Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-18, 10:08   

Scyzor napisał/a:
Myślałem, że może to efekt mojego stylu jazdy, ale wczoraj wspiąłem się na wyżyny swojej cierpliwości i ok. 500km trasy przejechałem maksymalnie spokojnie, zdecydowaną większość trasy pokonując ze stałą prędkością na poziomie 115-120 km/h. Wynik - okrągła dycha gazu na każde 100 km.


Musisz mieć coś zepsute, nawet mój Polonez tyle nie pali :D
_________________
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-18, 11:29   

Jeszcze gazu nie mam założonego w Sandero 1.2 16V ale benzyny mi pali pomiędzy 7-8L więc gazu powinna spalić koło 10L. Chyba tu głównie chodzi o tryb jazdy u mnie jest to praktycznie 100% miasto i jazda normalna. Tzn w tym aucie żeby normalnie jechać trzeba jeździć dynamicznie ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-18, 13:08   

7-8 to rewelacja. Mi Meriva B brała w cyklu 100% miasto ok. 11 - 11,5 litra benzyny, a LPG nawet 13,5.
_________________
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-05-20, 10:16   

Marrtin napisał/a:
Scyzor, sporo Ci pali tego gazu. Czy jeździsz w większości po mieście i w korkach?
Ja robię około 100 kilometrów dziennie i wychodzi sporo mniej
Obrazek
Tylko, że nigdy nie słucham się strzałek do zmiany biegu na desce rozdzielczej i zmieniam biegi w okolicach 2500-3000 RPM
Silnik mamy ten sam.


Ja też nie słucham strzałek. Faktycznie ostatnio sporo jeździ po mieście, ale wynik jest taki sam bez względu na to czy notowany jest przy cyklu miejskim czy w trasie. To mnie właśnie irytuje... Jadę właśnie w dłuższą trasę na dwa samochody i kumpel jadący 2-litrową BMW z zużywa takie same ilości gazu w trasie co ja ze swoją 1,2-litrową kosiarką...

mbar napisał/a:
Musisz mieć coś zepsute, nawet mój Polonez tyle nie pali :D

Pocieszyłeś mnie ;) Właśnie z taką uwagą oddawałem go na przegląd, ale efekt ich prac (jeśli jakieś były) był bardzo krótkotrwały... :(
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 10:30   

Scyzor napisał/a:
Właśnie z taką uwagą oddawałem go na przegląd, ale efekt ich prac (jeśli jakieś były) był bardzo krótkotrwały... :(


Jaką masz instalację? Landi Renzo (fabryczna), BRC czy może jeszcze coś innego?
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2016-05-20, 10:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-05-20, 11:02   

walter_g napisał/a:
Scyzor napisał/a:
Właśnie z taką uwagą oddawałem go na przegląd, ale efekt ich prac (jeśli jakieś były) był bardzo krótkotrwały... :(


Jaką masz instalację? Landi Renzo (fabryczna), BRC czy może jeszcze coś innego?

Fabryczną. Nie wiem czy to Landi, nigdy nie sprawdzałem.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-20, 11:09   

Jeśli to fabryczna to na bank masz Landi Renzo. Mało tego masz zablokowany komputer LPG, że nawet ASO nie ma do tego dostępu, by je coś podregulować czy poprawić parametry, może tylko natomiast podglądać ustawienia i nic.
Niektórzy po okresie gwarancyjnym zmieniają kompa na uwolniony, ale jest ponoć dużo roboty przy tej operacji. Było to omawiane na tym forum. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 11:35   

Jakby na przełączniku gazu pisało BRC, to by się coś jeszcze wykombinowało :-)

A jeżeli masz Landi Renzo to niestety będzie ciężko...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-20, 11:43   

to raczej problem z autem nie instalacją
może sonda ? i za bogato leje

Ogólnie temat jest ciężki i kosztowny , ja bym zostawił i czekał aż samo się okaże .
Od tych 1-2 zł na 100 km chyba nie zbiedniejesz
A z tym BMW to jest normalne , auta z dużymi silnikami mają mniejsze obr przy wyższych prędkościach .
Dlatego mimo większej dawki jednostkowej to różnica obrotów powoduje takie same spalanie u was
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-20, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-20, 11:53   

Scyzor napisał/a:
Wynik - okrągła dycha gazu na każde 100 km.

Wynik jest OK. Spore kombi ze słabym silnikiem musi spalić. Pociesz się cenami LPG. 100 kilometrów za 15 złotych nie przejedziesz żadnym innym autem. Jest dobrze.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-05-20, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 11:53   

Scyzor napisał/a:
walter_g napisał/a:
Scyzor napisał/a:
Właśnie z taką uwagą oddawałem go na przegląd, ale efekt ich prac (jeśli jakieś były) był bardzo krótkotrwały... :(


Jaką masz instalację? Landi Renzo (fabryczna), BRC czy może jeszcze coś innego?

Fabryczną. Nie wiem czy to Landi, nigdy nie sprawdzałem.


A jeszcze kilka pytań:
- ile masz przejechane km na tej instalce
- gdzie tankujesz gaz
- jeździsz czasem na benzynie
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 12:16   

Scyzor napisał/a:
przy 20kkm zwróciłem na to uwagę i panowie rzekomo coś przeprogramowali. Faktycznie 2 cykle po przeglądzie paliła trochę mniej (c.a. 8,5 l/100km). Potem wróciły stare nawyki.


Teraz doczytałem, że już jesteś po przeglądzie 20 tyś.

A regulowałeś zawory?

U nas było podobnie, niestety trzeba wyregulować zawory przy 20.000 km...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-20, 12:26   

regulowałeś zawory w dusterze ? :shock:
_________________
Moje auto
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 12:52   

Karenzo napisał/a:
regulowałeś zawory w dusterze ? :shock:


W Loganie 1.2 75 KM ;-)
Niestety przy 20.000 trzeba było je wyregulować, bo dzwoniły niemiłosiernie i spalanie wzrosło.

Po regulacji jak ręką odjął :mrgreen:

Zawory w tych silniczkach są niestety delikatne i potrzebe ok. 2-3 regulacji żeby się ułożyły i pracowały normalnie.
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2016-05-20, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-05-20, 13:51   

walter_g napisał/a:

A jeszcze kilka pytań:
- ile masz przejechane km na tej instalce

Od nowości - a więc obecnie c.a. 23tys.
walter_g napisał/a:
- gdzie tankujesz gaz

Od kilku miesięcy niemal wyłącznie na Orlenach (flota), wcześniej trochę na BP i Statoilach. Sporadycznie na stacjach marki krzak.
walter_g napisał/a:
- jeździsz czasem na benzynie

Owszem, choć nie za wiele. Zużywam jakiś bak paliwa na 2-3 miesiące.

Zaworów nie regulowałem - wyszedłem z założenia, że od tego jest serwis realizujący zobowiązanie przeglądów gwarancyjnych... Nie za bardzo umiem wyobrazić sobie, żeby bez komentarza wypuścili po przeglądzie samochód wymagający regulacji... Chyba, że mam kiepską wyobraźnię?

Karenzo napisał/a:
to raczej problem z autem nie instalacją
może sonda ? i za bogato leje

Ogólnie temat jest ciężki i kosztowny , ja bym zostawił i czekał aż samo się okaże .
Od tych 1-2 zł na 100 km chyba nie zbiedniejesz
A z tym BMW to jest normalne , auta z dużymi silnikami mają mniejsze obr przy wyższych prędkościach .
Dlatego mimo większej dawki jednostkowej to różnica obrotów powoduje takie same spalanie u was

Wiem i rozumiem zasadę większych silników i mniejszego obciążenia. Niemniej jednak taka sytuacja mnie dziwi biorąc pod uwagę, że nie miał tak od nowości. Jako nówka palił w granicach 8L gazu na każdą setkę.


jan ostrzyca napisał/a:
Wynik jest OK. Spore kombi ze słabym silnikiem musi spalić. Pociesz się cenami LPG. 100 kilometrów za 15 złotych nie przejedziesz żadnym innym autem. Jest dobrze.
Z tym bym się spierał. Przejedziesz. Wygodniejszym i mocniejszym. Przykład przytoczyłem wcześniej ;)
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 13:55   

Scyzor napisał/a:


Zaworów nie regulowałem - wyszedłem z założenia, że od tego jest serwis realizujący zobowiązanie przeglądów gwarancyjnych... Nie za bardzo umiem wyobrazić sobie, żeby bez komentarza wypuścili po przeglądzie samochód wymagający regulacji... Chyba, że mam kiepską wyobraźnię?


Tu nie o Twoją wyboraźnię chodzi, tylko raczej serwisów, albo jej brak.

Moja diagnoza to zawory do regulacji... Z resztą profilaktycznie i tak to trzeba zrobić, potem będzie tylko gorzej.

Dobrze, że masz auto służbowe to koszty tej "zabawy" Cię nie będą interesować.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 13:58   

Scyzor napisał/a:

walter_g napisał/a:
- jeździsz czasem na benzynie

Owszem, choć nie za wiele. Zużywam jakiś bak paliwa na 2-3 miesiące.


Zalecenie jest żeby po 3 pełnych tankowaniach gazu przejechać jeden pełny bak paliwa.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-20, 14:07   

niby dlaczego ?

nie mów tylko że chodzi o nastawy korekcyjne ecu wtrysków
_________________
Moje auto
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-05-20, 14:13   

walter_g napisał/a:

Moja diagnoza to zawory do regulacji... Z resztą profilaktycznie i tak to trzeba zrobić, potem będzie tylko gorzej.

Będzie musiała poczekać. Dziś startuję w trasę (c.a. 3 tys km). Ciekaw jestem czy to dystans wystarczający do tego żeby jej się pogorszyło (czym potwierdzi Twoją diagnozę) czy nie.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 332
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-05-20, 14:25   

Odłącz akumulator na parę godzin, potem pojeździj trochę na benzynie, może zacznie mniej spalać.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-20, 17:43   

Scyzor napisał/a:
Jadę właśnie w dłuższą trasę na dwa samochody i kumpel jadący 2-litrową BMW z zużywa takie same ilości gazu w trasie co ja ze swoją 1,2-litrową kosiarką...


Na logikę - koników używa podobną ilość, pedałem gazu może operować delikatniej, więc nie jest to takie nieprawidłowe.....
Zawsze mały silnik mocniej deptany będzie palił więcej niż zazwyczaj, a duży deptany delikatniej mniej niż zazwyczaj.
Efekt w litrach może być zbliżony.
 
herzlich 
Zielony listek


Marka: Dacia?
Model: Logan skasowany i Sandero
Silnik: 1.4, 1.2 16v 75 LPG
Rocznik: 2005, 2011
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 2016-05-22, 21:26   

Witam, drogą kupna nabyłem sprowadzaną z Francji Dacie Sandero 1,2 16v 75 na LPG fabrycznym rocznik 2011. Byłem trochę zmuszony, gdyż mojego Logana skasował zawodowy kierowca wjeżdżając żonie w bok. Moje pytanie jest następujące, jako że jest to mój pierwszy samochód na gaz, chodzi mi o dobry serwis z woj. śląskiego który by mógł sprawdzić mi instalację, u mnie w mieście gazownik gapił się w instalację jakby pierwszy raz widział auto na oczy, dodam że specjalizuje się w samochodach francuskich ;-) . Na stronie Landi Renzo podają jeden zakład z Katowic na ul. Roździeńskiego najbliżej mego miejsca zamieszkania. Naturalnie przeczytałem całe forum i wiem, że na fabrycznym gazie są blokady oprogramowania oraz znam dolegliwości fabrycznego gazu, o których tutaj pisaliście. Jedyne co do tej pory zaobserwowałem to dziwna mała ilość spalania gazu, zatankowałem 27 l coś już tam było wcześniej i do tej pory zrobiłem 400 km, jeszcze nie ma pusto z tego co tutaj piszecie powinien spalać około 10 l ten silnik. Pozdrawiam użytkowników Dacii :-) . Czekam z niecierpliwością na jakieś informacje.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-22, 21:37   

każdy zakład Landi renzo ci to ogarnie .
To są wszystko ich podzespoły dostępne na wolnym rynku tylko sterownik jest inny .

Jeżeli auto nie spala benzyny zamiast gazu to nie widze sensu jechać na ten "przegląd "
wymień sobie tylko 2 filierki i jeździj
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-22, 21:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
herzlich 
Zielony listek


Marka: Dacia?
Model: Logan skasowany i Sandero
Silnik: 1.4, 1.2 16v 75 LPG
Rocznik: 2005, 2011
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 2016-05-22, 21:54   

Dzięki za szybką odpowiedź, no z tymi filtrami to gazownik miał problem, zaproponował mi przeróbkę na filtry których on używa, ale się nie zgodziłem. Ciekawe ile mi zagęgają za filtry w Katowicach. Z tego co już obejrzałem auto to klocki i tarcze były niedawno wymieniane może Francuzi i te filtry niedawno wymienili, ale w tych francuskich papierach nic nie jest napisane.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-22, 23:34   

przeróbkę na filtry ?
już więcej do takiego czarownika bym nie pojechał

no więc filtry fazy lotnej jest zależy tylko od zastosowanego węzą .
standardowo jest to 12/14/16 mm
ściągnij gumę z filtra i zmierz suwmiarką mi sie wydaje że jest to 14 mm (według papierów tyle jest )
http://www.agsiedlik.pl/f...r-lpg--cng.html
Filtr fazy lotnej zależy jest od reduktora .(w nim się znajduje )
a według papierów jest to L 10
http://www.agsiedlik.pl/f...ia-renault.html
według internetów pasuje filtr od alaski (bardzo tani )
http://lpg-forum.pl/filtr...pic-t39142.html

Kup filtry jedź do byle jakiego zakładu lpg że mają ci to konkretnie wymienić (i dać stare ) albo najlepiej zrób to osobiście .

Jeżeli bardzo chcesz zrobić coś z instalacją możesz jeszcze wyczyścić wtryskiwacze . Rozkłada się wtryskiwacze i czyści z nagaru . Operacja prosta robiłem już 2 razy (w innym aucie )
https://www.youtube.com/watch?v=GUix4v8nZvI
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-22, 23:50, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne