Witam bardzo serdecznie. Chcę pokazać mojego Dustera , którego odebrałem w ostatni czwartek tj. 2.12.2010r.
Przy oglądaniu zdjęć należy mieć na uwadze , że wygląd nie jest kompletny, otóż dojdzie sporo dodatków. Kompletne nadkola plastikowe, nakładki ,na drzwi , ozdobna końcówka wydechu , nakładka na próg bagażnika i chlapacze. Dealer dał "ciała" i nie zamówił na czas owych dodatków. Gdy tylko przyjdą postaram się dodać zdjęcia. Do 16.12.2010 ma to być już zamontowane. Wrażenia z jazdy? Świetne. Samochód jest naprawdę cichy i żwawy , pomimo niewielkiego przebiegu , na dzień dzisiejszy jest to 210km. Wykończenie dla mnie bardzo przyzwoite , nic nie trzeszczy , a twarde plastiki w aucie za tą cenę nie wadzą. Pozycja za kierownicą przyjemna, prowadzenie wystarczająco precyzyjne. No i niesamowity komfort psychiczny , że mam 21cm prześwitu , i nie muszę się obawiać o większość przeszkód na drodze. Napęd 4x4 , a śnieg. Otóż świetnie to działa. Auto praktycznie od razu wyrywa do przodu nie zważając na kiepskie warunki drogowe. Duży wpływ na dobra trakcję maja opony Michelin Lattitude Alpin. Są boskie.
Ogólnie jestem zachwycony autem i nie żałuję wyboru.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2013-04-16, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-05, 16:44
Gratulacje.
Mam taki sam wypas i kolor lecz bez 4WD i dCi ale juz z wymienionymi przez Ciebie dodatkami.
Jazda przyjemna i pewna lecz uwazaj przy otwieraniu drzwi aby w nic nie "dotknac" bo blachy w Dusterze sa niestety papierowe. Ponaciskaj palcem blache w roznych miejscach nadwozia nawet na klapie. Ugina sie jak cholera. U mnie przy otwieraniu drzwi lekko puknely w krawedz lusterka sasiada i lekkie wgniecenie przy klamce. Ogranicznik slabo hamuje drzwi w pierwszym posrednim polozeniu i otwieraja sie na max. Trzeba lekko otwierac lub lapac reka aby nie "polecialy" do konca.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2010-12-05, 16:50, w całości zmieniany 2 razy
Gratulacje!
Fajnaa maszynka.
Niestety miedzy "szprychami" w alufelgach bardzo ładnie zbiera się lód.
Daster napisał/a:
Jazda przyjemna i pewna lecz uwazaj przy otwieraniu drzwi aby w nic nie "dotknac" bo blachy w Dusterze sa niestety papierowe. Ponaciskaj palcem blache w roznych miejscach nadwozia nawet na klapie. Ugina sie jak cholera.
Cóż, większość nowych aut tak teraz ma. Wymóg bezpieczeństwa. Iżby w razie "W" strażacy
mieli mniej roboty. Słyszałem, jak pewien kierowca mówił, że w Hondzie to te blachy takie cienkie to można prawie drzecć rękoma
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-05, 17:44
Cienkie blachy to takze oszczednosc dla producenta. Tanszy material i stosowanie slabszych pras do wyprasek profili i ksztaltow. I mysle ze chodzilo Im bardziej o to..
Witam!
Oponki mam dokladnie takie same - sa super. Mimo napedu 4x2 jazda w glebokim sniegu tym autem to prawdziwa przyjemnosc (chociaz nie wiem czy bym sie wykopal po zatrzymaniu auta)
Dziękuję dziękuję za ciepłe słowa. Zamówiłem juz uszczelkę pod maskę od Fiata 126, i szykuje sie na większe wycieraczki , gdyz te są zdecydowanie za małe .
Nie moge sie też doczekać chlapaczy , ponieważ cały próg, drzwi i nawet tylne nadkole są uwalone błotem pośniegowym .
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Wspominacie o nadkolach pelnych - czy to jest standardowe akcesorium daci? Moj sprzedawca chyba nic o tym nie wiedzial - moglibyscie podac troche szczegolow na ten temat zebym mogl to sobie domowic? (+Ile za to policzyli/policza ;) )
Wspominacie o nadkolach pelnych - czy to jest standardowe akcesorium daci? Moj sprzedawca chyba nic o tym nie wiedzial - moglibyscie podac troche szczegolow na ten temat zebym mogl to sobie domowic? (+Ile za to policzyli/policza ;) )
W Gdańsku pada, i ma padać do rana. Nie mogłem sobie odpuścić przejażdżki i sprawdzenia możliwości terenowych pojazdu w warunkach zimowych.
Więc. Napęd załącza się wyjątkowo sprawnie w trybie AUTO, i w zasadzie można cały czas na tym ustawieniu jeździć. Postanowiłem wczuć sie w sytuację kolegów z wersji 4x2, i pojeździłem w trybie 2WD. Faktycznie jedzie to przyzwoicie , ale do 4WD nie można porównywać. Potestowałem również podjazdy pod przeszkody z oderwanym od podłoża jednym kołem. w trybie AUTO wóz raczej bezradnie mieli kołami i niewiele z tego jest. Sytuacja zmienia się po przełączeniu napędu w tryb 4WD LOCK. 2 sekundy auto mieli jak w trybie AUTO , ale po chwili zapala sie kontrolka ESP , i auto jedzie do przodu. Koło bez przyczepności zostaje przyhamowane. Co do samego ESP, uważam , że działa przeciętnie. Dlaczego? Ano z kilku względów. Pierwsza sprawa to jego aktywacja powyżej 50km/h-nie podoba mi się to. Druga sprawa to późńe włączanie się jego do pracy. Wóz zaczyna uciekać z drogi i dopiero wtedy agresywnie i nerwowo ESP bierze się do roboty. W VW passacie B5 z 2003 roku ESP działa dużo lepiej. Harmonijnie , sprawnie i przewidywanie. Tutaj mamy chaotyczne i rozpaczliwe , nie moge powiedzieć, nawet skuteczne, działania mające ustabilizować auto. Główny mój zarzut do ESP to zbyt późne wkroczenie do akcji , gdy auto już zachowuje się nerwowo i w pewnych przypadkach niebezpiecznie ESP przyhamowuje dane koło i odcina prawie całą moc , (to w zasadzie domena ASRu). Przyznam , też , że ogarniałem boki dusterem bez ESP, i nawet w trybie Auto , pojazd po dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu chętnie idzie bokiem. Bardzo , bardzo przyjemne. Ogólnie jestem zachwycony, a z ESP jakos sie dogadam z czasem :)
No i kupiłem sobie mate grzewczą pod tyłek;)
Przebieg na dzień 8.12.2010, 6 dni po odbiorze auta to 370km.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
W VW passacie B5 z 2003 roku ESP działa dużo lepiej
Myślę, że raczej należałoby porównywać z jakimś innym SUV-em - wysoko położony punkt ciężkości na pewno robi swoje... I dlatego w "zwyczajnym" pojeździe ESP może nawet uprzyjemniać jazdę, natomiast w suv-nicy działa jako system ratunkowy.
Niekoniecznie. Przytoczę co prawda przykład auta z górnej półki -mercedes GLK, tam ESP dział dyskretnie i harmonijnie. Faktem jest , że środek ciężkości ma dużo niżej , no ale zawsze.
Swoja drogą , co jest bezpieczniejsze, niedopuszczanie do uślizgów auta i na bieżąco korygowanie jego toru jazdy , czy wkraczanie do akcji z opóźnieniem i wykonywanie gwałtownych manewrów. Moim zdaniem to pierwsze.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
To chyba nie tylko kwestia środka ciężkości, ale także większego rozstawu osi, masy oraz liczby dodatkowych - oprócz ESP - systemów pomocniczych.
Także stwierdzenie co jest bezpieczniejsze nie jest takie proste, jeżeli np do wyboru jest tylko albo działanie w trybie "ostatnia deska ratunku", albo nieustanne poprawianie kierowcy, bez stanów pośrednich.
Oczywiście, być może ESP w Dusterze rzeczywiście jest niedopracowany, ale po prostu wątpię w możliwość rzetelnego ocenienia tego bez dokładniejszego testowania, w tym także porównawczego.
W każdym razie, jakąś tam poszlaką jest fakt, że do tej pory nawet duzi badacze - np ADAC - nie stawiali dusterowej implementacji żadnych zarzutów, a nawet wręcz przeciwnie: chwalili. (Choć rzecz jasna mogła to być radość w stylu "świetnie jak na dacię" (; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-27, 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1382 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-12-09, 11:10
Dla mnie najważniejsze w ESP w dusterze jest jego praca w trybie Lock - czyli blokowanie kół o największym uślizgu, bez redukowania momentu obrotowego. A że w "normalnej" eksploatacji będzie działa jak ostatnia deska ratunnku ? to dobrze... on ma pomóc jak mi się nie uda a nie notorycznie mnie wyręczać :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-09, 12:59, w całości zmieniany 1 raz
Święta racja , ale, skoro już to urządzenie działa , to niech działa przyjaźnie dla użytkownika, gdyż chaotyczne ruchy , szczególnie na śliskiej nawierzchni nie są wskazane:)
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Przedewszystkim dzieki za podniesienie bardzo ciekawego tematu! :)
esdziewiaty napisał/a:
To akurat nie jest konstruktywnym rozwiązaniem problemu kiepsko działającego ESP:)
Ta kiepskosc to juz bedzie chyba wzgledna - mi to co opisales sie podoba - esp ma mnie ratowac a nie jezdzic za mnie - a jak w rzeczywistosci to wyjdzie to pogadamy jak odbiore ;)
Mozliwe tez, ze tak bylo gdyz "wiedzial", ze jest sliskawo i nie chcal nonstop ingerowac?
Moglbys sprawdzic jak ustawienie napedu wplywa na czulosc i sposob pracy abs'u?
Z tego co pisali w trybie lock powinien byc jakos bardziej terenowy - moze nie bedzie puszczal tak czesto/szybko na sliskim/luznym?
Btw - czy poza trybem lock asr dziala przez odjecie mocy czy zawsze przyhamowuje tylko kola?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum