Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-03, 13:49
stempik napisał/a:
może okazać się że jest potrzebny pin do zalogowania się w aucie
PIN albo prawidłowo zwany kod APV to nie jest problem, DDT potrafi go odczytać.
stempik napisał/a:
prekodować go w odpowiednim programatorze
I tu widzę główny problem.
stempik napisał/a:
dopisać przu pomocy programu i kabelka OBD
I to jest również proste, DDT to potrafi.
Wniosek jest taki, że dolutowując nowy PCF nie mamy programatora aby go wstępnie prekodować.
A to Stempik nie wystarczy nowego PCF-a zalutować i programem DDT dopisać do auta ?
Bo rozumiem, że nowy pilot z ASO już jest wstępnie prekodowany.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-03, 13:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-03, 13:59
jackthenight napisał/a:
A ja nauczanie klucza,dodanie nowego klucza, podmianę UCH przez DDT2000 zrobię w 10 sekund - przynajmniej teoretycznie, ale jak dotąd DDT2000 w praktyce mnie jeszcze nie zawiódł :)
O ile mi wiadomo, to procedura przyuczania klucza jest sztucznie wydłużona do 1 godziny - ponoć ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy pan Zdzichu z hali, zatrudniony za 1500 brutto, znika z horyzontu na 10 sekund z kluczem od Laguny za 150 kafli. ;)
Mając słabe pojęcie o tym temacie, mam pewne obawy po przeczytaniu tego zdania.
eplus napisał/a:
I wtedy procedura byłaby taka: przyuczamy auto do immobilizera z kluczyka kupionego na allegro
Jak rozumiem, to auto dopasowujemy do kluczyka. Czyli sprzedawca z allegro ma nasze dane adresowe i może mieć duplikat immo. sprzedanego nam, czy to nie jest proszenie się o kłopoty
kiedy pan Zdzichu z hali, zatrudniony za 1500 brutto, znika z horyzontu na 10 sekund z kluczem od Laguny za 150 kafli. ;)
Ale co złego zrobi Zdzicho w tym czasie? Odpisze sobie numerek z breloka? Nie da się skopiować pilota.
Groźne byłoby, gdyby na 20 sekund wyjechał na jazdę próbną i w tym czasie przyuczył SAMOCHÓD do swojego prywatnego pilota - tym pilotem mógłby później otworzyć i uruchomić auto na mieście.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-03, 14:48
eplus napisał/a:
bebe napisał/a:
kiedy pan Zdzichu z hali, zatrudniony za 1500 brutto, znika z horyzontu na 10 sekund z kluczem od Laguny za 150 kafli. ;)
Ale co złego zrobi Zdzicho w tym czasie? Odpisze sobie numerek z breloka? Nie da się skopiować pilota.
Nie mam bladego pojęcia, nie znam się na tym. :] Wiem tylko, że w moim przypadku przyuczanie faktycznie trwało godzinę (serwisowi chyba nie zależało na sztucznym przeciąganiu sprawy, bo i tak przyuczali za friko). Kolega jeżdżący Mercedesem potwierdził, że w jego przypadku też tak to wyglądało i on właśnie się dowiedział, że ma to zapobiegać szybkiemu kopiowaniu kluczyków przez nielojalnych serwisantów. :) Nie mam pojęcia, ile w tym prawdy.
W zeszlym tygodniu bylem na przyuczaniu kluczy, tez trwalo to troche ponad godzine, lacznie z szybkim testem alarmów. Koszt z tego co pamietam to ok. 340 zlotych.
ale moment bo ja widzę dwie sprawy:
1. immobilizer
2. sygnał radiowy
i skoro mamy "pasywną" pastylkę z kluczyka zapasowego, a jesteśmy w stanie nauczyć samochód odbierania sygnału z innego kluczyka to... w czym problem?
Czy dwie pastylki od immobilizera będą się gryzły będąc w jednej obudowie?
no i byłoby ciekawie
jeśli w domu byłoby kilka Daciek, to możemy sobie wyobrazić uniwersalnego pilota do otwierania [nieumożliwiającego odjechania], co przynajmniej u mnie byłoby przydatne...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-04-03, 16:12, w całości zmieniany 1 raz
Ależ oczywiście że istnieją. Choć nie wszystkie. Dacia jednak jest do skopiowania.
No to jak jest z tym , kupując z allegro i trafiając na nieuczciwego sprzedawce to igramy z losem, czy wszystko jest w porządku i możemy olać niecne zamiary sprzedawcy?
Pytam czysto teoretycznie.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-04-03, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
trafiając na nieuczciwego sprzedawce to igramy z losem ... Pytam czysto teoretycznie
Igrasz z losem systawiając nos na ulicę.
Dacie można ukraść w 5 - 10 minut.
1_ otwierasz - ok 30 sek.
2_ kasujesz ustawienia komputera - ok 2-5 minut
3_ wyrywasz stacyjke - około 30 sek.
4_ cieszysz się z jazdy samochodem sąsiada.
Sam nie wierzę że to napisałem. Nie czytajcie tego, to musi być jakaś bujda.
Uwaga: wszystkich chętnych do zanocowania dziś w samochodzie uprzedzam że noc ma być chłodna.
czaju napisał/a:
1. immobilizer
2. sygnał radiowy
.... Czy dwie pastylki od immobilizera będą się gryzły będąc w jednej obudowie?
1. Immo to elektroniczne zabezpieczenie, zasilane i komunikujące się na drodze indukcyjnej.
2. pilot steruje zamkiem centralnym , komunikując się z centralką za pomocę fal radiowych.
3. W zalezności od Bóg wie czego dwa chipy umieszczone w polu w pobliżu stacyjki mogą powodować przekłamania. Za kazdym razem tylko jeden z nich bedzie pierwszy. A przynajmniej tak mi się zdaje.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2012-04-05, 13:06, w całości zmieniany 3 razy
Temat kompletnego klucza do zdalnego sterowania razem z przyuczeniem to w Niemczech cena 170-190 euro (informacja z salonów niemieckich).
Do rozważenia jedynie dla osób mieszkających blisko granicy, o ile ceny po stronie PL będą podobne do tych, które ja uzyskałem od polskich dealerów (~900 zł). W pozostałych przypadkach dochodzi koszt paliwa.
Nie zmienia to faktu, że cała ta impreza z kluczem w tak wysokiej cenie jest "lekko drobno pochlastana"...
Ja osobiście na tak wysokie koszty się nie piszę.
Trzeba będzie się zastanowić czy:
- skorzystać z uprzejmości kolegów ekspertów z forum i wejść w eksperyment naukowy z próbą przyuczenia klucza z allegro (się nie znam to się trochę obawiam o skutki uboczne - nie powiedzieliście nadal, czy to niczym nie grozi)
- przytulić alarm
- żyć jak fabryka dała.
Mam dwie informacje z niezależnych źródeł - jedno polskie i jedno niemieckie - że nowe klucze są wstępnie programowane na dany nr nadwozia i takie częściowo zaprogramowane trafiają do ASO. W ASO są tylko przyuczane do danego auta, co kończy proces programowania. Podobno raz przyuczony klucz nie może być ponownie przyuczony do innego pojazdu.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-07, 10:22
Znalazłem na allegro oferty transpondera PCF7946AT za 35 zł - czyste.
Za prekodowanie pod auto dodatkowa opłata. Ale pewnie więcej niż 50 zł kosztować to nie będzie (wysłałem maile do sprzedawców z pytaniem o koszt wstępnego prekodowania)
Także używany pilot z allegro to koszt 100 zł + 35 zł i prekodowanie 50 zł, czyli razem
jakieś 180 zł.
Teraz tylko przelutować transpondery, za pomocą DDT2000 dodać nowy pilot do auta i mamy dwa piloty zdalnego sterowania :)
180 zł to pewnie zdecydowanie mniej niż 800 zł :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-07, 10:24, w całości zmieniany 3 razy
Zakupiłem oryginalny kluczyk niby nowy na allegro. Jednak nie działa powyższa instrukcja jak i DDT2000 nie chce go dopisać. Po świętach udam się do ASO ciekawe czy coś z tym zrobią czy wydałem forsę w błoto.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-07, 11:40
Pokaż z której aukcji kupiłeś pilota.
Pewnie pilot nowy, ale już był dopisany do jakiegoś auta wcześniej - a takiego pilota się już nie dopisze do innego auta.
A o dodaniu pilota więcej jest tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p=125216#125216
A przez DDT zawsze dopisujesz dwa kluczyki, najpierw ten który działa, a później dopiero ten nowy, który chcesz dodać.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-04-07, 11:52, w całości zmieniany 6 razy
Teraz tylko przelutować transpondery, za pomocą DDT2000 dodać nowy pilot do auta i mamy dwa piloty zdalnego sterowania :)
180 zł to pewnie zdecydowanie mniej niż 800 zł :)
Jest taki problem, zdaje się aby nauczyć nowy kluczy trzeba posiadać - odczytać Kod APV. Tu (przynajmniej u mnie) pojawia się problem:
Request: lecture code APV error (2036) Requestes service $21, Negative reply 33: ECU locked
Pewnie pilot nowy, ale już był dopisany do jakiegoś auta wcześniej - a takiego pilota się już nie dopisze do innego auta.
A o dodaniu pilota więcej jest tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p=125216#125216
Zanim kupilem to pytałem czy to na pewno nowy niezaprogramowany pilot i odpisał:
Cytat:
Kluczyk jest naprawdę nowy (brak rysek czy śladów używania) - można go za programować w ASO. Ja miałem mieć go do swojej Daci jako zapasowy ale samochodu już nie mam. Fabrycznie do Daci jest kluczyk bez przycisków oraz kluczyk z przyciskami. Max można do programować 7 kluczyków do samochodu.
a w aukcji napisał:
Cytat:
Mam do sprzedania oryginalny pilot kluczyka widoczny na zdjęciu do samochodu marki Dacia Logan, Logan MCV, Sandero. Pilot do się zaprogramować bez przeszkód
w tamtym też wątku napisałem jaki mam komunikat.[/code]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum