DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:42
Silnik 16 16V olej na korpusie silnika ?
Autor Wiadomość
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-04-12, 13:35   

Witam. Nie ma się czym chwalić ale u mnie jest też ten wyciek spod śruby. Będę musiał zgłosić do ASO. Myślę, że usuną to od ręki. Wyciek zauważyłem dzięki wpisom na forum. Opiszę co zrobili po usunięciu tej wady.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-15, 18:03   

dołączam do klubu :-P - ok 2.000 przebiegu - nie robiłem fotek, bo byłyby identyczne jak kolegi, który pstryknął pierwszy. Pierwsza śruba od lewej strony (ta przy korku)mocująca pokrywę - we wgłębieniu zebrało się mikro-jeziorko oleju - mniej więcej 1/3 łyżeczki od herbaty. Reszta wydaje się sucha. Oleju na bagnecie nie ubywa, przy takiej ilości byłoby to niezauważalne. Znając treść tematu w panikę nie wpadam. Wytarłem do sucha i będę sprawdzał organoleptycznie co jakiś czas tempo wypełniania się tego wgłębienia. Zadzwonię też jutro do aso w Lublinie - albo lepiej - wyślę im e-mail z fotką tego miejsca i poczekam co mądrego wymyślą.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-15, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-16, 10:29   

Zniechęcony perspektywą jazdy 100 km (w jedną stronę) do ASO w Lublinie, ewentualnością bezsensownego moim zdaniem demontażu pokrywy zaworów, czyszczeniem, ponownym uszczelnianiem, dwudniowym postojem, ponową jazdą po auto bez jakiejkolwiek gwarancji, że będzie ok - vide poprzednie wpisy - zadziałałem metodą pomysłowego Dobromira :-P
Udałem się do odległego (za płotem ) o 70 m zakładu sieciowego Bosch Service, od zaprzyjaźnionego mechanika pożyczyłem łamaną, przegubową ósemkę, odkręciłem śrubę (zadziwiająco łatwo dała się wykręcić - może w tym jest pies pogrzebany? - w zbyt słabym dokręceniu niektórych ze śrub???) i na sto procent stwierdziłem,że to właśnie tędy przesącza się oleum (mokra na całej długości. Wytarłem śrubę i to wgłębienie a w tym czasie pan zaprzyjaźniony mechanik wyciął mała uszczelkę (użył tworzywa teflonowego, jakie stosują do uszczelniania pokryw zaworowych w starych silnikach - tam gdzie stosuje się jeszcze uszczelki) odporną na wysokie temperatury. Śrubę wkręcił osobiście, za co wręczyłem mu piwo marki Warka Strong. Przejechałem ok 200 km i na razie pomysł działa ;-) będę obserwował i za parę dni zamelduję, czy okazał się w pełni skuteczny

śruba, pod którą pojawiał się olej.jpg
Plik ściągnięto 420 raz(y) 38,01 KB

uszczelka teflonowa.jpg
Plik ściągnięto 401 raz(y) 43,82 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-16, 10:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-16, 13:11   

Dar1962 napisał/a:
odkręciłem śrubę (zadziwiająco łatwo dała się wykręcić - może w tym jest pies pogrzebany? - w zbyt słabym dokręceniu niektórych ze śrub???)

moim zdaniem to wielce prawdopodobne.. (gratuluję inwencji... :-) )
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-16, 14:35   

Pomysł ciekawy, oby długo wytrzymał:)
osobiście bym się nie odważył w aucie na gwarancji, nie pokazuj tego czasem w serwisie na przeglądzie:)
Jak bym jednak już się zdobył na samodzielną akcję to uszczelnił bym tą śrubę na silikon uszczelniający odporny na wysokie temperatury.
Czas pokaże czy będzie to skuteczne, życzę powodzenia:)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-16, 14:47   

bez przesady, nie sądzę abym w jakikolwiek sposób zaszkodził silnikowi :mrgreen: , zresztą modyfikację tą da się z ciągu 2 minut usunąć bez śladu
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-16, 15:04   

Sprawdź czy nie cieknie jeszcze śruba bardziej schowana pod kolektorem dolotowym - jak patrzysz z boku silnika (od paska rozrządu) to jest w jednej linii z tą uszczelnioną.
U mnie ciekły dwie.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-16, 15:42   

sprawdzałem dokładnie - na chwilę obecną ta jedna
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2012-04-25, 19:00   

Cześć koledzy!! ?U mnie też się pojawiło trochę oleju w lewej przedniej części pokrywy zaworów. Na samym rogu. Gorzej bo zauważyłem mokro na łączeniu jakiejś pokrywy po prawej stronie silnika z korpusem silnika. Pokrywa jest pionowa od strony akumulatora na silniku. Co to może być? Na razie jest wilgotno. Zobaczymy jak się temat rozwinie. He te modele tak już mają
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2012-04-25, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-08-06, 13:46   

U mnie już naprawione. Przejechałem ok 3000 km po naprawie i nie ma śladu oleju. Podjechałem na SO, do wystygnięcia silnika wypiłem kawę, dokonałem " inspekcji" salonu sprzedaży i po ok. 2 godzinach otrzymałem Daćka z powrotem. Właściwie nie powiedzieli co zrobili tylko, że wyciek został uszczelniony. Podobno - częsty przypadek w tych silnikach.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-06, 14:23   

gdyby ktoś miał kłopot identyczny z moim (patrz posty wyżej)i informuję,że mój patent z uszczelnieniem zasmarkanej śruby sprawdza się nadal. Zero wycieku :-)
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-08-07, 07:22   

U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę :-) .
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2012-08-07, 07:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-08-07, 19:05   

miałem to samo zapocenie. usunięte z gwarancji 0,5h roboty.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-09, 12:32   

Jakas plaga tego wycieku. Powinni cos z tym zrobic. Pamietam moj citroen ax ciekl ale mial tylko dwie sruby podtrzymujace pokrywe zaworow oraz 200.000 km. Po wymianie gumowej uszczelki pomoglo. Tłumaczenie ASO z serii TTTM, malo mnie przekonuje. Renault Polska powinno wdrozyc jakas akcje serwisowa, czy dodatkowe podkladki uszczelniajace etc.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-09, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-10-22, 09:19   pocenie olejem

Witam
Od jakiegoś czasu zauważam, że w okolicy 1 i 2 świecy (licząc od lewej) pojawiają się ślady (krople) przepracowanego oleju. Ogólnie silnik dookoła czysty. Tylko w tych dwóch zagłębieniach "tłusto". Zastanawiam się czy może mieć to związek z tym, że oleju w silniku mam do kreski max (a nie pomiędzy) - tak mi dolali w serwisie Dacii przy pierwszej nieobowiązkowej wymianie oleju i filtra po 3.000km.
Do tych 3.000 silnik był suchutki.
Czy wu Was (w wersjach benzynowych) macie suchutkie silniki, czy jakieś tam plamki oleju się pojawiają?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-22, 09:27   

Poszukaj bo było właśnie w okolicach świec w 1,6 16V.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-22, 09:28   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5481


PS http://www.daciaklub.pl/forum/search.php [:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-10-22, 11:59   

dzięki!
Jak ktoś ma takie uprawnienia - to proszę o przeniesienie mojego wpisu do właściwego wątku lub jego zamknięcie.. Dziś jeszcze skontaktuje sie z ASO i dam znać co dalej.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-10-22, 12:10   

_Marcin_ napisał/a:
U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę :-) .


Hej
czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-10-22, 14:07   

keikan napisał/a:
_Marcin_ napisał/a:
U mnie przebieg 9500km i pojawiły się ślady oleju pod jedną ze śrub (dla odmiany pierwszą od strony akumulatora). Na razie dociągnąłem ją kluczem i będę obserwował, jeżeli to nie pomoże to myślę, że uszczelnienie silikonem załatwi sprawę :-) .


Hej
czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?


Dociągnięcie niestety nic nie dało i już po 300km były ślady oleju. Nie poddałem się tak łatwo, pod śrubę dałem cienką gumową podkładkę i dodatkowo zastosowałem silikon. Od tej operacji przejechałem ponad 2000km i suchutko, tak więc problem rozwiązany :-)
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-22, 15:19   

keikan napisał/a:

czy "dociągnięcie" śruby pomogło? Czy skończyło się wizytą w ASO?

jeśli nie chce ci się jechać do ASO - wypróbuj mój patent - opis i fot wcześniej w temacie - mam ponad 5 tys i sucho
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-22, 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-10-29, 16:07   

Jak zwykle serwis ŁUKO Al. Pokoju stanął na wysokości zadania ;-)
W piątek telefon. Umówiłem się na dziś na 7.00.
Około 9.00 miałem tel. że wszystko zrobione. Odebrałem autko.. Wokół cieknących śrub widać coś w rodzaju niebieskiego silikonu. Zobaczymy czy się sprawdzi.
Pozdrawiam
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-10-29, 16:48   

Powinno być OK! Pewnie użyli uszczelniacza Loctite.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-11-05, 10:20   

chriskb napisał/a:
Powinno być OK! Pewnie użyli uszczelniacza Loctite.


Dokładnie. Właśnie takiej nazwy użył pracownik serwisu.

A do tego (dopiero teraz zauważyłem) uzupełnili mi płyn chłodniczy (jak oddawałem do serwisu było ok.1 cm powyżej minimum - teraz jest max) - taki off topic ;-)

Po przejechaniu ok. 500 km - sucho na silniku ;-)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-11-05, 13:45   

Te silniki tak mają. Hiszpanie ( producenci silników ) nic z tym nie robią. Po prostu, automat- robot smarujący uszczelniacz pod głowicę nie dosmarowuje wewnętrznych grodzi i tamtędy w niektórych silnikach wycieka. Wystarczy zgłosic w ASO i po ok. godzinie "usterkę" usuwają bez problemu. zdejmują głowicę, dają nowy silikon uszczelniający już we wszystkie miejsca i po sprawie. Jest to defekt denerwujący i zabrudzający silnik.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne