Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-22, 22:06
eastcowboy napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Komplet wtryskiwaczy LPG wymieniony (po raz drugi) przy przebiegu ok. 50 tys. km.
Podstawą diagnozy co?
Dobre pytanie. Nie wiem. Podobno "wypadanie zaplonu".
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Witam. Czy ktoś przerabiał już zakup filtrów do fabrycznego gazu we własnym zakresie i po normalnych cenach? bo te oryginały z MOTO - DYNAMIC tez są o wiele za drogie jak za kawałek bibułki i blaszki. Mam zamiar wymienić to we własnym zakresie a nie chce mi się demontować i jechać z filtrem do sklepu :P Najbardziej chodzi mi o filtr fazy ciekłej jakieś numery itp.
To żaden problem .
z tego co pamiętam ja mam węzę fi 14 mm
zmierz suwmiarką u siebie jaki jest otwór w wężyku
to są najtańsze z dobrych
http://www.autogaz-market...ROCCE-14mm.html
jeżeli chodzi o filtr gaz - ciecz trzeba by zmierzyć suwmiarką albo dobrać po reduktorze
oczywiście stosując takie filtry ASO będzie robiło problemy z gwarancją
czasem , naprawdę rzadko zdarza mu się szarpnąć przy przełączaniu na LPG
tak jest tylko przy ruszaniu .
Ale jest też opcja że nauczyłem się tego unikać .
Jest też dziwnie ustawienie że jeżeli instalacja wykryje błąd (kilka razy zgaśnie itp ) to wyłącza na stałe LPG . Jedyny sposób to przejechać kilka km i wyłączyć zapłon lub zresetować UCH poprzez wyjęcie bezpieczniaka .
Można to tłumaczyć jakimś zabezpieczeniem przed zepsuciem instalacji
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-05, 21:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-06, 05:05
Karenzo napisał/a:
czasem , naprawdę rzadko zdarza mu się szarpnąć przy przełączaniu na LPG
tak jest tylko przy ruszaniu .
Ale jest też opcja że nauczyłem się tego unikać .
Jest też dziwnie ustawienie że jeżeli instalacja wykryje błąd (kilka razy zgaśnie itp )
Czemu dziwne?
To nie jest normalne, żeby instalacja lpg się wyłączała kilka razy, co oznacza, iż coś musi być nie tak w takim przypadku, więc akurat takie zabezpieczenie jest lepsze niż by miała co chwilę próbować się przełączać z powrotem i szarpać każdorazowo.
Albo coś działa prawidłowo, albo trzeba to naprawić.
Choćby poprzez dolanie gazu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-06, 05:06, w całości zmieniany 1 raz
Problem zauważyłem na śniegu kiedy się zakopałem .
Przy próbie rozbujania auta zdarza się szczególnie w benzynie zadusić silnik .
Jeżeli pracuje na lpg i silnik zgaśnie to po ponownym rozruchu instalacja przechodzi w tryb oczekiwania (30-60 sek ) Jeżeli znowu zgaśnie instalacja jest wyłączona . Jeżeli znowu zadusimy silnik instalacja blokuje się .
Problem pojawia się kiedy rozgrzewamy silnik i instalacja jest w trybie oczekiwania . Jeżeli silnik zgaśnie nam 2 razy , blokuje się lpg (jeżeli nie klikniemy włącznika po 1 wyłączeniu )
2-3 razy mi się tak zablokował przez te 3 lata ale wystarczy wyjąć bezpiecznik UCH .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-06, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
do nażekających na zblokowane fabryczne lpg:
Opel insignia 1.4t LPG:
"Fabryczna instalacja gazowa oznacza wysoki komfort użytkowania, ale też przywiązanie do Autoryzowanej Stacji Obsługi Opla. Identycznie jak w przypadku Opla Astry IV Sports Tourer 1,4 Turbo LPGTEC Enjoy komputer od gazu nie ma osobnego wejścia - trzeba posiadać tester diagnostyczny przystosowany do Opli. Chyba, że ktoś po upływie fabrycznej gwarancji zdecyduje się na demontaż sterownika i zastąpienie go uniwersalnym sterownikiem Landi Renzo, z którym każdy gazownik powinien sobie poradzić."
O nie narzekajcie na opla z LPG miałem przyjemność jeździć takim samochodem. Jest to przykład wręcz idealnej instalacji fabrycznej jeśli chodzi o połączenie z systemami auta. Pokazuje dystans jaki auto może przejechać na gazie oddzielnie na benzynie, komputer oddzielnie wylicza teoretyczne spalania jednego jak i drugiego paliwa. Co do kosztów się nie wypowiem ale ASO opla jest dużo tańsze niż Dacii ( koszt wymiany oleju w Insignii 4,5L oleju to 199zł robocizna, filtr, uszczelka, olej )
do nażekających na zblokowane fabryczne lpg:
Opel insignia 1.4t LPG:
"Fabryczna instalacja gazowa oznacza wysoki komfort użytkowania, ale też przywiązanie do Autoryzowanej Stacji Obsługi Opla. Identycznie jak w przypadku Opla Astry IV Sports Tourer 1,4 Turbo LPGTEC Enjoy komputer od gazu nie ma osobnego wejścia - trzeba posiadać tester diagnostyczny przystosowany do Opli. Chyba, że ktoś po upływie fabrycznej gwarancji zdecyduje się na demontaż sterownika i zastąpienie go uniwersalnym sterownikiem Landi Renzo, z którym każdy gazownik powinien sobie poradzić."
Ale zwróć uwagę na co narzekamy. Ktoś tu wcześniej pisał, że miał Zafirę z gazem od Opla ale instalka była tak ustawiona, że nie powodowała wkurzenia użytkownika- działała niezauważalnie. serwisowanie też w Oplu ale nie było tam nic do roboty oprócz zmian filtrów.
Nasze sterowniki od LPG są OK tylko niektóre ustawienia są dla użytkownika bardzo nieprzyjazne (dla mnie osobiście słynne przejście na LPG przy obrotach wzrastających i to jest albo wcale nieodczuwalne albo odczuwa się silne szarpnięcie połączone z kangurkiem w zależności od wdepnięcia pedału gazu a w skrajnym przypadku zgaśnięcie silnika oraz mało uciążliwa niemożność wykalibrowania poziomu wskazań poziomu LPG ale tu nauczyłem się jeździć na liczniku przebiegu dziennego). Jeśli usunięto by to szarpanie to nie mam zastrzeżeń. Filtr gaz-gaz sam wymieniam i nie ma tam żadnej specjalnej filozofii tylko z 5 minut wolnego czasu. Filtru ciecz-gaz jeszcze nie wymieniałem i nie wiem jakie są możliwości poza ASO ale pewnie też są (bo ktoś już tu z forum chyba próbował).
Dwa razy kupiłem nowy samochód z fabryczną instalacją LPG- pierwszy i ostatni. Nigdy więcej tego błędu nie zrobię.
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-04-10, 09:01, w całości zmieniany 2 razy
A to w 2012 Byl juz fabryczny lpg czy montowany na zlecenie serwisu w pl?
Chciałem tylko was pocieszyć ze nie tylko dacie maja zblokowany fabrycznie komp
Ostatnio zmieniony przez kaka84 2015-04-10, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
był
Ja jestem dobrej myśli że z biegiem czasu problemy zostaną rozwiązane , szkoda że na błahe sprawy trzeba czekać latami . Już teraz jest lepiej
jeżeli chodzi o wymianę filtra gaz-ciecz robiłem to w innym aucie .
Żadna filozofia odkręcasz 3 śruby na reduktorze . Wszystko zależy gdzie jest reduktor .Same filtry też są zunifikowane tylko trzeba by zmierzyć szerokość / grubość .
Bardzo ciekawa informacja od eastcowboy.
Is there any method to update LPG firmware and ECU by myself?
I have 5 years warranty so the next year is my last inspection in official dacia service
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-10, 11:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-10, 12:45
Karenzo napisał/a:
Is there any method to update LPG firmware and ECU by myself?
Firmware 170 is only for LC03 LPG ECU with automatic Petrol pump shutdown.
Built-in Logan 2, Sandero 2, Dokker, Lodgy, Duster Phase 2.
LC02 ECU of Phase 1 exchange against not-canbus ECU + 3 new sensor cable = 100 to 200zł
Result: free programming, also warmStart possible directly on LPG, a diagnostic program for
test individual injectors
A propos tego co napisał eastcowboy - automatic petrol pump shutdown - wychodzi na to że nasze samochody z fabrycznym lpg są odporne na małą ilość benzyny w baku - pompa nie pracuje na gazie?
Poza tym u mnie oczywiście występuje problem z szarpaniem podczas przechodzenia z benzyny na lpg - zależne od wduszenia gazu
Omijam to poprzez rozgrzewanie samochodu na postoju - gdy słychać poklikiwanie wtryskiwaczy lpg i zaczyna bujać na obrotach to znaczy że ECU rozgrzewa wtryskiwacze gazowe, chwilę później wystarczy przegazować i samochód przechodzi na lpg bez szarpania...
Niestety, nie powinno to wyglądać jak przełaczanie na lpg II generacji
Poza tym czujnik poziomu wskazania lpg żyje w swoim świecie - rezerwa zapala się gdy w baku jest ok 14l lpg, czasem zdarzy mu się że nagle z 1 diody zielonej robią się 3 albo 4 - jest totalnie rozkalibrowany.
ASO w Kielcach stwierdziło że próbowali ale się nie da nic z tym zrobić i że w instrukcji jest zapis o orientacyjnym wskazaniu gazu, Białystok od razu mówi że tego nie zrobią bo fabryczna instalacja... Dla mnie orientacyjnym wskazaniem nie jest rezerwa w połowie baku
I zawsze pozostaje strach przed ich dotykaniem się do instalacji lpg - jestem bardzo zadowolony ze spalania, a mam wrażenie że po ich ingerencji może być inaczej
To ja głupi jestem w takim razie wożąć pełny w 80% bak benzyny
Takie przyzwyczajenie z poprzednich samochodów z lpg, gdzie raz zajeździłem pompę benzyny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum