Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-01, 19:13
Jaras napisał/a:
Każdy kto zimą lub w warunkach złej przyczepności jeździł 4x4 a potem 4x2 wie o czym pisze.
Zaliczyłem zimę na fabrycznych oponach, z napędem 4x4, nie miałem trudności z jazdą nawet w Szklarskiej na parkingach przy wyciągach. Hamowanie na tych oponach wymaga jednak dużego zapasu i przewidywania sytuacji.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-09, 09:44
Dziękuję za udzielone odpowiedzi. Wygląda na to, że można zaryzykować przejeźdzenie zimy na Continental ContiCrossContact LX . Dziękuję i pozdawiam,
Hakama 4x4
Wygląda na to, że można zaryzykować przejeźdzenie zimy na Continental ContiCrossContact LX .
Zaryzykować pewnie można. Tylko moim skromnym zdaniem ryzykować nie warto. Przy cenie auta 60 tysięcy ... dodatkowy koszt 2 tysięcy wydaje się rozsądny. Nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie.
Wygląda na to, że można zaryzykować przejeźdzenie zimy na Continental........
pewnie się da ale może warto spojrzeć na to tak:
- na czymś jeździć trzeba, a co się z tym wiąże "jakieś tam opony" i tak się zużyją, jeżdżąc na zimowych zaoszczędzisz "uniwersalne" co prawie się zbilansuje... (oczywiście taki tok rozumowania jest uproszczony bo należałoby uwzględnić ceny opon i ich "zużywalność" w określonych warunkach eksploatacyjnych ale warto to również uwzględnić w swoich kalkulacjach... pomijam aspekt bezpieczeństaw i komfortu - który był już wcześniej poruszony)...
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-09, 11:43
Prawdą jest to co piszą MC RAP jak i TD Perdo. Niemal każda naprawa blacharska jest w sumie droższa niż komplet opon. Mądre słowa. Wiesz chciałem uniknąć wydatku, jeżeli różnica nie jest zbyt wielka. Gdyby samochód miał letnie opony - typowo letnie. Nie wahałbym się ani chwili.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-07-09, 11:45, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1126 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-07-09, 18:25
Hakama 4x4 napisał/a:
Prawdą jest to co piszą MC RAP jak i TD Perdo. Niemal każda naprawa blacharska jest w sumie droższa niż komplet opon. Mądre słowa. Wiesz chciałem uniknąć wydatku, jeżeli różnica nie jest zbyt wielka. Gdyby samochód miał letnie opony - typowo letnie. Nie wahałbym się ani chwili.
Ale onesa letnie, typowo. Oznaczenie m+s na oponach 4x4 oznacza tylkopoprawione mozliwosci terenowe: bloto+snieg. Warto pamietac, ze 4x4 poprawi start i manewrowalnosc a nie hamowanie. w związku z tym, mając wrażenie lepszej przyczepności mozna bardzo łatwo niewłaściwie ocenić dystans potrzebny do wyhamowania i nieszczęście gotowe.
Nigdy opony wielosezonowe nie będą dobre dla tak odmiennych pór roku jak zima (do -25 stopni i lato (np, w tym roku + 35 stopni). Nie znam opon uniwersalnych dla tak skrajnych teperatur, A więc wymieniajmy opony zimowe na letnie i odwrotnie dla własnego bezpieczeństwa (i innych poruszających się na drodze).
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2012-07-09, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-09, 20:58
Nie całkiem się z tobą zgodzę - gdyby rzeczywiście całą zimę było -35 czy całe lato +35, to OK, ale zdecydowana większość zimy to ok 0, +/- 5 stopni i wtedy właśnie wielosezonowe mogą być najlepsze. W polskim klimacie ( pomijając mieszkańców gór ) wydaje mi się że najlepszą kombinacją mogą być letnie na lato i uniwersalne na zimę - wszystkie znane mi testy pokazują dłuższą drogę hamowania na mokrym zimowych niż uniwersalnych, w ostatnich 20 latach pamiętam jedną zimę gdy częściej jeździłem po śniegu niż po kałużach po śniegu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-07-09, 21:07, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-10, 14:49
Wiem, dlatego jak kupiłem Dustera to szukałem na zimę dobrych uniwersalnych ( odebrałem na Michelinach letnich), nie było wtedy w tym rozmiarze, więc kupiłem zimówki. Nie wiem czy obecnie da się kupić, wrócę do tematu jak zużyję.
Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2012-07-21, 22:43
Wrzucę swoje 0.03 PLN - Dustera 4x2 potraktowałbym jako zwykłe auto osobowe i dałbym mu dwa komplety opon, lub (w ostateczności) dobre całosezonówki (sam w Modusie już drugi rok jeżdżę na Kleberach Quadraxer i nie narzekam). Dustera 4x4 osobiście zaopatrzyłbym w dobre opony AT (i nie mam tu na myśli BF Goodrich All-Terrain, które zimą są mocno przeciętne, ale np. Bridgestone Dueler 694, albo General Grabber AT), dla osób "asfaltowych" znowu - dobre All Seasson lub dwa komplety gum. Tytułowe Conti to typowe opony AS (All-Surface), ale o mieszance typowo letniej, więc w zimie nie zachowują się one zbyt rewelacyjnie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-22, 07:53
tomala72 napisał/a:
Takie są typowo na zimę
OK - tylko,że to opony typowo "szosowe" - najlepiej dla 2x4. Dla kogoś, kto kupuje wersję 4x4 nie do końca o to chodzi, bo nawet w lekkim terenie zimą pewnie sobie nie poradzą albo zrobią to bardzo słabo. Ja szukałem zimówek o bardziej agresywnym bieżniku, na których mógłbym zjechać z odśnieżonej drogi. Zdecydowałem się na Uniroyale MS Plus 66, które nieźle dają radę nawet w kopnym śniegu na nieodśnieżonych drogach gruntowych czy poza drogą http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-h
jeśli ktoś w ogóle myśli o oponach zimowych - najlepiej kupować właśnie teraz - im bliżej jesieni tym będzie drożej
images.jpg
Plik ściągnięto 30947 raz(y) 7,52 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-22, 13:47, w całości zmieniany 4 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-22, 21:59
wybrałem je, bo przy rozsądnej cenie ( są co najmniej 30% tańsze od "markowego" continentala, którego są własnym produktem) miały wiele pozytywnych opinii. Uważam,że w tym przedziale cenowym nie mają konkurencji. Nie żałuję nabytku. Radzą sobie bardzo dobrze zarówno w śniegu ( tu są równie dobre co legendarne już dębice frigo jedynki)jak i w błocie pośniegowym a to dla mnie najważniejsze. Z uwagi na wysokie klocki bieżnika nie należą do najcichszych i nieco gorzej wypadają na suchej nawierzchni - tu szosowe,asymetryczne zimówki continentala pocięte płytkimi,drobnymi lamelami będą lepsze. Ale, jak wspomniałem - dobierałem je pod kątem jazdy po zaśnieżonych parkingach, podjazdach,słabo odśnieżonych uliczkach i lokalnych trasach oraz możliwości wjazdu na zawiane (do rozsądnej wysokości - taką rozsądną wysokością, gdzie 4x4 z wyłączonym ESP bez większych problemów daje sobie radę, jest ok 45 cm świeżego puchu - przy 2x4 o 10 cm mniej - przetestowałem osobiście na 3 kilometrowym odcinku) drogi gruntowe. Duster to nie pojazd autostradowy do szybkiej jazdy.Do takich zadań jak opisałem,mogę polecić je z całym spokojem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-22, 22:09, w całości zmieniany 5 razy
a może mógłbyś polecić coś cichszego i w miare przyzwoitej cenie?
będe miał wersje 4x2 , autem będe poruszał się po Krakowie i okolicach, więc ogromnych zasp się nie spodziewam ;p
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Sam mam na zimę Uniroyale MS Plus 66. Ale u mnie śnieg zaczyna padać październik/listopad , a schodzi w kwietniu.
Co do fabrycznych Continental Cross Contact LX to szkoda mi teraz kasy aby je wymienić. Chociaż nie wiem czy na zimę ich nie ściągnę z felg i nie sprzedam. Typowa szosówka na lato. Jak dla mnie do możliwości samochodu "cienka".
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
OK - tylko,że to opony typowo "szosowe" - najlepiej dla 2x4. Dla kogoś, kto kupuje wersję 4x4 nie do końca o to chodzi, bo nawet w lekkim terenie zimą pewnie sobie nie poradzą albo zrobią to bardzo słabo. Ja szukałem zimówek o bardziej agresywnym bieżniku, na których mógłbym zjechać z odśnieżonej drogi. Zdecydowałem się na Uniroyale MS Plus 66, które nieźle dają radę nawet w kopnym śniegu na nieodśnieżonych drogach gruntowych czy poza drogą http://www.oponeo.pl/dane...215-65-r16-98-h
jeśli ktoś w ogóle myśli o oponach zimowych - najlepiej kupować właśnie teraz - im bliżej jesieni tym będzie drożej
Jako że planuje do niedługo odbieranej Daćki kupić oponki zimowe porozglądałem się trochę tu i tam i zauważyłem że bardzo popularną oponą jest Uniroyal MS Plus 66, jako ciekawe uznałem również Continental ContiCrossContact Winter 215/65R16 98 T. Ponieważ ja będę miał 2x4 i w dużym kopnym śniegu raczej jeździć nie będę chociaż dróg gruntowych wystrzegać się również nie będę zainteresowałem się tymi ContiCrossContact Winter. Tyle tylko, że w specyfikacjach jest zupełnie odwrotnie niż kolega pisze. Mianowicie te ContiCrossContact Winter są właśnie dedykowane do 4x4, natomiast Uniroyale MS Plus 66 do zwykłych osobówek a wybierane głównie przez użytkowników 4x4. I w tym momencie zgłupiałem, jako że będę posiadał 2x4 to te opony ContiCrossContact nie byłyby za bardzo odpowiednie do mojego auta chociaż Dar1962 pisze, że właśnie najlepsze do 2x4 a sam wybiera te oczywiście o agresywniejszym bieżniku ale nie dedykowane do 4x4. Ma może ktoś doświadczenie z tymi ContiCrossContact Winter? Czy może rzeczywiście kupić te Uniroyale i jako do jazdy głównie szosowej chociaż nie tylko, równie dobrze nadawałyby się?
moim zdaniem nie powinieneś się sugerować rodzajem posiadanego napędu (2x4 czy 4x4) a bardziej charakterystyką samochodu, Duster jest samochodem segmentu SUV i dobierając opony nie należy sugerować się tylko ich rozmiarem (tożsamym co w innych samochodach osobowych) ale dobrać opony dedykowane dla tego segmentu a zamierzany sposób eksploatacji (bezdroża, wysoki kopny śnieg...) powinien decydować o wyborze konkretnej marki czy rodzaju bieżnika...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-17, 19:42
już tłumaczę opony zimowe (i nie tylko) dedykowane do SUV są droższe - głównie dlatego,że są dedykowane do SUV (pomijając ich rzekome albo i nie rzekome wzmocnienia w okolicy barków) Uniroyale stosowane są w normalnych osobówkach ale mają bardzo dobrą opinię, jeśli chodzi o trakcję zimową bo mają solidny i agresywny bieżnik nadający się doskonale w głębszy śnieg a do tego są stosunkowo tanie - tańsze niż dedykowane. Wielu użytkowników 4x4 wybiera je ze wspomnianych powodów. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie (wręcz odwrotnie) aby założyć je do 2x4.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-17, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
opony zimowe (i nie tylko) dedykowane do SUV są droższe - głównie dlatego,że są dedykowane do SUV (pomijając ich rzekome albo i nie rzekome wzmocnienia w okolicy barków) Uniroyale stosowane są w normalnych osobówkach ale mają bardzo dobrą opinię, jeśli chodzi o trakcję zimową bo mają solidny i agresywny bieżnik nadający się doskonale w głębszy śnieg a do tego są stosunkowo tanie
sprawdziłem na dzień dzisiejszy ceny opon zimowych Uniroyal oraz dedykowanych do Dustera marki BF Goodrich, BF Goodrich kosztują 470 pln a Uniroyal 370 pln a to wg mnie znacząco taniej/drożej nie jest, (owszem, byłoby gbyby to były opony tego samego przeznaczenia)...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum