Fred, jak robisz roczne przebiegi w okolicach 15 tys. km to raczej nie warto pakować się w gaz, a jak robisz ponad 20 tys km to już można zakładać LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Może tak jest kiedy jesteś milionerem i tylko wydajesz ale my tu w PL żyjemy z pensji na pensje a wtedy jest różnica czy w miesiącu na paliwo wydajesz 600 czy 300 zł , nawet jak masz te 2-3 tys zł luzem na instalacje lpg to nikt nie zostawi tego na paliwo tylko szybko znajdą sie inne wydatki .
Nabywając swoją miałem cel nie zagazowaną i nie ropniaka, i do tej pory a użytkuję 2,5 roku same plusy.
Zakupiłem z drugich rąk. Minusy to cienka blacha i pojawiające się w gniotki od bliskości parkujących. Przypadłość mieszkania i parkowania na parkingu osiedlowym. Teraz to wszystkie auta mają cienką blachę. Wiec na tą przypadłość nie mam wpływu ( garaż nie każdy może).
Nic, na głupotę nie ma lekarstwa, sam uważam jak otwieram drzwi by komuś nie walnąć.
Są tacy co mają stare gruchoty i nim się nie przejmują... zrobią Ci wgniotkę i znikają, a Ty szukaj wiatru w polu.. Totalne chamstwo.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-11, 08:16
mrówa napisał/a:
route2000 napisał/a:
Wgniotki, obcierki parkingowe to codzienna normalka...
Wg mnie to nie powinno być normalne... Bo świadczy o czym - o braku umiejętności, staranności w manewrowaniu, czy o ...głupocie?
Może świadczyć np. o tym, że pracujesz w centrum....
Moja małżonka właśnie pracowała w ścisłym centrum, to co jakiś czas pojawiała się jakaś delikatna ryska, puknięcie czy coś podobnego.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 12:57
Jak zalozysz LPG poza ASO to tracisz gwarancje. IMHO nie warto kupujac nowe auto. 4.000 to sporo, ale na pocieszenie ASO Wroclaw chce 5.000 :D Zreszta gaz przy takich przebiegach i spalaniu to chyba srednia inwestycja. Paliwo po 5 zł, gaz po 2 zl, ale dochodza filtry, przeglady, regulacja zaworow, strojenie instalki, drozsze OC/AC, szybsza korozja ukladu wydechowego, czestsza wymiana swiec i kabli WN i zamiast oszczednosci rzedu 40-50% wyciagasz ledwo 15-20%. A mi np. do tego silnik padl po 30.000 Tak wiec jestem sceptyczny co do LPG.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 12:58, w całości zmieniany 1 raz
A mi np. do tego silnik padl po 30.000 Tak wiec jestem sceptyczny co do LPG.
Padł, bo było źle założone i źle dostrojone do tego silnika, pewnie nie robił przeglądów co 15 tys. km. Mam to założone już dwa lata temu i przejechałem prawie 60 tys. na LPG i nic się nie dzieje poza przeglądami.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 13:51
Instalacja dobrze zalozona, dostrojona, checki nie wyskakiwaly i na kompie pokazywalo dobry sklad mieszanki. Regulacja zaworow co 20 tys, na czas wymieniane filtry gazu, oleje, swiece itp. Moze mialem pecha, ale zrazilo mnie to do LPG dosc skutecznie. Wole placic 20% wiecej za paliwo, niz sie pieprzyc z gazem. Oczywiscie zyjemy w miare wolnym kraju, wiec kazdy robi co uwaza.
Dodam, ze wczesniej auto przejechalo 220.000 bez LPG i problemow.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 13:54, w całości zmieniany 3 razy
Jak zalozysz LPG poza ASO to tracisz gwarancje. IMHO nie warto kupujac nowe auto. 4.000 to sporo, ale na pocieszenie ASO Wroclaw chce 5.000 :D Zreszta gaz przy takich przebiegach i spalaniu to chyba srednia inwestycja. Paliwo po 5 zł, gaz po 2 zl, ale dochodza filtry, przeglady, regulacja zaworow, strojenie instalki, drozsze OC/AC, szybsza korozja ukladu wydechowego, czestsza wymiana swiec i kabli WN i zamiast oszczednosci rzedu 40-50% wyciagasz ledwo 15-20%. A mi np. do tego silnik padl po 30.000 Tak wiec jestem sceptyczny co do LPG.
Tylko czy padł z powodu LPG po 30000km?
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 14:29
Interpretacja rzeczoznawcy była taka, ze z powodu wyższej temp spalania świeca wypalila gniazdo, w którym siedziała, a następnie odlamala się od niej elektroda wpadając do silnika. Świeca po 30.ooo przebiegu, dostosowana do LPG. A tak silnik dzialalby dalej. Na LPG ukrecil 30.ooo.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Interpretacja rzeczoznawcy była taka, ze z powodu wyższej temp spalania świeca wypalila gniazdo, w którym siedziała, a następnie odlamala się od niej elektroda wpadając do silnika. Świeca po 30.ooo przebiegu, dostosowana do LPG. A tak silnik dzialalby dalej. Na LPG ukrecil 30.ooo.
Czyli źle ustawiona mieszanka, ewentualnie wada świecy. Na benzynie też można wypalić świece czy gniazda zaworowe. Przy tego typu uszkodzeniu można co najwyżej spekulować że to wina LPG.
Możesz napisać jakiego silnika dotyczyła ta awaria? Tego z profilu?
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-11, 14:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-11, 15:04
Tak na marginesie dodam, że obecnie coraz częściej montuje się sterowniki LPG które komunikują się ze sterownikiem benzynowym. Kosztuje to trochę więcej, ale eliminuje sporo potencjalnych problemów. Ile te świece miały przejechane? Zmieniłeś je przy montażu LPG?
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-11, 16:44
Swiece były zakładane nowe przy instalacji LPG i miały niecałe 30.ooo. Instalacja też nie tania - 3.000 zl (miałem w tym samym miejscu tańsza alternatywę za 2500).
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-10-11, 16:44, w całości zmieniany 1 raz
To już jakiś wyjątkowy przypadek. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że LPG niszczy silnik.
Miałem poprzednie auta na LPG (Skoda Felicja, Fiat UNO, Renault Scenic) i nie miałem z nimi problemu.
Na nim sporo przejechałem w xxx tys.km.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-10-12, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-12, 10:52
Nie twierdze, ze nie mialem pecha. Jednak zrazilo mnie to to gazu, tym bardziej, ze oszczednosci z jady to nie 50%, jakby sugerowala roznica w cenie, ale okolo 20%.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 336 Skąd: KR
Wysłany: 2016-10-12, 10:54
Że tak wtrącę, zetteki i durateki forda też nie lubią LPG, a odpowiednio skompletowane i wystrojone jeżdżą bez awaryjnie dziesiątki tysięcy kilometrów i więcej - nie piszę o sobie, bo co ja tam mam 20 parę tysięcy na LPG; w sumie niecałe 50.
Zmierzam do tego, że raczej gdzieś po drodze jakiś błąd musiał być. A jaki był rzeczywisty przebieg auta (nie mylić ze stanem licznika)?
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 336 Skąd: KR
Wysłany: 2016-10-12, 11:27
To niewiele w sumie. Raczej pech jeśli wszystko inne było w porządku.
Co do dodatkowych kosztów:
przegląd lpg, wraz z wymianą filtrów i ewentualną regulacją 100 zł/10000 kilometrów
OBT raz w roku 50 zł
wymiana świec zgodnie z planem co 60 tysięcy kilometrów
wymiana kabli zależnie od potrzeb - raz na pięć lat?
kontrola luzów zaworowych na lpg co 60 tysięcy kilometrów - no tu fakt, może być konieczna regulacja, a to kilka stówek może kosztować.
Oszczędności.
Fiesta w Krakowie pali jakieś 8-9 litrów PB, 10-11 lpg bez spinania się na oszczędzanie. Oczywiście przy niskich temperaturach i częstym odpalaniu trzeba doliczyć około litr benzyny na 100 kilometrów. Przy temperaturach powyżej 15 stopni, i dłuższych wyjazdach koszt PB praktycznie pomijalny - 10 litrów wystarczyło na cztery miesiące.
Resztę sami sobie obliczcie
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum