Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-25, 20:49
Pickupy to wiadoma sprawa że w crashtestach blado wypadają, podobnie jak amerykanskie vany np chrysler voyager - pytanie tylko na ile odzwierciedla to stan rzeczywisty
1. Wyobraźcie sobie Dustera naprzeciw tego małego pięciogwiazdkowca - wynik wiadomy. 2. Z betonową ścianą testują w NCAP, ale to fikcja - nikt normalny nie wali czołowo w ścianę, jak już to rykoszetem (gdy zakręci samochodem, zahaczy o inny i odbije się) i wtedy wyniki z czołówki są niemiarodajne. ....
ad. 1 wiadomo przednia klapa Dustiego która nie chce się, skubana pogiąć, zadziała jak wynalazek doktora J.-I.Guillotine'a na zawartość tego mniejszego.
Za tę klapę odjęto DD punkty a Kii Sportage nie!
I nawet plastiki z relingów odpadły. Temu Dasteru
ad. 2 w betonową scianę przy 50 km/h to się wali przy testach homologacyjnych, np w Polsce.
W E-NCAP auto uderza ca. 40% szerokości od strony kierowcy w deformowaną przeszkodę (warstwa płyty ulowej) na stalowej ramie. To ma symulować niecentralne zderzenie z innym autem ("typowa" czolówka)
Autko straciło na punktacji za to że się otworzyła tylna klapa. Co to ma do bezpieczeństwa?
Że niby się marchewki na drogę wysypią ?
Patrz: 1:00..1:04
http://www.euroncap.com/P...aa-39443b33ca74
P.S.1:
Już słyszałem w pracy komentarze: "Nooo, słyszałem , że już ustawiają się kolejki do odsprzedaży Dustera!... Wynik na poziomie chińszczyzny", etc. bomba
Po tym teście kolega z zakładu zrezygnował z zamiaru kupna DD. A szkoda, bo ja mimo wszystko uważam DD za fajny i wystarczająco bezpieczny wózek, choć co podkreślam, oczekiwałem jednak nieco lepszych wyników.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-26, 00:24, w całości zmieniany 6 razy
Pickupy to wiadoma sprawa że w crash-testach blado wypadają, podobnie jak amerykańskie vany np Chrysler Voyager - pytanie tylko na ile odzwierciedla to stan rzeczywisty
W E-NCAP auto uderza ca. 40% szerokości od strony kierowcy w deformowaną przeszkodę (warstwa płyty ulowej) na stalowej ramie. To ma symulować niecentralne zderzenie z innym autem ("typowa" czolówka)
Autko straciło na punktacji za to że się otworzyła tylna klapa. Co to ma do bezpieczeństwa?
Że niby się marchewki na drogę wysypią ?
Trochę uprościłem, ale ta stalowa rama jest umocowana, swobodna, czy też leci z przeciwka z v=60 i ma masę1,2 tony? Bo dopiero trzecie to typowa czołówka...
A w bagażniku można wozić także teściową. No i otwarte drzwi czy klapa to mniejsza sztywność przy dachowaniu.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-26, 13:15
piotrres napisał/a:
Benny, a ty się nie boisz?:
Nie, i to z kilku powodów
1)wyniki testów uważam za mało miarodajne - mój były szef zaliczył czołówkę "beznadziejnym" grand voyagerem, we wraku prędkościomierz stanął na 75km/h po ostrym hamowaniu. Wg testów powinien mieć m1 z ogródkiem na dachu, w realu ogólne potłuczenia, złamana ręka i zdecydowana zmiana stylu jazdy po rekonwalescencji (mimo iż stwierdzono winę kierowcy 308ki, tajemnicą poliszynela w firmie było że szef należy do świrów za kierownicą, czemu w luznych rozmowach nawet nie próbował zaprzeczać)
2)W podanym linku jest wynik sedana, który ma 2 poduchy. Ja w swoim hb mam 4 - nie żebym jakoś wierzył w ich cudowną moc, ale jak któryś zdolny przejeżdżający na "póżnym żółtym" miałby we mnie trzepnąć to mimo wszytsko wolę mieć te 2 boczne poduszki - szanse z pewnością rosną na powrót do zdrowia...
3)Aveo - nawet te starsze - w bezpośredniej konfrontacji da radę nawet z mercedesem - w poniższej sytuacji kierująca mercedesem była w dużo gorszym stanie niż koleś z chevroleta
http://wadowice24.pl/wyda...snieg-i-gloledz
4)Wożę w podsufitce św.Krzysia w sensie obrazka - na pewno nie przeszkodzi, a może pomoże...
5)Mimo młodego wieku szybciej myślę niż jeżdżę
6)Jak coś się ma stać i tak się stanie - siedząc w domu też moge sie porazić prądem, zatruć gazem lub być unicestwionym przez spadający meteoryt (mieszkam na 10tym piętrze )
Trochę uprościłem, ale ta stalowa rama jest umocowana, swobodna, czy też leci z przeciwka z v=60 i ma masę1,2 tony? Bo dopiero trzecie to typowa czołówka...
Nie eplusie,
To auto wali w nieruchomą stalową ramę z przymocowaną płytą ulową, chyba z folii aluminiowej (kiedyś takiego używano jako wypełniacza do łopat śmigłowcowych i podłóg w samolotach. A Piotrres używał jako prostownicy strug)
eplus napisał/a:
A w bagażniku można wozić także teściową. No i otwarte drzwi czy klapa to mniejsza sztywność przy dachowaniu.
Tej sztywności to bym się nie obawiał, jeśli pamiętasz piotrresowy test sztywności budy:
6)Jak coś się ma stać i tak się stanie - siedząc w domu też moge sie porazić prądem, zatruć gazem lub być unicestwionym przez spadający meteoryt (mieszkam na 10tym piętrze )
Jak cię trafi meteoryt, to zgłoś to do Pracowni Komet i Meteorów www.pkim.org
Też mieszkam na 10-tym i mam wszystkich pod sobą
Benny:
Ja to pytanie zadałem nieco prowokacyjne (acz intencje moje czyste) bo spodziewałem się takiej odpowiedzi. Podobnież, Daćki, odpukać w twarde plastiki, wypadają w realu lepiej niż w testach...
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-28, 23:37, w całości zmieniany 5 razy
Laisar - a jak w koncu jest z tymi napinaczami? W katalogu sa jak byk a tu zgadzam sie na filmach ewidentnie widac, ze ich nie bylo - jak to jest naprawde?
Nie mam pojęcia, jak jest naprawdę naprawdę (wbrew powracającym podejrzeniom - nie pracuję dla Renault-Dacii d: ), ale skłaniam się ku tezie, że faktycznie rozbili po prostu Ambiance'a - wszystko by się wtedy zgadzało: i wygląd, i wyposażenie, i wyniki.
SpikeMike napisał/a:
testy Euro NCAP mają wymiar bardziej marketingowy niż ewaluacyjny
Noo, nie do końca: bez względu na wykorzystanie ich przez marketing jakoś tam świadczą o poziomie bezpieczeństwa - tyle że jak zawsze trzeba je przede wszystkim odczytywać w kontekście założeń i metodologii, a nie wprost.
piotrres napisał/a:
jeżeli widzisz, że byle badziewstwo dostaje 4* to...po prostu przykro
Taka marka, zdaje się, bo:
Prezes napisał/a:
Oj marketingowcy się nie postarali
- ależ postarali: tyle że renówkowi, a nie daciowi, jak mniemam...
...No chyba że chodzi o "szum medialny" - ale MSZ metoda "nieważne jak, byle z nazwiskiem" jest marna /:
Mikele napisał/a:
Czy to są jeszcze crash testy, skoro o ilości gwiazdek przestało decydować zachowanie się przedziału pasażerskiego i obrażenia ludzi w środku, a zaczęło posiadanie przez auto sygnalizatorów niezapiętych pasów, albo ESP ?
Ja EuroNCAP trochę rozumiem - jakoś trzeba utrudnić zdobywanie kolejnych gwiazdek i stymulować rozwój - ale uproszczenie wszystkiego do jednej wspólnej oceny jest rzeczywiście przesadą, bo właśnie zaciemnia interpretację wyników.
Natomiast w kwestii formalnej: EuroNCAP to nie jest crash test - tylko "ocena [bezpieczeństwa] nowego samochodu", której dopiero jedną z części jest "zderzeniówka"...
jacusb napisał/a:
dlaczego takiej [wersji] nie testowali?
Teoretycznie testują wersję najpopularniejszą - faktycznie bądź wedle oczekiwań. Przynajmniej wtedy, gdy organizacja wybiera wersję zupełnie samodzielnie... Bo możliwy jest również "sponsoring" - gdy ktoś (np producent, importer, organizacje konsumnckie itp) daje auta do testów. EuroNCAP rozważa wtedy, czy propozycja się nadaje.
I w zasadzie żadnych spisków bym się nie dopatrywał... Ale... Tak się składa, że podobno wszystkie daćki najlepiej sprzedają się w najwyższych wersjach...
Nie wiem, jak jest z Dusterem czy wcześniejszymi modelami, i nie podejrzewałbym EuroNCAP o jakieś machloje, ale spokojnie jestem w stanie uwierzyć w akcję działu marketingu Renault - nic nielegalnego, oczywiście, ale po prostu odpowiednie przygotowanie gruntu dla osiągnięcia założonych wyników: wystarczająco dobrych dla rozsądnego człowieka, ale nie zbyt dobrych, żeby ni e zagroziły sprzedaży "prawdziwych" renówek... d: (Lub nissanów, dla ścisłości).
z234 napisał/a:
czy opóźnienie 10-cio miesięczne tego testu to normalna taktyka w stosunku do wszystkich aut?????
Nie ma zasad - p.w.: testują, kiedy sami uznają za stosowne, albo ktoś im zasponsoruje wózki (co nie jest niczym nagannym i nie wierzę, żeby wpływało na wyniki).
piotrres napisał/a:
Za tę klapę [przednią] odjęto DD punkty a Kii Sportage nie
Bez przesady - odjęto za tylną przy zderzeniu przednim oraz za drzwi przy bocznym. Maski nikt nigdzie nie komentował.
Cytat:
Autko straciło na punktacji za to że się otworzyła tylna klapa. Co to ma do bezpieczeństwa?
Że niby się marchewki na drogę wysypią ?
Trochę jednak ma do bezpieczeństwa - mogą być i marchewki (; ale ogólnie chodzi o bagaże, które mogą się wysypać innym pod koła. Faktycznie - nie jest to dobre.
Natomiast czy takie holistyczne podejście przez EuroNCAP do testów jest przesadne, to już oczywiście można dyskutować... Ja bym jednak nie krytykował bardziej, niż powyżej ("bez przesady z upraszczaniem do jednej oceny").
Cytat:
Po tym teście kolega z zakładu zrezygnował z zamiaru kupna DD. A szkoda, bo ja mimo wszystko uważam DD za fajny i wystarczająco bezpieczny wózek
A ja bym się nie przejmował - zostanie więcej dla tych rozsądnych osób, które docenią taką daćkę (((;
ale skłaniam się ku tezie, że faktycznie rozbili po prostu Ambiance'a - wszystko by się wtedy zgadzało: i wygląd, i wyposażenie
Po lekturze instrukcji, zdjęciu osłony słupka B ,przesłuchaniu pracowników wiadomego ASO utwierdziłem się w przekonaniu, że rozbito Ambience podając że to wyniki Laureate Niechlujstwo ?!
laisar napisał/a:
piotrres napisał/a:
jeżeli widzisz, że byle badziewstwo dostaje 4* to...po prostu przykro
Taka marka, zdaje się, bo:
Prezes napisał/a:
Oj marketingowcy się nie postarali
- ależ postarali: tyle że renówkowi, a nie daciowi, jak mniemam...
laisar napisał/a:
ale po prostu odpowiednie przygotowanie gruntu dla osiągnięcia założonych wyników: wystarczająco dobrych dla rozsądnego człowieka, ale nie zbyt dobrych, żeby nie zagroziły sprzedaży "prawdziwych" renówek... d: (Lub nissanów, dla ścisłości).
No to: vous le voulez Georges Dandin!
2x2=? A ile ma być Panie Prezesie?
Prywatnie taką politykę uważam za, hmmmm, dalece nierozsądną. Ale to tylko moje zdanie. Nie kończyłem w końcu Wydziału Gier i Zabaw
laisar napisał/a:
Cytat:
Po tym teście kolega z zakładu zrezygnował z zamiaru kupna DD. A szkoda, bo ja mimo wszystko uważam DD za fajny i wystarczająco bezpieczny wózek
A ja bym się nie przejmował - zostanie więcej dla tych rozsądnych osób, które docenią taką daćkę (((;
A ja też się tym nie przejmuję! Przejmować to się powinien dział marketingu Renaut/Dacii
Filmik z crash-testu E-NCAP wysłałem siedmiu kolegom, (co ważne: inż-mechanikom od środków transportu: mgr. inż....dr. inż. w tym 3 samochodowcom.)
Ich ocen była zbliżona i streszcza się w dwóch zdanich: tego auta nie ma się co bać. Co najwyżej nie należy tuż przed nim przebiegać.
Ale to tylko zdanie niepoprawnych racjonalistów.
Wyjaśniam: inkryminowani osobnicy jeżdżą Skodami, Volvami, Renaultami, Fordami.
W marcu 2010 r. miałem informację z Niemiec (o czym kiedyś pisałem) że, "jest lepiej niż dobrze", jeżeli chodzi o crash-test Dustera. Z oczywistych względów szczegóły były dla mnie niedostępne. Tyle że kryteria były "stare"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-01, 10:41, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-01, 09:08
piotrres napisał/a:
2x2=? A ile ma być Panie Prezesie?
Gdyby marketingowcy, może bardziej PR-owcy się postarali, dołożyli piszczek z tyłu, czy zafundowali lepsze wersje auta do testu, byłoby 2x3, a to na pewno więcej niż 2x2. I nie byłoby wiadomości "W teście tylko Dacia Duster zdobyła poniżej 4 punktów". O wizerunek, nawet ten gorszy, trzeba jednak trochę dbać. W końcu ostatnio dużo pochlebnych opinii o samochodzie zaczęło się pojawiać. Hmmm.. a może stąd ten wynik? Celowe działanie, co by "kolos" i "kiszkaj" się sprzedawały?
a może stąd ten wynik? Celowe działanie, co by "kolos" i "kiszkaj" się sprzedawały?
Tego dowiemy się dopiero po - ewentualnej - dalszej reakcji Renault/Dacia/EuroNCAP: jeżeli będą próbowali wyjaśniać, że to (prawdopodobnie) Ambiance, że napinaczy brak/nie zadziałały albo zrobią powtórny test, będzie to oznaczać, że to wszystko "błędy i wypaczenia".
A jeżeli wszystko zostanie tak jak teraz, to będzie pewne, że od początku taki był Wielki Plan...
Strategia grupy Renault w zakresie bezpieczeństwa modeli Dacia jest taka, by w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP otrzymywały one trzy gwiazdki i polityka nie ulegnie zmianie - powiedziała dyrektor produktu w Renault, Beatrice Foucher
Jeszcze nic, bo Rosjanie go nie testowali - ale będzie miał tyle samo co Daciowy z tym samym wyposażeniem: 3* normalnie i ewentualnie 4* z ESP.
(Chociaż ja obstawiam, że wersja z napinaczami mogłaby się łapać nawet na ponad 80% punktów w zakresie ochrony dorosłych - czyli wystarczająco do 5*. Ochrona dzieci już teraz na to wystarcza, a z ESP systemy miałyby 71% - gdy 5* jest od 60%. Pozostają piesi: minimum 40% do 5*, czyli prawie 15 pkt. - i nie bardzo wiem, co trzeba by zmienić... No, ale inżynierowie pewnie wiedzą (; - i jakoś potrafią to zrobić nawet w SUV-ach).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-02, 22:50, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2011-03-02, 23:02 Egon, klawo jak cholera!
laisar napisał/a:
laisar napisał/a:
od początku taki był Wielki Plan...
"A nie mówiłem?" d:
Cytat:
by w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP otrzymywały one trzy gwiazdki i polityka nie ulegnie zmianie - powiedziała dyrektor produktu w Renault, Beatrice Foucher
Rzeczywiście, chyba nikt jeszcze na to taki Genialny Plan promowania własnej firmy nikt nie wpadł!
Tylko, żeby nie było tak jak mawiał b. rosyjski premier M. Kasjanow: "Mieliśmy taki genialny plan. Wyszło jak zwykle."
P.S>:
Benny: za Św. Krzysia na podsufitce dodatkowe 5 pkt. w kategorii "bezpieczeństwo czynne"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-02, 23:07, w całości zmieniany 1 raz
Ano właśnie - np MSZ taka zagrywka zaczyna się niebezpiecznie zbliżać do granic uczciwości, a to też się liczy dla tzw. "zdroworozsądkowych", nie tylko same cechy produktu...
taka zagrywka zaczyna się niebezpiecznie zbliżać do granic uczciwości, a to też się liczy dla tzw. "zdroworozsądkowych"
Widzisz, można to odczytywać dwojako:
-uczciwość do bólu
-postawa cyniczna
A poza tym nie lubię patrzeć jak ktoś flekuje własne dziecko:
"Widzisz, bo ta mała Dacia jest taka nierozgarnięta i zasługuje tylko na trójkę"
Może to dlatego, że parę razy widziałem "friendly fire" z kierunku z którego należało oczekiwać wsparcia. Potem okazało się, że ktoś się bał, że ktoś za bardzo "urośnie".
Ot, taka "militarna antropomorfizacja"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-03, 00:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-03, 10:35
Niestety, póki co jest tak jak jest i wpływu na to raczej nie mamy, może zmiana gamy modelowej coś poprawi w tym względzie? Przykład sparka pokazuje że realnie da się zbudować samochód osiągający dobre wyniki w testach zderzeniowych (4*, do 5* zabrakło 1 pkt) którego koszt jest na poziomie 30-38tys. zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum