Jaki jest oryginalny nr części sondy lambda do 1.6 MPI 87KM?
Logan Laureate '08
Czy sonda renault do 1.6 16V podejdzie? Np. BOSCH 0258006046?
Widzę jeszcze DELPHI ES20280-12B1, warte uwagi, czy brać BOSCH'a?
Na pierwszy montaż w RENAULT widzę BOSCH. Co idzie w Dacii 1.6 MPI z 2008?
W tym aucie z tego, co sobie przypominam, jest sonda jedynie przy silniku, przy kolektorze wydechowym, dopiero od wersji 1.6 MPI 84/85KM są montowane czytam dwie, proszę ew. o potwierdzenie.
_________________ a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2016-12-03, 15:29, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki. Napiszesz coś więcej jeszcze jak to jest z tym pierwszym montażem i producentami dobieranymi przez Dacia/Renault oraz pasowaniem z innych silników?
Akurat mam edytowanego posta w momencie, gdy odpisałeś.
Czytam na iparts, że 8200632270 "da radę" także w Renault 1.6 16V np.
Pytanie, jak bardzo się te sondy różnią od siebie i jaki później efekt na żywotność, jakość sygnału, itd.
W cenach rozpiętość widzę od 120 do 400+.
Chcę taką z wtyczką, P&P.
_________________ a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2016-12-03, 15:58, w całości zmieniany 3 razy
Ok, a czy jest jakaś wg Twojej wiedzy inna specyfikacja sondy lambda, prócz rozmiaru i ilości kabli podlaczeniowych, (np oporność czy temp pracy) które warto dopasować do silnika?
_________________ a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Tak tylko informacyjnie dla was:
Po czterech miesiącach użytkowania auta i przejechaniu prawie 3000 km zaświeciła się lampka "check engine" w mojej Lodgy.
Diagnoza : padła sonda lambda która został szybko wymieniona na gwarancji . Bez gwarancji zapłacił bym około 900 zł .
Możliwe aczkolwiek jak szukałem info na temat tej zapalonej kontrolki na forum to wyczytałem że są częstsze przypadki padania tej sondy z silnikami SCE.
No ale czas pokaże jak tam u mnie, może to jest jakaś wadliwa część którą seryjnie montowali w nowych pojazdach i teraz wymienili na bardziej żywotną ?
No cóż żyję nadzieją że to incydent :)
Ostatnio zmieniony przez nasir 2017-01-12, 11:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3620 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 12:21
Były już takie przypadki w silniku 1.6 SCE na forum , ktoś się nawet skarżył że kazali mu czekać kilka tygodni na sprowadzenie części , choć mógł wtedy jeździć.
to mi padła po kilku dniach i 700km...ogólnie była wadliwa seria która poszła do dacii nissanów i tylko producent wie gdzie jeszcze...sondy są produkowane w Brazylii i padają jak przy naszych mrozach. Ja po wymianie sondy zrobiłem 10tys. i na szczęście nic się nie dzieje :)
U mnie akurat ekspresowo bo na drugi dzień samochód był do odbioru.
Jeśli chodzi o jazdę to nie zauważyłem jakichś różnic. Jedyna negatywna to ta że chwilowe spalanie poszło do góry o jakieś +2 + 5 litrów w zależności od warunków i to się dało odczuć bo częściej zjeżdżałem na stację paliw.
Na walniętej sondzie jeździłem kilka dni.
Ostatnio zmieniony przez nasir 2017-01-12, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-10, 22:18
U mnie przy przebiegu 12.500 km wywaliło Checka, po sprawdzeniu obwód drugiej sondy za katalizatorem. Podjechałem na sprawdzenie instalacji LPG, to korekty, czasy, wszystko idealnie. Wymieniłem przy okazji filtry.
Od przebiegu ok. 11.000 km, parę razy, na silniku pracującym na benzynie, gdy ruszyłem i podjechałem np. do świateł, to czułem szarpanie silnikiem, a wtedy obroty falowały. Wystąpiło to kilkukrotnie. Podejrzewałem świece zapłonowe. Teraz najwidoczniej może coś Lambda bruździ. Muszę wejść pod auto i zobaczyć czy da odczytać się jakieś numery katalogowe.
Kilka dni temu czytałem o Lodgy i Dusterach 1.6 H4M w Rosji, to tam znowu mają jakieś problemy z szarpiącymi silnikami po ich rozgrzaniu. Czy aby Francja za dużo nie pozmieniała w ustawieniach sterownika silnika?. Albo ekologia i Euro 6 daje o sobie znać....
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-10, 22:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-13, 21:36
kali napisał/a:
Czyli sonda działa tylko grzałka padła. Zdarza się ostatnio widzę że coraz częściej i szybciej. A rodzajów sond jest naprawdę parę i nie piszę tylko o gwintach czy długości.
Pacjent, Dacia Lodgy 1.6 Sce H4M 105 (102 KM - nikt nie wie), LPG, przebieg 13.500 km. Od ok. 2 tygodni - w sumie przejechane 1.000 km. Check na desce, "obwód sondy Lambda za katalizatorem", błąd zapamiętany, nie jest stały.
Dziś zrobiłem odczyty obu sond, silnik rozgrzany. Pierwsza sonda pracuje od ok. 2000 mV i idzie w górę wraz z obrotami. Druga sonda za katalizatorem pracuje cały czas - uchwycone zakresy od 300 mV do 1700 mV podczas dodawania gazu, bieg jałowy podobnie od 300 mV do ok. 1300 mV. Ostatni błąd sondy przy napięciu 2200 mV. Pomiar robiony na Pb, z ciekawości na LPG dokładnie takie same odczyty. Padła druga sonda?. Świece dziś wymienione, poprawiła się jakość jazdy, świece nie były zużyte, ale idealne też nie były.
Sonda za katalizatorem powinna chyba pokazywać stały poziom. Posiada ktoś odczyty z tego silnika?.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Żadna sonda, przed czy za katalizatorem nie powinna wskazywać stałej wartości. Pierwsza sonda przed katalizatorem w CL powinna oscylować, podczas hamowania silnikiem powinna wskazywać ~0V podczas jazdy w OL (przyspieszanie, szybko na autostradzie, b.wysokie obroty itp.) powinna pokazywać wartości większe niż 0.7 V czyli "bogato". Druga sonda za katalizatorem w CL też będzie oscylować, ale nie tak regularnie jak pierwsza i powinna wskazywać mniejszą zawartoś tlenu niż pierwsza (średnio statystycznie), podczas hamowania silnikiem też zdąża do 0V, w OL też jest bogato. Oczywiście dotyczy to sond wąskopasmowych, a szczególy (częstotliwość oscylacji, czy dokładne napięcia) zależą od oprogramowania ECU.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-04-14, 09:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum