czego on w ogóle dotyczy i gdzie tego szukać?

Czy to może być coś z tą taśmą w kierownicy?

Czy jednak dalej szukać przerwania pod siedzeniem pasażera i jakiejś kostki, może w podłodze?

Przy błędzie jest jeszcze informacja :Status DTC: "Pas de communication"

P.S.
Trochę dziwne jest, że miernik Omów przy napinaczu pasów pasażera nie wykazał nic, a jednak po podłączeniu do napinacza komputer pokazuje 2,43 Om ( jak na załączonym obrazku). Ale się nie znam, choć oba napinacze wyglądają podejrzanie, a tylko jeden ma wpięty opornik. Opornik też trochę miał za dużą wartość na kompie, bo 3,4 Om i wymieniłem na taki co na mierniku dawał 1,7 Om (dwa złączone oporniki) i na komputerze wykazuje 2,6 Om. Ale to chyba nie ma znaczenia.

Clio_air_satellite_om_2.jpg
Plik ściągnięto 54978 raz(y) 70,86 KB

Clio_air_satellite_om.jpg
Plik ściągnięto 59931 raz(y) 105,03 KB

Clio_air_satellite.jpg
Plik ściągnięto 643 raz(y) 81,57 KB

Ostatnio zmieniony przez speed888 2013-05-12, 18:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-12, 20:55   

speed888 napisał/a:
Satellite lateral avant passager

To oznacza czujnik uderzenia, który znajduje się w prawym słupku (pasażera), a dokładniej w słupku pomiędzy przednimi a tylnymi drzwiami .

Na tym zdjęciu z programu to widać, że jest zaprogramowany a go nie wykrywa :
Programe = 1
Detecte = 0 - i tu powinno być 1, a że nie widzi rezystancji czujnika to wskazuje 0 i podaje ci błąd.

Musisz sprawdzić ten czujnik w prawym środkowym słupku pasażera.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-05-12, 20:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
speed888 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-13, 08:09   

Jackthenight wielkie podziękowania, bo już myślałem, że temat Clio jest nie do przerobienia. Wielu na różnych forach także na elektrodzie, szuka błędów do Clio II i jest głucha cisza.

W życiu bym się nie domyślił, że to chodzi o czujnik w słupku pasażera, tym bardziej, że nie podejrzewałbym Clio z 2001 roku, że może mieć poduszkę powietrzną z boku. I chyba nie ma tam poduszki? Taki czujnik musi być powiązany przecież z poduszką boczną, bo inaczej jaki ma sens montować go w słupku?

Zaryzykuję chyba kupienie interfejsu ELM327, może wykryje to Clio, ale to jest nietypowy rocznik, bo jeszcze z 2001 roku, a w opisach interfejs ELM obejmuje auta Renault dopiero po 2004 roku.

ABS, UCH, EPS w ogóle nie może rozpoznać, żadna baza (400, ani 800MB).

Na silniku jak pierwszy raz podpiąłem miałem sporo błędów, a po ostrej jeździe pojawia się kilka z nich (101A, 1008 i 1088), (na zgaszonym i po kasowaniu wyskakuje tylko błąd 101A) wiem, że leje mi nieznacznie jeden z wtrysków, ale błędów na próżno szukać w instrukcjach kodów błędów.

Wszystkie jakie się mogły pojawiać i przy nich informacja w „Standard Fault”
101A permanent low level
1008 Incoherency, not plausible
1008 no signal
1088 parameter at limit max
1013 permanent high level
100C above max threshold
1014 blocked component
1011

Ale silnik (diesel) chodzi w miarę dobrze. Zapala od razu, nawet w zimie. Dopiero jak się depnie przy jakimś wyprzedzaniu spada moc z turbo i pojawia się kontrolka ENGINE i świecy żarowej.

Raz wyleciał z rury od turbo, czujnik temperatury powietrza doładowania, to pewnie, któryś z tych błędów, które się na razie nie pojawiają.

Irytujący jest tylko ten SERV+poduszka.

To w najbliższym czasie spróbuje zerknąć za tym czujnikiem w słupku pasażera i napiszę co z tego wynikło, ale podejrzewam, że musi mieć jakiś opór w omach, więc nie bardzo wiem jak go sprawdzić. Jeśli to tylko skorodowane styki to po przeczyszczeniu może błąd zniknie.
Najlepiej jakby się dało to wywalić z komputera, ale próbowałem poprzez „deconfigure” i nic to nie dało.

Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-13, 11:03   

speed888 napisał/a:
I chyba nie ma tam poduszki?

Chyba jednak jest.
Bo z tego zdjęcia :


widać, że "p Airbag lateral thorax avant passager " jest skonfigurowany i go wykrywa - detectee = 1
Także wynikałoby że masz poduszkę boczną pasażera jak i kierowcy.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-13, 11:22   

jackthenight napisał/a:
masz poduszkę boczną pasażera jak i kierowcy

(....A przynajmniej komputer tak uważa, bez względu na ewentualny stan faktyczny...).
 
djmajeranek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane I FL II
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Radzyń Podlaski
  Wysłany: 2013-05-13, 11:31   Problemy z meganką

Witam serdecznie!
To mój pierwszy post i na wstępie chciałbym napisać, że jesteście najlepsi pod wsględem tego p$%&%^&$^$^&^nego DDT2000 - nie umiem go używać, a dzięki Wam delikatnie posunąłem się do przodu. Mam jednak problem, bo znalazł błędy w moim aucie, które ma problemy z odpalaniem, odpala za około 3/4 razem i nie włącza się sprężarka od klimy, sprzęgło nie puszcza koła, a wiatrak się kręci i chciałem się dowiedzieć czemu, ale oczywiście diagnoza po francusku i nic z tego nie rozumiem.

Bardzo prosze o pomoc:
Cytat:

Output device : Alimentation : Entrée + Actuateurs

Panne mémorisée sur alimentation VBR 1
Panne


^ Output device : Capteur signal dent / Cible volant moteur

Panne mémorisée absence de signal dent 1
Panne


^ Input device : Commande chauffage sonde aval

Panne mémorisée chauffage sonde Aval 1
Panne


Panne présente sortie chauffage sonde aval à MsT 1
Panne


^ Input device : Commande relais actuateur

Panne mémorisée relais actuateur 1
Panne


^ Input device : Commande relais pompe à essence

Panne mémorisée relais de pompe à essence 1
Panne


^ Other device : Pannes génériques Entrées/ Sorties

Pannes mémorisées sur une des entrées 1
Panne


Pannes mémorisées sur une des sorties 1
Panne


^ Output device : Sonde aval

Panne mémorisée sonde à oxygène aval 1
Panne


^ Output device : Verrou logiciel : Liaison inter-système

Panne mémorisée sur la liaison codée 1
Panne

 
speed888 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-13, 13:28   

Pewnie w obwody poduszek też są włożone oporniki jak w napinaczu pasów od kierowcy.
Trzeba by rozbierać i szukać czy jest poduszka, ale najpierw musiałbym wiedzieć, gdzie ona może być zamontowana.

Na razie osiągnąłem mały sukces.

Zabrałem się za to i jeszcze raz moje podziękowania dla Jackthenight, bo miałem motywację, żeby rozebrać te plastiki od strony pasażera, a jak wiadomo plastiki to najlepiej się rozbiera wyłamując, jak się nie wie gdzie są śrubki. Ale jakoś poszło bez wyłamywania.
Jeszcze zanim zabrałem się za to, pogrzebałem w internecie i pisali, że czujnik jest w w belce na dole przy siedzeniu, ale dla pewności odgrzebałem jednak słupek.
W środkowym słupku od strony pasażera nie ma żadnego czujnika poza wyłącznikiem kontrolki otwartych drzwi.
Natomiast koło siedzenia przy podłodze wkręcone w belkę znalazłem takie coś (jak w załączniku jpg) z napisem: „attention airbag, Bosch itp”.

Zapewne to ten czujnik.

Kilka razy wyjąłem wtyczkę, ale nie zgasły kontrolki.
Zmierzyłem miernikiem i wyszło 6 Ohm.
Włożyłem opornik około 2,7 Ohm, który komputer wykrywał jako 3,6 przy napinaczu pasów, ale nadal nic. 2,3 Ohm zaproponował sokol na forum klubu Clio.

Zmierzyłem kolejny raz i wyszło 1,45 kOhm
Teraz mam odkręcony w pokoju i miernik wskazuje 1,9 kOhm. Kolejne sprawdzanie 2,8 kOhm.

Ktoś na jednym z for suszył ten czujnik i mu podszedł pod 130 Ohm, włożył go i na chwile przestały świecić kontrolki, ale po jakimś czasie znowu się zapaliły.

Natomiast udał się myk, który mi się wcześniej nie udał. Okazało się, że da się to deconfigurować, nawet przy włączonej wtyczce w ten czujnik, ale trzeba potem zamknąć program DDT2000 i wyłączyć zapłon.

Po włączeniu zapłonu, kontrolka zaświeca się na chwilę i gaśnie – tak jak powinno być.

Teraz, jeśli faktycznie jest poduszka to warto mieć ten czujnik. Koszt 40 -70 zł za używkę na Allegro.

Wnioskuję, że jeśli nic się nie zapaliło, żaden nowy błąd po wymontowaniu tego czujnika to jest pewność, że chodzi o to i pojęcie „satellite lateral avant pasager” dotyczy tego czegoś, czyli czujnika uderzenia bocznego od strony pasażera.

Ile ma mieć Ohm ten czujnik?

czujnik_uderzeniowy_pasazer_Clio_2.jpg
Plik ściągnięto 897 raz(y) 137,58 KB

Ostatnio zmieniony przez speed888 2013-05-13, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-13, 14:07   

Powinien mieć około 2,5 omha, tak jak ma czujnik od strony kierowcy.
Ale problemem może być również okablowanie od centralki do tego czujnika.
_________________

 
djmajeranek 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane I FL II
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2013-05-13, 14:21   

Proszę o pomoc w rozszyfowaniu błędów
 
speed888 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-13, 17:42   

Właśnie Omhy czujnika uderzeniowego przydałyby się z tego powodu, żeby odrzucić uszkodzenie na kablu. Kabel daje 72,5 kOhm, a po włączeniu zapłonu nawet 5mV, czyli wydaje się być dobry, bo jakieś volty po nim skaczą, ale się nie znam, może być jakieś przebicie przecież. Nie mam pojęcia jeszcze jak sprawdzić ten kabel.

Obecnie po lekkim suszeniu czujnik uderzeniowy ma 6,66 kOmha. To jednak trochę za dużo, żeby miał 2,5 Omha.

Podpiąłem jeszcze raz opornik około 2,5 Omha, ale niestety wywala błąd.

Gdzieś wyczytałem, że jakiś czujnik uderzeniowy, nie wiem do jakiej marki miał 100 kOhm. Więc być może walnięty jest czujnik.

Nigdzie nie mogę znaleźć danych technicznych takiego czujnika „Renault Bosh 8200047305/ A”

Nie chcę rozbierać drugiej strony.

Stawiam, że to czujnik skoro zmienia mu się rezystancja w zależności od wilgotności powietrza, ale muszę się upewnić, bo w ciemno nie będę wymieniał czujnika (koszty), tym bardziej, że nie wiem, czy jest poduszka.
Zdaje się, że poduszka powinna być w fotelu?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-13, 18:52   

speed888 czy na boku fotela pisze AIR, lub AIR BAG, lub czy jest metka z takim napisem?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-13, 18:59   

speed888 napisał/a:
Kabel daje 72,5 kOhm

Kabel może mieć rezystancje kilku omów, a nie kilkadziesiąt tysięcy omów.
Jeśli wyszło ci rezystancja przejścia kabla rzędu kOhmów to kabel jest zły.
Nie wiem jak to mierzyłeś, skoro później piszesz że po włączeniu zapłony daje 5mV to już jest napięcie, coś małe to napięcie. Nie wiem jakim napięciem zasila centralka czujniki, ale pewnie powinno być to 12 V lub 5V, w zależności co tam projektant sobie skonstruował, ale 5mV to również podejrzany wynik, sugerujący uszkodzony kabel ?

Jak podpiąłeś rezystor 2,5 Omha, to nie patrz czy wywala błąd, ale zobacz czy centralka widzi opornik, czyli czy opcja Detecte = 1, oraz jaką wartość rezystancji wskazuje w programie ddt.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-05-13, 19:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-13, 19:27   

djmajeranek napisał/a:
Proszę o pomoc w rozszyfowaniu błędów

Tych błędów masz zbyt dużo.
Występują błędy ogrzewania sondy, przekaźnika wtrysku, czujnika wału, przekaźnika pompy lub samej pompy paliwa, a nawet widzę błąd immo, że nie rozpoznał kluczyka.

Wykasuj te błędy i pojedź kilka kilometrów i ponownie odczytaj błędy.
Widzę tam błąd przekaźnika wtrysku - ja bym zacząłbym od niego, bo może styki przekaźnika nie zawsze dobrze przewodzą i stąd te problemy z odpalaniem.
Przekaźniki mają tak, że jak zaskoczą to działają, ale po wyłączeniu mają ponowny problem ze zwarciem się poprawnie styków.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-05-13, 19:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
speed888 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-13, 20:17   

Pisze AIRBAG na fotelu i dokopałem się tam. Ładniutka puszka z datą gwarancji działania od 2001 do 2011. Chyba nikt tej poduszki do tego pudełka ponownie nie włożył? Gdyby kiedyś wystrzeliła to by był opornik na wtyczce?

Zatem warto poszukać z czym związany jest błąd, bo poduszkę warto mieć.

Kabel mierzyłem na końcówce, czyli na wtyczce. Najpierw Ohmy, a potem Volty.
Na kablu jest 72,5 kOhm, ale przecież to nie tylko kabel... lecz on łączy się z jakąś elektroniką, która może mieć taki opór? Ale nie wiem... gdyby był walnięty to skąd miałby taki opór? Zero by chyba było?
5mV to bardzo malutko, ale przy wyłączonym zapłonie jest równe 0.
Może być tak, że i czujnik i kabel jest walnięty.

W tych błędach pisało „pas de communication” (brak komunikacji), ale czy to od razu ma znaczyć, że to kabel?

Żeby wymienić kabel trzeba chyba nieźle przekopać tapicerkę. Żeby wymienić czujnik trzeba trochę wyłożyć, a i tak może okazać się, że to nie to, bo może walnęło coś jeszcze wcześniej.

Ale mam jeszcze jeden pomysł, który na razie nie mam czasu zrealizować i nie bardzo mam chęć do tego, chyba, że dorwę gdzieś dobry czujnik.
Wyjmę czujnik od strony kierowcy i go podepnę na prawą stronę. Ale na razie jeszcze spróbuję dorwać czujnik gdzie indziej, zwłaszcza, że po wyjęciu tego plastiku trudno go włożyć, bo przeszkadza siedzenie.
Jak coś będę wiedział to napiszę.
 
speed888 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-14, 12:16   

Jeszcze raz wielkie podziękowania dla jackthenight, bo bez jego pomocy bym tego nie ruszył.

Tak jak obiecywałem, że napiszę jak się dowiem ile powinien mieć czujnik uderzeniowy rezystancji.

Zaglądnąłem pod siedzenie kierowcy w Clio II diesel 1,5 dCi (2001/2002) i z tamtej strony nie ma plastiku udającego półkę, która mnie zmyliła, zasłaniając czujnik pod siedzeniem od strony pasażera i tam zacząłem od wyrywania plastików z progu, które potem ciężko włożyć.

Pod siedzeniem kierowcy ładnie widać przykręcony w próg czujnik uderzeniowy bocznej poduszki, którego klon po stronie pasażera wywala błąd P9036 „satellite lateral avant passager” w programie DDT2000 z bazą danych tzw. 400MB chyba z 2008 roku. (baza danych z 2012, 800MB nie zna tego błędu, a nawet w SCREEN nie pokazuje opcji AIRBAG w których mamy Ohmy).

Nie trzeba wywalać plastików, po prostu wystarczy odkręcić czujnik spod siedzenia, kluczem nasadowym 10.

Sprawny czujnik uderzeniowy bocznej poduszki kierowcy (Renault Bosh) miał rezystancję 100 k Ohm. Właściwie najpierw pokazało 105 k Ohm, a potem zaczęło spadać wraz z pomiarem do 97 k Ohm i odpuściłem pomiar.

Pomiar na kablu przy wtyczce wykazało 70,5 kOhm (kOm – kiloomów) czyli podobnie co na kablu od strony pasażera z czego wnioskuję, że kabel jest dobry, a czujnik od strony pasażera padł wykazując od 6 Ohm do 7kOhm.

Nie wiem jakie ma znaczenie sposób montażu czujnika, ale ten od strony kierowcy był zamontowany napisami w dół, a obudową metalową do góry, a ten co padł odwrotnie.

Pozostało tylko kupić sprawny czujnik i powinno działać, jak nie będzie działać to odpiszę.
Zdjęcie czujnika uderzeniowego w załączniku, może się komuś to przyda w przyszłości.

czujnik_uderzeniowy_Clio_2_Bosh.jpg
Plik ściągnięto 757 raz(y) 121,72 KB

Ostatnio zmieniony przez speed888 2013-05-14, 12:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-14, 12:30   

Rezystancji kabla nie mierzy się w ten sposób co napisałeś.
Jak podłączyłeś się miernikiem do wtyczki to zmierzyłeś rezystancję układu w centralce, taki pomiar jest nieważny. Aby sprawdzić kabel, należy zmierzyć go na obydwóch końcach jedną żyłę a później drugą żyłę.

Rezystancje czujnika mam nadzieje, że mierzyłeś przy odłączonej wtyczce.

Jak masz czujnik od strony kierowcy, to podłącz go od strony pasażera i sprawdź czy go centralka wykryje.
_________________

 
speed888 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-14, 20:32   

1 Dlaczego miałby być nieważny taki pomiar? Gdyby kabel w którymś miejscu był przerwany to nie dostałbym rezystancji „centralki”. Podobna rezystancja co w obwodzie od strony pasażera pozwala wnioskować, że raczej wszystko jest w porządku. Voltów już nie sprawdzałem, bo tym razem robiłem na odłączonym akumulatorze... ponoć wystrzał poduszki przy takiej robocie jest bardzo możliwy.

Dokopać się do drugiego końca kabelka nawet nie mam zamiaru , chyba, że czujnik z założenia dobry nie będzie wykrywany w screen - airbag, wtedy trzeba będzie coś kombinować w tym kierunku.

2 Oczywiście, że przy odłączonej wtyczce.

3 Nie chciałem już mieszać, bo podłączenie tego czujnika wiązałoby się z podłączaniem komputera, a lepiej nie ruszać czegoś co działa, tym bardziej, że nie wiem, czy na 100% tamten obwód jest sprawny i nie uszkadza czujnika. Musiałbym zapewne dezaktywować stronę kierowcy w razie jakichś komplikacji, a też nie mam pewności czy ponowna konfiguracja czegoś nie zmienia na trwałe.
Nie eksperymentuję jak nie mam pewności, wiedzy i doświadczenia lub funduszy na eksperymenty. Eksperymentuję, gdy jestem do tego zmuszony.
Wolałem nie eksperymentować, bo ryzyko dodatkowych kosztów jest spore.
Wynik 100 kOhm na działającym czujniku i podobny opór (około 70 kOhm) na obwodach z obu stron to przecież nie może być przypadek. Zdarzają się wyjątkowe przypadki, ale tu wydaje się być sprawa oczywista, że do wymiany jest czujnik uderzeniowy poduszki bocznej od strony pasażera.
 
jackone 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Scenic I ph II
Silnik: 2.0 /16V
Rocznik: 1999
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Opole
Wysłany: 2013-05-24, 10:44   

Witam wszystkich... jestem na forum pierwszy raz i piszę oczywiście ponieważ mam problem.
Mam Scenica RXi 2.0 16V z 1999r, program DDT2000 prawidłowo łączy mi się z ECM ale nie wyświetla wszystkich danych, np. brak wskazań ciśnienia czynnika w klimatyzacji.
Ponadto nie mogę w żaden sposób wykryć modułu UCH. Podczas prób udaje mi się na skanowaniu pełnym (ALL) odnaleźć jakiś ABS oraz AirBag do których nie jestem w stanie się dostać ale UCH nie pokazuje w ogóle. Macie możne jakieś sugestie co z tym moim UCH? Mam trzy bazy (171MB; 394MB oraz 677MB)

Baza 394MB.jpg
Ekran DDT2000 po skanowaniu automatycznym
Plik ściągnięto 820 raz(y) 140,52 KB

Ostatnio zmieniony przez jackone 2013-05-24, 10:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
rafal21214 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.9d
Rocznik: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-06-01, 19:55   

Witam wszystkich!
Zainstalowałem ddt2000 v2.3.0.1. Zrobiłem wszystko tak jak było podane w instrukcji na forum. Po odpaleniu ddt2000 ze skrótu z pulpitu nie włącza się program lecz strona startowa IE. Poradziłem z tym sobie, zrobiłem na pulpicie skrót do: C/pliki programów(x86)/DDT2000/default.html. Po odpaleniu default.html włącza się ddt2000 w przeglądarce lecz ramki przy wyborze modelu samochodu i wyborze com są puste. Próbowałem uruchomić program na kilku bazach( 405mb i 867mb) i różnych sterownikach kabla, lecz za każdym razem było to samo. Dodam, że używam win7 professional 64bit, ddt2000 light włącza się normalnie. W opcjach internetowych IE zaznaczyłem: " Zezwalaj zawartości aktywnej na działanie w plikach na moim komputerze" Bardzo proszę o pomoc.
Znalazłem na forum coś takiego: " w programie podajesz ścieżkę dostępu do bazy ( ikonka z czerwoną kropką "środkowy dysk" ) "
lecz u mnie w programie nie ma żadnej ikony z czerwoną kropką. Jeżeli ktoś może to proszę mi wyjaśnić jak podać ścieżkę dostępu do bazy.
Z góry dziękuje za pomoc.
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
  Wysłany: 2013-06-02, 19:13   

Dzisiaj przećwiczyłem DDT2000 v 2.3.0.1 z bazą 690Mb na Stepway'u . Rozbudowany projekt X90 pozwolił na komunikację z ECM i UCH. Kabelek chiński z FT232. (Baza 400Mb pozwoliła tylko na komunikację z UCH ;-( ).
DDT Light pozwolił na podgląd podstawowych parametrów Sandero.
Na razie brak dostępu do ABS , Airbaga oraz sterownika LPG.
Najnowsza baza to 850Mb z carhelp'a ale ponoć jest wersja o 15Mb większa ;-) Z porównania plików wynika że dla Stepway'a X90 się nie zmienił.
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2013-06-06, 20:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-06-05, 09:36   

Cytat:
używam win7 professional 64bit


Dawno nie instalowałem DDT, ale pamiętam że na 64bitach dopiero po kilku próbach instalacji "zaskoczyło" i zaczęło prawidłowo działać, mimo robienia wszystkiego wg instrukcji.
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
rafal21214 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.9d
Rocznik: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-06-07, 22:34   

Dzięki kolego bushi za zainteresowanie tematem.
Próbowałem kilka razy instalować ddt według instrukcji ale za każdym razem było to samo. Zainstalowałem Windows XP Mode a na nim ddt2000, program działa bez problemów.
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2013-06-11, 18:59   

Przesiadłem się na Windę nr 8 i po wielu próbach (czasem błędnych ) udało się odpalić DDT2000Light w wers 1.0.0.5 z bazą 847Mb. Zasadniczy błąd polegał na instalacji DDT w innym katalogu niż standartowo w XP (nie w Program Files !!!) . W pliku startowym vbs są adresy dla właśnie PF. Po edycji na prawidłowe położenie o dziwo poszło. Light widzi projekty, wybiera, wpisuje, próbuje komunikacji z autem przez interfejs na com1. Za kilka dni test na autku.
W DDT działają PLAYER'sy ale brak wyboru pojazdu. Prawdopodobnie na sztywno wpisany jest adres vehicleselektor'a do Program File'sa Poszukiwania trwają
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2013-06-11, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne