Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Odkurzacz by Wojtek
Autor Wiadomość
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-01-31, 09:04   

wojtek_pl,

Wyjmij akumulator (bo go szkoda trzymać jak nie pracuję)a reszta nie zamarznie, bez obaw. Kup koncentrat płynu chłodniczego i go dolej, a następnie przed postojem 4 tygodniowym, przejedź autem ze 2 km aż się wymiesza i będzie OK.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2012-01-31, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-31, 12:13   

Jeżdziłeś dzisiaj samochodem? Jeśli odpalił to da radę i większe mrozy przetrwa, odbierałem z Balic znajomych w nocy, przez Katowice przejeżdżałem o 3 w nocy i było -23st. C...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-31, 13:04   

No ba... Jakos tak stwierdzilem, ze te nowoczesne samochody nie sa przystosowane do wyjmowania akumulatora i nie wyjalem. Teraz za pozno, bo siedze w Niemczech do piatku.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-31, 14:15   

wojtek_pl napisał/a:
Teraz za pozno

nic się nie martw... podawane temperatury są tylko prognozami i nie zawsze się sprawdzają ponadto, to dużo zależy od miejsca postoju samochodu np. odległości od budynku, konfiguracji terenu, zadrzewienia itp. i takie czynniki też mają wpływ na rzeczywistą temperaturę w danym konkretnym miejscu a różnice mogą sięgać nawet kilka st. C. :-)
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-01, 11:03   

Poza tym - po piątku zapowiadają wzrost temperatury ;)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-02-01, 12:04   

ale tylko na chwile
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 16:07   

Było -16 jak uruchamiałem i ruszył bez problemu. :-)

Niestety ogrzewanie a zwłaszcza nawiew na nogi jest kompletnie do kitu. Aby w ogóle leciało chociaż minimalnie letnie powietrze to musiałem ustawić grzanie na maksimum a wentylator na drugi bieg. Oczywiście kierunek nawiewu na nogi był włączony. :roll: A i to nie czułem się komfortowo.
I nie jest to kwestia -20C na zewnątrz bo pod szybę lub z nawiewów w desce leciało gorące powietrze. Coś bardzo, bardzo schrzanili z konstrukcją układu wentylacyjno grzewczego. :evil: :evil: :-/
Chyba pojadę do serwisu, niech poprawiają, bo nie da się tak jeździć na dłuższą metę. Być może to będzie tylko kwestia zamontowania jakiejś dodatkowej kierownicy powietrza aby dmuchało na nogi kierowcy a nie gdzieś pod deskę ale po stronie pasażera także nie było zbyt ciepło...

PS. Silnik utrzymywał temperaturę80C bez problemu nawet przy -20C na zewnątrz.

PS2. Korek paliwa oczywiście zamarzł ale po potraktowaniu go odmrażaczem do zamków zaczął działać. :-/
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-02-04, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-06, 08:52   

Wczoraj mialem objaw usterki napedu. -14C. Przy wyjezdzie z miejsca parkingowego ruszylem do tylu a potem na do przodu. Zamielil troche kolami bo na parkingu lod byl. I za chwile zauwazylem 2WD i Awarie. Stop. Wylaczylem silnik, wlaczylem i dalsze 300 kilometrow odbylo sie (prawie) bez problemow.
Problem pojawil sie jakies 6 kilometrow pozniej. Na wyswietlaczu byly juz dwie kreski. Jechalem sobie 90 i chcialem przyspieszyc i wyprzedzic kogos. Wciskam gaz a tu kupa. Doszedl do 100 i sie dlawi. :shock: I tak kilka razy nie udalo sie przekroczyc 100km/h. A kawalek dalej juz mu przeszlo i jechal normalnie. Ot, ciekawostka... Paliwo teoretycznie mam dobre, BP Ultimate. Moze to slynne zabezpieczenie przed praca turbiny na zimnym oleju ? :mrgreen: :->
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-06, 09:22   

W moim odczuciu wszystkie wpisy na forum dotyczące utraty mocy, czy też dziwnego zachowania, wiążą się przy niskich temperaturach z jakością paliwa.

Opisywanie jakiej firmy było paliwo mało wnosi do sprawy, gdyż na terenie polski prawie wszystkie firmy maja paliwa z dwóch koncernów Orlen i Lotos (różnice są w liniach technologicznych oraz czystości zbiorników magazynujących). Ciekawe, że w ostatnim okresie nie pojawiły się wpisy o podobnych awariach powstałych po tankowaniu paliw z Orlenu czy Lotosu.

Ja nie bronię, czy też reklamuję jakiś koncern paliwowy, ale wiem z doświadczenia, że stacje, które są własnością Orlenu i Lotosu bardzo dbają o jakość paliwa (wyłączając, co czasami się zdarza nieuczciwych sprzedawców). Jednocześnie oba koncerny już w listopadzie wprowadziły do sprzedaży paliwa tzw. zimowe, które w znacznej mierze ograniczają czy te obniżają temperaturę krystalizacji parafiny. Z moich danych z Rafinerii w Gdańsku zimowe paliwa ON mogę bez problemu być używane do - 32 stopni Celsiusza.

Czytając wypowiedzi koleżanek i kolegów w większości przypadków problemy te występują z paliwami Statoil, BP i czasami Shell nie wspominając o tzw. stacjach niezależnych. Mogę zacytować stare powiedzenie "cudze chwalicie bo swojego nie znacie"

Więcej wiary w paliwa rodzimej produkcji i polską myśl techniczna.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-06, 09:37   

Nie mowie nie :) Niewykluczone, ze ta stacja miala akurat gorsza partie paliwa... Dzien wczesniej, przy -16C odpalil bez problemu po 4 tygodniach stania i po drodze bylo -20C i zadnych negatywnych objawow. Tez BP Ultimate, tylko inna stacja.
Coz, najwyzej nie bede tankowal na tej felernej stacji. Moze tansze paliwo o 4 grosze na litrze nie wzielo sie z nikad. :lol:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-06, 09:42   

chriskb napisał/a:
wiążą się przy niskich temperaturach z jakością paliwa.

w pełni popieram, wielokrotnie na forum wypowiadałem się na ten temat i póki co zdania nie zmieniam...
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-02-06, 09:46   

chriskb napisał/a:
Więcej wiary w paliwa rodzimej produkcji i polską myśl techniczna.

Zgadzam się z Tobą ale z jedną uwagą. Ja od dłuższego czasu swojego Scenica tankuje na Lotosie, zawsze leje standardowy ON + dodatek do diesla. Do -20 wszystko było ok ale jak temperatury spadły niżej to rano odpalał za 4-5 razem, tzn. odpalał i po 2 sekundach gasł i tak kilka razy po czym w końcu "załapywał" - typowy objaw przymarzania ropy. Przy kolejnym tankowaniu na Lotosie nalałem Dynamic ON i jak ręką odjął, przy -23 zapala za pierwszym razem. Tak więc przy takich mrozach warto nalać czegoś lepszego. Z tego co czytałem to zwykły zimowy ON Lotos nadaje się do -20, Dynamic ON do -32.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-06, 17:21   

Pozwolę. Sobie dodac ze diesel gold ze statoila jest importowany, i nie jest made in poland ;-) . Wlasnie go testujeę w skandynawii, jeszcze dziala :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-06, 18:32   

esdziewiaty napisał/a:
Pozwolę. Sobie dodac ze diesel gold ze statoila jest importowany


To się zgadza z rafinerii Duńskiej, ale przechowywany jest na terenie Polski w zbiornikach rafinerii Jedlicze i kilku bazach paliw między innymi w Nowej Wsi Wielkiej oraz bazach paliw koło Szczecina i Poznania.

Ponieważ Kolega podróżuję po Skandynawii, tam będzie można zaopatrzyć się w Diesel Gold Arktyczny (do -40° C) i ten ON na pewno da radę w tej wyprawie.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-07, 10:21   

Zatankowalem arktycznego diesla z neste, do -40 jesli auto stoi, i -44 gdy silnik pracuje. Lepszy iz diesel zestatoila, cozreszta widac empirycznie, gdyz auto lepiej pracuje, a w -37 chociaz praca silnika byla bardzo twarda, auto jedzie. Dalej ;)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-07, 10:23   

No tak, ale u nas takiego nie dostaniesz bo norma takich mrozów nie przewiduje :lol:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-07, 10:31   

esdziewiaty napisał/a:
Zatankowalem arktycznego diesla z neste....

jaka jest cena takiego diesla?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-07, 10:37   

TD Pedro napisał/a:
esdziewiaty napisał/a:
Zatankowalem arktycznego diesla z neste....

jaka jest cena takiego diesla?


pewnie tańszy niż w Polsce :-D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-07, 10:40   

1.63€/litr
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-07, 10:41   

maciek napisał/a:
pewnie tańszy niż w Polsce

prawie Ci się udało... :lol:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-07, 10:41   

maciek napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
esdziewiaty napisał/a:
Zatankowalem arktycznego diesla z neste....

jaka jest cena takiego diesla?


pewnie tańszy niż w Polsce :-D

Obawiam się, ze nie bo Skandynawia nie słynie z niskich cen. Za to u Niemców diesel był tylko 10 groszy na litrze droższy niż u nas. A teraz po spadku kursu Euro to pewnie ceny się wyrównały... :-x
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 10:59   

A ja właśnie jestem w serwisie na wymianie filtra paliwa... G.wniane BP Ultimate i tyle. Zaraz pozapisuję się na różne fora internetowe i będę ich obsmarowywał... :evil: :evil:

I nici z wycieczki... W serwisie mówią, że problemy są z Shellem i BP i mnóstwo filtrów wymieniają.

Echhh... zachciało mi się diesla... :-/
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-11, 12:21   

wojtek_pl napisał/a:
Echhh... zachciało mi się diesla... :-/

nawet nie bardzo jest jak Cię pocieszyć, by to " :-/ " zniknęło... może jedynie, że niedługo wiosna ... :lol:
- dziwne... Shell miał ON dobrej jakości, coś się musiało zmienić... :-(
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 17:34   

A było tylko -16C rano. Fakt, że jak wyjechałem za miasto to -20C. Ale nadal BP Ultimate ma być podobno do -30C ... Nie tankuję tego badziewia więcej....
Dolałem teraz Skydda, powinien pomóc . Dodatkowo zatankowałem na Orlenie ON Verva, 12 litrów. Mam nadzieję, że nie będę musiał wymieniać filtra jeszcze raz bo to kosztuje strasznie dużo. W ciągu dnia było tylko -9C. Ciekawe czy parafina rozpuściła się czy jak już była wytrącona to nadal jest...
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-02-11, 17:56   

Ja tankuję własnie na Orlenie Vervę i przy -25 nie miałem żadnych problemów. Co prawda jest to najdroższa stacja w okolicy nie licząc BP (na której więcej nie zatankuję po tym jak wtryskiwacze w Clio załatwiłem) ale też nie spotkałem nikogo komu przy ostatnich mrozach na tym paliwie nie odpaliło.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne