DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-07-09, 22:41
Opony całoroczne / wielosezonowe
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-01, 19:13   

Jaras napisał/a:
Każdy kto zimą lub w warunkach złej przyczepności jeździł 4x4 a potem 4x2 wie o czym pisze.

amen ;-)
 
Pat13 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 116
Skąd: Pszów
Wysłany: 2012-07-03, 15:39   

Zaliczyłem zimę na fabrycznych oponach, z napędem 4x4, nie miałem trudności z jazdą nawet w Szklarskiej na parkingach przy wyciągach. Hamowanie na tych oponach wymaga jednak dużego zapasu i przewidywania sytuacji.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-09, 09:44   

Dziękuję za udzielone odpowiedzi. Wygląda na to, że można zaryzykować przejeźdzenie zimy na Continental ContiCrossContact LX . Dziękuję i pozdawiam,
Hakama 4x4
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 145
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-07-09, 09:54   

Hakama 4x4 napisał/a:
Wygląda na to, że można zaryzykować przejeźdzenie zimy na Continental ContiCrossContact LX .


Zaryzykować pewnie można. Tylko moim skromnym zdaniem ryzykować nie warto. Przy cenie auta 60 tysięcy ... dodatkowy koszt 2 tysięcy wydaje się rozsądny. Nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-09, 11:19   

Hakama 4x4 napisał/a:
Wygląda na to, że można zaryzykować przejeźdzenie zimy na Continental........

pewnie się da ale może warto spojrzeć na to tak:
- na czymś jeździć trzeba, a co się z tym wiąże "jakieś tam opony" i tak się zużyją, jeżdżąc na zimowych zaoszczędzisz "uniwersalne" co prawie się zbilansuje... :-) (oczywiście taki tok rozumowania jest uproszczony bo należałoby uwzględnić ceny opon i ich "zużywalność" w określonych warunkach eksploatacyjnych ale warto to również uwzględnić w swoich kalkulacjach... pomijam aspekt bezpieczeństaw i komfortu - który był już wcześniej poruszony)...
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-09, 11:43   

Prawdą jest to co piszą MC RAP jak i TD Perdo. Niemal każda naprawa blacharska jest w sumie droższa niż komplet opon. Mądre słowa. Wiesz chciałem uniknąć wydatku, jeżeli różnica nie jest zbyt wielka. Gdyby samochód miał letnie opony - typowo letnie. Nie wahałbym się ani chwili.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-07-09, 11:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1126
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-07-09, 18:25   

Hakama 4x4 napisał/a:
Prawdą jest to co piszą MC RAP jak i TD Perdo. Niemal każda naprawa blacharska jest w sumie droższa niż komplet opon. Mądre słowa. Wiesz chciałem uniknąć wydatku, jeżeli różnica nie jest zbyt wielka. Gdyby samochód miał letnie opony - typowo letnie. Nie wahałbym się ani chwili.

Ale onesa letnie, typowo. Oznaczenie m+s na oponach 4x4 oznacza tylkopoprawione mozliwosci terenowe: bloto+snieg. Warto pamietac, ze 4x4 poprawi start i manewrowalnosc a nie hamowanie. w związku z tym, mając wrażenie lepszej przyczepności mozna bardzo łatwo niewłaściwie ocenić dystans potrzebny do wyhamowania i nieszczęście gotowe.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-07-09, 18:32   

Nigdy opony wielosezonowe nie będą dobre dla tak odmiennych pór roku jak zima (do -25 stopni i lato (np, w tym roku + 35 stopni). Nie znam opon uniwersalnych dla tak skrajnych teperatur, A więc wymieniajmy opony zimowe na letnie i odwrotnie dla własnego bezpieczeństwa (i innych poruszających się na drodze).
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2012-07-09, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-09, 20:58   

Nie całkiem się z tobą zgodzę - gdyby rzeczywiście całą zimę było -35 czy całe lato +35, to OK, ale zdecydowana większość zimy to ok 0, +/- 5 stopni i wtedy właśnie wielosezonowe mogą być najlepsze. W polskim klimacie ( pomijając mieszkańców gór ) wydaje mi się że najlepszą kombinacją mogą być letnie na lato i uniwersalne na zimę - wszystkie znane mi testy pokazują dłuższą drogę hamowania na mokrym zimowych niż uniwersalnych, w ostatnich 20 latach pamiętam jedną zimę gdy częściej jeździłem po śniegu niż po kałużach po śniegu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-07-09, 21:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1126
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-07-10, 14:09   

ale problem w tym, że Continental ContiCrossContact LX jest oponą letnią a nie całoroczną.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-10, 14:49   

Wiem, dlatego jak kupiłem Dustera to szukałem na zimę dobrych uniwersalnych ( odebrałem na Michelinach letnich), nie było wtedy w tym rozmiarze, więc kupiłem zimówki. Nie wiem czy obecnie da się kupić, wrócę do tematu jak zużyję.
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2012-07-21, 22:43   

Wrzucę swoje 0.03 PLN - Dustera 4x2 potraktowałbym jako zwykłe auto osobowe i dałbym mu dwa komplety opon, lub (w ostateczności) dobre całosezonówki (sam w Modusie już drugi rok jeżdżę na Kleberach Quadraxer i nie narzekam). Dustera 4x4 osobiście zaopatrzyłbym w dobre opony AT (i nie mam tu na myśli BF Goodrich All-Terrain, które zimą są mocno przeciętne, ale np. Bridgestone Dueler 694, albo General Grabber AT), dla osób "asfaltowych" znowu - dobre All Seasson lub dwa komplety gum. Tytułowe Conti to typowe opony AS (All-Surface), ale o mieszance typowo letniej, więc w zimie nie zachowują się one zbyt rewelacyjnie.

Pozdrawiam,
Piotr.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-07-22, 07:02   

Takie są typowo na zimę:

ROZMIAR: 215/65R16
PRODUCENT: CONTINENTAL
MODEL: CROSS CONTACT WINTER
INDEKS NOŚNOŚCI I PRĘDKOŚCI: 98T
ROK 2012

http://moto.allegro.pl/21...2446307484.html

Takie ciekawe oponki za mniej niż 500 gdzieś na alledrogo widziałem niedawno:

215/65R16 TOYO OPEN COUNTRY HT

http://allegro.pl/215-65r...2483878479.html
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-07-22, 07:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-22, 07:53   

tomala72 napisał/a:
Takie są typowo na zimę

OK - tylko,że to opony typowo "szosowe" - najlepiej dla 2x4. Dla kogoś, kto kupuje wersję 4x4 nie do końca o to chodzi, bo nawet w lekkim terenie zimą pewnie sobie nie poradzą albo zrobią to bardzo słabo. Ja szukałem zimówek o bardziej agresywnym bieżniku, na których mógłbym zjechać z odśnieżonej drogi. Zdecydowałem się na Uniroyale MS Plus 66, które nieźle dają radę nawet w kopnym śniegu na nieodśnieżonych drogach gruntowych czy poza drogą http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-h
jeśli ktoś w ogóle myśli o oponach zimowych - najlepiej kupować właśnie teraz - im bliżej jesieni tym będzie drożej

images.jpg
Plik ściągnięto 30947 raz(y) 7,52 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-22, 13:47, w całości zmieniany 4 razy  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-22, 16:44   

Dar1962, czyli jak najbardziej polecasz te Uniroyale MS Plus 66??

W tym tygodniu mam odbiór Dusterka i powoli planuję zakup opon bo im bliżej zimy tym drożej będzie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-07-22, 18:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-22, 21:59   

wybrałem je, bo przy rozsądnej cenie ( są co najmniej 30% tańsze od "markowego" continentala, którego są własnym produktem) miały wiele pozytywnych opinii. Uważam,że w tym przedziale cenowym nie mają konkurencji. Nie żałuję nabytku. Radzą sobie bardzo dobrze zarówno w śniegu ( tu są równie dobre co legendarne już dębice frigo jedynki)jak i w błocie pośniegowym a to dla mnie najważniejsze. Z uwagi na wysokie klocki bieżnika nie należą do najcichszych i nieco gorzej wypadają na suchej nawierzchni - tu szosowe,asymetryczne zimówki continentala pocięte płytkimi,drobnymi lamelami będą lepsze. Ale, jak wspomniałem - dobierałem je pod kątem jazdy po zaśnieżonych parkingach, podjazdach,słabo odśnieżonych uliczkach i lokalnych trasach oraz możliwości wjazdu na zawiane (do rozsądnej wysokości - taką rozsądną wysokością, gdzie 4x4 z wyłączonym ESP bez większych problemów daje sobie radę, jest ok 45 cm świeżego puchu - przy 2x4 o 10 cm mniej - przetestowałem osobiście na 3 kilometrowym odcinku) drogi gruntowe. Duster to nie pojazd autostradowy do szybkiej jazdy.Do takich zadań jak opisałem,mogę polecić je z całym spokojem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-22, 22:09, w całości zmieniany 5 razy  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-23, 10:27   

a może mógłbyś polecić coś cichszego i w miare przyzwoitej cenie?
będe miał wersje 4x2 , autem będe poruszał się po Krakowie i okolicach, więc ogromnych zasp się nie spodziewam ;p
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-23, 10:30   

Nie wiem co byś pomyślał o takich oponkach.
http://allegro.pl/215-65-...2436422490.html
Cena całkiem całkiem - jak bieznikowanych a to są nowe.
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-08-16, 17:19   

Od wyżej wspomnianego "chińczyka" wolałbym to:

http://www.opony.com.pl/o...98/H/?idp=55904

Sam mam na zimę Uniroyale MS Plus 66. Ale u mnie śnieg zaczyna padać październik/listopad :mrgreen: , a schodzi w kwietniu.

Co do fabrycznych Continental Cross Contact LX to szkoda mi teraz kasy aby je wymienić. Chociaż nie wiem czy na zimę ich nie ściągnę z felg i nie sprzedam. Typowa szosówka na lato. Jak dla mnie do możliwości samochodu "cienka".

Następne będą:

http://www.xtreme4x4.pl/s...4&category_id=8

Przynajmniej na ryby będę komfortowo jeździł. :mrgreen:

Pozdrawiam.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-08-17, 06:16   

jurasek15 napisał/a:
Następne będą:

http://www.xtreme4x4.pl/s...4&category_id=8


Planujesz używać ich jako całorocznych?
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-08-17, 21:30   

Hakama 4x4 napisał/a:


Planujesz używać ich jako całorocznych?


Nie to ma być "lekarstwo" na coraz to gorszy dojazd na ryby. :mrgreen: Daćka spisuje się super ale seryjne opony jadą po błocie jak po maśle. :-(
 
wolant 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-17, 15:57   

Dar1962 napisał/a:
tomala72 napisał/a:
Takie są typowo na zimę

OK - tylko,że to opony typowo "szosowe" - najlepiej dla 2x4. Dla kogoś, kto kupuje wersję 4x4 nie do końca o to chodzi, bo nawet w lekkim terenie zimą pewnie sobie nie poradzą albo zrobią to bardzo słabo. Ja szukałem zimówek o bardziej agresywnym bieżniku, na których mógłbym zjechać z odśnieżonej drogi. Zdecydowałem się na Uniroyale MS Plus 66, które nieźle dają radę nawet w kopnym śniegu na nieodśnieżonych drogach gruntowych czy poza drogą http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-h
jeśli ktoś w ogóle myśli o oponach zimowych - najlepiej kupować właśnie teraz - im bliżej jesieni tym będzie drożej

Jako że planuje do niedługo odbieranej Daćki kupić oponki zimowe porozglądałem się trochę tu i tam i zauważyłem że bardzo popularną oponą jest Uniroyal MS Plus 66, jako ciekawe uznałem również Continental ContiCrossContact Winter 215/65R16 98 T. Ponieważ ja będę miał 2x4 i w dużym kopnym śniegu raczej jeździć nie będę chociaż dróg gruntowych wystrzegać się również nie będę zainteresowałem się tymi ContiCrossContact Winter. Tyle tylko, że w specyfikacjach jest zupełnie odwrotnie niż kolega pisze. Mianowicie te ContiCrossContact Winter są właśnie dedykowane do 4x4, natomiast Uniroyale MS Plus 66 do zwykłych osobówek a wybierane głównie przez użytkowników 4x4. I w tym momencie zgłupiałem, jako że będę posiadał 2x4 to te opony ContiCrossContact nie byłyby za bardzo odpowiednie do mojego auta chociaż Dar1962 pisze, że właśnie najlepsze do 2x4 a sam wybiera te oczywiście o agresywniejszym bieżniku ale nie dedykowane do 4x4. Ma może ktoś doświadczenie z tymi ContiCrossContact Winter? Czy może rzeczywiście kupić te Uniroyale i jako do jazdy głównie szosowej chociaż nie tylko, równie dobrze nadawałyby się?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-17, 17:23   

moim zdaniem nie powinieneś się sugerować rodzajem posiadanego napędu (2x4 czy 4x4) a bardziej charakterystyką samochodu, Duster jest samochodem segmentu SUV i dobierając opony nie należy sugerować się tylko ich rozmiarem (tożsamym co w innych samochodach osobowych) ale dobrać opony dedykowane dla tego segmentu a zamierzany sposób eksploatacji (bezdroża, wysoki kopny śnieg...) powinien decydować o wyborze konkretnej marki czy rodzaju bieżnika...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-17, 19:42   

już tłumaczę :-P opony zimowe (i nie tylko) dedykowane do SUV są droższe - głównie dlatego,że są dedykowane do SUV ;-) (pomijając ich rzekome albo i nie rzekome wzmocnienia w okolicy barków) Uniroyale stosowane są w normalnych osobówkach ale mają bardzo dobrą opinię, jeśli chodzi o trakcję zimową bo mają solidny i agresywny bieżnik nadający się doskonale w głębszy śnieg a do tego są stosunkowo tanie - tańsze niż dedykowane. Wielu użytkowników 4x4 wybiera je ze wspomnianych powodów. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie (wręcz odwrotnie) aby założyć je do 2x4.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-17, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-17, 20:59   

Dar1962 napisał/a:
opony zimowe (i nie tylko) dedykowane do SUV są droższe - głównie dlatego,że są dedykowane do SUV (pomijając ich rzekome albo i nie rzekome wzmocnienia w okolicy barków) Uniroyale stosowane są w normalnych osobówkach ale mają bardzo dobrą opinię, jeśli chodzi o trakcję zimową bo mają solidny i agresywny bieżnik nadający się doskonale w głębszy śnieg a do tego są stosunkowo tanie

sprawdziłem na dzień dzisiejszy ceny opon zimowych Uniroyal oraz dedykowanych do Dustera marki BF Goodrich, BF Goodrich kosztują 470 pln a Uniroyal 370 pln a to wg mnie znacząco taniej/drożej nie jest, (owszem, byłoby gbyby to były opony tego samego przeznaczenia)...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne