Jeśli w otwór na nogi pasażera włożymy trójnik to i schowek będzie chłodzony i część chłodnego powietrza pójdzie na kabinę, oczywiście
schowek w tym wypadku nie będzie chłodzony tak efektywnie jak bez trójnika
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-24, 17:32
Ajgor napisał/a:
Jeśli w otwór na nogi pasażera włożymy trójnik to i schowek będzie chłodzony i część chłodnego powietrza pójdzie na kabinę, oczywiście
schowek w tym wypadku nie będzie chłodzony tak efektywnie jak bez trójnika
Nie ma takiej potrzeby, to tylko tak wygląda że otwór jest zasłonięty, ale i tak więcej powietrza idzie na kabinę niż do rurki.
Wieje niewiele słabiej jak przedtem, to na pewno nie będzie problemem.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-25, 22:10
Cav, to rozwiązanie działa bez wymuszenia "wysysania zimnego powietrza" np. wentylatorkiem w przebiegu tego połączenia nawiewu ze schowkiem ? Zastanawiam się, czy relatywnie o niewielkiej średnicy rurka- wężyk wciśnięta w otwór nawiewu wystarcza do jakiegokolwiek schłodzenia schowka ? Jak włączysz nawiew czuć mocny nawiew w schowku ? W jakiej pozycji ustawiasz pokrętło regulujące nawiewy - szyba i dół czy tylko dół oraz na którym biegu wentylatorka ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-02-25, 22:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-25, 22:22
mekintosz napisał/a:
Cav, to rozwiązanie działa bez wymuszenia "wysysania zimnego powietrza" np. wentylatorkiem w przebiegu tego połączenia nawiewu ze schowkiem ? Zastanawiam się, czy relatywnie o niewielkiej średnicy rurka- wężyk wciśnięta w otwór nawiewu wystarcza do jakiegokolwiek schłodzenia schowka ? Jak włączysz nawiew czuć mocny nawiew w schowku ? W jakiej pozycji ustawiasz pokrętło regulujące nawiewy - szyba i dół czy tylko dół oraz na którym biegu wentylatorka ?
Wystarcza to co leci z nawiewu, powiew jest wyczuwalny.
Oczywiście im nawiew bardziej na nogi, a dmuchawa na wyższy bieg tym ruch powietrza w schowku mocniejszy.
W skrajnym przypadku powietrze aż gwiżdże w tej zakręconej rurce.
Nawiewy zazwyczaj ustawiam na szyba+nogi, dmuchawa najchętniej na 1.
Ruch powietrza z wylotu w schowku jest wtedy wyczuwalny, ale słaby.
Ale w Ceedzie też pęd powietrza nie był jakoś specjalnie mocny - wydaje się że tutaj jest podobnie, a może nawet lepiej, bo tam wiało przy ustawieniu na twarz, a tak nigdy nie jeździłem.
Oczywiście nie wiem jak to się sprawdzi latem, bo skoro w Dusterze nie sprawdza się klimatyzacja tak w ogóle, to schowek pewnie też nie będzie za bardzo schłodzony.
Ale i tak to lepsze niż nic, najwyżej więcej powietrza skieruję na nogi.
P.S.
A klimy w tym roku już Renault tak ogólnie nie odpuszczę - choćbym i miał kupić specjalny termometr do badania temperatury w wylotach po dłuższym czasie jazdy, bo chwilę po odpaleniu jest zwykle bardzo ok, potem czym dalej tym gorzej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum