Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera 2
Autor Wiadomość
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-10-19, 17:09   

niestety ale tutaj nic nie pomoże, ten silnik jest po prostu za słaby do tego auta..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-19, 17:20   

Duster 1,6 16V 4x4 ma chyba nową skrzynię biegów. wcześniej rozpędzał się do 100 km/h w 12,8 s a teraz 13,5 s .
1,5 dci 90 KM 4x2 wcześniej rozpędzał się w 13,8 s a teraz 14,2 s
1,5 dci 110 KM
4x2 wcześniej 11,8 s teraz 12,2 s
4x4 wcześniej 12,2 s teraz 12,8 s
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
etam 


Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013
Posty: 67
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-10-19, 18:33   Re: Zakup Dustera 2

BoloSr napisał/a:
wodzak napisał/a:
Klamka zapadła. Będzie Dacia Duster. Jak tylko podotykam auto na żywo podpisuję umowę.


czyli zanim go będziesz miał to minie z 6 miechów jeszcze :)


Nie będzie tak zle. Dziś rozmawiałam z dealerem z W-wy. Pierwsze nowe dustery ma mieć pod koniec przyszłego tygodnia, a przy zamawianiu teraz to realizacja jeszcze w tym roku. Podejrzewam , że jak przyjdzie transport to nie tylko do niego i w innych miejscach w Polsce tez już będzie można dusterka oglądać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-19, 20:30   

kilazz napisał/a:
ten silnik jest po prostu za słaby do tego auta

Nie - to auto po prostu nigdy nie było przeznaczone na "autostrady". A do "terenu" - w tym miejskiego - mocy wystarcza. QED.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-10-19, 20:55   

no cóż, każdy ma swoje zdanie. Ja jako praktyk Dustera, a nie teoretyk, stwierdzam, że mocy nie wystarcza...
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-19, 20:57   

laisar napisał/a:
"Ręcznie" nie znaczy "palcami" - Gedankenexperiment: kombinerki... A motor i tak ma więcej siły.

Gdy panewka jest juz zamknięta mostkiem myślę, ze bylby spory problem nawet kombinerkami ją obrócić. Nigdy nie robiłem takiej destrukcyjnej próby, ale pamiętam jak ciężko wyjmuje się połówkę panewki nawet po zdjęciu mostka. Akurat mam na stanie jeepowe 4.2 w częściach na złom, więc spróbuję pojutrze zrobić takie doświadczenie.

laisar napisał/a:
Zobacz sobie rozmiary zamków, a potem przemyśl wielkość występujących sił ścinających wobec wytrzymałości materiału

Siły ścinające nie są takie znowu wielkie biorąc pod uwagę fakt, że powierzchnie są gładkie i smarowane. Staja sie duze dopiero wtedy gdy panewka traci smarowanie i przestaje byc gladka. I wtedy wlasnie nawet zamkowane panewki sie obracaja, tu pełna zgoda. Niemniej wtedy silnik i tak jest już na złom, więc nie ma to znaczenia.

laisar napisał/a:
Bardzo podoba mi się też użycie wiele słów typu "zazwyczaj, zwykle, głównie

Trzeba byc ignorantem w danym temacie żeby mówić "zawsze", "na pewno" itd. Zwłaszcza w motoryzacji, w której jest cala masa różnych rozwiązań. Zawsze można znależć jakiś wyjątek, żeby podważyć argument rozmówcy, stąd mówię o sytuacjach typowych, używając takich właśnie zwrotów.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-19, 21:48   

czy ktoś już może zamówił nowego Dustera? Mój ma być niby w grudniu, jestem ciekawy jakie są terminy dla innych. 21.10 mają zamknąć zamówenie, cokolwiek to znaczy :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-20, 01:10   

O silnikach już było dużo pisane .
Jak kupujesz samochód na 5 lat to 1.5 dci bo przez te 5 lat nic nie powinno się popsuć
jak kupujesz na więcej lat to 1.6 16V bo to sprawdzona konstrukcja i nie ma co się popsuć 8-)
ale słabsza i mniej dynamiczna coś za coś .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-10-20, 01:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-20, 02:07   

kilazz napisał/a:
jako praktyk Dustera, a nie teoretyk, stwierdzam, że mocy nie wystarcza

To nie praktyka - bo ja mam słabszy silnik, "dłuższą" skrzynię i nieco więcej masy, a tylko trochę mniejszy opór - tylko po prostu gust (:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-20, 02:12   

mendelmax napisał/a:
Gdy panewka jest juz zamknięta mostkiem

Ja miałem na myśli zdemontowaną panewkę, z bezpośrednim dostępem do zamka.

Osadzona panewka będzie raczej ciężka do ruszenia tak, żeby ściąć zamek - ale to nie dzięki jego wytrzymałości, którą można właśnie sprawdzić w tej pierwszej sytuacji...


mendelmax napisał/a:
wtedy wlasnie nawet zamkowane panewki sie obracaja

No właśnie - czyli zazwyczaj (; wpływ zamka na odporność na obracanie jest w zasadzie żaden.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-20, 09:39   

Biorąc pod uwagę, że zamek opiera się właśnie o mostek, to nie wiem czy możemy mówić o sprawdzeniu czegokolwiek gdy tego drugiego elementu nie ma. To troche tak jakbys twierdził, że koło łatwo odpada co można sprawdzić gdy się je szarpnie bez wkręconych śrub ;)

Zresztą mam wrażenie, że fakt, iż występują one w przeważającej części silników, zwłaszcza tych starszych, mających renomę bardzo odpornych (podczas gdy wobec dCi główny zarzut mechaników to właśnie obracające się panewki) mówi sam za siebie.

IMHO biorąc pod uwagę grupę docelową dla tego silnika jest bardziej prawdopodobne, że taki sposób osadzenia panewki wybrano bo jest tańszy i pozwala na zmniejszenie spalania, niż że zrobiono to w trosce o długowieczność.

Ale robimy offtopic, w którym zapewne żadna ze stron zdania nie zmieni ;)

Co do tematu zasadniczego, jutro moja lepsza połowa jedzie wpłacić zadatek na nowego Dustera :) Padło właśnie na dCi z racji na ciut lepszą dynamikę. Niestety też powiedziano jej, że dostawa w grudniu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-20, 10:30   

mendelmax napisał/a:
nie wiem czy możemy mówić o sprawdzeniu czegokolwiek gdy tego drugiego elementu nie ma

Ależ oczywiście - to tylko kwestia odpowiedniego zaplanowania testu, żeby występujące siły były takie same jak w czasie normalnej pracy.

I dlatego analogia z kołem jest chybiona - bo w obu przypadkach sprawdzałbyś co innego.

Oczywiście, te "kombinerki" też nie są do końca poprawne, ale to tylko łatwe do wyobrażenia sobie zobrazowanie występujących obciążeń.


mendelmax napisał/a:
występują one w przeważającej części silników, zwłaszcza tych starszych, mających renomę bardzo odpornych

Gdyby tylko zapewnić geometryczną poprawność osadzenia tamtych panewek w inny sposób i pozbawić je zamków - nic by się w zasadzie nie zmieniło, bo ich odporność na obracanie wynika z pozostałych cech.

Ponawiam apel o porównanie wielkości zamka, która bezpośrednio odpowiada z jego wytrzymałość przy danym materiale konstrukcyjnym, z siłami jakie występują w silniku.

(Bo to z tego właśnie wynikają wnioski, co do których obaj się przecież zgadzamy (: - że albo silnik jest OK i zamki są zbędne, bo naprężenia dobrze smarowanej panewki i tak są niskie, albo silnik to zombie i dodatkowe 0,5% wytrzymałości zapewniane przez zamek i tak niczego nie daje poza przypadkami granicznymi, które ze swej natury są najmniej liczne i tymczasowe...).

mendelmax napisał/a:
pozwala na zmniejszenie spalania, niż że zrobiono to w trosce o długowieczność

Załóżmy, że dodajemy zamek do obecnej konstrukcji - w jaki niby sposób miałoby to wpłynąć na pierwszy parametr?

(Drugi załatwiliśmy zgodnym wnioskiem powyżej).
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-20, 13:30   

Dodanie zamka wymusiloby albo poszerzenie panewki albo zwiekszenie cisnienia oleju. W obu przypadkach wplyneloby to negatywnie na spalanie.

Podejrzewam, ze problemy z obroconymi panewkami dCi powstaja nie w silnikach juz zatartych, ale w specyficznych sytuacjach, np. w ciezkie mrozy, gdy olej jest gesty, a tolerancje pasowan zmieniaja sie przez rozszerzalnosc cieplna. Albo wrecz przeciwnie, w gorace lato przy skokowych obciazeniach. Trzeba by wiedziec jakie sa tam stopy uzyte i jakie maja wlasciwosci.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-11-04, 01:05   

niemniej panewki padają przy ok. 150 tys km jeśli wierzyć statystykom. Może po prostu powinno się je wymieniać przy np. 120 tys km? pewnie taniej by bylo wymienić niż naprawiać już uszkodzenie ?
_________________

 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-04, 11:44   

W sumie to już nie gra roli- żeby wymienić panewki i tak musisz rozmontować silnik, przeszlifować wał itd. Więc de facto jest to i tak remont kapitalny.
Jedyne co zyskujesz to to, że w przypadku obrócenia panewki zatarciu może ulec jeszcze gładź cylindra (o ile wiem K9K ma klasyczne smarowanie rozbryzgowe, ale jeśli ktoś ma jakieś dane na ten temat to fajnie jakby się podzielił).
Niemniej chyba szkoda pchać się w koszty nie mając żadnej pewności, że jest jakiś problem. Nigdy też nie ma 100% pewności, że naprawa będzie przeprowadzona prawidłowo. Jest takie amerykańskie powiedzenie, często stosowane na tamtejszych forach offroadowych- "if it ain't broken, don't fix it" i tego się trzymajmy ;-)

Najlepiej po prostu dbać o silnik- lać dobry olej, zmieniać go o czasie (a nawet częściej), nie gazować ostro na zimnym silniku, nie wkręcać niepotrzebnie na za wysokie obroty, ale też nie jeździć stale na zbyt niskich (to obniża ciśnienie w układzie smarowania i jest BARDZO szkodliwe). Unikać krótkich przebiegów zimą, w miarę możliwości garażować. Jak ktoś jest fanatykiem długowieczności to i webasto nie zaszkodzi zamontować ;-)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-11-04, 18:00   

ja doplacam 500 pln do 5 letniej gwarancji :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-04, 18:42   

johnson napisał/a:
ja doplacam 500 pln do 5 letniej gwarancji :)

chyba 499? ;-) - tyle życzyli sobie w Lublinie
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-04, 19:30   

johnson napisał/a:
ja doplacam 500 pln do 5 letniej gwarancji :)

Też dopłaciłem, ale w 5 lat/100,000 nie obróci przecież panewek choćbyś się bardzo starał. Tu raczej mówimy o przypadku gdy ktoś planuje eksploatować to auto dłużej niż przez okres gwarancji.
 
budokan 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: może duster
Silnik: 1
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 1
Skąd: RADOM
Wysłany: 2013-11-04, 21:25   

Koledzy noszę sie z zamiarem zakupy auta rodzinnego. Myślę o suv-ie nawet oglądałem kilka. Przedział pieniężny to 45000zł netto. Za tą kwotę mogę kupić 5-6 letniego Outlandera, Captive, Rav 4 itp. Wpadł mi pomysł do głowy ze za 50 netto mogę mieć auto nowe, właśnie Dustera tylko pytanie czy warto??
Na co jest ta gwarancja? Co z blachami? Czy warto kupić Diesla?
Czy do jazdy miejskiej i od czasu do czasu poza miasto 4x4 czy 4x2?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-04, 22:06   

budokan napisał/a:
Na co jest ta gwarancja? Co z blachami? Czy warto kupić Diesla?
Czy do jazdy miejskiej i od czasu do czasu poza miasto 4x4 czy 4x2?

Poczytaj http://www.daciaklub.pl/forum/index.php - wszystko to (a nawet więcej) już było wielokrotnie omawiane (:
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-05, 11:37   

4x2 w takim aucie to połączenie wad wszystkich typów samochodów- aerodynamika i prowadzenie SUV-a z możliwościami terenowymi osobówki :roll: Więc w mojej opinii albo trzeba brać 4x4 albo poszukać innego auta. Zwłaszcza, że Duster jest relatywnie mały, więc nawet przestrzeni bagażowej specjalnie nie zyskujemy, co zwykle jest argumentem za SUVem bez możliwości terenowych.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 12:39   

Bo on potrzebuje Lodgy/Dokkera tylko o tym jeszcze nie wie :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 13:42   

mendelmax napisał/a:
z możliwościami terenowymi osobówki

No już też bez przesady w drugą stronę <; - mało która osobówka ma jednak te 20 cm prześwitu, co bywa przydatne nawet w mieście...
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-05, 21:10   

Słuchajcie,

Czy nowy duster w wersji golas ma relingi?

Bo niby konfigurator twierdzi, że nie,
ale już wedle cennika - są.

A tak przy okazji, we Francji duster sprzedawany jest tylko w dieslu (począwszy od wersji golas)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-05, 22:22   

gbyrka napisał/a:
Czy nowy duster w wersji golas ma relingi?

Nie.

(A może jednak?).

gbyrka napisał/a:
we Francji duster sprzedawany jest tylko w dieslu

Tylko tymczasowo - "w późniejszym terminie" pojawi się TCE i wróci 1.6 16v LPG.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-11-06, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne