Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-02-22, 21:05   

jan ostrzyca napisał/a:
Komplet wtryskiwaczy LPG wymieniony (po raz drugi) przy przebiegu ok. 50 tys. km.


Podstawą diagnozy co?
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-05-17, 04:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-22, 22:06   

eastcowboy napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Komplet wtryskiwaczy LPG wymieniony (po raz drugi) przy przebiegu ok. 50 tys. km.


Podstawą diagnozy co?

Dobre pytanie. Nie wiem. Podobno "wypadanie zaplonu".
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-03-29, 13:09   

Witam. Czy ktoś przerabiał już zakup filtrów do fabrycznego gazu we własnym zakresie i po normalnych cenach? bo te oryginały z MOTO - DYNAMIC tez są o wiele za drogie jak za kawałek bibułki i blaszki. Mam zamiar wymienić to we własnym zakresie a nie chce mi się demontować i jechać z filtrem do sklepu :P Najbardziej chodzi mi o filtr fazy ciekłej jakieś numery itp.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-29, 13:26   

To żaden problem .
z tego co pamiętam ja mam węzę fi 14 mm
zmierz suwmiarką u siebie jaki jest otwór w wężyku
to są najtańsze z dobrych
http://www.autogaz-market...ROCCE-14mm.html

jeżeli chodzi o filtr gaz - ciecz trzeba by zmierzyć suwmiarką albo dobrać po reduktorze

oczywiście stosując takie filtry ASO będzie robiło problemy z gwarancją
_________________
Moje auto
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-03-29, 17:47   

Auto jest po gwarancji i zakończyłem już moją drogą przygodę z ASO :-) Do tego filtra fazy ciekłej jest nieciekawe dojście ale opanuje to.
Ostatnio zmieniony przez Wickerman 2015-03-29, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-29, 17:56   

miałem go ostatnio w rękach ale nie zmierzyłem
myślę że wystarczy zobaczyć jaki masz reduktor
_________________
Moje auto
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2015-04-03, 19:26   

Karenzo napisał/a:
Te wtryskiwacze od Landi mogą zrobić 200-300 a w naszych fabrycznych instalacjach ledwo 20-30

Zaraz zaraz... Bylyby az tak niskiej jakości ???
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-04, 21:32   

Sądząc po lekturze forum to te 20000 tyś to na szczęście nie reguła
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-04, 22:36   

właśnie reguła , jest mało osób z fabryczny lpg
a niektórzy już mają 3 zestaw w swoim aucie

Ja nie wiem jak to jest możliwe , nasze wtryski są takie same jak te komercyjne więc to winna jednostki sterującej

U mnie bardzo polepszyła się jakość pracy na lpg a szczególnie jej przełączania po wymianie na starszy model w ASO
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-04, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-05, 20:08   

Czy po wymianie nie masz już żadnych uwag (oprócz fabrycznej blokady ) do pracy instalacji LPG?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-05, 21:47   

czasem , naprawdę rzadko zdarza mu się szarpnąć przy przełączaniu na LPG
tak jest tylko przy ruszaniu .
Ale jest też opcja że nauczyłem się tego unikać .

Jest też dziwnie ustawienie że jeżeli instalacja wykryje błąd (kilka razy zgaśnie itp ) to wyłącza na stałe LPG . Jedyny sposób to przejechać kilka km i wyłączyć zapłon lub zresetować UCH poprzez wyjęcie bezpieczniaka .
Można to tłumaczyć jakimś zabezpieczeniem przed zepsuciem instalacji
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-05, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-06, 05:05   

Karenzo napisał/a:
czasem , naprawdę rzadko zdarza mu się szarpnąć przy przełączaniu na LPG
tak jest tylko przy ruszaniu .
Ale jest też opcja że nauczyłem się tego unikać .

Jest też dziwnie ustawienie że jeżeli instalacja wykryje błąd (kilka razy zgaśnie itp )


Czemu dziwne?
To nie jest normalne, żeby instalacja lpg się wyłączała kilka razy, co oznacza, iż coś musi być nie tak w takim przypadku, więc akurat takie zabezpieczenie jest lepsze niż by miała co chwilę próbować się przełączać z powrotem i szarpać każdorazowo.
Albo coś działa prawidłowo, albo trzeba to naprawić.
Choćby poprzez dolanie gazu. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-06, 05:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-06, 22:05   

Problem zauważyłem na śniegu kiedy się zakopałem .
Przy próbie rozbujania auta zdarza się szczególnie w benzynie zadusić silnik .
Jeżeli pracuje na lpg i silnik zgaśnie to po ponownym rozruchu instalacja przechodzi w tryb oczekiwania (30-60 sek ) Jeżeli znowu zgaśnie instalacja jest wyłączona . Jeżeli znowu zadusimy silnik instalacja blokuje się .

Problem pojawia się kiedy rozgrzewamy silnik i instalacja jest w trybie oczekiwania . Jeżeli silnik zgaśnie nam 2 razy , blokuje się lpg (jeżeli nie klikniemy włącznika po 1 wyłączeniu )

2-3 razy mi się tak zablokował przez te 3 lata ale wystarczy wyjąć bezpiecznik UCH .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-06, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-04-09, 08:24   

do nażekających na zblokowane fabryczne lpg:
Opel insignia 1.4t LPG:
"Fabryczna instalacja gazowa oznacza wysoki komfort użytkowania, ale też przywiązanie do Autoryzowanej Stacji Obsługi Opla. Identycznie jak w przypadku Opla Astry IV Sports Tourer 1,4 Turbo LPGTEC Enjoy komputer od gazu nie ma osobnego wejścia - trzeba posiadać tester diagnostyczny przystosowany do Opli. Chyba, że ktoś po upływie fabrycznej gwarancji zdecyduje się na demontaż sterownika i zastąpienie go uniwersalnym sterownikiem Landi Renzo, z którym każdy gazownik powinien sobie poradzić."
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-09, 09:09   

Czyli niezależnie od marki, wszelkie zyski z tańszego paliwa pochłania serwisowanie w ASO?
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-09, 09:25   

O nie narzekajcie na opla z LPG miałem przyjemność jeździć takim samochodem. Jest to przykład wręcz idealnej instalacji fabrycznej jeśli chodzi o połączenie z systemami auta. Pokazuje dystans jaki auto może przejechać na gazie oddzielnie na benzynie, komputer oddzielnie wylicza teoretyczne spalania jednego jak i drugiego paliwa. Co do kosztów się nie wypowiem ale ASO opla jest dużo tańsze niż Dacii ( koszt wymiany oleju w Insignii 4,5L oleju to 199zł robocizna, filtr, uszczelka, olej )
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-09, 09:55   

all OEM LPG ECU with can bus connection to the motor control:

gas pressure and LPG error to read work it about Standard OBD II Protocol



Karenzo napisał/a:

Jeżeli pracuje na lpg i silnik zgaśnie to po ponownym rozruchu instalacja przechodzi w tryb oczekiwania


Dacia LPG 2014 with firmware 170 and LC03 ECU no more turns off
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-04-09, 10:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-04-10, 08:59   

kaka84 napisał/a:
do nażekających na zblokowane fabryczne lpg:
Opel insignia 1.4t LPG:
"Fabryczna instalacja gazowa oznacza wysoki komfort użytkowania, ale też przywiązanie do Autoryzowanej Stacji Obsługi Opla. Identycznie jak w przypadku Opla Astry IV Sports Tourer 1,4 Turbo LPGTEC Enjoy komputer od gazu nie ma osobnego wejścia - trzeba posiadać tester diagnostyczny przystosowany do Opli. Chyba, że ktoś po upływie fabrycznej gwarancji zdecyduje się na demontaż sterownika i zastąpienie go uniwersalnym sterownikiem Landi Renzo, z którym każdy gazownik powinien sobie poradzić."


Ale zwróć uwagę na co narzekamy. Ktoś tu wcześniej pisał, że miał Zafirę z gazem od Opla ale instalka była tak ustawiona, że nie powodowała wkurzenia użytkownika- działała niezauważalnie. serwisowanie też w Oplu ale nie było tam nic do roboty oprócz zmian filtrów.
Nasze sterowniki od LPG są OK tylko niektóre ustawienia są dla użytkownika bardzo nieprzyjazne (dla mnie osobiście słynne przejście na LPG przy obrotach wzrastających i to jest albo wcale nieodczuwalne albo odczuwa się silne szarpnięcie połączone z kangurkiem w zależności od wdepnięcia pedału gazu a w skrajnym przypadku zgaśnięcie silnika oraz mało uciążliwa niemożność wykalibrowania poziomu wskazań poziomu LPG ale tu nauczyłem się jeździć na liczniku przebiegu dziennego). Jeśli usunięto by to szarpanie to nie mam zastrzeżeń. Filtr gaz-gaz sam wymieniam i nie ma tam żadnej specjalnej filozofii tylko z 5 minut wolnego czasu. Filtru ciecz-gaz jeszcze nie wymieniałem i nie wiem jakie są możliwości poza ASO ale pewnie też są (bo ktoś już tu z forum chyba próbował).

Dwa razy kupiłem nowy samochód z fabryczną instalacją LPG- pierwszy i ostatni. Nigdy więcej tego błędu nie zrobię.
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-04-10, 09:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-04-10, 09:23   

A to w 2012 Byl juz fabryczny lpg czy montowany na zlecenie serwisu w pl?
Chciałem tylko was pocieszyć ze nie tylko dacie maja zblokowany fabrycznie komp
Ostatnio zmieniony przez kaka84 2015-04-10, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-10, 11:23   

był
Ja jestem dobrej myśli że z biegiem czasu problemy zostaną rozwiązane , szkoda że na błahe sprawy trzeba czekać latami . Już teraz jest lepiej
jeżeli chodzi o wymianę filtra gaz-ciecz robiłem to w innym aucie .
Żadna filozofia odkręcasz 3 śruby na reduktorze . Wszystko zależy gdzie jest reduktor .Same filtry też są zunifikowane tylko trzeba by zmierzyć szerokość / grubość .
Bardzo ciekawa informacja od eastcowboy.
Is there any method to update LPG firmware and ECU by myself?
I have 5 years warranty so the next year is my last inspection in official dacia service
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-10, 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-10, 12:45   

Karenzo napisał/a:

Is there any method to update LPG firmware and ECU by myself?


Firmware 170 is only for LC03 LPG ECU with automatic Petrol pump shutdown.
Built-in Logan 2, Sandero 2, Dokker, Lodgy, Duster Phase 2.

LC02 ECU of Phase 1 exchange against not-canbus ECU + 3 new sensor cable = 100 to 200zł
Result: free programming, also warmStart possible directly on LPG, a diagnostic program for
test individual injectors
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 08:57   

A propos tego co napisał eastcowboy - automatic petrol pump shutdown - wychodzi na to że nasze samochody z fabrycznym lpg są odporne na małą ilość benzyny w baku - pompa nie pracuje na gazie?

Poza tym u mnie oczywiście występuje problem z szarpaniem podczas przechodzenia z benzyny na lpg - zależne od wduszenia gazu ;-)
Omijam to poprzez rozgrzewanie samochodu na postoju - gdy słychać poklikiwanie wtryskiwaczy lpg i zaczyna bujać na obrotach to znaczy że ECU rozgrzewa wtryskiwacze gazowe, chwilę później wystarczy przegazować i samochód przechodzi na lpg bez szarpania...
Niestety, nie powinno to wyglądać jak przełaczanie na lpg II generacji :-/

Poza tym czujnik poziomu wskazania lpg żyje w swoim świecie - rezerwa zapala się gdy w baku jest ok 14l lpg, czasem zdarzy mu się że nagle z 1 diody zielonej robią się 3 albo 4 - jest totalnie rozkalibrowany.

ASO w Kielcach stwierdziło że próbowali ale się nie da nic z tym zrobić i że w instrukcji jest zapis o orientacyjnym wskazaniu gazu, Białystok od razu mówi że tego nie zrobią bo fabryczna instalacja... Dla mnie orientacyjnym wskazaniem nie jest rezerwa w połowie baku :-(

I zawsze pozostaje strach przed ich dotykaniem się do instalacji lpg - jestem bardzo zadowolony ze spalania, a mam wrażenie że po ich ingerencji może być inaczej :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 09:11   

Michał93 napisał/a:
pompa nie pracuje na gazie?

Tak.

(Czyli nie, nie pracuje).
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-04-16, 09:15   

To ja głupi jestem w takim razie wożąć pełny w 80% bak benzyny :mrgreen:
Takie przyzwyczajenie z poprzednich samochodów z lpg, gdzie raz zajeździłem pompę benzyny :->
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 09:18   

no u mnie tez na lpg w mazdzie 323 pompa pracowala i tez ja zajechalo od braku benzyny :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne