Witam. Nie ma się czym chwalić ale u mnie jest też ten wyciek spod śruby. Będę musiał zgłosić do ASO. Myślę, że usuną to od ręki. Wyciek zauważyłem dzięki wpisom na forum. Opiszę co zrobili po usunięciu tej wady.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-15, 18:03
dołączam do klubu - ok 2.000 przebiegu - nie robiłem fotek, bo byłyby identyczne jak kolegi, który pstryknął pierwszy. Pierwsza śruba od lewej strony (ta przy korku)mocująca pokrywę - we wgłębieniu zebrało się mikro-jeziorko oleju - mniej więcej 1/3 łyżeczki od herbaty. Reszta wydaje się sucha. Oleju na bagnecie nie ubywa, przy takiej ilości byłoby to niezauważalne. Znając treść tematu w panikę nie wpadam. Wytarłem do sucha i będę sprawdzał organoleptycznie co jakiś czas tempo wypełniania się tego wgłębienia. Zadzwonię też jutro do aso w Lublinie - albo lepiej - wyślę im e-mail z fotką tego miejsca i poczekam co mądrego wymyślą.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-15, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-16, 10:29
Zniechęcony perspektywą jazdy 100 km (w jedną stronę) do ASO w Lublinie, ewentualnością bezsensownego moim zdaniem demontażu pokrywy zaworów, czyszczeniem, ponownym uszczelnianiem, dwudniowym postojem, ponową jazdą po auto bez jakiejkolwiek gwarancji, że będzie ok - vide poprzednie wpisy - zadziałałem metodą pomysłowego Dobromira
Udałem się do odległego (za płotem ) o 70 m zakładu sieciowego Bosch Service, od zaprzyjaźnionego mechanika pożyczyłem łamaną, przegubową ósemkę, odkręciłem śrubę (zadziwiająco łatwo dała się wykręcić - może w tym jest pies pogrzebany? - w zbyt słabym dokręceniu niektórych ze śrub???) i na sto procent stwierdziłem,że to właśnie tędy przesącza się oleum (mokra na całej długości. Wytarłem śrubę i to wgłębienie a w tym czasie pan zaprzyjaźniony mechanik wyciął mała uszczelkę (użył tworzywa teflonowego, jakie stosują do uszczelniania pokryw zaworowych w starych silnikach - tam gdzie stosuje się jeszcze uszczelki) odporną na wysokie temperatury. Śrubę wkręcił osobiście, za co wręczyłem mu piwo marki Warka Strong. Przejechałem ok 200 km i na razie pomysł działa będę obserwował i za parę dni zamelduję, czy okazał się w pełni skuteczny
śruba, pod którą pojawiał się olej.jpg
Plik ściągnięto 420 raz(y) 38,01 KB
uszczelka teflonowa.jpg
Plik ściągnięto 401 raz(y) 43,82 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-16, 10:44, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-16, 14:35
Pomysł ciekawy, oby długo wytrzymał:)
osobiście bym się nie odważył w aucie na gwarancji, nie pokazuj tego czasem w serwisie na przeglądzie:)
Jak bym jednak już się zdobył na samodzielną akcję to uszczelnił bym tą śrubę na silikon uszczelniający odporny na wysokie temperatury.
Czas pokaże czy będzie to skuteczne, życzę powodzenia:)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-16, 14:47
bez przesady, nie sądzę abym w jakikolwiek sposób zaszkodził silnikowi , zresztą modyfikację tą da się z ciągu 2 minut usunąć bez śladu
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-16, 15:04
Sprawdź czy nie cieknie jeszcze śruba bardziej schowana pod kolektorem dolotowym - jak patrzysz z boku silnika (od paska rozrządu) to jest w jednej linii z tą uszczelnioną.
U mnie ciekły dwie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Cześć koledzy!! ?U mnie też się pojawiło trochę oleju w lewej przedniej części pokrywy zaworów. Na samym rogu. Gorzej bo zauważyłem mokro na łączeniu jakiejś pokrywy po prawej stronie silnika z korpusem silnika. Pokrywa jest pionowa od strony akumulatora na silniku. Co to może być? Na razie jest wilgotno. Zobaczymy jak się temat rozwinie. He te modele tak już mają
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2012-04-25, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
U mnie już naprawione. Przejechałem ok 3000 km po naprawie i nie ma śladu oleju. Podjechałem na SO, do wystygnięcia silnika wypiłem kawę, dokonałem " inspekcji" salonu sprzedaży i po ok. 2 godzinach otrzymałem Daćka z powrotem. Właściwie nie powiedzieli co zrobili tylko, że wyciek został uszczelniony. Podobno - częsty przypadek w tych silnikach.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-06, 14:23
gdyby ktoś miał kłopot identyczny z moim (patrz posty wyżej)i informuję,że mój patent z uszczelnieniem zasmarkanej śruby sprawdza się nadal. Zero wycieku
U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę .
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2012-08-07, 07:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-09, 12:32
Jakas plaga tego wycieku. Powinni cos z tym zrobic. Pamietam moj citroen ax ciekl ale mial tylko dwie sruby podtrzymujace pokrywe zaworow oraz 200.000 km. Po wymianie gumowej uszczelki pomoglo. Tłumaczenie ASO z serii TTTM, malo mnie przekonuje. Renault Polska powinno wdrozyc jakas akcje serwisowa, czy dodatkowe podkladki uszczelniajace etc.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-09, 12:33, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Od jakiegoś czasu zauważam, że w okolicy 1 i 2 świecy (licząc od lewej) pojawiają się ślady (krople) przepracowanego oleju. Ogólnie silnik dookoła czysty. Tylko w tych dwóch zagłębieniach "tłusto". Zastanawiam się czy może mieć to związek z tym, że oleju w silniku mam do kreski max (a nie pomiędzy) - tak mi dolali w serwisie Dacii przy pierwszej nieobowiązkowej wymianie oleju i filtra po 3.000km.
Do tych 3.000 silnik był suchutki.
Czy wu Was (w wersjach benzynowych) macie suchutkie silniki, czy jakieś tam plamki oleju się pojawiają?
dzięki!
Jak ktoś ma takie uprawnienia - to proszę o przeniesienie mojego wpisu do właściwego wątku lub jego zamknięcie.. Dziś jeszcze skontaktuje sie z ASO i dam znać co dalej.
U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę .
Hej
czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?
U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę .
Hej
czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?
Dociągnięcie niestety nic nie dało i już po 300km były ślady oleju. Nie poddałem się tak łatwo, pod śrubę dałem cienką gumową podkładkę i dodatkowo zastosowałem silikon. Od tej operacji przejechałem ponad 2000km i suchutko, tak więc problem rozwiązany
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-22, 15:19
keikan napisał/a:
czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?
jeśli nie chce ci się jechać do ASO - wypróbuj mój patent - opis i fot wcześniej w temacie - mam ponad 5 tys i sucho
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-22, 15:19, w całości zmieniany 1 raz
Jak zwykle serwis ŁUKO Al. Pokoju stanął na wysokości zadania
W piątek telefon. Umówiłem się na dziś na 7.00.
Około 9.00 miałem tel. że wszystko zrobione. Odebrałem autko.. Wokół cieknących śrub widać coś w rodzaju niebieskiego silikonu. Zobaczymy czy się sprawdzi.
Pozdrawiam
Powinno być OK! Pewnie użyli uszczelniacza Loctite.
Dokładnie. Właśnie takiej nazwy użył pracownik serwisu.
A do tego (dopiero teraz zauważyłem) uzupełnili mi płyn chłodniczy (jak oddawałem do serwisu było ok.1 cm powyżej minimum - teraz jest max) - taki off topic
Te silniki tak mają. Hiszpanie ( producenci silników ) nic z tym nie robią. Po prostu, automat- robot smarujący uszczelniacz pod głowicę nie dosmarowuje wewnętrznych grodzi i tamtędy w niektórych silnikach wycieka. Wystarczy zgłosic w ASO i po ok. godzinie "usterkę" usuwają bez problemu. zdejmują głowicę, dają nowy silikon uszczelniający już we wszystkie miejsca i po sprawie. Jest to defekt denerwujący i zabrudzający silnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum